Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Look up keyword or section
Like this
1Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
HMTK

HMTK

Ratings: (0)|Views: 82 |Likes:
Published by kelabk

More info:

Published by: kelabk on Mar 07, 2011
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

03/07/2011

pdf

text

original

 
Alina Haizar
1
2002
H
, meluat aku! Ingat dialawa sangat!”Geramnya diamelihat gadis yang sedang berpelukan itu. Gadis itumenggeliat apabila pinggangnya dipeluk oleh temannya.Ketawa manja jelas kedengaran walaupun Jeery beradadalam jarak yang agak jauh dari mereka.Wan Jeery Wan Hisham menahan marahmemerhatikan gelagat Lily dari dalam keretanya. Geram diamemerhatikan Lily, yang selama ini merupakan temanwanitanya. Kini Lily asyik berlagak dengan teman lelakibarunya. Tiap-tiap hari lelaki itu akan menunggu Lily dipekarangan kolej dengan kereta Ferrari model terbaharunya.Jeery mendengus geram. Kemudian diamemerhatikan kereta BMW M Sportnya yang sudah berusiadua tahun itu. Bukan Jeery tak mampu membeli keretamewah seperti teman lelaki Lily itu, tetapi dia akan berlepaske US selepas tamat belajar dalam masa enam bulan lagi. Jadi
Bab
1
 
Hadirmu Takdirku
2
ini menyebabkan Datuk Wan Hisham tidak mahu belikan diakereta baru lagi.Itu pun satu perkara lagi yang membuatkan Jeerymeradang. Selalu ayahnya dapat dipujuk oleh
mummy
.
Mummy
tidak akan pernah menolak permintaannya.Mukanya yang kacak bertukar masam kelat akibat menahanamarah. Marah dengan Lily dan ayahnya. Kalau dengan
mummy
nya, senang dia hendak minta apa-apa pun. Tetapi...dengan ayahnya, memang susah sikit. Dia asyik katakan yangdia tidak mahu memanjakan Jeery. Itu sahaja alasannya.“Kalau tidak mahu memanjakan aku, siapa lagiyang hendak dimanjakan? Bukan ke aku ni anak tunggal dia?Bukan ada anak lain. Harta banyak-banyak tu nak buat apa?Jatuh pada aku juga nanti!” bentak Jeery sendirian.Ketawa Lily menarik semula perhatian Jeery yangtersasar sebentar kepada ayahnya. Geram betul Jeerymemerhatikan mereka. Bertambah geram tatkala melihatmereka seolah-olah sedang berkucupan, tanpa segan silu.Jeery terus naik menyampah melihat kelakuan mereka itulalu terus memandu dengan laju, keluar dari kawasan itu.Selalunya dia dan Lily yang beraksi sedemikian dikawasan kampus ini. Maklumlah kolej swasta, siapa yanghendak pedulikan kalau mereka berlagak macam orang putih,berpeluk-pelukan ke sana ke mari. Kononnya Jeery dan Lilymerupakan pasangan ideal. Sudah hampir setahun merekabersama. Semua orang memberi jolokan
couple o the year 
kepada mereka. Menurut rakan-rakan, mereka berdua samacantik, sama padan, sama-sama dari keluarga orang berada.
Mummy
nya juga merestui perhubungan ini. Hubunganmereka sungguh rapat hingga hampir beberapa kali merekamenjadi intim, cuma masa dan tempat menjadi penghalang.Jeery tidak kisah sangat sebab buat masa ini memang
 
Alina Haizar
3
mereka rapat, tetapi tahun depan bila sudah pergi US belumtentu lagi mereka akan bersama. Masa akan menentukanhaluan masing-masing. 
So, just enjoy
.Itu prinsip mereka berdua. Masih ada banyak lagimasa untuk menikmati kemanisan hidup ini.Tetapi dua minggu lepas, Jeery dengan tidaksengaja meninggikan suaranya kepada Lily dan kemudianLily terus merajuk. Hampir dua minggu Lily tidak mahubertemu dengan Jeery. Beberapa kali Jeery meneleon Lily,tidak dijawab oleh Lily.Tiba-tiba heboh kedengaran perihal Lily dan temanbarunya itu.Ego Jeery tidak dapat menerima yang Lilymeninggalkannya dan mendapat teman baru. Tambahmenyakitkan hati apabila rakan-rakan mula menyindir Jeerysetiap kali mereka terserempak dengan Lily dan temannya.“Apa ni Je? Tak
jealous
ke? Takkan nak tengok aje
girlriend 
kena kebas orang?
Come on
la Je.”Panas hati Jeery. Sakit hati pun
ye
juga! Selamaini dia memang rasa dirinya hebat. Segala-gala kelebihan adapadanya. Jangan sesekali dicabar keegoannya.Ketika itu mereka semua sedang dalam perjalananberamai-ramai ke kaeteria, ternampak Lily dan temannyasedang menaiki kereta selepas habis kuliah.“Tengok tu
BF 
(
boyriend 
) Lily. I dengar
he is apilot, you know
. Mesti dia tu kaya! Tengok kereta dia. Kelas!”“Macam mana
they end up together 
? Kat mana Lilyjumpa
mamat handsome
ni?”“Eh, mesti la! Tengoklah Lily tu memang cantik,

You're Reading a Free Preview

Download
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->