13 perkara seksi yang disukai suami

Untuk kelihatan seksi dihadapan suami, ia tidaklah sesukar yang wanita selalu fikirkan. Perkara seksi yang disukai suami bukan sahaja mengenai cara pemakaian yang seksi, barangan alat solek dan sebagainya, tetapi ia mempunyai faktor lain yang mampu untuk menarik perhatian mereka. Mungkin ada sesetengah wanita yang masih tidak sedar mengenai perkara ini. t5 akan menyenaraikan 13 perkara seksi yang disukai suami. 1. 2. 3. 4. 5. Isteri yang menyikat atau mengusap rambut sebelum hendak tidur. Waktu isteri mengejutkan mereka pada waktu pagi. Isteri yang baru sahaja selesai mandi. Ketika rambut isteri mereka masih kelihatan basah. Suara isteri mereka apabila terjaga tidur pada waktu tengah malam. Disebabkan perkara ini ada sesetengah suami menyatakan mereka suka mengejutkan isteri mereka pada waktu tengah malam hanya untuk mendengar suara manja isteri mereka. 6. Mengusap atau bermain dengan perut isteri mereka. 7. Isteri yang memiliki ilmu pengetahuan yang luas. 8. Isteri yang suka memusingkan hujung rambut mereka menggunakan jari. (ia termasuk juga tabiat-tabiat pelik yang lain seperti menggigit kuku, menyanyi didalam bilik mandi, atau sebagainya yang boleh membuatkan suami merasakan anda soerang yang comel) 9. Isteri yang berkongsi minat dengan mereka walaupun sebenarnya isteri mereka tidak berminat mengenai sesuatu aktiviti itu. Hanya melibatkan diri untuk menemani suami mereka. 10. Potongan rambut isteri yang memenuhi citarasa mereka. 11. Cara isteri mereka yang tersendiri untuk menghadapi sesuatu situasi. 12. Bau badan semulajadi isteri mereka. 13. Layanan istimewa yang isteri mereka berikan.

. jangan biar orang lain plak yg puji suami kita. bukan kah fitrah manusia suka pada sesuatu yang cantik? tu antara olahan tips yang sempat saya ingat dari Ustaz Fauzi dalam ruangan Motivasi pagi dan ambil dari pembacaan dan pengalaman. semoga kita semua berjaya memikat hati suami sentiasa.bukan pembebel sepenuh masa.sayang suami tak? ni antara cara nak tambah kasih sayang suami pada anda.huhu... 8) jadilah pendengar yang setia.. urut lah bahagian tengkuk suami dengan mesra supaya lega rasa suami yang penat memandu tu kan 2) kalau nak tidur. jadikan budaya saling puji-memuji ni sebagai rutin harian bersama.. amin... tidurlah laksana suami menjadi pakaian bagi isteri dan isteri menjadi pakaian bagi suami 3) makan pulak biarlah saling menyuapkan atau senang berkonsi pinggan 4) luangkan masa mandi bersama suami cam Rasulullah wat bersama Aisyah 5) salam dan peluk suami sebelum pergi kerja supaya kalian kekal terus dalam ingatan bersama sepanjang masa berpisah 6) tanya suami apa yang nak dia makan cam mintak order bukan terus jer masak apa yang kita suka.. . 9) sentiasa wangikan diri. 1) masa suami sedang memandu..dan cantikkan diri.... sekurang-kurangnya berilah dia pilihan 7) pujilah suami. masa tu baru nak cemburu?payah nak kata lah kan. ha.

