Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Save to My Library
Look up keyword or section
Like this
5Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
Get

Get

Ratings: (0)|Views: 1,095 |Likes:

More info:

Published by: Penerbitan Kaki Novel on Apr 12, 2013
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

07/24/2013

pdf

text

original

 
Rin Ahmad
1
 A 
 WAK 
ni
landscape
 
 architect
 ke tukang kebun?”“Minta maa,encik. Sta saya salah
 ax
 
design
.
 Design
yang diakskankepada encik tu untuk projek lain sebenarnya.”“Awak tak aham bahasa ke?
 Do I need to repeat my question
?”Tinggi suara jejaka di hujung corong teleon.Sebelum teleon dijawab lagi, Miza sudah memberi isyarat‘merah’, zon pelanggan yang tidak boleh dibawa berunding.
Control composure Jasmeen! Client is always right! 
Mantera tersebut memang dipahatkan sentiasa diingatan agar tiap kali dimaki hamun, Jasmeen tetap bolehberlagak tenang. Kadangkala mantera yang dipahat pun bolehbergegar-gegar di kepala ni apabila terang-terangan kesalahan
Bab
 
Gadis Edisi Terhad
2
memang di bahu pelanggan itu sendiri. Sekarang situasimemang tegang kerana dalam kes ini memang terang lagibersuluh, salah Cik Miza kita itu ya.“Minta maa, encik. Saya
landscape architect
bukantukang kebun.”
Then act like one
!”Talian dimatikan. Jasmeen terkedu.Miza yang dari tadi berdiri di muka pintu biliknyamenyusun sepuluh jari memohon maa. Raut wajahnya jelastakut dan penuh perasaan bersalah.“Awak dah jumpa
design
sebenar yang sepatutnyaawak
 ax
tadi?”“Dah, Cik Lysha.”
 Fax
sekarang ya. Lepas tu
call client
untukpastikan mereka dapat. Jangan
 ax
‘buta’ aje.
 Follow up
dan
 ollow through
tu penting.” Lembut Jasmeen memberiarahan.Ketegasan Jasmeen dalam kelembutannyamembuatkan semua kakitangannya amat menghormatinya.Syarikat yang dibina bertahun sudah ini mendapat tentanganhebat daripada papanya sendiri. Tinggi harapan papa untukmelihat Jasmeen menyambung hasil titik peluhnya tetapiJasmeen tetap dengan pendiriannya sehinggalah membawakepada penubuhan Integrate Landscape Sdn Bhd ini.Nak marahkan Miza terang-terangan pun diabukannya budak kecil lagi. Miza sendiri pun sudah lamaberkhidmat dengan Integrate Landscape. Bagi Jasmeen,semua orang pernah melakukan kesilapan dan kesilapansekecil ini masih boleh dimaakan cuma Jasmeen agakterkilan kerana ini projek pertama dengan Modenreka dan
 
Rin Ahmad
3
 yang menjerit di talian tadi ialah bos merangkap Ketua Arkitek di Modenreka. Jatuh imej pada pandangan pertama.“Cik Lysha. Tapi, kan...”“Apa lagi Miza?” Jasmeen merenung tajam ke arahMiza yang masih berdiri di muka pintu menanti bait-bait kata yang bakal dimuntahkan oleh Miza.
Client
tu
 handsome
sangat! Tersangat-sangat!”
Get out now
.” Perlahan Jasmeen memberi arahan.Ingat apalah tadi.
 Handsome
ke? Kacak ke? Macoke? Ganteng ke? Ada kena-mengena dengan Fellah Delisyabinti Farhan? Ada kena-mengena dengan Integrate LandscapeSdn Bhd? Namun, Jasmeen tetap mengakui suara di hujungcorong teleon tadi kedengaran amat berkarisma. Suara yangberkarisma sudah pasti sedikit sebanyak melambangkan perirupa empunya suara. Bos Modenreka itu
 handsome
danberkarismalah agaknya. Karisma dalam kurang ajar. Bolehgitu? Permulaan hubungan yang agak dingin. Tak jadi pulanak ambil tahu siapa gerangan pucuk pimpinan terbaharuModenreka. Jasmeen tahu pemilik Modenreka sebenarnyatelah lama meninggal dunia kemudian diambil alih olehDatuk Ismadi. Selebihnya dia cuma tahu Miza banyakberurusan dengan arkitek yang bernama Iskandar.
 Nama: Fellah Delisya binti Farhan (Jasmeen nama manja sebab arwah nenek yang panggil. Fellah tu katanya dalam bahasa Arabbermaksud bunga Jasmin atau bunga melur. Apa-apa ajelah tapi aku suka lagi orang

Activity (5)

You've already reviewed this. Edit your review.
1 hundred reads
1 thousand reads
Jamaliah Jaafar liked this

You're Reading a Free Preview

Download
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->