Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Look up keyword
Like this
2Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
31 Mei

31 Mei

Ratings: (0)|Views: 554|Likes:

More info:

Published by: Penerbitan Kaki Novel on Apr 12, 2013
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

07/16/2013

pdf

text

original

 
Nass Alina Noah
1
Prolog
 A 
 WAK 
ni… badan lembikmacam katak pun nakmasuk Kesatria ke?”Puteri memandang takut-takut ke arah komando yang sedang menengkingnya. Selalu sangat dia dimarahi olehkomando lelaki itu. Entah apa sebabnya, dia sendiri pun taktahu. Sama ada dia sendiri sudah menjadi katak yang lembikitu atau komando itu adalah jelmaan katak ganas. Tak punraksasa katak dalam siri Ultraman tu! Tapi… Ninja Turtlelebih
 handsome
kalau nak banding dengan katak.
 Argh
! Aku bukan nak cerita pasal katak la!
Grrr 
!“Awak ni datang nak buat lawak sarkas ke nak buatapa ni? Kalau rasa badan tu tak bersemangat, lembik macam jeli, baik awak duduk rumah, masak! Tak pun pergi tangkapkatak aje!” marah komando itu lagi.Kali ini Puteri angkat muka untuk menjawab.Bukannya hendak kurang ajar tetapi… sudah lumrah alamdan kejadian. Tubuh wanita, kan lembik? Mestilah nampaklembik.
 
31 Mei Gerhana Mentari Cinta
2
Lagi satu… macam mana dia tahu aku suka makan jeli
 ek
?“Saya….” Puteri tidak dapat meneruskan.“Ooo… nak menjawab ya? Baik, saya nak... awakduduk mencangkung kat situ dan dengar saya nyanyi.”Dahi Puteri berkerut seribu. Rasanya inilahhukuman paling berat yang pernah diterimanya.“Terpancar sejalur cahaya… di kelopaknya seroja…bak kemilau samarinda, memukau mata hati ini untukseketika…. Lamunanku tersentak, lalu kumendongakgemuruh rasa... lantaran terkena duri tapak sulaiman. Siapagerangan sang puteri mengalung cinta di leherku dan terusberlari… aku cuba menangkap bayang-bayangnya… di antarakembang seroja dan tapak sulaiman… Puteri Seroja… anaktapak sulaiman… ooo… jemput makan siput sedut… ooo…Puteri Siput Seduttt.... Pasti cintakan… bersua.…”Huh! Suara macam katak pun nak nyanyi! Puterisenyum sambil mencebik. Kalaulah
 komando katak
ini tahudia mengutuknya dalam hati, entah apa lagi hukuman yangakan diberikan kepadanya.
 I love you....
Puteri diam.
 I love you
....”Kali ini Puteri senyum nipis. Sama sekali dia tidakmenduga komando yang garang selama ini boleh menyimpanperasaan terhadapnya. Melaazkan kata-kata cinta di hadapansemua orang. Dia telah silap mentasir, tersalah meneka.Baru hari ini dia tahu
 komando katak
pun seorang manusiabiasa. Punya hati, punya rasa, dan punya cinta.Saat ini mata Puteri redup memandang mentari di
 
Nass Alina Noah
3
langit. Pandangannya tembus. Mentari cintanya pernahgerhana. Kali ini, hari ini… biarlah panas berpanjangan.Biarlah sinarannya menyuburkan cinta mereka. Biarlah kasihmereka semerah mentari sehingga ke alam syurga.

Activity (2)

You've already reviewed this. Edit your review.
1 hundred reads
1 thousand reads

You're Reading a Free Preview

Download
scribd
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->