1

Placa mucoidă – cum ne “detoxifiem” de ceva ce nu
există cu ajutorul curăţitorilor intestinali!
– 22/06/2012POSTED IN:
DOZA DE SCEPTICISM, MEDICINA BAZATĂ PE DOVEZI, VINDECĂTORI MINCINOȘI
Placa mucoidă nu există! Când avem în faţă o
reclamă, e bine să fim circumspecţi. Când reclama pretinde că un produs te
―detoxifică‖, e bine să fim super-circumspecţi. Când reclama pretinde că un
produs te detoxifică de ceva ce nu există… dăm banii pe altceva.
Suntem bombardaţi de publicitate agresivă în favoarea unor aşa-numite
produse de detoxifiere a colonului, care nu sunt de fapt decât nişte banale
laxative de volum (care pot avea, într-adevăr, rostul lor) la suprapreţ.
De ce costă aceste produse ―specializate‖ de zece ori mai mult decât aceleaşi
ingrediente cumpărate de la Plafar? Pentru că invocă ―beneficii miraculoase‖
bazate pe ipoteze absurde care se învârt în jurul noţiunii deplacă mucoidă, o
depunere fictivă pe pereţii intestinului, izvor al tuturor relelor.

Adică cum, fictivă? Să purcedem la o explicaţie mai pe îndelete:
- Fiziologia colonului: mucusul şi motilitatea intestinală
- Conceptul modern de placă mucoidă
- De ce placa mucoidă este doar o invenţie – argumente medicale
- ―Panaceele‖ curăţitoare de colon
- Dezavantajele financiare ale detoxifianţilor intestinali
Fiziologia colonului: mucusul şi motilitatea intestinală
Majoritatea nutrienţilor pe care îi obținem din alimentaţie se absorb la nivelul
intestinului subţire, care are o structură specializată (pliuri intestinale,
vilozităţi). Ce îi rămâne deci de făcut colonului? Acesta îndeplineşte patru
funcţii mari. În primul rând, se ocupă cu absorbţia unor mari cantităţi de
fluide şi electroliţi, convertind ce a ajuns la el în stare lichidă din intestinul
subțire în materii solide sau semisolide şi absorbţia unor acizi graşi cu lanţ
scurt proveniţi din fermentaţia carbohidraţilor care nu au fost absorbiţi în
intestinul subţire, cum ar fi celuloza, cu ajutorul microflorei bacteriene: acest
2

rol este mai puţin important la om, dar la ierbivore reprezintă o sursă foarte
importantă de energie.
Bacteriile ―bune‖ care populează colonul sintetizează vitamina K, importantă
în procesul de coagulare, şi alte vitamine din complexul B. Colonul are şi
funcţia de rezervor, depozitând bolul fecal, dar şi de eliminare a conţinutului
său într-o manieră regulată.
Daca ne-am imagina colonul nostru ca pe un tub de evacuare a reziduurilor,
atunci ar trebui sa vedem placa mucoida ca pe mizeria ce se depune pe acest
tub de evacuare. (site-ul unui producător)
Atenţiune, dragi cititori, după cum poate bine ştiţi deja, colonul nostru nu
este un tub rigid ca ţeava de scurgere care pleacă din chiuvetă, el este un
organ funcţional şi cât se poate de viu!Desigur, această observaţie este
empiric demonstrabilă prin simplul fapt că, pe o bună parte din colon, chimul
(bolul alimentar/fecal) se deplasează împotriva gravitaţiei – gândiţi-vă la
colonul ascendent! Un proces miraculos sau perfect justificabil de fiziologia
omului? Haideţi să vedem ce se întâmplă de fapt.
Pentru a se proteja de excesul de aciditate datorat stresului, alimentelor
nesanatoase, abuzului de medicamente, parazitilor, bacteriilor patogene,
organismul secreta mucus. Si cu cat sunt mai periculoase substantele
ingerate, cu atat se depune mai mult mucus. Excesul de mucus nu este
deloc bun. Cu timpul, mucusul devine gros si greu, se intareste si
ingreuneaza procesul digestiv. (site-ul unui producător)
Mucusul secretat de-a lungul tractului digestiv are, cu siguranţă, un rol
extrem de important. Însă nu rolul de a contrabalansa un regim de viaţă
nesănătos, ci cel de a facilita transportul alimentelor din cavitatea bucală
până la nivelul rectului pentru digestia lor şi absorbţia principiilor nutritive.
Acesta conţine frecvent şi cantităţi suficiente de bicarbonat pentru a
neutraliza acizii implicaţi în digestia normală (cum ar fi acidul clorhidric din
sucul gastric). Epiteliul colonului prezintă numeroase celule secretoare de
mucus. De altfel, mucusul esteprincipala secreţie a acestui segment. Rata
secreţiei de mucus este reglată mai ales prinstimularea tactilă directă a
celulelor mucoase (adică prin contactul materiilor fecale cu suprafaţa
intestinală), dar şi prin reflexe nervoase locale sau printr-o stimulare intensă
nervoasă parasimpatică.
Mucusul previne contactul direct dintre particulele alimentare şi mucoasa
intestinală, având rollubrifiant şi asigurând o alunecare uşoară, protejând
peretele intestinal de eventuale traume excoriative sau chimice. De
asemenea, el oferă mediul aderent necesar pentru formarea bolului fecal ce
va fi eliminat şi protejează colonul de eventuala acţiune a bacteriilor
existente la acest nivel. Mucusul nu rămâne în nici un caz lipit de mucoasa
intestinală, iar celule care formează epiteliul tractului digestiv se
3

descuamează şi se regenerează continuu, printr-un proces similar cu cel care
are loc la nivelul pielii. Acest proces, care poartă numele de turnover celular,
este foarte intens la nivelul mucoasei intestinale.
După cum am spus mai sus, colonul nostru nu este un organ static. Chiar dacă
motilitatea colonului (specializat pentru depozitare) nu este atât de
spectaculoasă şi rapidă ca cea a intestinului subţire (specializat pentru
absorbţie), ea există, e foarte importantă şi e alcătuită din mişcări de
amestec (haustraţiile) şi mişcări de propulsie. Conţinutul colonului este
împins progresiv prin haustraţii către sigmoid, în acest timp substanţele
dizolvate şi apa fiind absorbite, astfel încât din chimul de aprox. 1500 ml care
părăseşte intestinul subţire, doar aprox. 100-200 ml se pierd prin fecale.
Mişcările propulsive sau „mişcările peristaltice în masă‖ apar 1-3 ori pe zi, iar
cele mai numeroase durează circa 15 minute şi au loc în prima oră de la micul
dejun (de aici şi recomandarea pentru obiceiul super-sănătos de a ne educa să
utilizăm toaleta în scopul defecaţiei zilnic, dimineaţa, după micul dejun –
aviz constipaţilor :P). O astfel de mişcarepropulsează conţinutul colonului la
cel puţin 20 cm distanţă!

Dragi cititori, colonul nostru e făcut în aşa fel încât nimic, nici măcar
celebra „placă mucoidă”,să nu se poată lipi de el: mucusul are acţiune
lubrifiantă şi acoperă conţinutul alimentar/fecal, iar intestinul gros se mişcă
şi deplasează bolul fecal, nu este în nici un caz o ţeavă rigidă! Mai mult,
celulele care căptuşesc la interior mucoasa intestinală se elimină (ca
celulele moarte de la nivelul pielii), formându-se periodic unele noi care le
înlocuiesc.
Timpul de eliminare a alimentelor ingerate variază în funcţie de
caracteristicile individuale ale tranzitului intestinal, dar în general acest
proces durează 24-72 de ore. Eliminarea totală poate dura câteva zile, dar nu
există nicio justificare fiziologică care să susţină existenţa unor reziduuri de
materii fecale care stagnează timp de luni sau chiar ani în colonul nostru. De
altfel, o astfel de întâmplare nu ar putea rămâne fără consecinţe
4

severe asupra sănătăţii, aşa cum o să vedem în rândurile următoare. (Înapoi la
cuprins)
Conceptul modern de placă mucoidă
Placa mucoidă face parte dintr-o paradigmă mai largă care susţine că
mâncarea pe care o ingerăm ajunge să putrezească la nivelul colonului,
răspândind în circulaţia sistemică produşi toxici care determină o auto-
intoxicare. Aparent, vechii egipteni susţineau această ipoteză, spunând că
descompunerea bolului alimentar la nivelul intestinelor duce la eliberarea unor
toxine în sânge, cauzând febră sau puroi. De-a lungul timpului, ideea a fost
dezvoltată şi chiar susţinută de anumiţi medici, clismele pentru curăţarea
colonului fiind folosite ca un remediu universal capabil să trateze o sumedenie
de afecţiuni nespecifice. Dar, în secolul 20, când cunoştinţele medicale au
beneficiat de o explozie informaţională, conceptul a început să fie infirmat de
noţiunile de anatomie, fiziologie, anatomo-patologie şi a căzut în derizoriu.
Din păcate, nu pentru totdeauna. Comunitatea medicală alternativă a avut
grijă să-l menţină în viaţă: unul dintre importanţii resuscitatori ai fenomenului,
care i-a dat şi numele plăcii mucoide, este naturopatul Richard Anderson.
Scopul lui Anderson nu a fost să ajute medicina să progreseze, ci să-şi facă
o companie care să vândă pe bani buni produse create special pentru o
afecţiune inventată. Eu am citit câteva texte scrise de el şi este pur si simplu
frapant cum oferă informaţii pe care şi un student de anul I le poate demonta,
şi, ce mi s-a părut foarte amuzant, cum atribuie unor tratate serioase (de tipul
Guyton) citate care nu se regăsesc în cărţile respective, am verificat personal
câteva dintre ele!
Cred că toată lumea a văzut faimoasele imagini cu placa mucoidă. Ei bine, în
mod bizar, această placă mucoidă nu poate fi eliminată decât dacă se
folosesc produsele specializate, aşa cum este, de exemplu, kitul de curăţare
intestinală Cleanse 28 conceput de însuşi domnul Anderson. De ce nimeni
altcineva nu elimină reziduuri la fel de spectaculoase fără să
utilizeze diversele formule destinate dezintoxicării colonului? Secretul constă
în ingredientele acestor produse. Să vedem, aşadar ce conţine Cleanse 28,
care costă fix 249 de dolari (!! – măcar BigPharma tratează afecţiuni
medicale reale):
- Psyllium husk – tărâţele de psyllium fac parte din categoria laxativelor de
volum (“fibre”), care afânează scaunul având capacitatea a de absorbi
cantităţi importante de fluide. Psyllium acţionează blând şi cvasi-fiziologic.
Laxativele de volum sunt considerate a avea cel mai mare grad
de siguranţă terapeutică când se administrează pentru favorizarea tranzitului
intestinal.
5


