Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Look up keyword or section
Like this
5Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
Doktor Cinta- PDF Muzri

Doktor Cinta- PDF Muzri

Ratings: (0)|Views: 145 |Likes:
Published by kelabk

More info:

Published by: kelabk on Nov 04, 2011
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

05/30/2014

pdf

text

original

 
Dyadila
1
M
 AZLIANA duduk santai dibangku empuk milik Azlin.Rutin hariannya selepasmendapat segulung ijazah, ijazah ya bukan Hamzah
 ek
,adalah duduk lepak menghabiskan masa yang memang untukdibuang. Memang bukan cerita rekaan tapi kenyataan sampaisekarang lebih sepuluh temu duga tapi tiga yang lekat dan yang lekat tu tak kena langsung dengan jiwa. Kononnyalah.“Maz nak duduk sini ke? Tak nak ikut akak?” Azlinsudah sedia berdiri di depan pintu.“Malaslah, lagipun Kak Ani ada depan tu.”“Okey, akak tak lama dalam dua puluh minit aje,” janji Azlin.
 Emmm
... iya ke dua puluh minit? Kalau dah jumpabuah hati dua puluh jam pun tak sedar.” Mazliana ketawakuat.Doktor Azlin mencebik. Jelas sangat ketawa yangdibuat-buat, bukan dia tak tahu macam mana hubunganMazliana dengan Johan.
 Bab 
 
Doktor Cinta
2
“Orang suruh cari kekasih tak nak, lepas tu
 jealous
 
 pulak
.”
 Eiii... please
lah
 ek
nak cemburu-cemburu segalani tak ada dalam kamus hidup Mazliana Haji Nordin tau!”Doktor Azlin menjelir lidah ke arah adikkesayangannya. Dia keluar meninggalkan klinik. Dia sudahlewat. Muka monyok Johan terbayang di kotak fkiran.Bertambah laju kakinya melangkah.
BOSAN
. Mazliana memandang sekeliling, apa yang ada diatas meja semuanya tidak menarik perhatian. Dia terpandang
 name tag
yang terletak cantik di jubah putih kakaknya.Doktor Mazliana, ewah... sempat lagi berangan. Tanpa sedar jubah itu sudah tersarung di tubuhnya. Cantik!!!
 Eiii 
... boleh jadi doktor aku ni.“Ya sakit apa? Boleh saya tolong? Okey, awak bolehambil ubat di luar.” Mazliana berdialog sendiri. Satu lagipenyakit keturunannya iaitu kuat berangan. Makanlah pilatau herba atau akar kayu tujuh hutan sekali pun penyakit nitak akan boleh sembuh.Dia tersenyum, gerak geri Doktor Azlin dilakonkan.Dia kembali duduk di kerusi yang ditinggalkan tadi. NovelSuratan Kasih dibuka semula, minatnya pada bidangkesenian. Cakap saja apa yang ada kaitan dengan senisemuanya dia minat. Masih terdengar bebelan Haji Nordindan Puan Maznah sampai ke hari ini. Tapi dia tahu walausetinggi mana pun marah mak dan ayah, di hati mereka tetapada dia. Ewahhh... bak kata orang dalam hati ada taman.“Doktor, doktor! Tolong kawan saya ni!” Tiba-tiba
 
Dyadila
3
dua orang pemuda merempuh masuk ke dalam bilik. Habisterpelanting novelnya entah ke mana. Mazliana mengurutdada.
 Eiii 
... bagilah salam dulu kalau nak minta tolong pun.Eh... ada ke orang minta tolong bagi salam?Dua orang lelaki berbadan tegap sudah berdiri didepannya, seorang sedang mengerang kesakitan. Mungkinsakit, laaa... dah nama pun dalam klinik takkan dia datangnak
 order 
teh O ais
 pulak
. Eh? Nak buat apa ni???
 Ermmm
... kenapa ni?” Mazliana bertanya bodoh.Dia menggaru kepalanya, melihat lelaki itu sedangmengerang kesakitan. Bukan perlahan tapi macam nak pecahgegendang telinga. Wajah garang lelaki itu memangmenakutkan.“Dia jatuh masa
 game
tadi, tak boleh nak bangun.”Hanya pemuda yang masih berjersi bola itumenjawab. Seorang lagi masih mengerang kesakitan.Mazliana panik, dia mendekati lelaki yang sudah duduk dikerusi roda. Sempat memandang sekilas wajah berkerut itu.“Dekat mana sakit ni?” Mazliana cuba berlembut.“Kakilah, tak akan kepala! Aduh!!!” Lelaki itumenjerit. Amboi! Sakit pun kurang ajar lagi, bisik Mazlianaperlahan.“Apa doktor?” tanya lelaki itu. Wajahnya berkerutmenahan sakit. Sakit sangat ke? Tak ada darah pun, hesy... inimesti kes manjalah ni. Macam ayam, bertelur sebiji tapisampai satu kampung dia nak
inform
.“Hah! Tak ada, macam ni sebenarnya...” Mazlianacuba berterus terang. Tapi gagal.“Aduhhh!!!”

Activity (5)

You've already reviewed this. Edit your review.
1 thousand reads
1 hundred reads
Nur Eda Eda added this note
sampai bab 19 ja ka ?..
Halimatun Arwa liked this
Nur Eda Eda liked this

You're Reading a Free Preview

Download
scribd
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->