You are on page 1of 11

Dikarang oleh Bungai Pengrindu

2009
Bermulanya Kisah Cinta Agung …….

Hakcipta terpelihara : Bungai Pengrindu Copyright © 2009 by Jacky Juing Jonathan


Bungai Pengrindu aka Jacky Juing Web Site: http://bungaipengrindu.blogspot.com Design and
production by Jacky Juing Jonathan .All rights reserved. No
Jonathan portion of this book @ E-book may be reproduced in any form
Jacky_juing@yahoo.com.my without the written permission of the Publisher. Printed and
+6013 389 6880 Published at Malaysia .
Bab 1 : Perkenalan yang tidak diduga

“im slim shady and im the real Shady , or you….” Bergema musik
daripada pembesar suara di Pusat Internet di tempat dimana aku berkerja , waktu
itu menunjukkan pada pukul 9:45 mlm , menandakan waktu berkerja aku
semakin hamper tamat . Waktu itu tidak ramai pelangan yang datang , yang ada
pun cuma 2 – 3 org remaja bawah 18thn yang berkeliaran mencari ketenangan
di alam maya yang bergitu popular dengan ruang sembang seperti MIRC ,
ataupun sepertimana ruang sembang yang popular di internet .

“AhhCiuuss!!!” tersentak kejutan daripada seorang budak yg bersin


mungkin akibat kesejukan dibawa suhu 20 bawah selsius aircond . Sambil
memerhati kearah jam tangan yang semakin dekat pukul 10mlm , aku
meneruskan tugasku seperti biasa. Seperti sudah diarahkan, para pelangan mulai
berhenti menatap skrin komputer dan berlakulah system pembayaran
perkhidmatan yang telah diberikan . Bergitulah rutin harian sebagai seorang
penjaga di sebuah Pusat Internet ,

Sebagaimana kebiasaannya.“apakah masa depan aku nanti , adakah aku akan


menyara hidupku seperti ini” bicara aku sendirian sambil menutup dan
mengunci pintu utama kerana aku akan bercuti selama 1 minggu , Sambil
berkata dalam hati “apakah perubahan yg berlaku di kampung,tambahan sudah
setahun tak balik” . “woi!! Awal tutup jacky?, kurang r lalu nn tuk” sapa kawanku
yang melepak di sebelah kedai mamak . “ Ala biaselah sok aku nak balik Sarawak
hahaha,aku tau kau xdpt balikkan”jawapku sambil mengeluarkan rokok
sebatang.

"hurmm lama lagi flight saya." keluhan aku , selepas membayar rm50
sebagai ganjaran kepada Pak Uda kerana kesangupan menghantar aku ke
Terminal Lapangan Terbang LCCT . Tapi awal sangat , bayangkan jadual
penerbangan aku ialah pada pukul 11 pagi tapi waktu sekarang pukul 6.30 pagi .
Nasib saya agak baik pada waktu itu keadaan di LCCT masih lengang dan tanpa
berlengah aku terus ke arah MC D. masa itu aku belum sarapan lagi apatah lagi
menunggu beberapa jam lagi untuk penerbangan ke Sibu .

Page 2 of 11

Copyright © 2008 Bungai Pengrindu http://www.bungaipengrindu.blogspot.com


"yum... sedap gak burger nih" kataku sambil sebelah tangan aku
memegang air mineral yang baru sahaja dibeli . Seperti rutin harian seorang
perokok selepas sahaja makan aku terus menyeluk saku yang menempatkan
rokok aku. " aih mana rokok aku, tadi ada emm.. mesti tertinggal ni" luahku
dengan perasaan geram . Terpaksalah aku ke kaunter yang menempatkan 2
wanita comel dengan selamber aku bersuara " ambik winston merah 18 satu kay"
soalku kepada perempuan tersebut .