adailyapple.com
- Cascara Sagrada Bark – e obţinută prin prelucrarea scoarţei unui arbust şi a
fost folosită de populaţiile amerindiene ca laxativ. Efectul se bazează pe
conţinutul său de antrachinone şi face parte din categoria laxativelor iritante
(stimulente), ca şi senna, Dulcolax, uleiul de ricin sau ceaiul de cruşin. FDA a
interzis comercializarea ei în farmacii deoarece s-a observat că prezintă
riscuri care îi depăşesc beneficiile, putând duce la hepatită toxică,
hipertensiune portală, crampe abdominale, suspicionându-se chiar şi un
potenţial carcinogenic.
- Bentonite clay – bentonita este un tip de argilă care în acest produs
acţionează tot ca un laxativ de volum. Fun fact: bentonita e folosită şi pentru
nisipul destinat litierelor de pisici (datorita proprietăţilor absorbante) şi în
industria metalurgică pentru realizarea de matriţe.
theearthdiet.org
În caz că nu aţi citit deja aceste lucruri şi prin alte colţuri de internet, aflaţi
că tocmai această asociere de laxative iritante şi de volum este
responsabilă de accelerarea tranzitului intestinal şi de formarea materiilor
fecale în cantităţi impresionante, care uneori, mai ales datorită argilei,
capătă aspectul particular de mulaj al intestinului gros. Iată care e, de fapt,
marele secret al faimoaselor „frânghii” mucoide (mucoid ropes). Fără acest
amestec nu putem produce placă mucoidă! (Înapoi la cuprins)
6

curezone.com
De ce placa mucoidă este doar o invenţie – argumente medicale
1. Fiziologia colonului nu permite existenţa unui astfel de depozit, a se vedea
capitolul anterior.
2. Dacă ar fi existat, placa mucoidă s-ar fi putut observa la examenele
anatomo-patologice pe fragmentele prelevate, de ex., în contextul unor
intervenţii chirurgicale la nivelul colonului. Şi nu numai atunci, ci şi la o
simplă examinare macroscopică, cu ochiul liber, pe care o face orice chirurg
când secţionează o bucată de intestin. Foarte multe intervenţii se realizează în
regim de urgenţă (în cazul unor ocluzii intestinale, de pildă), fără o pregătire
prealabilă a pacientului, darniciun chirurg nu a descris vreodată vreo
depunere de placă mucoidă pe pereţii colonului. Iată ce declară dr. Uthman,
medic anatomo-patolog şi Assistant Professor la University of Texas School of
Medicine: „Am asistat la câteva mii de biopsii intestinale şi nu am văzut
niciodată vreun depozit de placă mucoidă. Această invenţie nu are nicio bază
anatomică.‖
3. Placa mucoidă ar fi trebuit să se observe cu precădere în
cadrul autopsiilor. Niciun medic legist nu a văzut vreodată o astfel de
depunere. Aţi asistat vreodată la tăierea porcului? Niciun măcelar nu a putut
să relateze vreun caz de placă mucoidă porcină, deşi ar fi fost de aşteptat
având în vedere dieta porcilor domestici.
4. S-a văzut vreodată placa mucoidă în cadrul unei colonoscopii? Iată ce
spune dr. Diţoiu, medic gastroenterolog la Spitalul Fundeni: Am facut mii de
colonoscopii si altii au facut milioane de colonoscopii, dar nici un medic nu a
gasiti nici un rest de… ceva stagnand in intestin. Nici nu poate stagna ceva
un timp, pentru ca acolo se produce necroza tesutului. Ţin să precizez că
uneori se poate încerca o colonoscopie, în urgenţă, şi fără pregătirea
prealabilă a pacientului, deşi nu e o situaţie grozavă să faci aşa ceva când încă
există materii fecale în intestinul gros. Nici măcar în aceste cazuri nu s-a
observat vreodată placa mucoidă.
7

learncolorectalsurgery.com
Într-o situaţie uzuală, înainte de o endoscopie digestivă inferioară, pacienţii
trebuie să-şi „spele‖ colonul de materiile fecale (care nu stagnează, ci sunt
pur şi simplu pe făgaşul lor firesc) cu laxative osmotice de tipul Fortrans.
Puteţi vedea pe youtube mii de colonoscopii. Toate înregistrările arată pereţii
colonului netezi şi curaţi în urma acestui „lavaj”, precum cel din imaginea
de mai sus. Cu toate acestea, niciun pacient nu îşi aminteşte să fi eliminat
spectaculoasele sfori de placă mucoidă după pregătirea cu Fortrans.
5. Mai există un examen medical care ar fi putut evidenţia depunerile de placă
mucoidă:irigografia, adică clisma care se face cu bariu, o substanţă
radioopacă. Nu a fost consemnat niciodată în literatura medicală un caz
de stenoză (îngustare a lumenului intestinal) care să nu aibă un substrat
anatomo-patologic sau funcţional identificabil (tumori, boli inflamatorii etc.).
Or, se presupune că placa mucoidă fix asta face: Dr. R. Anderson si dr.
Jensen au mentionat in mai multe dintre lucrarile lor faptul ca acest strat
se poate ingrosa cu timpul, lasand lumenul ingustat in unele cazuri cu un
diametru nu mai mare decat grosimea unui creion. In astfel de situatii,
placa mucoida este un obstacol major in absorbtia substantelor nutritive
din colon.

Astăzi, clisma baritată nu mai este prea des folosită, colonoscopia fiind o
tehnică mult superioară, cu acurateţe incomparabilă şi neiradiantă. Dar
niciodată o stenoză evidenţiată la irigografie/colonoscopie nu s-a dovedit a
fi produsă de prezenţa vreunei „plăci mucoide”. (aveţi mai sus în partea
stângă principiul irigografiei, apoi aspectul normal al colonului în cadrul
acestei investigaţii, şi puteţi observa în dreapta cum arată un caz patologic pe
secvenţa de irigografie – mai exact o stenoză intestinală). În plus, placa
mucoidă din colon nu ar putea să stea în calea absorbţiei substanţelor nutritive
din colon, deoarece colonul oricum nu are ca principal rol absorbţia acestora
(ăsta e scopul intestinului subţire).
8

6. Aşa cum dr. Diţoiu spunea, stagnarea conţinutului intestinal are
consecinţe grave asupra sănătăţii şi, completez eu, când se întâmplă, în mod
excepţional, este întotdeauna cauzată de o afecţiune specifică. O astfel de
stagnare se petrece în cadrul aşa-numitului sindrom de ansă oarbă, care apare
atunci când printr-o porţiune din intestinul subţire bolul alimentar nu mai
circulă aşa cum ar trebui, ceea ce duce la o proliferare bacteriană anormală
şi periculoasă. Acest sindrom apare, de exemplu, în patologia stomacului
operat (cum ar fi în cadrul chirurgiei obezităţii), duce la probleme importante
de malabsorbţie (anemie, osteomalacie, tulburări de coagulare şi altele) şi
necesită tratament antibiotic sau chiar chirurgical.
7. Un caz concret de stagnare a reziduurilor fecale la nivelul colonului este
următorul: uneori, la pacienţii care suferă de diverticuloză (nişte „pungi‖ care
se formează în peretele colonului, nu se ştie încă de ce) poate
apărea diverticulita.
missiongi.com
Adică infecţia acestor „pungi” tocmai din cauza faptului că la nivelul lor
pot stagna materii fecale. Ce se întâmplă în cazul ăsta? Păi, pacientul face
febră, are dureri abdominale severe, iar analizele de sânge confirmă o stare
infecţioasă. Uneori, afecţiunea poate duce chiar la perforaţii intestinale şi
peritonită. În plus, forma acestor diverticuli favorizeză reţinerea materiilor
fecale, ceea ce nu se poate întâmpla într-un colon normal sau în alte zone
neafectate de diverticuli.
Da, colonul nostru poate fi afectat de o sumedenie de boli, mai mult sau
mai puţin zgomotoase/grave. Însă acestea sunt întotdeauna obiectivabile,
observabile cu ajutorul tehnicilor de diagnostic moderne – şi niciun medic
nu a pus vreodată diagnosticul de placă mucoidă. (Înapoi la cuprins)
tuberose.com
“Panaceele” curăţitoare de colon
9

În primul rând, problema acestor produse este marketingul agresiv care le
propune dreptremedii universale capabile să vindece orice boală la care ne
putem gândi (de la acnee, la oboseală cronică), să combată stressul şi să
prevină cancerul. Inclusiv să vindece faimoasa afecţiune inventată ce consta în
depozitul de placă mucoidă (a se vedea toată pledoaria de mai
sus). Credibilitatea persoanelor publice care „girează‖ aceste
informaţii pseudoştiinţifice este grav afectată, din punctul meu de vedere.
Peste tot în paginile de prezentare suntem bombardaţi cu informaţii lipsite de
argumente medicale care ne anunţă că colonul nostru este bolnav, intoxicat
şi că avem neapărată nevoie de o cură cu “detoxifianţi”.
Ni se spune că placa mucoidă e responsabilă de o lungă listă neagră de
probleme: balonari, piele casanta si lipsita de stralucire, picioare
umflate, oboseala, transpiratie urat mirositoare, dureri de cap, boala
hemoroidala,tulburari ale circulatiei venoase si limfatice, imunitate
slabita… Şi că aceste afecţiuni se rezolva printr-o simplă cură cu un
produs miraculos.
Având în vedere toată pledoaria anterioară prin care dovedesc că placa
mucoidă nu poate exista şi nici nu există, cum vi se par aceste afirmaţii făcute
pe site-ul curăţitorului de intestine? N-ar trebui sancţionată o astfel de
publicitate?
De asemenea, ca o anecdoctă, tot pe site-urile care promovează aceste
produse se pretinde că utilizând astfel de suplimente putem avea ochi mai
luminoşi, ochii noştri fiind ceţoşi tocmai pentru că în ochi se pot citi
tulburările metabolice, bolile de stomac, bolile hepatice – deci aici intervin
noţiunile abracadabrante de iridologie. Suntem învăţaţi că unele tulburări
hepatice sau biliare dau o coloraţie gălbuie a ochilor, iar prin conţinutul lor de
fibre curăţitorii intestinali ajută chiar şi funcţia de detoxifiere a ficatului.
Stimaţi cititori, icterul (observabil la nivelul ochilor prin îngălbenirea
sclerelor, sau vizibil la nivelul tegumentelor) nu este un semn medical care să
ne trimită să cumpărăm tărâţe, ci unul care trebuie să ne trimită urgent la
medic!!!
Şi câte şi mai câte nu găsim pe site-urile astea care ar trebui să fie cumva
sancţionate de Agenţia Naţională a Medicamentului – măcar să treacă într-un
colţişor, ca la americani, faptul că comunitatea medicală nu sprijină aceste
afirmaţii, pentru că citind comentariile lăsate de public am observat că multe
persoane chiar se încred în aceste indicaţii de-a dreptul periculoase.
În ceea ce priveşte conţinutul lor, am observat că atât în compoziţia
principalelor ―detoxifiante‖ intestinale predomină detaşat tărâţele de
psyllium şi seminţele de in. Despre tărâţele de psyllium am scris deja câteva
cuvinte mai sus. Fiind nişte laxative de volum blânde, ele pot fi folosite cu
succes în tratamentul constipaţiei cronice. Există de asemenea studii care
susţin că ar avea şi alte efecte benefice prin combaterea dislipidemiei,
10

asigurarea unui control mai bun al glicemiei, controlul hipertensiunii, dar sunt
necesare studii suplimentare pentru confirmare. Aş menţiona că, dacă suferim
de afecţiuni precum diabetul zaharat, hipertensiune, dacă suntem
dislipidemici etc., trebuie în primul rând să urmăm indicaţiile medicului
curant şi să încercăm să luăm şi să aplicăm decizia de a adopta un stil de viaţă
cât mai sănătos înainte de a căuta să apelăm la remedii miraculoase.
Chiar şi în cazul constipaţiei, e bine să ne reevaluăm dieta şi să vedem întâi
cum putem creşteaportul de fibre prin consumul unor cantităţi adecvate
de legume, fructe, cereale integrale, nu să căutăm laxative, de oricare tip ar
fi ele. Psyllium nu ar trebui folosit de persoane care au tulburări de deglutiţie
(înghiţire) şi trebuie consumat cu o cantitate adecvată de apă. Există
posibilitatea ca psyllium să reducă absorbţia unor medicamente dacă se
administrează concomitent din cauza efectului laxativ.
Seminţele de in (râşnite, pentru că cele neprelucrate se elimină în general
nedigerate în scaun) au şi ele un conţinut ridicat de fibre, consumul lor putând
avea acelaşi efect laxativ. Sunt bogate în micronutrienţi, în acizi graşi
nesaturaţi (omega 3) şi lignani (fitoestrogeni, antioxidanţi). Sunt investigate o
serie de potenţiale benefice, precum scăderea nivelului cholesterolului total,
scăderea nivelului de trigliceride sau controlul glicemiei; desigur şi în cazul
acestor seminţe sunt necesare studii suplimentare, pentru că cele efectuate
până în prezent nu sunt toate în acord unele cu altele.
Precauţii: S-a constat că consumul seminţelor de in poatet interacţiona cu
anumite medicamente anticoagulante (aspirina, clopidogrel), deci e bine să
consultaţi medicul dacă sunteţi sub un astfel tratament.
S-ar părea că consumul în exces poate duce la ileus (paralizie intestinala), deci
un astfel de supliment ar trebui să se folosească cu cumpătare. De asemenea,
ele trebuie consumate cucantităţi adecvate de apă pentru a se evita riscul
apariţiei unei ocluzii intestinale. Din cauza potenţialelor efecte de
tip estrogenic, seminţele de in ar trebui să fie utilizate cu precauţie în cazul
femeilor care suferă de sindromul ovarului polichistic, endometrioză, fibrom
uterin, sau cancer de sân, ovar, uter. Există un studiu care a arătat că femeile
care consumă seminţe de in răşnite zilnic au un risc crescut de a
dezvolta tulburări menstruale. Mai multe detalii despre seminţele de
in aici şi aici.
Desigur, pentru un diagnostic de certitudine şi o abordare terapeutică corectă
recomand consultul medical, constipaţia (mai ales dacă e însoţită de
câteva semne de alarmă detaliate în finalul articolului) poate fi semn al unei
afecţiuni mai serioase.(Înapoi la cuprins)
Dezavantajele financiare ale detoxifianţilor intestinali
11

O a doua mare problemă pe care o am cu aceste produse este preţul lor. În
ziua de azi, găsim tărâţe de psyllium şi semninţe de in în foarte multe locuri,
ele fiind în mod evident mult mai ieftine decât produsele de ―curăţare‖
intestinală. Haideţi să facem un mic calcul, ok?
Compoziţia unuia dintre produsele de acest tip este următoarea: tărâţe de
psyllium cca. 30%, seminţe de in cca. 50 %, chimen, coriandru, oregano,
pătrunjel, argilă etc.. Chimenul, coriandrul, oregano, pătrunjelul ies direct din
discuţie pentru că sunt în cantităţi mici şi pentru că mulţi dintre voi le au deja
în casă şi le folosesc la prepararea zilnică a hranei. În loc de un produs cu 2%
pătrunjel uscat şi măcinat recomand, de exemplu, o salată tabbouleh, uşor de
făcut, gustoasă şi sănătoasă tare.
În mod normal, produsele din această categorie se vând în cantitatea de 500
de grame şi costă între 70 şi 120 lei. Asta înseamnă până la 120
lei pentru 165 g psyllium şi 260 g de seminţe de in. Cât costă aceste două
surse de fibre dacă le cumpărăm separat? Păi, de exemplu, nişte tărâţe de
psyllium de încredere sunt produse de SanoVita şi costă în jur de 10 lei pentru
150 g, iarseminţele de in sunt muuult mai ieftine, le găsiţi uşor în
hipermarketuri: de ex., tot la SanoVita, plătim 2 lei pentru 250 g.

Asadar compoziţia făcută acasă costă: 11 lei (tărâţe psyllium) + 4,2 lei
(seminţele de in) = aprox. 15 lei!
Dacă doriţi să consumaţi psyllium sau seminţe de in, le puteţi oricand
cumpăra ca atare din comerţ. Psyllium poate fi consumat amestecând o
linguriţă într-un pahar cu apă pe care îl puteţi bea înainte de masă. Seminţele
de in pot fi consumate întregi sau măcinate cu iaurt, pot fi presărate pe pâine
făcută în casă, prajituri, în diferite sosuri etc. (Înapoi la cuprins)
Când cineva încearcă să vă vândă un produs al cărui efect se bazează pe
afirmaţii conform cărora 80% din problemele de sanatate pot fi prevenite
sau rezolvate prin “curăţarea colonului” sau prin sesiuni de “detox”,
încercaţi să fiţi sceptici şi nu vă lăsaţi amăgiţi de nişte capcane comerciale.
Dacă un singur produs naturist/farmaceutic ar fi capabil să prevină sau să
trateze TOATE bolile contemporane, cu siguranţă aţi auzi de el în revistele
medicale şi în cabinetul doctorului vostru!
Produsele de acest gen pot ajuta în constipaţia cronică, e drept, pot ameliora
anumite tulburări digestive, dar acest lucru este realizabil şi prin schimbarea
dietei sau, oricum, prinachiziţionarea fibrelor (laxativelor de volum)
12

