Sindrom Down

Sindrom Down : Kelainan kromosom kerana jumlah tambahan kromosom nombor 21 (Trisomi 21). Sindrom Down menyebabkan keterencatan mental, wajah yang hamper sama, dan beberapa malformasi. Down syndrome is a relatively common birth defect. Down syndrome adalah kecacatan kelahiran yang biasa berlaku. The chromosome abnormality affects both the physical and intellectual development of the individual. Kelainan kromosom mempengaruhi perkembangan fizikal dan intelektual individu.

Autisme
Autisme adalah suatu gangguan perkembangan yang dicirikan dengan gangguan perkembangan dalam komunikasi, interaksi sosial, dan perilaku. Autism berlaku kepada satu

Ia cenderung mempengaruhi sekitar lima kanak-kanak laki-laki untuk setiap gadis(First. Attention Deficit Hyperactivity Disorder ADHD ADHD merujuk kepada gangguan ³biobehavioral´ kronik yang dapat dilihat dari zaman kanak-kanak dan dicirikan oleh ³hyperactivity ³. 2006).´ impulsivity´ dan/atau kurang perhatian. 2008). Gejala-gejala ini boleh mengakibatkan kesukaran dalam . Tidak semua menunjukkan ketigatiga kategori perilaku tersebut.daripada setiap 100-166 anak-anak dan mempengaruhi banyak kehidupan anak-anak dan keluarga mereka (DiCicco-Bloom et al.

Mereka yang mengalami Disleksia yang teruk boleh menjadi seorang yang bijak. Kedua-dua keyakinan itu adalah salah. . bukan masalah visual.akademik. dan fungsi sosial. Disleksia Disleksia: Sebuah kecacatan membaca yang spesifik disebabkan oleh kegagalan otak untuk memproses simbol grafik. Masalahnya adalah masalah bahasa. Dan tidak sama sekali Disleksia berkaitan dengan kekurangan kebijaksanaan. Disleksia adalah ketidakmampuan belajar yang mengubah cara otak memproces bahan bertulis. dan masalah ini berkaitan dengan kecerdikan. Dua keyakinan umum dipegang tentang Disleksia adalah bahawa kanakkanak ini cenderung untuk melihat huruf atau katakata kebelakang. emosional. perilaku yang signifikan. dan / atau perkembangan / ketidakmampuan belajar . Diagnosis dilakukan dengan memenuhi kriteria khas dan mungkin berkaitan dengan neurologi.

Attention deficit disorder (ADD) Attention deficit disorder (ADD): Ketidakmampuan untuk mengendalikan perilaku kerana kesukaran dalam memproses rangsangan saraf. .

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful