You are on page 1of 4

Taman Bunga

Ini taman bunga. Taman bunga ini cantik dan bersih. Di sini terdapat berbagai-bagai jenis bunga. Ada bunga raya, bunga kertas, bunga tasbih dan lain-lain. Udara di sini juga segar dan nyaman.
Di taman bunga ini juga disediakan tempat duduk untuk berehat. Kita tidak boleh membuang sampah di meratarata tempat. Pada hari minggu dan cuti am ramai orang pergi ke taman bunga

rambutan. duku dan cempedak. langsat. Di sini terdapat berbagaibagai jenis pokok buah-buahan. Ada pokok durian. Saya sungguh seronok memakan buahbuahan tersebut. emak. Di dusun itu ada sebuah pondok kecil.Dusun Buah-buahan Datuk saya ada dusun buahbuahan. Datuk selalu berehat di pondok itu. Ayah dan abang pandai memanjat pokok rambutan dan manggis. Saya selalu pergi ke dusun datuk bersama ayah. . Pada musim durian datuk tidur di pondok itu. abang dan adik. manggis.

Ada sayur sawi. Kebun sayurnya luas. Dia menyiram pokok sayur-sayurannya dua kali sehari. terung. Harun selalu menolong bapanya membuat kerja di kebun. Bapa Harun bangun pagi untuk menyiram pokok sayurnya itu.Pekebun sayur Bapa Harun seorang pekebun sayur. kangkung. lobak. bayam. Sayur-sayuran itu di tanam di atas batas. Ada berbagai-bagai jenis sayur yang terdapat di kebun itu. Pokok sayuran itu juga dibubuh baja supaya subur. . kacang bendi dan timun. kacang panjang.

Mereka kelihatan cantik dan berseri. Kim Moi memakai ceongsam merah. Hafiz memakai sepasang baju Melayu dan bersongkok. . Kumari memakai sari kuning. Dia juga memakai kain samping songket.Kenduri Kahwin Di rumah Encik Karim ada kenduri Kahwin. Foo Keong dan Raju memakai baju kemeja batik dan seluar panjang. Ramai orang datang ke majlis itu. Azizah memakai sepasang baju kurung dan berselendang. Ah Lan memakai samfu hijau. Mereka juga membawa hadiah.