BILA ISLAMNYA HANYA DI KAD PENGENALAN

Sel pada pukul 10.36 ptg Renung2kanlah, Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikut boyfriend. Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini. Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita..Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.. Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu. Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin.. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang bertubi-tubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri. Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut. 1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad 2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan? Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah. Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal ... Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di Lembah Keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997, 'Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian.' Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad.. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan ..

1

dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Haji Kamarudin ada dalam lokap. menggelupur dia depan kedai tu.' Perenggan 23: 'Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian.. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta.Butir asal permohonan. Sebab yang dia beri. Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Setakat itu saja. bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.. Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah. Tak cukup dengan itu. Permohonan tu menyatakan. Pada masa ceramah ini dibuat. Iaitu hak kebebasan beragama. didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya.. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. dilokap sedemikian rupa. Tak cukup lagi. Saya percaya tindakan ibubapa.. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Tak lebih dari itu.. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri... 'Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam. anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu. semua tak termasuk. Tiada langsung soal kahwin timbul. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil. Bab kehidupan.. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. perenggan 6. Haji Kamarudin. Article 4 pula menyatakan: 'Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. politik. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya. Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun... Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi . Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga. Jadi. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). ekonomi. 4 tuduhan.. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. rasmi parlimen dll. Kita tak boleh buat apa-apa sebab Article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar gamanya. Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah ).. Tak sampai 9 bulan. 2 . Contohnya perlantikan sultan. undang-undang syara' akan terbatal. bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-peluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. . Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk. Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. Contoh kes Hartina Haji Kamarudin. Bukan itu saja. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Nama Hindu. Ini termasuklah hukum syara'. abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik'.

Berlari Amar menemui Rasullullah SAW.' Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Amar diugut supaya tukar agama. budak tu kembali jadi Hindu. Hindu. dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof. Tak cukup dengan itu. saya masih nak nama Nur Aini.. Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung.Yusof tak tahu apa nak buat. 'Dibawah Perlembagaan Persekutuan. Pada malam hari Valentine 14 Februari. berumur 16 tahun. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan. pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. Terpaksa buat perisytiharan. Dan akhirnya. dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun. seorang Pakar Botani. Dia mohon pada makamah. Hari ini. Baru umur 18 tahun. Inilah pertama kali. Dalam kes Suzie Teoh. nama Yusof bin Abdullah . Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita yang mati syahid itu. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya. 3 . Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus.'Allah hu Ahad'. wartawan tempatan. Selamat akidah seorang budak. Mahkamah pun bagi. Ada anak lelaki. budak tu kata ' Saya yang arif. bapanya Yasir akan dibunuh. Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Beliau seorang yang alim dan warak. Dalam sejarah Melayu. Mampu berkata 'Allah hu Ahad'. Ada seorang isteri. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Kemudiannya. lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan. tangannya juga turut dipotong. kena minta kebenaran ibu bapanya. Bapa dia tak suka. Masa tu. Peluh terpercik pada dahi mereka. bapa kepada Amar diseret di hadapan. Amar kata. isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya. Yusof masuk lokap 8 hari. agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah. tak cukup lagi. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Kalau tidak.Lagi satu kes lain saudara baru kita. heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Sambil menangis. menangis Tun Salleh Abas. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir. tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Usia 2 tahun masa tu.. Ajak isterinya masuk Islam. dia pergi report polis.. mengikut sejarah. Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. nama asal Hindunya Santana. Kes terakhir sekali yang paling teruk. Heran sungguh.. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar). Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh.' Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas. Semasa Suzie Teoh masuk Islam. Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara.. dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya. Dalam kes kita. nama Sunjay kalau tak silap. Semuanya sebab Melayu. Penuh mahkamah nak tahu kes tu. Kalau nak tukar agama. namanya apa entah. seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. dia tak sah peluk Islam.. dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. kes saudara Ibrahim. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu. kekal dalam agama saya.Rasullulah tak boleh buat apa. Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. kurang ajarnya si minachi ni. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama. lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun. wartawan asing semua nak dengar keputusan. 2 tahun kemudian. Terus Yasir kena pancung di padang pasir.. Terketar-ketar budak tu. Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu.

pagi hari Islam. 4 .Belum habis cakap. Sahabat bertanya 'Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah? ' 'Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu. di waktu itu. kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang.Lepas tu kerajaan Islam Acheh .Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu. ketiga menang terhadap Islam. Melancarkan peperangan ideologi. lebih terperinci lagi. petang kafir.Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Macamana benda ni boleh terjadi? Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. Petang Islam. Dia bukan makan kari. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu. Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya 'International Jew' (tak Silap saya). kedua kekayaan kita. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang. Sebelum dia mati. ? Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia'. tak lama lepas tu.. tumbang kerajaan Islam Kedah . Belum kira yang kat rumah lagi. Oleh itu. Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. 'Mengapa begitu ya Rasullullah? ' Rasullullah SAW menjawab.GOAL. lebih terancang. 1492. Tak lama lepas tu. Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. kita hari ini telah melakukan kesilapan besar. Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih? Orang kita panggil. Sapa yang hendak berenti merokok. GLORY . Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan). mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. gerakan halus.' Mana nampak? Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan. esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. Tak lama selepas tu. Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri . Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. maksudnya.. dia datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja). mesti ada yang tak kena dengan hati kita.. Hakikatnya kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi.tumbang kerajaan Islam Mindanao . Dia berkata: 'Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian.. hendaklah kita tukar strategi.' Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah . GOSPEL. Pertama kitab dia. Yahudi punya kerja. dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. 'Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap. fahaman dan budaya ke atas orang Islam. Kalau kita tengok sejarah..pada masa itu. ambil ni sebagai iktibar. Garam sebagai perasa. sebab nak sebarkan ajaran Kristian. rokok yang orang kita hisap tu. baru letak bola sebijik.' Sahabat bertanya lagi. tumbang kerajaan Islam Pattani . iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka.. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir. dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London . dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam. Kita perang untuk hidup. satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak'. Paling nyata. pagi kafir balik. ragi untuk penapaian. Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini. Contohnya ubi kayu. Bab Kristian. Rasulullah SAW berpesan 'Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepada umatku di suatu masa.semuanya satu demi satu. 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah Alam. Dia guna kaedah 'garam dan ragi'. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita. Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita.

Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap.dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. . orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. melalui sistem pendidikan. Ini semua tanggung jawab kita semua. Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini.kelab lion. Akhir sekali. Dirasa kesegarannya. dengan mulut. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan sistem kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya.'Sebenarnya dia ingin. dengan hati. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita. berkaitan pendekatan garam dan ragi'. bukannya organisasi. bukan bersifat formalistik. ragi tetap ujud dalam keutuhannya.Pertama. Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi . Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan.. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an.. Cara kebajikan pulak. Justeru itu. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian. email ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apa saja. Kita kena peka. macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Dinamik dan etikal. menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Saint John's Ambulans. fowardkan email ni kepada saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu.. Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Paling kurang pun. Convent itu. bukan bersikap kalam. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Saint ini. Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal.. atau paling lemah sekali. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat. Di Malaysia. justeru itu nanti. Akan datang suatu masa nanti. sapa tak kenal palang merah.. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya. bulan sabit merah..