"Tut tut " Bunyi msj daripada telefon bimbitku. "Dini nuan diatu"bicara
msj yang berbahasa iban tersebut . Aku mengendahkan buat seketika kerana
pandangan aku terpaku sejenak kepada beberapa Pramugari Air Asia melintas di
hadapan ku ." Bang, semua rm5.80 " hilang dari khayalan seketika apabila gadis
kaunter pembayaran menegur aku. Selepas membayar aku terus keluar dari situ .
Sambil membuka kotak rokok aku fikiran aku asyik terbayangkan kampong
halaman tidak sabar rasanya ingin cepat sampai harini 29/5 esok 30/5
perkahwinan kakak aku , macamana rupanya abg ipar aku.

Sebaik selesai menghabiskan sebatang rokok waktu itu pukul 8.30 pagi ,
masih ada 3 jam lagi. "em.. lebih baik aku cari port tidur kejap" kataku , aku
menuju ke arah tepi yang menempatkan kerusi panjang di bahagian LCCT dan
terus membaringkan badan dan beg aku dijadikan bantal. " hai , balik mana?"
sapa seorang gadis yang ku rasakan seperti orang Sabah . "ahh... kacau nak tidur,
tapi xper gak comel gak awek ni , layan je lah" bicaraku sendiri didalam hati .
"Balik Sarawak , tapi Flight awal lagi pukul 11 pagi" balasku . "Sa mau balik Sabah
bah , sambut Kaamatan " bicara gadis itu . "ooooo orang sabah , Seorang ja?
Nama sa Jacky " balasku kembali sambil memerhatikan wajah ayu gadis Sabah
itu. " Nama sa Alice " balas Gadis itu . Apa lagi tidurku pun tak jadi , kami rancak
berbual tidakku sangka Alice bergitu peramah orangnya.

Tidak ku sangka kami dah berbual berjam - jam lamanya.Waktu sekarang


dah dekat 10.15 pagi , waktu sesuai untuk ku cek in masuk kerana dalam
beberapa minit lagi adalah pernerbangan aku . " bah sa mau pergi sudah ni ,
emmm ko ada nombor handphone tak" soalku kepada Alice , aku tak nak
perkenalan hanya di LCCT sahaja . "ada , 0138627282 bah kalo ko ada masa ,

Page 3 of 11

Copyright © 2008 Bungai Pengrindu http://www.bungaipengrindu.blogspot.com


balas Alice dengan pernuh keayuan , sesiapa sahaja melihat muka Alice tentu
akan jatuh cinta pandang pertama . " Ok , bha sa pergi bye , jumpa lagi" kataku .
"Bye , Call sa k" kata Alice sambil memberi isyarat menyuruh telefon .

Bab 2 : Setibanya di Sarawak

"Selamat Pagi" terkeluar suara dari seorang pramugari Air Asia . "Hem ,
Pagi..Pulai gawai aku endun" jawap ku dalam bahasa Iban . Tersenyum seketika
terbayangkan wajah Pramugari tersebut . "Cik, mana - mana boleh duduk
tak?"keluar pertanyaan daripada aku dengan penuh keraguan , manakan tidak ini
kali pertama aku menaiki Air Asia . "Boleh" jawap Pramugari tersebut yang rupa
seiras dengan awek lama aku dulu iaitu Fasha Shada .

Tanpa berlengah aku terus duduk dan mengeluarkan buku yang baru
sahaja diberi di Lapangan LCCT sebentar tadi .Dalam keasyikkan membaca tiba -
tiba fikiran aku melayang jauh hingga ke rumah sewa aku di Seremban . "hemm,
siapa yang jaga ikan emas " rugutku sendirian . "Sila pastikan semua peralatan
.............." Khayalan aku hilang apabila gemaan di setiap ruangan penumpang
dengan bunyi speaker arahan daripada krew - krew kabin Air Asia . Cantik juga

