RU O F T JUS

EDISI PERTAMA

BUKU RESEPI
DIET ATKINS SAYA!!

1/2ulas bwg besar(saiz kecil) .gaul2 dan biarkan mendidih sebentar.cendawan... Toskan Simpan dlm peti untuk stok..kulit kayu manis. Campurkan semua bahan2. Biarkan sampai msk.garam.garam kacau sebati.. 2 Cara-cara: Tumis bawang.. Bulatkan dgn mgunakan sudu. Kacau sebati.bahan: .3 biji telur (goreng n gulung) Kari: .bunga lawang.daun kari. masukkan air. Kalau nk mkn. kemudian baru boleh digoreng garing keemasan.air.. EGG ROLLS & MUSHROOM CHICKEN CURRY. masukkan isi ayam. biarkan rempah masak sebentar.siap~ .CHICKEN BALL Resepi dari : Sal Mohd Bahan-bahan: Isi ayam kisar Lada putih ditumbuk Garam Minyak sayuran @ olive oil Air utk rebusan Cara-cara:Rebus air dlm periuk smpi mendidih.cendawan sejemput .daung kari sampai wangi.masukkan serbuk kari yg dh dibancuh dgn sedikit air. tutupkan api..2ulas bwg putih ..1sudu serbuk kari daging .1btg kulit kayu manis (kecil) - 1kuntum bunga lawang (kecil) . Celup dlm air yg mendidih.. Biarkan cair.si ayam sikit . Resepi dari : Xane Nor Bahan.. Keluarkan chicball dr peti.

bawang merah dan putih yang telah ditumbuk kedalam ayam tadi Masukkan juga bunga kantan yang telah dihiris memanjang Gaulkan kesemua bahan Lepas tu masukkan ke dalam periuk atau pengukus Masak atau kukus selama lebih kurang 20 ke 30 minit Makanlah semasa panas2. blackpepper. Kacau hingga sebati.. halia. Dalam bekas yang berbeza. AYAM PANSOH ATKINS STYLE OMELETTE UDANG CHEESE Resepi dari : nightestalkerz. mayonis dan bawang yang ditumis tadi. pecahkan telur. Letakkan udang dan cheese.com Cara-cara: Cincang bawang putih dan besar kemudian tumis dalam kuali dengan menggunakan minyak yang sedikit. Bakar dalam oven pada suhu 200ºc lebih kurang sepuluh minit. Lenser acuan cupcake dan tuang telur ¾ penuh. (kuantiti bergantung pada citarasa masing2) 3 batang serai (diketuk) 4cm halia (diketuk) sekuntum bunga kantan (dipotong) 4 biji bawang merah (ditumbuk) 4 ulas bawang putih (ditumbuk) Garam secukupnya Cara-cara: Daun ubi kayu diramas dengan Resepi dari : Hafiz Mustapha menggunakan sedikit garam dan digaul bersama ayam Masukkan serai. Bahan-bahan: Telur 3 biji Udang Bawang Putih Bawang Besar/Bawang Bombay Mozarella Cheese Garam Blackpepper Mayonis 3 .Bahan-bahan: Setengah ekor ayam (dipotong) mengikut citarasa masing2) Daun Ubi kayu (diramas). masukkan garam.

blackpepper.. 1.. Tekan2 kasik kluar airnya.. LASAGNA ATKINS Bahan. Tabur keju *buat sampai habis & bakar .CAULIFLOWER CHICKEN PATTY. didadu 2 ulas bawang putih* 1 cm halia*(*ditumbuk halus) 1 camca besar cili kisar 2 helai bay leaf 1 camca teh serbuk lada hitam 1 camca besar rempah kari daging 1 tin cendawan butang.. mixed herbs. ikut oven masing2 . HURMMM. oregano. -Goreng boleh… grill boleh. Inti 3. Resepi dari : Azlina Hasan Cara-cara: Rebus cauliflower dan lenyekkan.. cuci dan hiris nipis Garam dan gula (pemanis p3 @ isi la gula ape yg korg ade) secukup rasa Utk kepingan lasagna : goreng telur dlm pan ( telor dadar ) Dh siap potong mcm kepingan lasagna .SO DELICIOUS!! Resepi dari : Mazlida Deraman Cara-cara: Korang susun la mcm korg bt lasagna . SIAP ! 4 .. -Lps tu masukkan minced chicken (tak kisah apa jenama). garam sikit dan olive oil. tos. suhu 160c selama 20mnt @ smp masak . Kepingan telur 2.bahan: Parutan keju mozarella secukupnya parutan keju cheddar @ parmesan secukupnya Bahan Inti : sebungkus daging/ayam kisar (ramly) 1 biji bawang besar.

