zaman bercinte mmg menarik, ckp i sayang u,terus tertarik, yg buruk nmpak cantik, jadi bute dr celik.

zmn bercinte mmg indah, abes duit, maruah tergadah, tak kesah org ckp ape dah, janji dpt berdua sudah. time cinte mama papa, duit tkde pun tak apa, bila tnya kawen nnti mcmna? tkpe, kt sama2 berusaha. mase kawen mak dah tnya, dah fikir abes2an ke anaknya? syg sgt kt si dia jwbnya, sehidup semati hgga ke akhirnya. baru kawen mmg lah bahagia, duit tgh byk joli smpai pukul 3, bile dah abes br nk tanye, eh, kita dah gune semua ye? baru sedar laki tak bekerja, dulu suruh bljr sibuk nk bercinta, bini mgandung dh ckp masa, baru nak fikir crk duit kt mana. anak baru 1 tp dah serabut, beli susu, beli baju berturut2, mkn sndiri pun dah ciput2, benda lain lg lah kelam kabut. anak melalak bini memekak, kpale pening smpai bengkak, hari2 dgn bini asyik bertekak, sampai telinga pun jdk pekak. laki balik lmbt g kerja katanya, bini tak percaya, pg joli jwbnya, bila dah selalu itu keadaanya, bini pula try cari penggantinya.

bila hari2 dah perang besar, bini dah x tahan, nk blk umah emak, siapa yg salah, siapa yg benar? balik2 yg kene jawab, emak jugak! mak tnye knape jdk mcmni? bini jwb A, laki ckp B, mak tnye lg, abes tu mcmna ni? dua2 jwb, cerai la ape lg. mak pening, abah bising, hati pedih mcm ditoreh, ilmu diberi hgga ke menare gading, tp pemikiran anak standard penoreh. skrg fikir puncanya siapa, mane salah, mane btulnya, hilang iman, lupa Pencipta, itulah punca segalanya. rezeki kite diberi oleh Nya, masalah juga dtg dari Nya, nak tgk kite ingat ke tak padaNya, cepatlah kembali dekat pada yg Maha Esa.

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful