Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Save to My Library
Look up keyword
Like this
49Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
Menghilangkan Kesan Parut Jerawat

Menghilangkan Kesan Parut Jerawat

Ratings:

5.0

(1)
|Views: 11,386 |Likes:
Published by Nor Firnena
Cara paling tepat bagi mengetahui tentang menghilangkan kesan parut jerawat. Baca ini supaya anda berada di landasan yang betul.
Cara paling tepat bagi mengetahui tentang menghilangkan kesan parut jerawat. Baca ini supaya anda berada di landasan yang betul.

More info:

Published by: Nor Firnena on Dec 16, 2009
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as DOC, PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

03/25/2013

pdf

text

original

 
MenghilangkanKesan Parut Jerawat
Topik ini akan sentiasa ada saja orang mencari mengenainya dari masa kesemasa. Ia merupakan salah satu topik yang tidak akan dan tidak mungkinditelan dek zaman. Baiklah, memandangkan anda sudah berada di sini, biar saya hentikan pencarian anda dengan memberi anda jawapan
setepatnya:
Untuk memastikan kesan parut peninggalan jerawat, terlebih dahulu anda kena pastikan yang bahawasanya parut tersebut sudah
tidak lagi berpenghuni
. Kesyang menyangka wajah mereka hanya tinggal parut saja (tidak berjerawat)seringkali terjadi. Lalu mereka bersusah-payah mencari jalan bagaimanamenghilangkan parut berkenaan
dengan mengenepikan soal
 penghapusan
 jerawat
begitu saja
(sekilas pandang).
 Cara untuk memastikan parut tersebut masih berpenghuni atau tidak adalahdengan
memicit
lubang parut berkenaan. Picit perlahan-lahan tengok (berhati-hati), sebab kita nak 
testing,
bukan nak buat sungguh2. Kalau ia adamengeluarkan
‘isi putih yang halus’ 
, (macam ulat putih yg sangat kecil) maka parut tersebutmasih berpenghuni. Juga, kalau anda dapat rasakan ianya masihmengeluarkan minyak, itu juga petanda yang bahawasanya ia masih berpenghuni.==>Dan kalau parut tersebut masih berpenghuni, maka sia-sia saja usaha andamenggunakan
produk menghilangkan parut
yang
tidak menitikberatkan soal menghilangkan jerawat 
. Ingat tu.
Turut sama sia-sia:
mengerahkansepenuh usaha mengunakan
Rawatan Luaran
sahaja dengan tidak memberitumpuan langsung kepada
Rawatan Dalaman
.
Nota:
saya berkata mengenai parut jerawat atau parut yang terdapat di muka.Bukan parut di anggota lain.
 
Dengan penerangan ini, saya harap anda faham sebelum tergesa-gesamelancarkan usaha menghilangkan parut tersebut. Ini penting bagimengelakkan kekecewaan serta mencuba pelbagai-bagai produk ke atas kulitmuka yang halus itu. Kulit muka tak macam kulit bahagian lain. Anda kena pastikan sebaik mungkin
cara sesuai sahaja
di-
apply
. Sebarang kerosakan boleh mengakibatkan proses pemulihan menjadi bertambah sukar dan bertambah parut tu.So, cara paling efektif untuk menghilangkan parut berkenaan adalah:
1)
Pastikan anda menyapu produk atau bahan yang anda tahu bagaimana ia berfungsi serta tahap keberkesanannya (adakah selamat atau tidak). Produk tersebut mestilah tujuannya banyak ke arah
membuatkan kuman-kuman yang masih menghuni parut tersebut mati
berbanding perkara lain (mencantik-kankulit, cerah la atau sebagainya...)
2)
Setelah langkah pertama dijalankan, anda tak boleh mengharap paruttersebut akan hilang dalam masa 2-3 hari. Sebaliknya anda kena bersabar sedikit. Proses menghilangkan parut berjalan begini:
i.
  penghuni parut mati. Bagi memastikan perkara ini, ulangi
testing 
tadi. Kalauia semakin susah nak kelur isi putih / ulat halustu, atau minyak pun nampak dah kurang sangat, maka produk yang anda pakai tu berkesan. Teruskanmemakainya.
ii.
  parut kosong yang kemudiannya akan perlahan-lahan cuba untuk menjadisepadan dengan warna kulit di bahagian lain yang tidak dijangkiti jerawat.
iii.
  parut pudar sikit demi sedikit. Tanda proses kehilangan parut ini berjalandengan lancar adalah; perhatikan parut tersebut. Kalau ia semakin lama-semakin sepadan dengan warna kulit di bahagian yang tidak berjerawat, sudahtidak gatal lagi, maka anda berada di jalan yang betul. Sila bersabar dalammenanti ia pudar dan terus pudar.
iv.
 Proses penggantian kulit yang berjalan dari dalam berjalan dengan baik.Parut akan perlahan-lahan di isi dengan ‘isi’ yang akan menyamaratakan permukaan kulit wajah.Maka beginilah proses menghilangkan parut yang sebenar terjadi. Pastikananda menggunakan produk yang betul bagi menghilangkan penghuni parut berkenaan. Kalau tidak sia-sia saja kesabaran anda menanti parut tersebut pudar dan kemudian hilang.
Biar saya tolong anda sikit di sini:
 
kalau langkah
 
i.
 
tu tak menunjukkan hasil  selepas pemakaian lebih kurang 3 minggu, sudah tiba masanya anda fikirkan

Activity (49)

You've already reviewed this. Edit your review.
1 hundred reads
1 thousand reads
Nor Syikin liked this
jjjvuj liked this
Limiey Emieng liked this
Nanas Empengk liked this
Latifah Zainab liked this
c'Nonoy DarkNakalz added this note
camana nak hilang kan jerawat d muka ne...da bnyak produk sya guna..masi tak baik2 lagi...da putus asa...skrg da tak hirau kan...biar saja timbul...terasa rendah diri....dan malu utk bjmpa kwn2 help me.........................................................
Latifah Zainab liked this
Man Young liked this

You're Reading a Free Preview

Download
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->