.potong tomato ckit je. Dan siap.. agak2 la nak letak bape bijik pun asalkam sebati) masukan semua bebahan (bawang dan cili yg dipotong dadu) gaul gaul gaul. 5 ..pastu tuang ayam atas telur tu.letak cheese 4 segi tu.. Last skli...... bwg putih 2 ketul hiris (kasi metabolisme tinggi). celup bebola tu dekat putih telur tok bg texture dia lawo la sikit kan.. Cara-cara: Masukkan telur dlm kuali pemanggang ajaib (non stick pan). Haha. lobangkan sikit guna hujung pisau. Lepas tu buat bulatan.. hancurkan guna blender or pisau) Gaul ayam yg da hancur dgn telur kuning (asingkan putih telur sikit utk celup sblm masa.. lepas tu tampal balik lobang tu. masukan mayonis kat dalam (aku tak mampu nak beli cheese.. letak lada itam sesuka hati. masak bawang dgn ayam tadi dan butter. (masak jangan garing separuh masak pun ok. Tekan2 kasi garing skit. lg sedap. Otomatik cheese melt.... telur pukul 2 biji. Bwg besaq hiris ckit.. bulatkan balik guna tapak tangan. Cara-cara: Bahan-bahan: 1) Ayam yg dikisar (sy guna ayam 2) Bawang 3) Telur 4) Cili (kalau nk pedas) 5)  White paper/blackpaper (kalau nak ada perisa sikit goreng sbb tu je yg ad...... sbb mahal. Timun ke salad ke ....... On the other side.. CHICKEN FOLDOVER ATKINS Resepi dari : Salwa Azahar Bahan-bahan: Ayam tiada tulang dipotong dadu2. tp liat sikit la.POPCORN AYAM Resepi dari : Linda zizan.. garam secukup rasa. Kalau letak bawang dalam dia pun sedap jgk. so blh guna ayam cincang or ayam yg blm digoreng.alihkan kat pinggan.... Gulung2 mcm kebab letak balik kat stick pan tu. macam rasa jus sikit. Calit mayonis.. Pastu ngap!!! Sedap cam chicken foldover mcdonald.. tp korg letak chesse lagi senang sbb dia keras.. Sedia dihidang.. Tabur skit butter kasi effect bau roti. lebih kurang sepuluh minit... mayo ni cair so susah sikit).

masukkan sedikit garam dan kacau sebati.sekeping Yellow Onion (sepotong) Butter Cara-cara: Dadar telur senipisnya..letak butter kat keliling.bahan: Telur .dah siap..2 Biji Garam Chilli Flakes Lada Hitam Topping: ChickenHam (Homemade) Cheddar Cheese .potong/ketuk pun boleh jer Telur 1 biji Sedikit Garam Sedikit minyak Ikan bilis digoreng sebagai hiasan NASI GORENG ATKINS Resepi dari : Nadia Hanim Paka Cara-cara: Mula2 tuang minyak dan tumis bwg putih dan cili padi.dgn api yg sgt kecil.Bahan-bahan: Bunga kobis – dipotong halus Bwg putih . siap hidang dalam pinggan dan letakkan dlm pinggan dan tabur ikan bilis di atas.selamat menjamu selera.lepas naik bau masukkan bunga kobis yang disagat...Jimat.hilang kempunan nk mkn pizza.supaya telur tu rapuh&tidak hangit) Taburkan semua toping.... Sedap.. ATKINS THINCRUST PIZZA Resepi dari : Azura felula Bahan.mayang halus Cili padi ..(slow cook. pecahkan telur dan kasik scramble skli dgn tumisan td... 6 .

telur dadar jgn terlalu nipis 5)  grill kulit ikan salmon utk jadikan burger crunchy Mash brokoli 1)  rebus brokoli dgn sedikit garam selepas itu dikisar 2)  hidangkn dengan ikan bilis goreng.Bahan-bahan: Ayam 9 Ketul Bersamaan Beli Ayam Sebelah Shj Rempah Kari 1.tumiskan bwg putih..5 sudu makan Bawang Putih 4 Ulas dicincang Dadu Halia Sedikit dicincang Dadu Daun Kari 3tangkai Butter...nyumm.lagi banyak butter lg sedap..itupun 0g Carb..Panaskn butter.dauh kari dan halia.. 7 ....(butter pun 0g Carb). setelah butter cair.Boleh dimakan bersama keluarga... BURGER DAGING CRUNCHY Resepi dari : yaya hidayah Bahan..Siap untuk dihidang.masukkn ayam dan gaul bersama.... sedapnya....bahan: 3 biji telur Daging kisar Lada hitam Garam Kulit ikan salmon nyum. Goreng hingga garing (Guna minyak masak aje). **Sy x guna garam pun.... Cara-cara: 1)  daging kisar digaul dgn 1biji telur + garam + lada 2) bentukkn daging ikut creativity 3)  letak daging dlm peti sejuk utk seketika 4)  dadarkn telur utk dijadikan roti. Setelah bahan2 td ditumis hingga wangi.. AYAM GORENG KARI BUTTER Resepi dari : Linda Roslinda Black Cara-cara: Ayam digaul bersama dengan rempah kari.Setelah garing.. Senangkan.ketepikan.