Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Save to My Library
Look up keyword
Like this
213Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
teka teki KOLEKSI

teka teki KOLEKSI

Ratings:

5.0

(1)
|Views: 34,657 |Likes:
Published by WHL1437

More info:

Published by: WHL1437 on Dec 16, 2009
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as DOC, PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

07/15/2013

pdf

text

original

 
1. burung aper kaki dier kat kaki, sayap dier kat kaki, paruh dier kat kaki, mata dier pun kat kaki?(burung kena pijak)2. lalat ader enam kaki, hinggap atas seketul tahi kaki dier tinggal beraper? ( tinggal 5 , 1 tutupidung)3. ulat gonggok ader 100 kaki, belok ke kiri tinggal beraper? (99, 1 beri signal belok)4. burung ader 10 ekor hinggap atas satu dahan, pemburu tembak kener 2 ekor. Beraper ekor ygtinggal ? (10 ekor, ekor tak tanggal)5. Kapal layar bertolak dari utara ke selatan, angin bertiup dari timur ke barat, asap kapal tukemana (naik ke atas)6. Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk. (masuk benang dlm jarum)7. Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai? (bas sekolah)8. Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais? (milo)9. Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki? ( kalau 2-jatuh)10. Mana lagi tua, motorsikal ke kereta? (motor – bertongkat)11. Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah dekat climax pegang buah (panjat pokok kelapa)12. Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan? (betina – duyong, bakar – jantan)13. Kalau makan isi, buang kulit. Kalau makan kulit, buang apa? ( buang tebiat)14. Kalau kat tangan jam tangan, kalau kat dinding, jam dinding, kalau kat dahi, jam apa? ( jambul)15. Beza Burung dgn Unta (Unta ada burung , tapi burung tak ada unta)16. Jauh macam ambulan , dekat macam doktor..apa dia?(nyamuk)17. Potong panjang tak potong pun panjang?(kacang panjang)18. Nampak dibawah cari di atas? ( bumbung bocor)19. Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik( bilik – tutup tuk start permainan, stadium-bukak start permainan)20. Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol (semut mata bengkak)21. Ahmad bin Abu, kambing bin apa? ( Binatang)
 
22. Apa dia, 3 pasang - 2 kaki, 2 pasang - 1 kaki (kereta manual & otomatik)23. Dalam dunia ni kan haiwan apa yang paling miskin, dihina dan dicercasian dia ( AYAM yelahsebab kalau nak makan dia kais pagi makan pagi, kais petang makan petang, dah tu peribahasapun ada kata, org yang tak pakai selipar/kasut/alas kaki tu ber'kaki ayam' alamak ayam lagi yangkena..kesian dier..)24. Dalam banyak -banyak huruf, huruf apa paling panjang (Paling panjang dan palingmembosankan ialah huruf Q)25. Ada 2 ekor katak, salah sekor katak tu melompat tapi yg sekor lagi tak melompat kenapa ygsekor tu tak leh melompat macam member dia..kenapa hah?? ( sebab yg sekor tu 'KATAK bawahtempurung' bab tulah ia takleh melompat macam member dia.)26. Barang/benda jenis apakah yang disukai oleh semua orang tapi tak semua orang sukamembelinya? ( Barang asli Sebabnya ialah kebanyakan harga barang-barang asli adalah mahal, jadi ada orang lebih suka membeli barang tiruan kerana ianya murah)27. Buah apa yang gantung tak berdahan tapi bila pegang waktu panas ia melekat (buah melakabelum gaul kelapa )28. Buah apa yang panas selama2nya bila2 kena pun panas. ( buah penerajang ngan penampor)29. Ku kangkang ku taruk ku bukak uhhh sedapnye. ( Cermin Mata)30. Bulu bertemu bulu semakin rapat semakin sedap rasanye. ( Tutup mata nak tido ler)31. Badan bertemu badan cucuk batang keluar air . ( Mesin Tebu)32. Tutup pintu tutup lampu bukak kain main. ( Panggung Wayang)33. Lembu ada 4org pompuan ada dua jer benda tuape ke bendanye . ( Kaki )34. Binatang ape ada banyak buahnye. ( Naga cina sebab yg main naga tu mungkin lebih dari 10org jantan tu yg banyak buah dia tu )35. Laki-laki kalau tak dapat benda tu dia gunakan tangan. ( Sudu atau garpu nak makan)36. Masuk tegang keluar lembik. ( Stokin)37. Bile dia masuk tegakbila dia keluar dia bengkok. ( Jari kelingking korek hidung)38. Kenape org lelaki tak boleh berendam dalam air laut lama-lame. ( Takut jadik telur masin.)39. Huruf apa paling tinggi (jawi)& paling panjang (rumi)( huruf wau & Q )40. Bulu bertemu bulu, dunia bertambah gelap ( tutup mata)41. Banyak² singh, singh apa plg gembira? (Singarung)42. Banyak² kelapa, kelapa apa tak der kat malaysia? (Kelapa laut Afrika)
 
43. Ada satu jln, bila warna hijau tak jalan, tapi bila warna merah, jalan tak berhenti sampai habis?(ubat nyamuk)44. Ketika kecil pakai yang besar, bila besar pakai yang kecil,(pampers)45. Banyak² pokok, pokok apa plg tinggi? (pokok kat gunung everest)46. Banyak² pokok, pokok apa yang tak malu? (pokok menumpang)47. Banyak² siput, siput apa org bela? (siput rambut)48. Banyak² siput, siput apa plg bijak?(siput sarawak)49. Menyepit bukan ketam, mencangkung bukan monyet? (chopstick)50. Gosok² tegak? (strerika)51. Dilihat keras di pegang cair? (airbatu)52. Antara kapal & duit sepuluh sen mana lebih berat? ( duit sepuluh sen bila masuk dalam air tenggelam)53. Banyak² rumah, rumah apa tinag dia kat atas? (kubur)54. Benda terlicin kat dunia (org minyak)55. Mlm hidup, siang mati (ikan)56. Apa dia, kepala kat kepala, taik kat kepala, tangan kat kepala, kaki kat kepala? (kutu)57. Banyak² angota ayam, apa plg sedap? (bulu ayam tuk telinga gatal)58. Binatang apa yang bertelur & beranak (siput babi)59. Banyak² kuih, kuih apa yang bukan kuih? (kueh teow)60. Banyak² kereta, kerata apa yang pemandunyer memandu dari belakang? ( kereta sorong)61. Ada 2 ekor anjing wat lumba renang, yang sekor menang tapi yang sekor lagi mati lemaskenapa? ( 1- anjing laut, 1- anjing biasa)62. Sebelum masuk keriang, dah masuk basah? (uncang teh)63. Mana lebih tinggi ayam ker kura²? (kura² sebab 4 kaki)64. Banyak² jaring, jaring apa yang kalau wat tangkap ikan tak akan dapat? (www.jaring.com.my )65. Dlm satu balang ada 2 jenis kacang - kacang hijau & kacang merah, cam mana nak asingkankacang itu dgn tutup mata? ( asingkan jer lah coz cuma ada 2 kacang)66. Ada kat rumah, tak ada kat bilik ada kat dalam air? (huruf "a")

Activity (213)

You've already reviewed this. Edit your review.
Tok Kadi Mat Sempoi added this note
Binatang apakah bila org malaysia ske jentik bagi mati tp org america tgk trs takut lari...?
1 thousand reads
1 hundred reads
110204 liked this
Hossain Baharun liked this
aminazm liked this
mattrek liked this
yenying liked this
Oreol liked this

You're Reading a Free Preview

Download
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->