16 TEKNIK MUDAH MENAMBAT HATI SUAMI Anda sebagai seorang isteri pasti dapat merasai yang suami anda semakin lama semakin jauh dengan diri anda lebih-lebih lagi sekiranya suami anda seorang yang pendiam. Jangan sesekali salahkan suami. 5. 4. Jangan berlengah lagi. tegur dan sentuh suami sebelum membuat kerja-kerja lain. buatlah serta merta dengan ikhlas dan gembira. Belajar dan berlatihlah untuk mendengar dengan baik dan bertanya dengan tepat. Tanya keluarga suami terutama ibu mentua. Jangan mengungkit atau banyak memberi komen. 9. 7. Ini bukan masalah keluarga disebabkan masalah seksual. tunggu hingga sejuk. Apa yang lebih penting ialah memberi perhatian dan simpati. Pesan kepada suami agar menelefon anda sekiranya suami mempunyai tugasan di luar. Beberapa petua yang disediakan ini kemungkinan dapat membantu anda dalam usaha menambat hati suami: 1. Apabila suami meminta bantuan. Sekali sekala cuba hidangkan resipi ibu mentua yang menjadi kegemaran suami. Ini merupakan cara atau teknik penyelesaian bagi masalah perhubungan suami isteri seharian.pakaian dan sebagainya. Jangan biarkan suami menunggu terlalu lama terutama apabila bersiap. wajah. 3. 2. mengenai hadiah yang disukai oleh suami dan belikan hadiah tersebut sebagai cenderahati atau untuk memujuk. 6. Selalu berdoa agar suami sentiasa menyayangi kita. Luangkan masa yang betul-betul “berkualiti” sekurang-kurangnya 30 minit setiap hari kepada suami. Jika kita marah. Beri pujian terhadap penampilan suami seperti rambut. 8. Keegoan lelaki juga akan luntur sekiranya teknik ini anda amalkan. Ucapkan kata-kata sayang yang romantik pada suami sekurang-kurangnya 2 kali sehari. Lakukan sekarang! Anda tidak rugi 1 sen pun. Cepat-cepat pujuk apabila suami marah atau berkecil hati. Bila sudah sejuk beritahu suami apa yang mengganggu fikiran secara sopan. Jangan tergesa-gesa untuk menyelesai masalah suami. Ucapkan terima kasih kepada suami apabila dia memberitahu akan pulang lewat. Apabila suami pulang dari kerja. Tunjukkan keprihatinan dengan bertanya secara khusus mengenai aktiviti suami sepanjang hari. . (jika suami dalam mood yang sesuai). Apa yang perlu ialah buangkan sifat ego yang ada dalam diri anda.

mengenai kerja-kerja rumah yang perlu bantuan. Jangan memaksa. sebaliknya gunakan perkataan yang sesuai dan lemah lembut. 15 Beri layanan istimewa kepada suami di hari-hari istimewa seperti . boleh. mengurut suami dari semasa ke semasa. . Beri pilihan kerja yang disukainya. Belai dan urut .10 Beri perhatian sepenuhnya kepada suami apabila dia bercakap. 14 Sentiasalah kemas. 12 Telefon suami di tempat kerja hanya apabila ada perkara penting atau . 13 Apabila meminta bantuan suami. Jangan ganggu suami ketika dia sedang asyik melakukan sesuatu yang memerlukan penelitian. kecemasan sahaja. anggun dan wangi sebelum tidur bersama. Telefonlah dengan lebih kerap apabila suami menggalakkannya. 16 Hantar kad ucap selamat pada hari-hari istimewa. 11 Peluk suami dengan penuh kasih sayang sebanyak 7 kali sehari. hentikan apa jua pekerjaan yang sedang dilakukan. terangkan kepadanya dengan jelas .. keluar „dating‟ atau „berbulan madu‟ sekali sekala. Kalau .

Lelaki yang sanggup mengeluarkan belanja sebanyak ini hendakkan “benda” yang satu itu sahaja. Malah suami Ina Naim. “You memang handsome“. Jangan terlalu kebudak-budakan Bersikap matang dalam tutur kata dan tingkah laku. “You memang macho!”.Sekali sekala kita beralih kepada kepada perhubungan CINTA. Lelaki tidak suka wanita yang bersikap terlalu kebudak-budakan dan terlalu gedik! Agresif Lelaki suka sikap wanita yang agresif dan aktif Bukan materialistik make -up sampai beribu-ribu. Berwaspadalah! Jangan ganas Jangan terlalu bersikap kelelakian dan ganas dalam pergaulan        . “Sayang I love you“. Apakah rasanya ciri-ciri wanita yang digemari oleh lelaki di luar sana? Adakh paras rupa yang cantik dan bentuk badan yang menggiurkan menjadi kriteria utama pemilihan?  Seorang Pendengar Setia dan Mengikut Kata Lelaki suka wanita menjadi pendengar setia dan mengikut kata. “You sayang I tak Yang?”. Suhaimi pernah berkata. Suka dimanja Lelaki amat suka dimanja dengan belaian dan kata-kata romantik. antara ciri utama menyebabkan dia memilih Ina adalah kerana Ina menurut kata suaminya. Kalau tak percaya cuba lakukan ke atas pasangan anda! Jangan bersolek tebal Lelaki tidak suka jika wanita memakai alat solek terlalu tebal seperti penyanyi dangdut! Sentiasa menghormatinya Menghormati dirinya. Jangan malukannya dengan perangai anda atau cara berpakaian yang tidak kena tempat. keluarga dan teman-teman yang rapat dengannya. “U tak macam lelaki lain!” memang dapat menaikkan ego lelaki dan dapat meredakan kemarahan mereka. Bukanlah ini bermaksud King Control. tetapi patuh dan taat kepada suami di mana yang patut! Dari segi agama dan perbelanjaan. “Cayang buchuk“.

