Oatmeal Cookies Ingredients: ‡ ‡ ‡ ‡ ‡ ‡ ‡ ‡ ‡ 280g all purpose flour 120g butter 120g powdered sugar 110g vegetable shortening

1 teaspoon of baking powder 1 teaspoon of vanilla essence 1 beaten egg A pinch of salt Oats

Cooking Method: ‡ Take all purpose flour, baking powder and salt and beat them till light and fluffy. Once done, add in beaten egg and vanilla essence and continue to beat. ‡ When it is formed to smooth dough, take a teaspoon of the dough and drop it on the oats. ‡ Coat it well on the oats and make it round shape of a ball. ‡ When you¶re done, place in trays and bake in oven at 180C for 20 minutes or till golden brown. Tips: You can add in chocolate chips, raisin and cherry according to your preference.
Cornflake bersadur coklat Kiriman: alin Sumber: sendiri Hits: 2148 Rating: 10.00 Review: 0 Email this Recipe Print this Recipe Bahan-Bahan: 250 gm ½ kotak 50 gm 50 gm 50 gm Coklat masakan (hitam) cornflake badam (jejari) coklat masakan (putih) coklat urai (warna warni) paper cup Cara: Cairkan coklat masakan (hitam) mengunakan cara "double boil" iaitu cair kan di atas wap air. Setelah betul-betul cair masukkan cornflake dan badam sedikit demi sedikit sehingga habis. Gaul sehingga sebati dan masukkan ke dalam paper cup. Cadangan Hidangan: Tabur kan coklat urai (warna warni) diatasnya. Cairkan coklat masakan (putih) menggunakan kaedah yang sama seperti tadi.celup hujung sudu ke dalamnya dan zig zag di atas biskut tadi. Sejukkan. Tambahan: Ia untuk di hidang sejuk.

Canai doh dan terap setebal 4 mm. . Akhir sekali masukkan walnut. 42 Hits: 1526 Rating: 6. Biskut Swiss Sumber: Majalah Sajian Jelita Bil. Uli perlahan-lahan menjadi doh. Masukkan telur dan badam. tangkupkan dua keping biskut dengan menyapukan jem di tengah-tengahnya. Kacau rata. Masukkan tepung. serbuk soda. garam dan vanila sambil digaulkan hingga sebati. Lengserkan dulang bakar dengan sedikit mentega. aising mentega dan ceri Cara: Panaskan ketuhar pada suhu 175'C. Ayak tepung bersama serbuk penaik dan garam ke dalam adunan. gula dan telur hingga sebati. kismis dan chocolate chip. Bahan-Bahan: 375 gm tepung ½ sudu teh serbuk soda ¼ sudu teh garam 185 gm mentega 185 gm gula castor 1 biji telur 1 sudu teh esen vanila 90 gm walonut (dicincang) 90 gm kismis 185 gm chocolate chip Cara: Pukul mentega. Putar mentega bersama gula hingga sebati. Susun di atas dulang bakar dan bakar 30 minit. Jika suka.Biskut coklat dan kismis . Sendukkan adunan menggunakan sudu teh dan letakkan atas dulang pembakar dan bakar hingga masak.00 Review: 0 Email this Recipe Print this Recipe Bahan-Bahan: 125 gm mentega 40 gm gula halus 1 biji kuning telur 40 gm serbuk badam 200 gm tepung gandum 1 camca teh serbuk penaik ¼ camca teh garam Jem strawberi. hias biskut dengan gula aising serta ceri di atasnya. Apabila biskut sejuk.

. Simpan dalam bekas kedap udara. Bentukkan. 2..(doh akan jd berderai mcm serbuk gitu) 3.... resepi asalnya dibentukkan ikut suka. 6.tak letak pon takpela.kan ngan gula icing leh gak tp kena krgkn 400 gm tepung gandum 225 gm nestum 1/2 sudu teh serbuk penaik coklat masakan.tekan2 skt bg padat 4. Bakar api sederhana lbh krg 15 minit @ dah kuning2 skt kat atas dia dah masak ler tuh. Untuk hiasan : Double boilkan coklat masakan. Saya buat separuh adunan & dapat lebih kurang 170 biji biskut .Bahan-bahan ( lebih 200 biji.. letak ceri yg dipotong2 atas tu.. nestum & serbuk penaik.selamat mencuba 7..tk boh pon takperla.. ikut suka lah yea..(saya boh dalam plastik.. Masukkan tpg gandum.saya kepal2 boh dlm paper cup je.. Gaul sebati hingga jd doh.. Ceri dipotong kecil2...biskut ni rangup & kurang manis.saya saje tambah ni paper cup secukupnya Cara-cara 1. paipkan atas biskut.sub.. ) y y y y y y y y 375 gm mentega 250 gm gula perang.. gunting buat lubang kecik & paipkan. Pukul mentega & gula perang hingga kembang.sejukkan sebelum di hias 5.utk hiasan je......

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful