Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Look up keyword
Like this
7Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
Politik Umno

Politik Umno

Ratings: (0)|Views: 438|Likes:
Published by zuhadisaarani

More info:

Published by: zuhadisaarani on Nov 22, 2008
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as RTF, PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

12/02/2012

pdf

text

original

 
Pada satu malam, ada pasangan yg agak berumur sedang makanmalam dengan romantiknya bagi menyambut ulangtahun perkahwinanmereka yg ke 50 tahun.Suaminya, seorang Tan Sri dan bekas ahli politik Umno mula berceritatentang nostalgia mereka suami isteri, sekian lama hidup bersama,sukaduka,susah dan senang. Si suami memang menyanjung isterinnya,bernama Maria."Maria, selama kita kahwin ni, suka duka kita lalui, susah senang kitatempuh, abang amat menyayang Maria, tapi ada satu perkara yg asyikbermain-main di benak abang ni dan abang selau bertanya-tanya.Berterus-teranglah dgn abang pada malam ni, pernah tak Maria curangdgn abang selama ni?Maria agak terkedu sekejap dan merenung panjang muka suaminyaitu, lalu berkata dengan penuh kekesalan, "Ya abang, Maria mengakupernah curang dgn abang, tapi hanya 3 kali sahaja selama ni""3 kali?" Tan Sri tu agakterkejut, tapi tak la marah, dah tua dah danmemang berniat utk memaafkan isterinya,"bagaimana boleh terjadi 3kali tu Maria?" Perlahan jer la isteri dia mula membuka lebaran ceritalama, "abang ingatkan masa kita mula-mula kawin, terus beli rumahdan selang beberapa tahun, kita susah sangat masa tu hingga rumahkita hampir nak dirampas oleh bank" "ya, abang ingat peristiwa tu" jawab si suami" si isteri menyambung cerita, "abang pasti ingat ygpada satu petang tu Maria pergi jumpa pegawai bank tu dan esoknya,bank tu tak jadi rampas rumah kita,malah bagi tambahan pinjaman utkabang mulakan perniagaan..""emmmm..sukar buat abang menerima kenyataan ini,tapi abangmaafkan Maria kerana apa yg Maria buat tu untuk masa depan kita jugak", kata si suami,"kali ke 2 pulak?""abang ingat tak, abang hampir menemui maut sebab ketumbuhandalam otak abang tu, dan kita tak dapat buat apa apa sebab takmampu biaya duit pembedahan?" si isteri menyambung cerita, "ya,abang ingat" jawab si suami"kalau macam tu, abang pasti ingat ygMaria ada pergi jumpa doktor pakar tu dan esoknya, dia setuju buatpembedahan utk abang tanpa bayaran apa-apapun.""oh Maria, walau perit hati ini mendengarkan,tapi abang tetapmaafkan Maria sebab apa yg Maria buat tu untuk masa depan kita jugak dan kerana sayangkan abang jugak..yang kali ke 3 macam manapulak? ", kata si Tan Sri.Si isteri menundukkan mukanya dan menjawab penuh lemah," abang,ingat tak masa abang bertanding merebut kerusi bahagian dan abang

Activity (7)

You've already reviewed this. Edit your review.
1 hundred reads
1 thousand reads
Nor Adila Musa liked this
Ahmad Ibrahim liked this
workshoppe liked this
abdulraniidris liked this
nerailkobah liked this

You're Reading a Free Preview

Download
scribd
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->