Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Look up keyword
Like this
0Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
To my Umi

To my Umi

Ratings: (0)|Views: 2|Likes:
Published by Romawi Assi

More info:

Published by: Romawi Assi on Nov 15, 2012
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as DOCX, PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

12/04/2012

pdf

text

original

 
Tips Menjadi Isteri yang SolehahTips 1Mempunyai rasa tanggungjawab
"Apabila seorang wanita menunaikan solat lima waktu. berpuasa di bulan Ramadhan,menjaga kehormatan dan taat suaminya, masuklah mana-mana pintu syurga yang diamahu" 
 (Hadis Riwayat Imam Ahamad)Tips 2
Menjadi pasangan yang baik 
 
Ni rasanya semua dah tahu macam mana nak jadi pasangan baik. Baguslah kalau dah tahu,dah satu langkah ke hadapan dah. Kawal perasaan dan emosi,terima seadanya, jujur dankurang rasa cemburu tu antara ciri-ciri nak jadi ke arah pasangan yang baiklah tu namanya..Ada pada anda? Bguslah kalau ada!
"Isteri yang menjadi penghuni syurga adalah isteri yang penuh kasih sayang, ramaianak, selalu kembali kepada suaminya. Ketika suaminya marah, dia datang danmeletakkan tangannya sambil berkata 'Aku tidak dapat tidur sehingga engkauredha" 
 (Riwayat al-Nasai)
Tips 3 Menjadi suri rumah yang bijak
 
Ini aset yang memang seorang suami nak pada isteri. Siapa tak suka dapat isteri bijak-bijak ni, pandaibuat pilihan dan cekap urus rumahtangga macam supermak. Apa pun boleh! Masak boleh, jahitboleh, Serba bolehlah senang kata. Berkaliber, berkarisma, pandai memimpin dapur. Urusperbelanjaan rumah pun senang. Suami sgt seng pd isteri yg penjimat. Tak payahlah suami nakpening-pening kepala sorang-sorang fikir masalah. Sebab tu lah keluar ayat ni
'disebalikkejayaan lelaki dibelakangnya adalah wanita'
. Wahhh.. Curlaasss gitu! Bilarumahtangga diuruskan isteri dengan baik, prestasi suami cemerlang, rezeki pun masyyhhhuuukkk,isteri senang, rumahtangga pun aman. :)
 
Tips 4
Syurga menjadi matlamat
 Jadilah wanita yang solehah, bina keluarga sakinah dan jadikan syurga sebagai matlamat.
"Dan sesiapa yang taatkan Allah dan Rasul-Nya, akan dimasukkan-Nya ke dalamsyurga yang mengalir dari bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnyadan itulah kejayaan yang amat besar" 

You're Reading a Free Preview

Download
scribd
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->