Sentiasa kemas.Jangan ganggu suami jika asyik melakukan sesuatu. Jangan menunjuk-nunjuk jalan selagi suami tidak meminta berbuat demikian. Jangan salahkan suami. bagi mewujudkan keharmonian dalam rumah tangga. di sini diberi 15 panduan lagi bagaimana isteri boleh memikat hati suami. tunggu sehingga sejuk. bersangka baik apabila tersesat jalan. . terangkan kepada suami kerja rumah yang memerlukan bantuannya.Apabila meminta bantuan suami.Apabila suami marah.Bila memesan barang kepada suami ke kedai. . Jika boleh. Jangan biarkan suami ke kedai dua kali. . Bila sudah sejuk.Peluk dan belai suami sekali sekala tanpa impian seksual . jangan menjawab.Jika suami perlu menjauhkan diri sekali sekala. . . . . .Apabila suami bercakap.Cara kekalkan kasih suami Justeru.Pesan kepada suami supaya menelefon ke rumah jika dia bertugas di luar.Bila keluar berkereta. Jangan pula melenting jika dia terlupa berbuat demikian. jangan ganggu suami yang memandu. tanya bila dia akan pulang. beri perhatian sepenuhnya. . Gunakan perkataan yang sesuai dan lemah lembut. pilih kerja yang suami suka dan jangan suka mengarah. Terangkan keadaan sebenar apabila suami sudah tenang. . .Peluk suami dengan kasih sayang sebanyak tujuh kali sehari. anggun dan menggunakan wangian sebelum tidur bersama. beritahulah suami apa yang menganggu fikiran secara sopan.Telefon suami di tempat kerja jika perkara itu penting. . Telefon dengan kerap jika suami suka. senaraikan di atas kertas. .Sokong pendapat suami walaupun kadangkala pendapatnya berbeza dengan orang lain. Jangan berleter apabila suami tersalah jalan. .Tanya suami bila dia mahu berehat atau tidur. . Tunduk dan diam walaupun kita tidak salah.Jika marah. beritahu dia yang anda cuma risau. hentikan apa sahaja tugas yang sedang dilakukan.

jatuhlah martabat keegoannya selaku seorang lelaki. Bila dia menyakiti hati isteri hendaklah banyak bersabar. mereka akan cepat menjerit bila ada sesuatu yang tidak kena tambahan pula kalau yang menegurnya itu ibunya sendiri. Sengaja dihentak-hentakkan kaki meraung sekuat hati meminta simpati dari ibunya. Hanya isteri-isteri yang menderhakai suami sahaja menganggap kepulangannya suatu yang dibenci kerana dibebani dengan berbagai kerja dan tanggungjawab. . Jangan isteri buat acuh tak acuh. #5: Jika dia berhajat sesuatu hendaklah isteri cepat bertindak. misai dan janggutnya panjang hendaklah segera dipotongkan (jika panjang janggutnya lebih dari segenggam).Sikap suka menjawab. Cuba kita perhatikan perangai kanak-kanak. Janganlah pula ikan yang menjadi mangsa. Hilanglah matlamat perkahwinan di mana isteri sebagai penenang dan penyeri rumahtangga. Jangan melengah-lengahkan kemahuannya supaya tidak mencetuskan kemarahan atau rasa tersinggung dihatinya. Jangan kita tunggu suami meminta maaf dengan isteri. Khamis dan Jumaat. #4: Bila kuku. Amat malang sekali jika ramai lagi isteri-isteri yang masih bersikap sedemikian. #6: Hendaklah memasak mengikut kesukaan suami bukannya ikut selera isteri. Kalau suami suka makan gulai kari atau masak lemak cili api. Jangan terkejut jika suami angkat kaki meninggalkan rumah berhari-hari atau tidak mahu bertegur sapa dengan anda sebagai denda di atas kedegilan anda sebagai isteri. Sambutlah suami dengan senyuman kasih sayang dan bersegeralah meminta maaf.jangan suka menjawab. kalau suami kembali ke rumah jangan disambung atau diulang-ulangi cerita lama. Pilihlah hari-hari yang terbaik iaitu hari isnin. #2: Bila suami marah hendaklah isteri mendiamkan diri. Suami akan gembira bila seleranya ditepati. janganlah kita masak lauk asam pedas atau ikan goreng. Sebaliknya. Merajuk adalah sifat orang yang tidak matang dan seperti perangai keanak-anakan. bertekak dan menegakkan kebenaran sendiri akan menambahkan lagi kemarahan suami. jangan cepat merajuk. #3: Kadang-kadang si suami sengaja suka mengusik isterinya. Di bawah ini dinyatakan cara-cara berhadapan dengan suami. diketuk lengkang-lengkung hingga hancur kerana meradangkan sikap suami yang mahu lauk tersebut dimasak mengikut seleranya sedangkan isteri tidak menggemarinya.ADAB ISTERI DENGAN SUAMI Kehadiran suami di rumah merupakan satu rahmat kepada setiap isteri. hatinya akan kecewa dan menandakan isteri sudah tidak taat padanya. #1: Semasa suami bercakap hendaklah isteri diam mendengarnya dan jangan suka menyampuk atau memotong cakapnya. Bangun segera bila disuruh.

