Welcome to Scribd. Sign in or start your free trial to enjoy unlimited e-books, audiobooks & documents.Find out more
Download
Standard view
Full view
of .
Look up keyword
Like this
1Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
Email Ini Tiada Kena Mengena Dengan Ceramah Nak Berkempen Politik Atau Apa Saja

Email Ini Tiada Kena Mengena Dengan Ceramah Nak Berkempen Politik Atau Apa Saja

Ratings: (0)|Views: 32|Likes:

More info:

Published by: Mohamad Shuhmy Shuib on Jan 12, 2010
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as DOCX, PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

01/11/2010

pdf

text

original

 
Email ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apasaja. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islamini.Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat.Kawan-kawan yang dikasihi, tolong forwardkan email ini untuk pengetahuan dantindakan kita semua sebagai orang Islam agar perkara ini boleh dijadikan iktibardan benteng untuk kita mempertahankan akidah kita yang telah di Islamkan atastiket keturunan dimana dengan sebab ini kita telahpun mendapat banyak rahmatdan belas ihsan dari Allah tanpa perlu melalui hidup Sebagai seorang yangterpesong dari ajaran-Nya dan sentiasa mencari-cari jalan yang betul.'Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabarbanyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacaubilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupaatas alasan bercinta, ikutboyfriend.Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islamyang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurangfowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripadafitnah akhir zaman yang paling besar ini.Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengardari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtaddikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indekspencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje,4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atasalasan keluar dari Islam. Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad.Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapiditutup oleh pihak tertentu.Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita ZulkifliNordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yangtunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh.Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak denganmenggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad
 
2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kitauntuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak denganpengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih dimasjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya.Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, diabelajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau diahendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak .Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dahberpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahuayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua diatahu.. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal ... Masuk ITM dia terlibatdalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu sepertibiasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik padadia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu jugaketerampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KLbegitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,'Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intandah kristian.'Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad.Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa bolehmurtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TVmenangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat?Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafirlaknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan ..Butir asal permohonan.. ....Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam CinaKristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untukmembebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonanseperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonandibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hakkebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tumenyatakan, perenggan 6, bertarikh 28November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.Sebab yang dia beri, 'Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyahuntuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya
 
kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untukNur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.'Perenggan 23: 'Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurungsecara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapasaudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agamapilihannya iaitu Kristian Khatolik'.Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuanmenyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun)berhak mutlak menukar gamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakanorang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri.Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlakupertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil, undang-undangsyara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmihendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmiparlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi.... semua taktermasuk.Article 4 pula menyatakan: 'Mana-mana undang-undang yang bertentangan yangbercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklahhukum syara'.Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwamencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya..Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumahdalam keadaan Hindu.Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akanmurtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaanHindu dengan nandek kat dahi . Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupabalik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambilberpeluk-p eluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudintakek si kafir tu kat tengkuk, menggelupur dia depan kedai tu.Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan.Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkanakidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanyamenggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat reportbapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartinamerengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan

You're Reading a Free Preview

Download
scribd
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->