la preţuri decente! În plus, o dietă “health-conscious” ne-ar putea modifica
cu adevărat factorii de risc pentru bolile cronice netransmisibile (boli
cardiovasculare, cancer): se estimează că 30-40% din cancere pot fi
prevenite printr-o alimentaţie sănătoasă! Înainte să luaţi decizia de a vă
curăţa intestinele de reziduuri inexistente, gândiţi-vă la cum v-aţi putea
schimba obiceiurile alimentare nesănătoase!
Atenţie!
1. Laxativele de volum nu sunt indicate în toate tipurile de constipaţie. Dacă
constipaţia este severă, e bine să consultaţi un medic. Laxativele nu se
recomandă dacă suferiţi de durere abdominală acută, boli inflamatorii
intestinale, ocluzie intestinală, hemoragie digestivă, impactare fecală
(fecalom). Uneori constipaţia e cauzată de anumite medicamente sau
substanţe opioide, iar în aceste cazuri cauza trebuie îndepărtată. De
asemenea, consultaţi medicul dacă constipaţia s-a instalat brusc sau s-a
înrăutăţit (mai ales în cazul unui adult vârstnic), dacă e însoţită de vomă,
distensie abdominală, sânge în scaun, scădere în greutate.
2. Deşi de multe ori ni se dă impresia că un produs strict ―naturist‖ nu poate
avea contraindicaţii sau reactii adverse, prin excelenţă, noi vă sfătuim să
fiţi precauţi de fiecare dată când vă administraţi chiar şi un banal supliment
alimentar. Citiţi articolul nostru despre legătura dintre mărul lupului,
nefropatia balcanică şi cancerul de rinichi în Taiwan. Dacă suferiţi de
afecţiuni cronice (hepatită cronică, ciroză hepatică etc.), consultaţi
întotdeauna medicul dvs. înainte de a consuma produse aşa-zis
detoxifiante. Orice produs naturist/farmaceutic are limitele sale de
administrare şi e capabil să producă reacţii adverse!
Aveţi aici un exemplu de “curăţare” a colonului şi a ficatului care nu a avut efectele scontate, în
cazul unui bolnav de hepatită cronică cu virus B: Link.
1. Mulţumesc pentru aprecieri! Citatele din Anderson? Sincer, nu-mi merită timpul, va trebui să fiu crezută pe
cuvânt. Am pus câteva exemple mai jos. Textul de care vorbeam eu e cel de aici, şi nu descrie practic in
niciun fel mecanismele fizio-patologice implicate in formarea ―placii mucoide‖ despre care autorul susţine
că există. Exemple de prostii spuse:
- ―The medical definition of mucoviscidosis describes an advanced condition that, in my opinion, adequately
supports my explanations of mucoid plaque‖ – ceea ce demonstrează că nu ştie ce e aia mucoviscidoza
aka fibroza chistică, o boală serioasă şi nasoală care nu are legătură cu placa mucoidă din capul lui. Chiar
dacă în FC e implicată şi modificarea caracteristicilor secreţiei de mucus, ea nu demonstrează decât că placa
mucoidă, dacă ar exista, ar avea efecte foarte urâte asupra sănătăţii noastre.
- Citat: Guyton explains that: “Even the slightest irritation of the mucosa directly stimulates the mucous
cells to secrete copious quantities of this thick, viscid mucus. This in turn forms a gastric barrier that
prevents the digestion of the gastric wall and also greatly reduces the absorption of substances by the
gastric mucosa.” Ce scrie de fapt in Guyton: ―The entire surface of the stomach mucosa between glands has
a continuous layer of a special type of mucous cells called simply ―surface mucous cells.‖ They secrete large
13

quantities of a very viscid mucus that coats the stomach mucosa with a gel layer of mucus often more than 1
millimeter thick, thus providing a major shell of protection for the stomach wall as well as contributing to
lubrication of food transport.
Another characteristic of this mucus is that it is alkaline.Therefore, the normal underlying stomach wall is
not directly exposed to the highly acidic, proteolytic stomach secretion. Even the slightest contact with food
or any irritation of the mucosa directly stimulates the surface mucous cells to secrete additional quantities
of this thick, alkaline, viscid mucus.‖
În plus Guyton nu putea să scrie că mucusul din stomac împiedică absorbţia, deoarece tot acolo se explică
cum din stomac oricum nu se absoarbe mai nimic pentru că nu are structură specializată (nu pentru că ar
avea 1 mm de mucus care il acopera – se consideră că numai nişte substanţe f liposolubile gen alcool sau
aspirină pot fi absorbite la niv. stomacului). Sa nu uitam ca mucusul e peste tot in tractul digestiv, ar trebui
sa impiedice absorbtia peste tot, ceea ce in mod evident nu se intampla.
-Between pages 557 and 561 of Inflammatory Bowel Disease, there are several endoscopy plates showing the
inside of the colon. Note that there are no blood vessels visible and the haustra saccules are barely visible
and sometimes not visible at all. This indicates exceptionally thick mucoid plaque. Plate 26.7 and 26.15
indicates the blood vessels and haustra. The other remaining pictures reveal various forms of mucoid
plaque.36 Ei bine, când discutăm de boli inflamatorii intestinale (Crohn, rectocolita ulcerohemoragică), nicio
colonoscopie nu a aratat vreodată vreo placă mucoidă şi, chiar dacă nu am acces la cartea aia, garantez că
ceea ce descrie Anderson drept placă mucoidă este aspectul patologic al intestinului afectat de acele boli
(ulceraţii, atrofie viloasă, ţesut de granulaţie etc.), ca în poza asta – e o inflamaţie nasoală cu modificări
histologice specifice.
Informaţiile aberante şi neadevărate sunt şi uşor de redactat, şi uşor de înghiţit de către minţile mai
sensibile. Din păcate, demontarea lor necesită muuult timp şi multe cuvinte, şi în ochii unora apare chiar ca
un proces răutăcios, eu fiind cea rea care vrea să contrazică pe toată lumea. :)) Articolul avea deja 3500 de
cuvinte, să mai stau să contraargumentez şi tâmpeniile spuse de Anderson…
2.
3. Ioana Spirescu
Posted Iunie 26, 2012 at 8:07 PM
In primul rand as fi dorit sa vad articolul semnat ca sa am placerea sa vorbesc cu o persoana reala. Daca ni se
cere numele si adresa de mail mi-ar placea sa ma bucur de reciprocitate.
Sunt de acord ca se spun multe tampenii peste tot in ziua de azi. Cred insa ca tampeniile care se spun despre
produse de acest tip sunt mai putin mincinoase , agrsive si periculoase decat medicamentele de sinteza care
sunt total straine de organism si au atatea reacii adverse.
De mii de ani se practica curaterea colonului in medicinele traditionale si asta n-a omorat pe nimeni. In
schimb medicamentele pot scadea imunitatea, pot agresa-si sgreseaza grav ficatul, o spun din experienta
proprie. Deci responsabilitatea trebuie sa existe de ambele parti:atat la naturisti cat si la medicina clasica.
De mii de ani omul si tot ce traieste pe planeta asta, poate si pe altele, se alimenteaza pentru a trai. Fizic
vorbind suntem o biomasina purtatoare de spirit. Atata vreme cat medicina va privi omul ca pe o entitate
rupta de univers nu se va vindeca , in mod real, nicio boala. _A se citi Carmide-Platon, despre medicina
dacilor si tratarea sufletului inainte de a trata corpul. Boala este un efect al unui dezechilibru pe mai multe
planuri. Somatizeaza tarziu si nu trebuie sa atepti sa se intample asta. iei masuri de curatare a masinii, de
spalare a ―filtrelor‖ etc. E firesc sa fii mai putin bolnav cand pastrezi o igiena corespunzatoare. Dece ar
trebui sa ne spalam doar in exterior? Se stie ca imunitatea depinde de un colon sanatos iar fibra este extrem
de importanta, mai ales pentru continutul in calciu. Avem un intestin de ierbivor. Din pacate tot ce mancam
14

e decorticat, procesat, etc.
Sunt adepta unui stil de viata sanatos si am inceput sa ma informez dupa ce am fost diagnosticata gresit de
mai multe ori. E firesc sa te intereseze cum functionezi si nimanui nu-i pasa mai mult de tine decat iti pasa
tie insuti.
Mi se pare o mare porcarie disputa asta intre medici si medicina asa nuti-alternativa. De fapt este vorba de
complementaritate. Nu poti merge doar pe una din variante, trebuie combinate, e de bun simt.
E firesc mai curand sa stimulezi imunitatea decat sa te indopi cu antibiotice care distrugand plamanii
celulelor (care fac parte din familia bacteriilor), distrug rezistenta organismului, ca de asta li se spune ANTI-
BIOS, AADICA IMPOTRIVA VIETII. Va spun cu toata durerea ca fratele meu a murit omorat de medici, infectat
in spital, tratat cu antibiotice in cantitarti imense, fara sa se fi gandit cineva sa-i stimuleze imunitatea. am
vorbit la pereti. Medicina clasica SE BATE CU ORGANISMUL, nu-i sustine functiomarea fireasca, propria
fiziologie. Organismul are functii clare de autoreglare si regenerare, se vindeca singur, dar in ritmul lui si cu
mijloace specifice. daca e curatat de toxine si ise stimuleaza imunitatea este mult mai functional, ca orice
masina curatata. e de bun simt.
Peste tot in lumea civilizata specialistii diferitelor discipline se aduna si hotarasc in comun ce e mai bine
pentru organism iar nutritia, are un rol esential. Mii de ani amul a folosit remedii naturale. (vii, ca biosul din
care face parte) De 100 de ani foloseste medicamente de sinteza (moarte, obtinute in laborator din
elemente straine de structura lui) si suntem mai bolnavi decat oricand si slabiti biologic. Cum sa repari viul
cu ceva mort? Dece invatam doua feluri de cjhimie: organica si anorganica? Cum le faci sa functioneze
impreuna? Organismul nici macar nu e capabil sa elimine anumite substante, le stocheaza pana moare
intoxicat. Devine un depozit de substante straine. orice element de sinteza chimica introdus in organism e un
corp strain.
Evident ca intr-o situatie de criza nu ai de ales. Dar de la asta si pana la a manca medicamente cu pumnul o
viata intreaga, pana faci hepatrita/ciroza sau blocaj renal e distanta mare.
Dece la noi mediciinu sunt capabili sa se adune si sa trateze omul spre binele lui, nu al companiile de
medicamente? Se stie ca sunt puternice si platesc la nivel de guverne ca sa stabileasca protocoale obligatorii
care le umfla buzunarele. chimia fina este a doua sursa de venit dupa industeria de armament, stiati? Dece
medici nu protesteaza cu aceasi‖sfanta indignare‖ si impotriva acestui tip de agresiune, ci doar impotriva
medicinei naturiste?
Cunosc medici extraordinari care au fost ostracizati de colegi pentru ca au sustinut logica fireasca a
lucrurilor. Vreti sa cunoasteti ―un cosmonaut al gandirii medicale‖ tastati Mario Michelangelo Stromillo are
un site pe net sio clinica in Timisoara. Este un geniu inmedicina, calomniat si haituit ani de zile de
companiile de medicamente pt ca a luat atitudine fata de pseudo-stiinta pe care o promoveaza ca sa faca
bani pe seama noastra. Dece pesroana care a scris articolul nu vorbeste despre agresivitatea vaccinurilor si
despre copiii care fac boli neurologice in urma vaccinarii, etc?
ORICUM, PRODUSELE NATURALE, NU SUNT LA FEL DE AGRESIVE CA MEDICAMENTELE, CHIAR DACA EXISTA SI
ACOLO TENDINTA DE A SE EXAGERA. NU ELE VINDECA ELE DOAR HRANESC. ORGANISMUL SE VINDECA SINGUR,
CA ATUNCI CAND SE VINDECA O RANA, LENT DAT SIGUR.
Sa-mi fie cu iertare daca supar pe cineva, nu asta a fost intentia dar m-am saturat de specialisi care apara
doar medicina clasica, aceea care nu vindeca nimic ci gestioneaza boala pana reuseste corpul sa se vindece
singur. Am tot respectul pentru medici care folosesc solutii alternative si complementare dar mi se pare ca
majoritatea nu fac decat sa-si apere interesele de casta, dovada ca nu se dau in gat nici cand omoara
oameni.
Indiferent daca ;e place sau nu, lumea se trezeste si evolueaza iar adevarul nu mai poate fi ascuns. SE FAC
BANI GREI PE SEAMA NOASTRA, A LIPSEI DE INFORMATIE, A IGNORANTEI.
Nu e nevoie sa fii medic ca sa intelegi cum functionezi. Si este inuman ca u medic sa ignore cu buna stiinta
descoperiri care nu mai sunt de multa vreme ―de ultima ora‖, cum ar fi faptul ca la cancer este
contraindicat sa mananci proteina animala car ecreste aciditatea sangelui, si asa acid in cancer.
Daca functionam cu pH neutru, usr alcalin, ca ierbivorele, dece mancam ca niste carnivori ? Primul pas spre
boala este schimbarea pH-ului care schimba functionarea intregului organism. Se poate vorbi ore intregi pe
15

