Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Save to My Library
Look up keyword or section
Like this
2Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
Penunggu

Penunggu

Ratings: (0)|Views: 279 |Likes:

More info:

Published by: Penerbitan Kaki Novel on May 17, 2013
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

02/13/2014

pdf

text

original

 
Arsha
1
 B
 EB
, kau kahwin ajalahdengan aku... nak tak?”
What
? Kau sihatke tak ni, Aee?” Iat membulatkan matanya memandang Aee selepas tersedak dengan air tembikai laici kesukaannyaitu. “
Wait, wait, is it khitbah
? Kau meng
 khitbah
aku?” Aee buat muka pelik. Kening dinaikkan sebelahsebagai tanda tanya dan inginkan penjelasan lanjut daripadaIat.“Yalah…
 khitbah
. Kau
 khitbah
aku. Maksud aku,kau lamar aku...” jelas Iat memandangkan Aee buat muka
 seposen
nya.“Oh...!” Itu sahaja yang terluah dari bibir Aee. Diatersenyum. Buat-buat tidak mengerti dengan apa yangdiperkatakan oleh Iat. Sengaja membiarkan gadis dihadapannya itu lebih banyak bercakap.“Oh aja?
 Hmmm
…” keluh Iat perlahan. Sempatmatanya menikam tajam ke mata Aee yang beriak selambaitu.
Bab
1
 
Biar Aku Jadi Penunggu
2
“Kau boleh tak jangan nak buat muka kau macamtu? Sakit hati aku tengok, tahu tak!” marah Iat dengan suara yang tertahan. Takut didengari penghuni kampus lain yangturut ada di kae tersebut. Aee ketawa kecil. Lucu melihat wajah Iat yangmerah menahan marah. “Aku ajak kahwin pun kau sampainak marah macam ni. Bukan aku ajak buat benda taksenonoh.”Iat ketap bibir. Geram dengan kata-kata yangterluah di bibir lelaki itu. “Kau sebenarnya okey ke tak ni?”“Kau ni kalau bergurau kadang-kadang tak beragak.Semua benda kau nak buat gurau, kan? Takkanlah bendapenting macam ni kau nak buat gurau? Banyak lagi bendalain yang boleh dibuat gurau, Fee…” lanjut Iat dengansenyuman kelat bagi menutup rasa debar di hati. Matanyasengaja diliarkan ke sekitar kae.“Kau tengok muka aku macam orang buat kelakarke?” tanya Aee dengan nada serius.Spontan mata Iat terhala semula ke wajah Aee.
 Ha ha
.” Tiba-tiba Iat ketawa.“Tak kelakarlah
beb
.” Dia cuba menyembunyikanrasa getar di hatinya walaupun dia tahu Aee memang seriusmenuturkannya tadi.“Aku cakap betul-betul ni, Fat. Kau kahwin ajadengan aku, eh? Lagipun kau tak pernah
couple
dengansesiapa lagi, kan? Dan aku pun tengah solo sekarang ni. Solosama solo. Dah ngam la tu…” pujuk Aee lagi.“Oi,
 no
istilah
couple
dalam kamus hidup aku, okey! Aku tak cari
boyriend 
,
but uture husband 
!” tegas Iatdengan jelingan tajam ke mata Aee.
 
Arsha
3
 Aee tersenyum sinis mendengar kata-kata Iat.Bukan dia tidak tahu il Iat yang satu itu. Dia memang antilelaki dan bukan semua lelaki boleh berkawan rapatdengannya melainkan kawan sekolah yang sudah lamadikenali seperti dirinya. “Okey... okey…. Dah baguslah tuprinsip hidup kau. Dan tak salah, kan kalau kau terimacadangan aku ni?”Iat mencebikkan bibirnya tanda kurang senangdengan kata-kata Aee.“Apa kata kita
 proceed 
aja kahwin lepas kau habis
 study
ni. Macam mana?” Bersungguh-sungguh kedengarannada suara Aee.“Kenapa kau tiba-tiba ajak aku kahwin segala ni? Aku tak suka la
beb
. Dah la kau pakai terjah aja datangmacam ni.” Mendatar suara Iat, tidak setegas tadi.“Aku...
 errr 
… aku... sebenarnya...
 ermmm
....” Aee menggaru kepalanya yang tidak gatal.“Apa yang aku... aku... kau ni!” gertak Iat. Aee tersenyum kelat.“Aku bukan baru sehari kenal kau, Fee. Bukan kekau suka perempuan yang cantik, putih gebu, kurus kering,putih melepak? Ni tiba-tiba ajak aku kahwin apa cerita
 pulak
? Aku mana ada semua tu dan aku sedar aku siapa. Kuruskering tu aku bolehlah. Yang lain-lain tu aku tak
de
. Ingat kitani main kahwin-kahwin macam budak sekolah tadika ke?”bebel Iat berterusan. Huh, kalau dah dapat membebel diani... Joyah pun boleh letak jawatan!Iat Hamani. Seorang yang bersederhana dalamsegala hal, sentiasa menjaga batas-batas pergaulan walaupunperwatakannya sedikit kasar. Mempunyai warna kulit yangtidak seputih Tiz Zaqiyah. Tidak putih tidak gelap walaupun

Activity (2)

You've already reviewed this. Edit your review.
1 thousand reads
1 hundred reads

You're Reading a Free Preview

Download
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->