Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Save to My Library
Look up keyword
Like this
5Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
Murtad

Murtad

Ratings: (0)|Views: 961 |Likes:
Published by onemahmud

More info:

Published by: onemahmud on Jun 16, 2009
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as DOC, PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

01/09/2013

pdf

text

original

 
 Murtad 
"Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak 
menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau.Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atasalasan bercinta,
ikut boyfriend.Cerita yang akan saya bawa ini
agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islamyang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu,
 paling kurangfowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnahakhir zaman yang paling besar ini.Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar darimulut pegua mbela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah.
Murtad dikalanganorang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita.
Indeks pencemaran akidahmengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje,
4776 orang Melayu
mohontukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan
keluar dari Islam.
Tahun 1997, bila
Saari Bustamah
mengambil alih jawatan mufti dari Datuk HashimYahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad.
Menurutnya sehingga Julai 1997,3,000 orang murtad di KL sahaja.
Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad.
Aisyahbukan kes pertama murtad,
sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi
ditutup olehpihak tertentu.
Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin.Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan padakita orang Melayu.
Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh.
Akidah kita diserangditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan sistem perundangandan kehakiman kita sendiri.Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.
1. Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kitauntuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?
Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisianIslam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997anak dia sedang dimurtadkan dirumah.Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalamkeadaan macam tu, dia takkan murtad.
Dihantar ke sekolah agama,
dia belajar hinggatingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat
Universiti Al Azhar kalau dia henda
. Dia dibesarkan dalamsuasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji
 
Tahir.
Dia juga hafal surah Yasin.
Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yangdibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah.
SurahSajadah pun dia hafal
. Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkandengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga.Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macamitu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon
19 Nov 1997 ,
"Assalamualaikum ayah! Ni Intan (namamanja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian."
Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalahsimbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhariboleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forummenangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk
permohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan
.
Butir asal permohonan......
Permohonan ini dibuat oleh
Lennet Teoh Hui Leong
seorang peguam Cina Kristian. (ReadHerbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yangdidakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapadidakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11Perlembagaan Persekutuan.
Iaitu hak kebebasan beragama.
Tiada langsung soal kahwintimbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di MakamahTinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.Sebab yang dia beri, "Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberinasihat kepadanya berkenaan dengan
pertukaran agamanya kepada Kristian
dan atasarahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkanagama Islam."Perenggan 23: "Saya Lennet Teoh percaya bahawa
Nur Aisyah sedang dikurung secara salaholeh keluarganya.
Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telahmelanggar 
hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik".
Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan
mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar agamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957.Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri.
Adakah anak cucu kita akan selamatdengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam.
Contohnya perlantikan sultan, rasmiparlimen dll. Tak lebih dari itu.
Bab kehidupan, politik, ekonomi.... semua tak termasuk.
Article 4 pula menyatakan: "Mana-mana undang-undang yang bertentangan yangbercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukumsyara'.Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.
Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap,
didakwa mencederakanseorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya.
Anak yang dibela selama 18tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam
keadaan Hindu.
 
Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun keKL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam
keadaan Hindu dengan nandek kat dahi
.Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa
boyfriend dankawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-p eluk dalam keadaan dia pun dah Hindudengan nandek.
Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk. Menggelupur dia depan kedai tu.Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelakiHartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depankedai tempat bapanya meniaga.
Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukulboyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokapsebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukupdengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjarakerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar namaHartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.
Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang
Hindu laknatullah
), HajiKamarudin ditangkap polis semula sebab
Hindu laknatullah
ditembak oleh seorang yang takdikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap keranamenjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnyamenyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang
negara Islam!!
HajiKamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.
 Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengannyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah,dilokap sedemikian rupa.
Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama
 Yusof bin Abdullah
, nama asal Hindunya Santana.Ada seorang isteri, namanya apa entah. Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinyakata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof.Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak larianak ini ke KL dengan boyfriend barunya. Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamahsyariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamahtinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh. Bila siminachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? CariYusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar).
 Yusof masuk lokap 8 hari.
Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya.
Hari ni, budak tu kembali jadi Hindu.
Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkanperintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.Dalam kes
Suzie Teoh,
seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah
pelukIslam atas kerelaan sendiri.
Bapa dia tak suka, lepas tu saman
anak sendiri dan samanMajlis Agama Islam Negeri Kelantan,
heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohonpada makamah, agar 
istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.
Masa tu,
Tun Salleh Abas
yang jadi hakim.
Beliau seorang yang alim dan warak.
Biladihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan.

Activity (5)

You've already reviewed this. Edit your review.
1 hundred reads
1 thousand reads
Alin Yusuff liked this
Indra Gunawan liked this
Umi Fif liked this

You're Reading a Free Preview

Download
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->