tema asta.
Nu sunt medic, sunt profesoara dar asta nu cred ca are importanta. Sunt un om care gandeste si pune cap la
cap niste informatii.
daca doriti sa ma injurati sunteti liberi s-o faceti dar as vrea sa vad care va sunt argumentele.
Ioana Spirescu
4. Bozgoru
Posted Iunie 26, 2012 at 8:39 PM
Doamna Ioana,
tot respectul pentru argumentatia dumnavoastra insa as avea de facut doua comentarii:
-Incercati dumneavoastra sa tratati naturist cu orice credeti ca este potrivit o boala infectioasa de genul TBC
sau sifilis si mai vorbim dupa aia. Consider ca au fost salvate mai multe vieti de penicilina decit de galbenele
sau musetel, ca sa nu mai vorbim de faptul ca ceaiul de musetel constituie un mediu perfect de proliferare a
bacteriilor atunci cind scade temperatura sub cea de fierbere.
-Sustineti ca suntem ierbivori. Poate ca am fost, undeva in evolutie, si ierbivori, insa mincatul de hrana
hiperproteica, gen carne, ne-a facut ceea ce sintem astazi, fiinte ginditoare inzestrate cu spirit si nu niste
rumegatoare cu burta mare care si-ar fi petrecut 12 ore pe zi mergind din pom in pom sau din pasune in
pasune (exagerez, de dragul efectului vizual) in cautare de materie vegetala cu care sa alimentam ―masina‖
Sper sa nu va suparati pe exprimare…
5. Ondine
Posted Iunie 26, 2012 at 11:05 PM
@Voroncas: daca sunteti la dieta si va plac chipsurile va recomand chipsurile raw-vegane pe baza de gulie,
sunt convinsa ca sunt la fel de gustoase :)))
@Ioana Spirescu:
1. Identitatea mea, cu nume si prenume, nu e relevanta. Informatiile pe care le prezint aici se regasesc in
ghidurile, articolele si tratatele de medicina pe care le studiez. Avantajul de a fi studenta la fac. de
medicina e ca am o perspectiva ceva mai informata si mai larga asupra fenomenelor despre care scriu.
Sunteti libera, ca oriunde pe marele Internet, sa va alegeti un pseudonim si sa ne dati o adresa de mail falsa,
pe mine nu ma intereseaza identitatea de buletin a interlocutorilor mei, ci argumentele lor.
2. Nu pot acoperi cu un comentariu toata disputa medicina vs. pseudomedicina. De altfel, nici scopul acestui
articol nu a fost acesta, va rog sa va rezumati la subiectul ―placa mucoida‖ si, daca sunteti convinsa ca
exista, sa imi oferiti argumentele stiintifice necesare. De asemenea, nu vad unde am promovat abuzul de
medicamente in general, sau de antibiotice in special.
3. Speranta de viata a beneficiat de cea mai mare crestere din istorie in ultima suta de ani, odata cu
dezvoltarea stiintei medicale ―conventionale‖. Iata cum a evoluat in ultimii 50 de ani in
America.http://krusekronicle.typepad.com/kruse_kronicle/images/2008/01/30/life_expect.gif
4. Mai relevanta decat aceasta rata de supravietuire este piramida varstelor – adica cum se stratifica nr de
persoane aflate in viata in tara respectiva pe grupe de varsta. Uitati cum arata o comparatie intre o tara in
16

care se aplica medicina conventionala si una in care asistenta medicala e precara si se rezuma probabil la
leacuri babesti.http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/42799000/gif/_42799321_nig_pop_age_gra416.gif
5. Ca sa eliminam o buna parte din factorii socio-economici din discutie, va inviti sa observati evolutia
piramidei varstelor in ultima suta de ani din Elvetia: http://official-swiss-national-languages.all-about-
switzerland.info/pic/swiss-demography-age-pyramid.gif
6. Despre curatarea colonului o sa fac un articol separat. Ca placa mucoida nu exista am demonstrat deja.
Banuiesc ca dvs. sprijiniti si clismele repetate sau hidroterapia colonului, am observat ca toate site-urile
naturopate lauda aceste proceduri foarte recomandate de medicina alternativa. Nu numai ca nu exista studii
care sa le demonstreze beneficiile, exista numeroase cazuri documentate in care consecintele au dus chiar la
moarte (insuficienta renala, perforatii intestinale etc.). Cititi si
aicihttp://whatstheharm.net/coloncleansing.html
6. Daca dvs. chiar sunteti convinsa de faptul ca noi suntem facuti sa fim ierbivori ca
vacahttp://www.geochembio.com/IMG/cow-digestive-system.png eu nu am ce sa mai zic. Exista diferente
esentiale intre sistemul digestiv al ierbivorelor si cel al oamenilor. In plus, asa cum zicea si Bozgoru mai sus,
ele isi petrec cam toata ziua mancand. Sigur ca oamenii pot adopta cu succes si o dieta vegetariana, dar asta
nu e argument pentru a ne declara specia ierbivora.
6. Ondine
Posted Iunie 26, 2012 at 11:42 PM
@Insula indoielii: :D Ieeei, multumim pentru aprecieri! Mda, din pacate mi-e greu sa sintetizez ca vreau sa
fiu cat mai cuprinzatoare. Si articolele tale sunt faine.
Ne vedem la urmatoarea intalnire super-secreta a masonilor BigPharma, da?
7. insulaindoielii
Posted Iunie 27, 2012 at 10:33 AM
@Ondine, cu siguranta, eu sunt la masa din spate pe randul 23. Nu stiu daca citesti Science Based Medicine,
articolul mi-a aminit de David Gorsky care si el e kilometric si exhaustiv in fiecare postare. Which is very,
very good actually.
Pe de alta parte cred ca trebuie facut ceva legat de bulshiturile pe care le sustine Gh. Mencinicopschi in
general.
De cate ori isi da cu parerea despre un produs e evident ca acel produs va face niste afirmatii bombastice.
Ma bazez pe viralitatea artistica a lui Vasile pentru un misto subtil.
8. Vasile
Posted Iunie 27, 2012 at 11:26 AM
Aş vrea să pot face mişto ‗subtil‘ de Menci, tare aş vrea. :)
17

9. conquita
Posted Iunie 27, 2012 at 11:44 AM
ai vrea tu … dar trebuie sa mai cresti ! Mai aveti mult [produs] de mancat voi astia mici pana sa ajungeti sa
contati.
Lumea consuma in continuare [produs] si se simpte bine in timp ce voi sa intreceti in frustrara de a nu fi fost
capabili sa feceti nimic util in viata .
10. Vasile
Posted Iunie 27, 2012 at 12:18 PM
Eu unul simpt că noi fecem aici ceva foarte util. Cred că dumneata eşti cu frustrara.
Note to self: de făcut studiu privind efectul tărîţelor de psyllium asupra ortografiei.
11. roxana
Posted Iunie 27, 2012 at 2:14 PM
Vasile, cand ai timp sa traduci cu stil si articolele alea despre Studiul China despre care am zis mai sus. In
romaneste n-am gasit nimic asemanator si sunt sigura ca sunt o gramada care ar fi interesati de mai mult.
Thx
12. Ondine
Posted Iunie 27, 2012 at 4:20 PM
Asa, Roxana, bate-l la cap ca si el ma exploateaza pe mine. :( Stii care e partea amuzanta si care ma
frustreaza uneori pe mine? Mi-e teama ca cei care nu cred toate monstruozitatile pseudostiintifice nu sunt
interesati de inca o demonstratie redundanta a mea, iar cei care inghit foarte repede toate informatiile
gresite promovate de naturopati nu ar accepta argumentele mele nici daca i-as teleporta intr-o celula umana
si ar vedea cu ochii lor cum merge treaba. :))
Uite, de ex., reactia Oliviei Steer cand o tipa i-a aratat site-ul rawfoodsos: ―Draga Alexandra, m-am bagat pe
site-ul recomandat de tine. Am vazut o pustioaica de 23 de ani, cu o intelegere limitata (crudivora, cu mici
exceptii, care mai nou maninca si carne), cu mult timp liber, care incearca sa intretina un blog facind uz de
subiecte cu rezonanta.‖ Deci nici macar nu s-a obosit sa citeasca afirmatiile in care Campbell se contrazicea
pe sine, sau isi contrazicea rezultatele propriilor studii, sau ca statisticile spun de fapt altceva… Si reactiile
cititoarelor la disputa despre proteine: ade – Olivia, nu cred ca merita efortul.
13. Ondine
Posted Iunie 27, 2012 at 4:30 PM
18

