Start Reading

Nescafè Frappé

Ratings:
741 pages10 hours

Summary

ITA:
Cesare è un ex giocatore di basket professionista costretto da un problema cardiaco a giocare con i dilettanti, Chiara è un'aspirante cantante, Beatrice è un'istruttrice di fitness, Simona è un'impiegata, Amalia è una ricca imprenditrice ateniese, Gianni è un manager, Claudio è un famoso avvocato... Le vite di questi personaggi si intrecciano creando tensioni, drammi, emozioni e felicità.
I protagonisti si confrontano e si scontrano con le proprie insoddisfazioni e i propri difetti. I sentimenti e il sesso sono l'unica illusoria medicina a cui faranno ricorso per riempire i propri vuoti.
Sullo sfondo Bologna, con le sue contraddizioni e le sue rivalità sportive, e l'isola di Cefalonia in tutto il suo fascino mediterraneo.

ENG:
Caesar is an ex professional basket player forced by a cardiac problem to play with the dilettantes, Chiara is an aspirant singer, Beatrice is an instructor of fitness, Simona is an employee, Amalia is a rich Athenian entrepreneur, Gianni is a manager, Claudio is a famous lawyer... Their life creating tensions, plays, emotions and happiness.
The protagonists are compared and they meet them with their own dissatisfactions and their own defects. The feelings and the sex are the only deceptive medicine to which they will make petition to fill their own voids.
On the background Bologna, with its contradictions and its sporting rivalries, and the island of Cefalonia in all of its Mediterranean charm.

Read on the Scribd mobile app

Download the free Scribd mobile app to read anytime, anywhere.