Jahitlah dengan secantik yang boleh supaya pakaian itu kelihatan kemas dan cantik. Ketahuilah bahawa bersenda gurau antara suami isteri juga merupakan salah satu ibadah yang diredhai oleh Allah swt. Di sinilah peranan isteri untuk berdakwah kepada mereka tetapi biarlah berhikmah dan kena caranya agar setiap tindak-tanduk kita dikasihi dan dihargai oleh mereka seterusnya menjadi menantu atau ipar yang dicontohi akhlak. minyak wangi dan kayu sugi. Sebenarnya meminta izin itu ialah sebelum melakukan sesuatu tindakan bukannya setelah perkara itu berlaku diberitahu. teh atau susu. Hal ini juga dapat mengelak anak-anak dari membeli makanan ringan di kedai yang tidak mengandungi zat di samping tidak terjamin kebersihannya. Ini silap sebenarnya tapi kes-kes seperti inilah yang sering berlaku di kalangan para isteri. #12: Air minum suami hendaklah sentiasa disiapkan jangan sampai dia minta biarpun sekadar air masak sejuk. cucur. #11: Sentiasa berada di dalam keadaan bersih dan kemas ketika suami berada di rumah. #10: Apabila menggunakan harta suami ataupun duit yang hendak kita hadiahkan kepada ibu bapa maka mintalah izin darinya terlebih dahulu.dahulukanlah kehendak suami. begitu juga dengan kehendak ibu ayah. #8: Sentiasa sediakan barang-barang keperluan di dalam poket baju dan seluar suami iaitu sikat. Kalau boleh sediakan kuih-kuih ringan seperti karipap. #9: Bila bertembung kehendak suami dan anak-anak. . Sekiranya suami ingin dilayan hendaklah ditaati meskipun isteri berada di dalam keadaan letih. apam ataupun biskut kering. Jangan dibuat sambil lewa kerana jahitan tersebut akan melambangkan peribadi isteri samada ikhlas atau terpaksa. Jangan beri dahulu kemudian baharu diberitahu kepadanya. Sebaik-baiknya sediakanlah minuman panas seperti kopi. bubur.Tidak menjadi kesalahan seandainya si suami menolak segala persediaan tersebut tetapi sekurang-kurangnya sediakanlah minyak wangi dan kayu sugi. cermin kecil. Air panas elok disimpan di dalam termos supaya memudah dan menjimatkan masa kita. Isteri hendaklah berada di dalam keadaan berwangi-wangian supaya hatinya senang untuk bersenda gurau dengan isterinya. Akhir kata hendaklah isteri sentiasa menghormati dan memuliakan keluarga suami. sekurang-kurangnya dapat menampung ekonomi rumahtangga. suami dapat pahala sedangkan isteri tidak dapat apa-apa. Bersikap ramah-tamahlah dengan keluarganya dan bersabarlah di atas segala tindakan mereka jika ada yang bertentangan dengan syariat. Siapa tahu mungkin wang itu amat diperlukan sedangkan isteri sewenangwenangnya telah menghadiahkan kepada orang lain. peribadi dan ibadahnya. Semua suami akan berasa bangga jika pakaiannya dijahit sendiri oleh jari-jemari halus isterinya. celak.#7: Apabila pakaian suami koyak atau tercabut butangnya hendaklah segera dijahit. Melayani suami merupakan satu pahala besar keatas setiap isteri kecualilah jika suami kita meredhainya.

56. (56.38) (Semuanya itu disediakan) bagi puak kanan. ambil air segelas. 3. (56. 2.35) Sesungguhnya Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa. surah Yunus ayat 81-82 . Selepas solat Isya'.37) Yang tetap mencintai jodohnya. baca Al-Fatihah 1 kali. Khabarkan kepada kaum ibu dan isteri-isteri semoga ada manafaatnya.36) Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh). Tiup dalam air dan minum. serta yang sebaya umurnya.Petua Untuk Isteri Sentiasa Cantik dan Bahagia 1. Niat dalam hati untuk menjaga kecantikan diri dan kebahagiaan rumahtangga. Makna Surah Al-Waqiah ayat 35-38: (56. Ayatul Qursi 1 kali. dan Surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali.

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful