Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Look up keyword or section
Like this
1Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
Bila Cinta PDF

Bila Cinta PDF

Ratings: (0)|Views: 23|Likes:
Published by kelabk

More info:

Published by: kelabk on Sep 13, 2011
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

09/13/2011

pdf

text

original

 
Suria Fatin
1
 Asrama, 1998 
 AK ATIEN
! Cepat la… dahlama orang kat bawah ni!” jerit Shikin dari tingkatbawah.Bising betul Shikin ni, dah la aku baru balik latihanhoki, itu pun dikira baik aku nak temankan. Aku yang baru usai mandi menarik keluar bajukurung ungu kegemaranku dari almari dan bersiap secepatmungkin.“Mana Pika?” soalku sejurus melihat Shikin sedangmenantiku di tangga.“Pika ada di pondok jaga, baru nak hantar kadkeluar dia,” ujar Shikin sambil menarik tanganku supayasegera berjalan menuju ke arah Pika yang kelihatan sedangbercakap dengan seseorang di pondok jaga.Semakin hampir dengan pondok jaga, kedengaran
Bab
1
 
Bila Cinta
2
suara ketawa dan diselangi suara Syaqa yang seperti tidakpuas hati. Suka benar mereka mengusik Si Pika ni.
 He he he
… biasalah tu, aku pun suka usik dia ni. Aku dapat menangkap satu suara yang aku kenali.“Budak kecik, kamu masuk lambat ya tadi,
 outing
 sorang aje tadi?” Aku dan Shikin meneruskan langkah ke arah Pika.“Pika, jom!” ujar Shikin.Semua yang ada di situ diam. Kenapa
 pulak
semuadiam, aku ni ada rupa hantu ke? Pada masa yang sama, Haez Azar yang kelihatan gembira mengusik Pika sebentar tadi,mengangkat kayu hokinya dan terus berlalu.“Kak Atien… tengok dia orang ni, suka-suka katakat Pika,” rungut Pika pada aku. Aku hanya tersenyum padamereka.“Kau orang ni tak mandi-mandi lagi, isy… apa nak jadi?” Sengaja aku ingin mengusik mereka.“Kau tu entah-entah tukar baju aje kut,” ujar Adipadaku sambil disokong oleh Naim dan Rizal yang turutberada di situ.“Kaki kau…” ujar Naim tiba-tiba. Namun belumsempat Naim menghabiskan ayatnya, aku terus menarikShikin dan Pika.“Pergi mandi la budak-budak!!!” jerit aku setelahberlalu beberapa langkah.“Kak Atien, tadi Kak Amalina cari.” Ujar Shikinketika kami sedang berjalan. Aku hanya membiarkan kata-katanya.Huh, mesti tidak ada hal lain punya Kak Lina cariaku! Apa dia ingat aku ni posmen dia ke? Tak ada masa aku
 
Suria Fatin
3
nak jadi ‘posmen karat’ dia dengan Haez Azar. Haez ni punsatu, kenapalah kau
 handsome
sangat. Setiap kali tengokmuka kau, pasti aku rasa macam nak gila!Tapi apa yang aku musykil sekarang, kenapa tiba-tiba dia berubah. Semenjak aku masuk sekolah ni, tak pernahdia nak tegur aku, pandang pun susah. Kenapa tak macamdulu. Mungkin aku tak layak, entahlah… tapi aku rasa taksalah kalau aku minat pada dia.
 AKU
menyapu minyak angin yang diberikan Fizah ke kakiku. Aduh, pedih… sakit! Aku menggosok-gosok perlahan tulang keringku yang sudah kelihatan lebam dek penangan kayu hoki sibertuah tu tadi. Cikgu Zainal pun satu, gemar mengarahkanpasukan perempuan lawan dengan lelaki. Mana adil!!!Mataku tiba-tiba tertangkap pada bungkusan yangberada di dalam almariku. Ya Allah… macam mana aku bolehlupa nak bagi dekat dia. Mama ni pun satu, suka pesan kataku bagi macam-macam pada Haez. Siapa anak dia sekarangni, aku atau Haez? Sikit-sikit acik, sikit-sikit acik! Huh,malas aku nak kir. Tapi yang malas itu
 jugak
yang selalu akukir.“Sakit sangat ke?” Tiba-tiba Shikin menyergah aku.Mati terus khayalan aku terhadap lelaki pujaan aku seorangitu.

You're Reading a Free Preview

Download
scribd
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->