Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Look up keyword
Like this
83Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
Jiranku Kekasihku

Jiranku Kekasihku

Ratings: (0)|Views: 9,657 |Likes:
Published by KELAB PEMINAT NOVEL
"Kau ni aku tengok lepas kahwin bukan main montok lagi. Tengok pipi tu dah macam telur dah. Senang hati ke?" soalnya pula lalu memasukkan keropok Twisties ke mulutnya, Amboi, sedap betul makan tayang-tayang depan aku. Macam sengaja.
"Kau ni aku tengok lepas kahwin bukan main montok lagi. Tengok pipi tu dah macam telur dah. Senang hati ke?" soalnya pula lalu memasukkan keropok Twisties ke mulutnya, Amboi, sedap betul makan tayang-tayang depan aku. Macam sengaja.

More info:

Published by: KELAB PEMINAT NOVEL on Nov 02, 2010
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

03/13/2014

pdf

text

original

 
 
 
 1
 
GERAMNYA
aku bila ada orang curi
 parking
aku ni tau. Ni yang aku geram ni! Hari-hari aku
 park 
kat sini, boleh pulak hari ni ada orang curi ya? Siapalah yang punya kerja ni? Suka-suki ajenak ambil
 parking
aku. Dah setahun lebih dah aku
 park 
kat sini, tak ada siapa yang beranimerampasnya. Kalau aku dapat, aku jotos kepala dia tu.Isy, mana aku nak 
 parking
ni?
Parking
dah penuh ni. Aku garu lagi kepala yang dibalutikain tudung, sampaikan tidak betul letaknya di kepala. Isy! Marah betul aku kepada si pencuri
 parking
tu. Tulah! Siapa suruh ambik 
 parking
aku?
Bebel punya bebel, sekali tengok jam di tangan… alamak! Dah pukul 8.05 pagi!
Merahlah kad aku hari ni. Padan dengan muka aku. Siapa suruh bangun lambat? Dahlah jalan
 jammed 
tadi, ditambah pulak dengan
 parking
yang tak ada! Isy, mana aku nak 
 park 
ni?Aku terus terfikir-fikir mana tempat aku hendak parkir hari ini. Aku pusing kiri. Akupusing kanan. Tengok, tengok, mana tau ada petak parkir yang kosong. Tak ada juga.Puas juga kepala aku ni dipusing-pusing lagi. Satu haram pun tak ada petak parkir yangkosong. Aha! Aku nampak ada sebuah kereta nak mengundur keluar di sebelah kiri. Nampak macam muka Dr. Siti saja. Alah, Dr. Siti Mek Kelate yang comel lote tu. Siapa yang tak kenal?Seantero hospital ini tahu.Ha, memang betullah kereta dia. Hai, baru nak balik ke? Kadang aku kesian tengok golongan seperti mereka ni. Kerja 24 jam tanpa henti pun ada orang sibuk-sibuk nak kompelin.Nasiblah mereka-mereka yang menjadi doktor ni. Lazimnya memang begitu. Sudah menjadi
 
kewajipan mereka untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik tanpa mengenal erti penat.Padahal, mereka juga punya hati dan perasaan, mahu berehat. Betul tak? Penat-penat, tetap jugatersenyum.Eh, yang aku melalut-lalut ni, kenapa? Sekarang ni kena cari
 parking
, bukan membebel!Aku memberi signal untuk masuk ke petak parkir itu setelah Dr. Siti mengeluarkankeretanya dari petak parkir tersebut. Sempat lagi aku melambai tangan kepadanya dan diamembalas dengan membunyikan hon. Dengan pantas dan tanpa ragu-ragu, terus saja kereta akumasukkan ke petak parkir.
Yes!
Kereta dah
 parking
,
air-cond 
, radio aku dah tutup dan enjin kereta aku matikan.Tengok cermin, betul-betulkan tudung
 — 
manalah tau kalau senget ke, bedak bersepuh ke apa ke.Setelah memastikan segalanya okey dan cantik, tanpa cacat cela, aku turun dari kereta danmelangkah masuk ke pintu gerbang hospital dengan lagak gaya yang mempesona. Kononnya!Belum sempat lagi aku melabuhkan punggung di kerusi, si minah kepoh, siapa lagi kalaubukan rakan setugas aku, Ellin, sudah menyebarkan berita sensasinya yang entah dari pelosok mana dia dapat.
“Faiz, ada doktor barulah.
 Handsome
 
siot! Cair jugak aku!” Ellin sudah tersenyum
-senyum gedik. Matanya dikerdipkan beberapa kali. Comel sangatlah dia rasa bila buat macamitu.Aku mencebik. Ada aku kisah ke kalau ada doktor baru ke, doktor lama ke?
 None of mybusiness
. Aku ada banyak kerja yang perlu disiapkan. Macam-macam fail aku kena semak. Fail
stoklah, apalah… Dia pula sibuk nak bergosip di pagi yang
ceria ini.

Activity (83)

You've already reviewed this. Edit your review.
Miera Meraziee liked this
1 thousand reads
1 hundred reads
Moveeemily liked this
Amirr Top liked this
Nur Hanani liked this

You're Reading a Free Preview

Download
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->