Welcome to Scribd, the world's digital library. Read, publish, and share books and documents. See more
Download
Standard view
Full view
of .
Save to My Library
Look up keyword
Like this
2Activity
0 of .
Results for:
No results containing your search query
P. 1
Teka-Teki

Teka-Teki

Ratings: (0)|Views: 868|Likes:
Published by workshoppe
Teka-Teki
Teka-Teki

More info:

Categories:Types, Calendars
Published by: workshoppe on Jun 22, 2012
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

12/11/2012

pdf

text

original

 
1. burung aper kaki dier kat kaki, sayap dier kat kaki, paruhdier kat kaki, mata dier pun kat kaki? (burung kena pijak)2. lalat ader enam kaki, hinggap atas seketul tahi kaki dier tinggal beraper? ( tinggal 5 , 1 tutup idung)3. ulat gonggok ader 100 kaki, belok ke kiri tinggal beraper?(99, 1 beri signal belok)4. burung ader 10 ekor hinggap atas satu dahan, pemburutembak kener 2 ekor. Beraper ekor yg tinggal ? (10 ekor, ekor tak tanggal)5. Kapal layar bertolak dari utara ke selatan, angin bertiupdari timur ke barat, asap kapal tu kemana (naik ke atas)6. Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dahbasah baru cucuk. (masuk benang dlm jarum)7. Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai? (bas sekolah)8. Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais?(milo)9. Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki? ( kalau 2- jatuh)10. Mana lagi tua, motorsikal ke kereta? (motor – bertongkat)11. Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah dekat climaxpegang buah (panjat pokok kelapa)12. Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?(betina – duyong, bakar – jantan)
 
13. Kalau makan isi, buang kulit. Kalau makan kulit, buangapa? ( buang tebiat)14. Kalau kat tangan jam tangan, kalau kat dinding, jamdinding, kalau kat dahi, jam apa? ( jambul)15. Beza Burung dgn Unta (Unta ada burung , tapi burung takada unta)16. Jauh macam ambulan , dekat macam doktor..apa dia?(nyamuk)17. Potong panjang tak potong pun panjang?(kacangpanjang)18. Nampak dibawah cari di atas? ( bumbung bocor)19. Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik( bilik –tutup tuk start permainan, stadium- bukak start permainan)20. Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol (semut mata bengkak)21. Ahmad bin Abu, kambing bin apa? ( Binatang)22. Apa dia, 3 pasang - 2 kaki, 2 pasang - 1 kaki (keretamanual & otomatik)23. Dalam dunia ni kan haiwan apa yang paling miskin, dihinadan dicercasian dia ( AYAM yelah sebab kalau nak makan diakais pagi makan pagi, kais petang makan petang, dah tuperibahasa pun ada kata, org yang tak pakaiselipar/kasut/alas kaki tu ber'kaki ayam' alamak ayam lagiyang kena..kesian dier..)24. Dalam banyak -banyak huruf, huruf apa paling panjang(Paling panjang dan paling membosankan ialah huruf Q)
 
25. Ada 2 ekor katak, salah sekor katak tu melompat tapi ygsekor lagi tak melompat kenapa yg sekor tu tak leh melompatmacam member dia..kenapa hah?? ( sebab yg sekor tu'KATAK bawah tempurung' bab tulah ia takleh melompatmacam member dia.)26. Barang/benda jenis apakah yang disukai oleh semuaorang tapi tak semua orang suka membelinya? ( Barang asliSebabnya ialah kebanyakan harga barang-barang asli adalahmahal, jadi ada orang lebih suka membeli barang tiruankerana ianya murah)27. Buah apa yang gantung tak berdahan tapi bila pegangwaktu panas ia melekat (buah melaka belum gaul kelapa )28. Buah apa yang panas selama2nya bila2 kena pun panas. (buah penerajang ngan penampor)29. Ku kangkang ku taruk ku bukak uhhh sedapnye. ( CerminMata)30. Bulu bertemu bulu semakin rapat semakin sedaprasanye. ( Tutup mata nak tido ler)31. Badan bertemu badan cucuk batang keluar air . ( MesinTebu)32. Tutup pintu tutup lampu bukak kain main. ( PanggungWayang)33. Lembu ada 4org pompuan ada dua jer benda tuape kebendanye . ( Kaki )34. Binatang ape ada banyak buahnye. ( Naga cina sebab ygmain naga tu mungkin lebih dari 10 org jantan tu yg banyakbuah dia tu )

You're Reading a Free Preview

Download
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->