Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Look up keyword or section
Like this
2Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
BPMA bg kt P2U

BPMA bg kt P2U

Ratings: (0)|Views: 18 |Likes:
Published by kelabk

More info:

Published by: kelabk on Oct 25, 2011
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

01/16/2013

pdf

text

original

 
Areila Sahimi
1
 A 
LUNAN
suara Rihannamenyanyikan lagu Umbrellabergema memecahkan kesunyianmalam. Potong
 stim
betul! Gangguan teknologi dari
 sape- sape
entah tengah-tengah malam buta macam ni. Baru nakmasuk apa yang dibaca, terus hilang entah ke mana.Skrin teleon bimbit dilihat. Kak Ana. Ada apa halakak sorang ni
call 
aku
 memalam
buta macam ni? Mesti adahal
urgent
yang memerlukan perhatian dengan segera. Kalautidak, jangan harap Kak Ana nak
call 
adik
terchenta
. Setakatmain
 missed call 
memang selalu, setiap kali bila dia tak adakerja yang nak kena buat. Konon-konon katanya
 missed call 
 itu tandanya rindu. Rindu dekat adik akak yang sorang ni...
Ye
la tu, Kak Ana.... Alunan suara Rihanna berhenti. Selang sesaat,Rihanna menyanyi kembali. Sah. Ini mesti ‘Urusan SeriPaduka Baginda’ yang penting, minta diambil tindakan serta-merta. Panggilan dijawab.“Leeya, apa kamu buat lambat
bebenor 
jawab
bab
1
 
Baju Pengantin Mak Andam
2
teleon ni? Dah
 start
cuti semester, kan? Minggu ni balikIpoh. Akak ada
 job
nak kasi dekat kamu ni. Balik Leeya.Jangan tak balik!”Senaas Kak Ana mengeluarkan kata-kata.Kemudian, terdengar suara tercungap-cungap macam orangmengah disuruh menyanyi lagu Ziana Zain ber‘
 key
’ tinggi
 pulak
. Apa ke halnya akak aku yang sorang ni, Aleeyaberkata di dalam hati. Kalau iya pun ada perkara yang pentingsangat, cakaplah pelan-pelan. Ini sudah sama laju denganERL KL Sentral ke KLIA, apa cerita! Apa yang sudah terjadi?“Kak Ana. Assalamualaikum. Mana ni kak? Kalauiya pun nak kasi
 job
tergolek dekat adikmu ini, kasilah salamdulu. Ni main redah aje. Apa kes ni Kak Ana?
Call 
orang
 memalam
buta ni? Mengganggu konsentrasi orang mau studiaje ni.”
Turn
Aleeya pula
bukak
mulut.Kak Ana menarik naas terlebih dahulu.
Ye
la Leeya. Kamu nak jawab teleon pun punyalahlama
bebenor 
akak ni tunggu. Akak ni dah la tengah kelibang-kelibut nak cari orang tolong
cover 
kerja akak.
Tetiba
 terlintas kamu dalam kotak fkiran akak ni. Apalagi, teruslahakak dail nombor kamu. Assalamualaikum adikku,” kata Kak Ana lagi.Bila sudah berada di dalam keadaan terdesaksebegini, sesiapa sahaja yang terlintas, tak perlu ambil masanak fkir panjang. Main
belasah
ajelah!
Cittt
! Apa punya akak entah. Dah berjela-jelamukadimah baru nak kasi salam.
Ye
kak. Waalaikumussalam.
 Job
apa akak nak suruh orang
cover 
ni kak? Jangan-jangannak suruh orang jadi bidan terjun. Jadi mak andam.” Aleeya cuba meneka. Tangannya menyelak-nyelak
 
Areila Sahimi
3
nota yang berwarna-warni di tangan. Mana tahu, ada yangboleh masuk. Sekurang-kurangnya tidaklah sia-sia sahajabersengkang mata sampai ke tengah malam.Kak Ana yang aku kenali adalah bekas majikanku ditempat kerja dahulu. Selepas habis SPM, di sinilah aku mulabekerja sebagai pembantu kedai di butik pengantin milik Kak Ana. Butik Seri Pengantin yang terletak di bangunankompleks membeli-belah Megoplex Ipoh.Selepas gagal menempatkan diri di mana-manainstitusi pengajian tinggi awam yang ada di Malaysia, akuterus mengambil keputusan untuk bekerja. Siapa yang tidakkecewa apabila semua permohonan untuk menyambungpelajaran di universiti tidak diterima. Kecewa
beb
!!! Sangat-sangat kecewa. Terasa macam sudah gelap masa hadapan.Ikutkan memang
 result
SPM aku tidak adalah
 gempak
mana pun. Tapi kira okeylah. Lebih dari cukup-cukup makan.
Time
tu rasanya terlalu banyak persaingan.
 Result
yang macam ni dia orang main pandang sebelah mataaje kut. Ataupun pandang tak pakai mata. Tapi ada
 jugak
 
 member-member 
sekolah yang
 result
lebih kurang denganaku boleh
 pulak
diterima masuk. Itu apa cerita? Siapa mahu jawab kalau dibawa ke tengah? Macam manalah aku tak
 kuciwa bangat
. Tapi berbalik kepada takdir Tuhan, mungkinbukan rezeki. Aku cuba positikan diri sendiri.Nak sambung studi tingkatan enam
 ambik
STPM,aku
 pulak
tak nak. Bukan aku tak cuba belajar tingkatanenam. Sudah dicuba sedaya upaya. Tapi belajar tingkatanenam dalam aliran sains hayat memang tak boleh
blah
. Orangkata, boleh pecah
 kapla
. Memang semasa SPM aku belajaraliran sains.
 Result
subjek sains pun
takat-takat
lepas aje.Sipi-sipi aje boleh lulus. Sudah jelas aku memang tak bolehnak
bawak
subjek sains semasa di tingkatan enam itu. Silap

You're Reading a Free Preview

Download
scribd
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->