You are on page 1of 10

APA KATA CIKGU

DOA SEORANG IBU

Nak buat camne kan... kes kat sini yang memang senang2 je jadi perhatian akhbar. Imej guru sekarang semakin tercemar dek kes kat sana.. DIPUKUL GURU . Apakah dakwaan itu benar? Aku harap pihak yang berkenaan dapat menyiasat akan kesahihan dakwaan budak tu. Aku harap kepada mereka2 yang bergelar guru dan juga pendidik bersabar je la dengan karenah bebudak zaman sekarang....la ni zaman dah berubah.NASIB SEORANG GURU. walhal sebelum tu dia sedang bergaduh dengan rakan dia sendiri. Kenyataan budak yang masuk wad itu seolah~olah dia dipukul dengan teruk oleh guru sekolah dia. Dipukul Guru .. By Yas y on 19 Januari 2012 Murid Bergaduh. . Hmmm... Inilah satu kes terbaru yang mambabitkan kes budak sekolah dipukul guru sebagaimana laporan akhbar Kosmo.MEMORI SEORANG GURU MURID BERGADUH.ade~ade saja budak sekarang ni.. cikgu..Nasib Seorang Guru.

..hmm dah 2 hari isu ni keluar dalam media massa... boleh baca testimoni aku sendiri pada entri "pengalaman kena denda di sekolah" yang lalu.... bangsa dan negara.. APA KATA GURU ……. bebudak zaman la ni amat manja dan dimanjakan [okey ke ayat tu?]... Hari ni pula. Apapun berhati-hatilah dengan tindakan yang anda bakal ambil kepada para pelajar. teruskan usaha mulia mendidik anak bangsa menjadi lebih bererti dan berguna kepada agama. Farol. kerana zaman ini bukan lagi seperti zaman dulu.. Kepada insan yang bergelar cikgu2 semua.Muhamad Ziqril Hakin Mohd.[imej dari kosmo] Adakah bebudak sekarang sama seperti zaman aku dulu? Pastinya tak sama kan..APA KATA MURID .kalau tak percaya. datuk si cucu telah memberi kenyataan kepada media.. Itu yang aku lihat melalui pengalaman aku membesarkan anak2 aku sendiri. Memang dari apa yang aku lihat sekarang.

kamu semua mesti menjawab dengan cepat. Bila cikgu sebutkan perkataannya. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. lawan bagi perkataan-perkataan itu. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan. duduk! Dengar sini baik-baik. faham? Murid : Faham. cikgu.. Murid : Selamat sejahtera cikgu! Cikgu : Sama-sama. cikgu! Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan. Murid : (senyap) Cikgu : Pandai! Murid : Bodoh! Cikgu : Tinggi! Murid : Rendah! . petang dan malam cikgu! Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Murid : Selamat pagi. Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat? Murid : Selamat pagi.ADA AJE JAWAPAN….

bodoh! Murid : Ini ialah jawapan. pandai! Cikgu : Mati aku! .Cikgu : Jauh! Murid : Dekat! Cikgu : Salah! Murid : Betul! Cikgu : Bodoh! Murid : Pandai! Cikgu : Bukan! Murid : Ya! Cikgu : Oh Tuhan! Murid : Oh Hamba! Cikgu : Dengar ini! Murid : Dengar itu! Cikgu : Diam! Murid : Bising! Cikgu : Itu bukan pertanyaan.

Murid : Hidup kami! Cikgu : Rotan baru tau! Murid : Akar lama tak tau! Cikgu : Malas aku ajar kamu! Murid : Rajin kami belajar cikgu! Cikgu : Kamu gila! Murid : Kami siuman! Cikgu : Cukup! Cukup! Murid : Kurang! Kurang! Cikgu : Sudah! Sudah! Murid : Belum! Belum! Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat? Murid : Mengapa kami pandai sangat? Cikgu : Oh! Melawan! Murid : Oh! Mengalah! Cikgu : Kurang ajar! Murid : Cukup ajar! .

) ROTI BAKAR YANG SPECIAL PUNYA Share .K.Cikgu : Habis aku! Murid : Kekal kami! Cikgu : O. pandai! Cikgu : Berdiri! Murid : Duduk! Cikgu : Bangang kamu ni! Murid : Cerdik kami tu! Cikgu : Rosak! Murid : Baik! Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini! Murid : Dilepaskan tengah malam itu! Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar. bodoh! Murid : Belum.O. Pelajaran belum bermula! Cikgu : Sudah. Pelajaran sudah habis! Murid : K.

.

.

PANJANG AKAL .