@Conquita: Ai dreptate, multa placa mucoida mai avem de mancat! :)) Daca tie iti place sa dai 120 lei pe
ceva ce iti poti face tu cu manutele tale acasa pentru 15 lei ca sa elimini chestii care nu exista… Dap, noi
suntem aia care nu fac nimic util in viata.
@Insula indoielii: hehe, flatanta compartia! :P Da, ii citesc cu mare admiratie pe stimabilii SBM, si tocmai
faptul ca stiu prin ce trec ei prin SUA pt. ca au curajul ―sa se ia‖ de naturopatii woo-woo ma face sa fiu
reticenta in a ataca ideile unor contemporani din tara. Pastram proportiile, desigur, dar nu stii niciodata.
Oamenii astia de pe partea cealalta a baricadei chiar sunt foarte agresivi, si atitudinea lor nu vine decat sa
confirme faptul ca miza lor nu este sanatatea, vindecarea sau stiinta adevarata, ci profitul financiar. Eu cu
domnul Menci nu am nimic, ocazional zice si chestii pertinente, dar in momentul in care te-ai asociat cu
placa mucoida… E cam compromisa situatia.
Mi-ar placea un proiect de lege care sa ceara acestor produse si site-urilor care le promoveaza sa spuna clar
ca afirmatiile lor bombastice nu sunt acceptate de comunitatea medicala.
14. roxana
Posted Iunie 28, 2012 at 11:41 AM
Ondine, cred ca nu-i asa. Sunt destui care accepta atacul la persoana ca argument suprem, dar sunt cred eu
si mai multi care chiar sunt deschisi spre informatie. Pana la urma nu scrii pentru ade sau pentru cei care
oricum sunt in lumea lor, detinatori ai adevarurilor absolute si-a cailor exclusiv drepte. Eu zic ca targetul
vostru e altul, sunt oamenii deschisi la minte, cei care mai au si dubii nu numai certitudini, care incearca sa
gaseasca un echilibru in viata. Chiar daca par mai putini, eu cred ca de fapt aceste persoane sunt doar mai
putin vocale, desi dupa parerea mea sunt majoritari. Deci da, zic ca merita sa impartasiti tot ce stiti si tot ce
aflati.
15. Ondine
Posted Iunie 28, 2012 at 10:01 PM
Multumesc pentru incurajari. Ai dreptate, si Vasile imi da aceleasi argumente. Dar ocazional ma descurajez
destul de tare si am senzatia asta crunta ca ma lupt cu un fenomen imposibil de dominat. Si in aceste
momente incerc sa-mi reamintesc ca, desi nu voi putea crea niciodata ceva de amploarea curentelor
naturopate, chiar si pasii marunti pe care ii fac cu fiecare articol publicat sunt importanti, mai ales pentru
cei care imi pot citi cu obiectivitate, fara prejudecati, rationamentele.
16. NeneaAla
Posted Iunie 30, 2012 at 10:19 PM
Observ cat de mult seamana mecanismul cu un cult religios. Ti se spune ca ai ceva in neregula, total inventat
de ei, care trebuie rezolvat prin metode inventate tot de ei. Unii vorbesc de pacate si rugaciune, altii de
toxine si curatarea colonului.
19

17. Claudiu
Posted Iulie 5, 2012 at 8:35 AM
ma bucur ca inca mai exista oameni cinstiti , bine crescuti si cu coloana vertebrala in aceasta tara. Pentru ca
din pacate Romania se transforma intr-o tara a nevertebratelor cu un singur scop in viata: banul.
Tot respectul,
Claudiu
18. Ondine
Posted Iulie 5, 2012 at 6:28 PM
Claudiu, cuvintele sunt cam mari pentru noi, dar iti multumesc. :) Ne-ar bucura sa ne citesti in continuare.
NeneaAla, o observatie foarte pertinenta! :))
19. animal00
Posted Iulie 26, 2012 at 11:33 AM
noroc ca am citit la voi ca am sfori in fund. De la ale mi se trage lenea cronica?
20. hippiemuslim
Posted Iulie 27, 2012 at 12:44 PM
Eu folosesc [produs] de ani de zile iar porcii mei sunt extrem de satisfacuti. Ce se mai bucura cand le iese
placa mucoida.
21. IOANA Sorina
Posted August 5, 2012 at 11:34 PM
Fara sa doresc a face reclama mascata…[produs] este produsul care m-a facut sa ma simt extraordinar, nu
am intentia de a intra in polemica cu nimeni, la mine a functionat teribil de bine dupa doua luni de cura sunt
un alt om, nu mai am probleme cu diareea, am slabit, dorm mult mai bine, sunt mai joviala, dar cel mai
important este ca am invatat sa imi apreciez mai mult corpul respectiv organismul, invatand ce esential este
sa mananc sanatos si sa consum apa.Consider ca constientizarea faptului ca suntem ceea ce ne dorim sa fim
este cea mai valabila eticheta care ne-o punem singuri.
22. Miruna
20

Posted August 13, 2012 at 8:49 PM
[produs] este jecmaneala pe fata!!! [alt produs] macar are un pret ceva mai acceptabil,dar are un gust oribil
ce-i drept. Eu am cautat pe internet ingredientele si mi-am cumparat psylium fix cum ati zis si voi si am o
punguta de 10 lei pe care o folosesc cu masura de mai bine de o luna zile… Bravo ptr articol!!
23. Emilia
Posted August 13, 2012 at 9:38 PM
Pe astia nu-i ameninta cu datul in judecata??
Link
Ia uitati… au folosit chiar denumirea inregistrata la OSIM. Ba mai mult ii defaimeaza si denigreaza spunand ca
au incalcat legea, va dati seama? Sacrilegiu!!
24. miira
Posted August 21, 2012 at 11:45 AM
buna, am vazut acest site si as dori sa te intreb ce pare ai despre
Ovaz Verde Pulbere Deep Green … m-ar tenta sa il folosesc
multumesc anticipat
25. laurbv
Posted August 23, 2012 at 3:14 PM
@Emilia & co. , daca este adevarat ce scrie in siteul acela, am putea sa-i reclamam pe cei care vand [produs]
in baza acelor legi?
26. Ondine
Posted August 23, 2012 at 9:54 PM
Laur, cred ca Emilia se referea la faptul ca si acei jurnalisti care au scris despre ajutatorul de colon ar trebui
sa fie dati in judecata pt. ca au folosit numele marcii. In caz ca nu stiai, noi, autorii medicologia.info, am
fost amenintati cu un proces in caz ca mai folosim numele [produs] in articolul nostru.
In articolul DCNEWS se vorbeste de legile publicitatii pe TV, unde ―organul abilitat‖ este CNA-ul – reclamei
CH i-a fost interzisa difuzarea. Pe internet nu cred ca exista astfel de constrangeri legale.
27. laurbv
21

Posted August 27, 2012 at 6:36 PM
[produs] s-au facut de rusine cu acele amenintari!
Vor da faliment daca vor recurge la procese!
In multe locuri de pe internet se discuta despre ei… au ce cheltui in procese daca ii vor da in judecata pe
toti!
28. Xantilicious
Posted Ianuarie 8, 2013 at 10:24 AM
Felicitari pentru articol, oameni buni! Foarte bine documentat si pigulit si demonstrat!
29. Elena Popa
Posted Ianuarie 17, 2013 at 11:01 AM
Ca placa mucoida e o invenție menita sa îmbogățească niște smecheri care știu sa exploateze nivelul cultural
dovedit ca ―temeinic‖ al populației din ―cele mai democratice democrații‖ nu e nicio noutate. Necazul e însă
ca, existând si la noi destui inteligenți care sa solicite produse de curățare a colonului, exigentele
concurențiale determina producători romani serioși sa comita aberații similare. Rămâne la latitudinea
romanului sa aleagă daca, alături de Valentine‘s day si Halloween, dorește sa sărbătorească si Placa
mucoida.
30. eli
Posted Ianuarie 28, 2013 at 7:25 PM
argumentat , logic, bv!
,,,totusi, cum ramane cu emisiunea aceea-serial (scz, numai stiu cum se numeste, o blonda are un centru de
tratament prin Turcia )si pacientii scot placa dupa clisma cu cafea?
31. medic
Posted Ianuarie 30, 2013 at 10:55 PM
garantat pe acest site nu vom vedea vreodata esecuri ale medicilor alopati si nici pe cele ale
medicamentelor.de asemenea,Ondine va nega cu vehementa ca majoritatea banilor pentru medicina bazata
pe dovezi provin de la afaceristii din industria farmaceutica care au interese mari pentru orientarea
rezultatelor.
32. George
Posted Ianuarie 31, 2013 at 10:02 PM
22

Apreciez in primul rand faptul ca te-ai documentat. Ma uimeste si deranjeaza in aceeasi masura acest
fenomen al produselor foarte scumpe ce iti sunt recomandate si bagate pe gat ca fiind mega-super-bune.
Orice medic naturist de buna-credinta nu iti va recomanda niciodata produse ―magice‖ si nici produse
extrem de scumpe, din simplul motiv ca produsele ―naturiste‖ provin din natura sau trec prin putine etape
de prelucrare, deci nu presupun un cost de productie mare. Pretul reprezinta, pe langa prezentarea pe post
de medicament minune, un semnal de alarma cu privire la adevaratele proprietati ale produsului. Sanatate
tuturor! :)
33. Ondine
Posted Februarie 1, 2013 at 12:19 AM
@George: Doua observatii foarte pertinente, multumim!
@medic: Garantat ca nu ai inteles nimic din articolele mele si garantat nu voi avea niciodata argumente
in fata unei asemenea atitudini. Limitele medicinei bazate pe dovezi sunt cunoscute, le-am mentionat chiar
intr-un articol si intentionez sa dezbat aceste chestiuni pe larg. Conflictele de interese, fondurile
insuficiente alocate cercetarii, tendinta de a finanta cu prioritate studii pentru care se poate anticipa un
rezultat viabil, implicarea companiilor farmaceutice (nu condamnabila, in niciun caz, dar cu posibile discutii
despre alterarea datelor si concluziilor)… sunt toate probleme cunoscute si asumate. Exista medici din
aceeasi ―tagma alopata‖ si antipseudostiinta care chiar scriu serios despre asta (citeste-l pe Ben Goldacre).
Esecurile medicilor alopati pot avea multiple cauze si e foarte important sa se faca distinctia intre un act de
malpraxis, de ex., (si aici cu mentiunea ca si medicul e totusi OM si nu masinarie infailibila) si limitele unor
metode diagnostice sau de tratament. Problema cu cea mai mare parte din ―medicii‖ alternativi e ca promit
vindecari miraculoase, pe baza unor tratamente fara fundament stiintific vandute in general ca panacee fara
riscuri sau efecte adverse. O situatie extrem de diferita fata de medicina conventionala care ataseaza
fiecarui gest o statistica, un prognostic, riscuri asociate etc.
34. Luke
Posted Februarie 8, 2013 at 3:18 PM
Ieri seară am văzut o emisiune foarte haioasă pe .. un canal TV cunoscut drept cârcotaş în general, nu şi în
acest caz.
Un nene umflat bine a încăput pe mâna unor oameni care doreau cu tot diandinsul să-l dezumfle, l-au pus pe
bietul nenea să facă mişcare, la o dietă foarte plină de lucruri trecute prin blender, dar bineînţeles şi super-
ve(n)deta emisiunii renumitul .. CH (e ok aşa?). Adevărul e că am auzit şi lucruri pe care le cunosc şi eu că
sunt corecte, legate de alimentaţie echilibrată, de mişcare, de schimbări mai ales mentale pe care nenea
trebuia să le facă. Dar ce a fost distractiv, a fost că după o perioadă (n-am prins de la început emisiunea,
chiar nu ştiu cât) nenea chiar slăbise vreo 18 kile şi lumea în juru-i îl felicita şi-l pupa, iar el… era încă dublu
decât normal! Dar emisiunea se gătă dintr-o dată, cu concluzii foarte bine vandabile, însă cu omul nostru
încă aflat ÎN PROCES!
Pentru că aici e vorba de un proces în toată regula, nu e vorba doar de o dietă, de un produs sau de
mişcare!! E un proces important legat mai ales de schimbări esenţiale a stilului de viaţă! Iar un om care are
de slăbit zeci de kg, trebuie ajutat (nu e nimic ruşinos în a fi ajutat) să parcurgă acest proces care, pe lângă
scăderea în greutate, include şi o menţinere a greutăţii optime pe o durată măcar cât a fost scăderea, asta
23

pentru ca schimbările făcute în alimentaţie şi stil de viaţă, să devină funcţionale.
Eu zic că aici s-a reformulat ideea cu ―detoxifierea colonului‖ într-una de tipul ―minunea care te slăbeşte‖.
Poate că fibrele alea, inul şi ce mai conţine acel produs să sprijine într-o oarecare măsură slăbirea, dar era
doar o infimă parte a procesului întreg. Ce spui Odine?.. Urmează o reformulare a întregii campanii de
publicitate, alte gogoşi pentru alţi curioşi?
35. Anonim
Posted Februarie 11, 2013 at 4:05 PM
am citit si eu ce ati tot scris voi aici, si partial, dau dreptate autorului articolului, in sensul ca, intr-adevar
nu vad motivul pt. a cheltui o caruta de bani pe un produs publicizat, cand poti cumpara cu bani de nimic
cateva din ingrdientele ce apar acolo. Dar, exemplul meu, eu mananc destul de sanatos, mananc numai
acasa, nu consum decat grasimi ―bune‖, nu mananc fast-food, dulciuri putine, fructe si legume multe, dar
totusi, dupa 6 luni de la un tratament contra helicobacter pylori, eu nu reusesc sa elimin tot ceea ce
mananc-rezultat- ma simt umflata, m-am ingrasat 3 kg, si am mereu impresia ca toata mancarea e in mine,
cu toate ca mananc destul de putin. Acum mai veniti si mai spuneti-mi ca nu am nevoie de un ajutor din
partea unor tarate, care nu vad cum mi-ar putea face rau, daca ele sunt recomandate de : medici,
nutritionisti, etc., si mai ales cand, evident ma ajuta foarte bine! Anual fac o cura de 6 saptamani de argila
in fiecare dimineata, cu o saptamana de pauza in mijloc, si ma simt extraordinar de bine dupa, scaunul
nemodificandu-se deloc. Eu nu vreau sa elimin placi mucoide inventate, ci sa reglez tranzitul intenstinal,
avand in vedere ca am incercat variantele ―soft‖ de genul ceaiurilor si iaurturilor si mentionez ca au fost…ca
apa sfintita, nici n-ajuta, nici nu strica. Si trebuie tinut cont si de faptul ca acesta este pentru mine o
problema noua, dupa trtament incoace, eu inainte nu am avut probleme niciodata cu tranzitul intestinal….si
trebuie sa-i vin in ajutor intr-un fel, pentru ca nu stiu voi cum sunteti, dar eu daca nu elimin bine tot ceea ce
mananc, ma simt ca naiba!
36. Ondine
Posted Februarie 22, 2013 at 12:40 AM
Luke, am ratat emisiunea din pacate, nu prea sunt la curent cu mondenitatile TV. Probabil se incearca o
resurectie publicitara, cine stie? Atitudinea lor fata noi/media/consumatori a fost o lectie urata, sper sa se
termine cat mai repede toata tevatura.
@Anonim, nu prea inteleg unde ne contrazicem. Unde am zis noi ca nu sunt bune de nimic taratele de
psyllium/semintele de in etc.? Sanatate multa!
37. Volkov
Posted Martie 2, 2013 at 12:58 PM
Nu vreau sa fac polemica cu nimeni aici. Eu sunt vegetarian de peste 20 de ani si am inceput sa iau un astfel
de produs de curatire intestinala acum 5 ani (este unul care nu se gaseste de vanzare in Plafar sau farmacii ci
doar pe net, in Romania cel putin). Beneficiile au fost atat de evidente pentru mine incat l-am luat practic
fara intrerupere, zi de zi, de atunci si pana astazi.
24

Ce n-am incercat, lucru pe care il voi face in urma acestui articol, este sa-mi prepar eu un astfel de produs
din elementele componenete si sa compar rezultatele vs. diferenta de pret
38. Alexandra
Posted Martie 31, 2013 at 12:09 AM
Buna ziua! Ma numesc Alexandra , am 33 de ani si de cand ma stiu am avut un tranzit mai lent.
Pentru ca nu mai iesisem afara de cateva zile am zis sa-mi fac o clista, cum fac de obicei.
Am eliminat ceva(mi-e si jena sa vb), dar ..in fine; la cateva ore m-au luat durerile acute de abdomen, de 2
zile sunt in situatia asta,nu am mancat nimic, pentru ca ma simteam foarte plina, nu am putut dormi decat
in reprize.
Astazi , am mers la urgente (cred ca toata lumea stie cum este mersul la urgente)
M-au diagnosticat cu ocluzie partiala… datorita faptului ca am eliminat atat gaze cat si materii in fiecare zi,
recunosc, cu putina clisma.
Mi-am facut rediografie si mi-a spus ca trebuie sa ma tratez.
Deoarece, inclusiv algocalminul pe care mi l-a pus in perfuzie, a trebuit sa il cumpere prietena mea de la
farmacie, am spus ca ma tratez acasa.
Intre timp a venit Domnul Piedone cu o mica problema de sanatate si toti doctorii s-au dus ca pupin——ii*.
Doctora care m-a preluat, mi-a pus perfuzia si a uitat de mine.
Noroc ca a venit chirurgul.
I-am zis ca daca este posibil, fac tratament acasa, refuz internarea.
Sunt de acord doar daca necesita operatie.
Mi-a dat ok-ul, si mi-a spus ca imi scrie reteta medicamentoasa plus o dieta cu luchide.
Numai ca s-a evaporat si chirurgul…
A venit o alta doamna care m-a intrebat daca m-a vazut cineva, i-am spus toata povestea, s–a dus mi-a scris
o reteta pe baza de no-spa si debridat.
De dieta, nu mi-a pomenit nimic.
Va rog din suflet, cateva stafuri de dieta si tratament acasa , am dureri ingrozitoare…
Va multumesc daca ma puteti ajuta!
39. Alexandra
Posted Martie 31, 2013 at 12:12 AM
ps: scuze pentru greseli; v-am spus, nu prea am dormit zilele astea din cauza durerilor:(((((((((((((((((((((((((
40. Ondine
Posted Martie 31, 2013 at 12:21 PM
Alexandra, eu nu iti pot da sfaturi de la distanta. Daca durerile persista/se inrautatesc, nu sta acasa. Iti poti
face o programare la un medic gastroenterolog macar. Medic cu care va trebui sa discuti si problema acuta,
dar si despre tulburarile de tranzit pe care le aveai inainte de episod. Sunt sigura ca vei gasi impreuna cu un
medic bun alternative la clisma de rutina pentru combaterea constipatiei!
Iti sugerez sa urmezi tratamentul prescris de dna. dr., No-spa si Debridat ar trebui sa iti fie de mare ajutor.
25

In ceea ce priveste dieta temporara, ideea de baza ar fi sa consumi mancaruri care se digera usor si care nu
lasa ―reziduuri‖ (resturi nedigerate), adica trebuie sa eviti alimentele foarte bogate in fibre. Daca ti-a fost
recomandata o dieta lichidiana, aplici principiul anterior si te asiguri ca nu consumi decat alimente in stare
lichida. Alimentele permise ar fi: sucuri de fructe/legume fara pulpa (suc de mere, grapefruit etc., sau de
alte feluri, strecurate), limonada, supe crema, supe simple strecurate, lapte (daca il tolerezi si nu iti
accentueaza crampele/disconfortul abdominal), iaurt simplu (sau cu arome, dar fara bucati intregi de fructe,
fara nuci, seminte, fibre etc.), budinca, ceai, cafea (indulcite cu miere sau zahar), bauturi nutritive, de tip
sportiv, gen Gatorade. Mai multe informatii poti citi
aici:http://www.hamiltonhealthsciences.ca/documents/Patient%20Education/BowelObstructionFoodChoices-
trh.pdf
Multa sanatate!
41. Elena B
Posted Iulie 20, 2013 at 11:06 AM
Buna ziua,
Am o nelamurire legata de aceasta placa mucoidala: Am nascut de curand (in urma cu 5 luni), iar dupa
nastere am avut probleme cu hemoroizii, pe care nu le-am resimtit in timpul nasterii, in principal datorita
faptului ca ultimele 2 luni le-am petrecut in pat, avand risc de nastere prematura). Am tratat problema cu
un unguent prescris de dr. ginecolog cu care am nascut si acum nu ma mai deranjeaza nimic. Insa, in aceasta
dimineata, am observat ca am eliminat ceva care seamana foarte mult cu pozele pe care le-ati postat cu
placa mucoidala. Mentionez ca alaptez si nu urmez niciun tratament medical, singurul lucru pe care il fac pt
a reveni la greutatea corporala anterioara sarcinii este masajul insotit de sedintele de aerobic. Intrebarea
mea este daca e normal acest lucru si ce ar trebui sa fac in continuare.
Cu stima,
Elena B.
42. Porfira Gheorge
Posted Iulie 25, 2013 at 11:08 AM
In primul rand felicitarile mele pentru faptul ca incerci sa ajuti oamenii prin articolele tale. T e rog sa citesti
articolul scris de cei de pe Antitepari.ro si denumit ‖ Gogoasa colonhelp se dezumfla‖ si vei vedea cine sunt
cei ce profita de naivitatea oamenilor si in ce fel o fac. Sunt uimita si eu sa vad cum niste personaje
dubioase fara studii de specialitate fac din colonhelp un tratament anticancer si nu numai de slabit cum se
crede. Iar cei cu minte ingusta viseaza la minuni. Iti multumesc inca odata pentru informatii. Bine ca nu am
cumparat !
43. corina
Posted August 9, 2013 at 1:48 AM
În legătură cu produsul de detoxifiere pentru care Mencinicopschi a facut atata reclamă şi care mai sus a fost
subiectul unor comentarii mai vechi, de acum un an, vreau sa spun că e o porcărie (scuze de vorba asta, dar
26

vreau să exprim clar pentru oricine ceea ce cred). Am cumparat mai an un borcan din acela şi am plâns după
bani!
Am zis că e minunea lumii şi că mă scapă de problema modului în care mâncam (pe fugă şi mai mult seara).
Nu a fost aşa. Deşi am respectat modul de administrare, nu mă scotea ―afară‖ mai mult decât puteam şi
singură. Nu am avut niciun beneficiu.Tot acolo am ajuns: să fiu atentă când şi ce mănânc şi să beau apă atât
cât îmi trebuie.
44. corina
Posted August 16, 2013 at 4:54 PM
Eu am reusit sa obtin rezultate bune in detoxifierea organismului cu Untoxin. Untoxin e un produs naturist!
45. Bogdan
Posted Septembrie 4, 2013 at 3:50 PM
Pe ce perioada ai facut cura si m-ar mai interesa daca ai avut efecte secundare? Am dat si eu de produsul
asta pe internet si m-ar interesa sa-l cumpar. Faptul ca e facut din plante si ca nu provoaca efecte adverse s-
ar putea sa ma convinga sa incerc si eu o cutie.
Numai bine!
46. gogu vasile
Posted Octombrie 25, 2013 at 4:41 PM
Cand au vazut ca romanii nu mai vor sa fie tepuiti s.au gandit sa mearga sa.i prosteasca ceva mai neoficial pe
nemti.Banuiesc ca or fi mai destepti decat am fost noi romanii.Au platit si un cunoscut ziar nemtean sa le
faca ceva propaganda la judet. (
mesagerul mincinos).Sarlatanii nu se schimba adopta doar o alta tehnica de a prost omul.Desteapta-te
romane!
47. Roadevin Clementina
Posted Octombrie 25, 2013 at 11:59 PM
Felicitări pt acest articol care este intradevar f adevărat . Păcat ca nu toată lumea citește sa se informeze …
Ne lăsăm pacaliti si mintiti de atâtea reclame ..
48. vasilica r.
Posted Octombrie 28, 2013 at 11:20 AM
27

Minunat articol ! Multumiri multe pentru el si pentru faptul ca ne dam seama ca nimic nu se face fara efort in
viata asta ,deci nici slabitul.Am lucrat ptr. patroana cu pricina acum multi ani la depozitul ei de bauturi din
Piatra Neamt. Ce pot spune este ca am aflat abia acum cu ce se ocupa … o cunosc deci nu cred ca daca era
ceva corect se ascundea. E o pupatoare vde sabii a asa-zisilor cavaleri de la Malta , dar nu cei oficial ai lui
B.Stolnici ci unii inventati imbracati in robe cusute la teatru si carevse pretind a avea sange albastru. Ea
afirma in ultima perioada ca e mare regalista. Eu stiu sigur ca am avut discutii aprinse odata pe chestiuni de
politica ca este o comunista imputita si uraste tot ce inseamna democratie…fapt care se si demonstreaza
prin tentativa nereusita de a cenzura adevarul. Mai stiu ca afacerile ei sunt toate sunt facute pirn minciuni si
hotie. Dar de data asta a sarit calul. Copii ei mai ales cel care se zice ca se ocupa de afacere alaturi de ea e
un infumurat imputit cu un I Q pan la genunchiul broastei… de altfal toti noroc de banii lu‖ masa ca nu
faceau nimic. Asa ca oameni va rog sa dati dovada de intelepciune maca in a 12-lea ceas si sa mancati
sanatos sa faceti un pic de miscare daca este timp, renuntant la prostii ce va distrug organismul si va
omoara. Asa este corect spus colonhelp va ajuta sa muriti nu sa slabiti.Ei rad de voi si de neputinta voastra si
va iau banii. Nu consuma ei produsele lor. Dumnezeu ii vede si ii va zdrobi cu puterea lui ca pe niste gandaci
ce sunt.
49. Daniel Fabian
Posted Octombrie 29, 2013 at 4:20 PM
Ai dreptare vasilica.r colonhelp ucide…te ajuta sa mori mai repede. Verisoara mea stie mai bine ca de la
colonhelp si liverhelp a ajuns la spitalul de urgenta.A facut stop cardiac si a fost la un pas de moarte.Daca
asculta de medicul de familie nu ajungea acolo, ea ii ceruse parerea si el a zis sa nu ia asa ceva. Probabil ca
mai sunt si altii in situatia ei.
50. marius a.
Posted Octombrie 31, 2013 at 11:30 AM
colnhelp NU ajuta, colonhelp TE poate UCIDE! Aveti grija pe ce dati banii! Voi munciti cistit dar ei nu
muncesc, va inseala increderea.Cititi articolele Gogoasa colonhelp se dezumfla‖ si ―Colonhelp a pierdut
razboiul pentru limitarea dreptului la opinie‖ aparut in ziarul Financiarul si Antitepari.ro, cat si excelentul
documentar ―Colonhelp nu ajuta dar goleste portofelul‖ de pe Insula indoielii si va veti convinge.
51. Ciprian
Posted Noiembrie 13, 2013 at 4:21 PM
Incredibil, cat s-a discutat pe acest subiect, e clar ca a deranjat multa lume acest articol.
52. Shantell
Posted Noiembrie 16, 2013 at 12:39 AM
―Placa mucoidă – cum ne
28

53. TANTA
Posted Decembrie 25, 2013 at 1:10 PM
n u exista placa mucoida mai cititi si voi ce scriu chirurgii care lucreaza pe colon in special, nu exista asa
ceva, daca s-ar forma asa ceva ar insemna ca colonul din spatele placii sa se necrozeze.
54. jarnea
Posted Decembrie 31, 2013 at 10:57 AM
http://www.despreboli.ro/gastroenterologie-bucuresti/2012/placa-mucoida-placa-dentara-placa-eliminati-
le-urgent-nu-tolerati-placarea-4429/
aici dr. Ditoiu chirurg la sp Fundeni ne explica de ce nu poate exista placa in colon si ca daca curatam
colonul dam de draku.
55. AlexandruG
Posted Ianuarie 20, 2014 at 10:51 PM
Buna ziua. Va rog sa imi spuneti daca in cura de slabire pot/ajuta sa consum aceste tarate de psyllium (am
cumparat de a Sanovita ‗Fibre tranzit‘ care contin asa ceva alaturi de tarate ovaz, seminte in etc.).
As dori sa stiu daca le pot consuma cu un iaurt in loc de mic dejun si daca asta se poate face zilnic/daca
exista anumite restrictii (in afara celor afisate aici) si daca trebuie deci sa le intrerup un timp etc.
Mentionez ca ma ingras rapid daca nu tin constant dieta…
Va sunt recunoscator pentru raspuns.
56. Lavinia
Posted Februarie 5, 2014 at 11:03 AM
Am citit pe sarite articolul, recunosc, insa am vazut ca fibrele din comert contin doar seminte de in si
Psyllium.
Eu de 2 ani imi suplimentez consumul de fibre cu acest
produshttp://www.adiocelulita.ro/suplimente/nutritie-interna/fibre-si-plante/ care contine fibre de ovăz,
pătrunjel, floare de portocal, floare de hibiscus și pudră din seminţe de chimen. Deci….fibrele pot fi de
diverse feluri. Chiar recomand produsul asta e la o calitate chiar ff buna.
57. voyance du telephone