Pramugari Air Asia seksi pula tu , itulah pandangan setiap lelaki apabila
menaiki Air Asia . Lima minit kemudian Pesawat AK5610 akan berlepas ke SBW
, kepenatan seharian menunggu di LCCT menyebabkan aku tertidur."Encik ,
Bangun dah sampai Sibu " sapa salah seorang pramugari tersebut. Bangunku
sambil mengosok mata dan memandang ke kiri dan ke kanan , seorang
pramugari sempat mencuri tumpuan ku. "Fuh! Seksinye nampak plak tu"
bicaraku dalam hati . Mesti korang tau apa yang aku nampak. Kepenatan
seharian dalam penjalanan mula tidak dirasakan apabila menlihat wajah kedua
ibubapaku yang menunggu di luar balai ketibaan lapangan terbang Sibu. "Apoo
nama nuan kurus mai diatu" soalan pertama daripada ibuku dalam bahasa Iban.

Page 4 of 11

Copyright © 2008 Bungai Pengrindu http://www.bungaipengrindu.blogspot.com


"nadai , enda cukup belanja meh tuk" Balasku sambil memeluk kedua ibubapaku.
"Aram jampat agik madik nuan kawin pagilak , ka berumban tuk" bagitau ayah ku .
" Aram meh" balasku .

Setibanya aku dirumah di Sibu , aku ingin melenakan mata buat seketika
tapi hati ku , fikiran ku asyik terkenangkan gadis yangku jumpa di LCCT pagi tadi. "
Dedek, ambik hp aku ba atas TV diak" jeritku kepada adik ku ." ooOOOO ambik
kendirik ah" balas adik ku dengar Suara yang agak kasar sikit. Dengan malasnya aku
berjalan tetapi kerana Gadis yang bernama "Alice" aku sangup berkorban , dengan
cepat ku mencuba call nombor yang diberi . "tuttttttt tutttttt"ah, hampa sekali
tidak dijawap. Dengan rasa yang teramat hampa sekali aku terus menghantar msj
kepada kawan rapatku iaitu

Kenangan penulis bersama rakan di Sarawak

Ramos ." Pok , dini kitak, aku dah datai Sibu . Kituk ngirup kitai lama nda
bertemu" Sms yang ku hantar kepada kawanku. Jam pula menunjukkan pada tepat
pukul 7.30 petang. "Brommmm brommmm , Oii ebi tuk kami ka gabas bubu
kitak" jerit gurauan daripada kawanku dan aku mengenai suara itu. " o Ramos , niki
" pelawaku naik ke rumah. Teringat kisah kawan aku iaitu Ramos semasa ponteng
sekolah dahulu. "Ngirup kitai sampai pagi , pasang lagu Poco - poco diak ka
bertanda tuk" soal ramos meminta memainkan lagu Poco - poco . wah, lagu Poco
- poco yang popular Tahun ini dulu Aselehe. hahhaa.. .

"ebi, Bisi orang call " Jerit adikku dari arah dapur. Siapa yang call aku .
"Hello Siapa ni"? Soal aku. "ala awak ni nda kenal sa lagi , sumandak tamparuli bah
ni , maaf tadi hp off Charge Bateri . " suara Alice . wah.. merdu dan lunak betul
suaramu . " oh , tidak apa . buat apa sekarang dah sampai Tamparuli?" soalku
kembali. "bah sudah"jawapnya. "Ok , lah nanti Jam 1pagi i call Alice k.boleh?"

Page 5 of 11

Copyright © 2008 Bungai Pengrindu http://www.bungaipengrindu.blogspot.com


tertiba soalan bergitu terkeluar dari suaraku , atau mungkin aku dah pening sikit
"bah bulih bah kalau ko. ok lah bye" . Alice Call aku , mcm tak percaya pula ada
Sumandak sangup call aku.. " Hoi dah cukup berangan ebie, sengapa nuan tuk,
ngirup kitai .kapa kiruh ke indu" Jerit kawanku dari ruang tamu .

Air Tuak atau Air Tapai yang cukup popular di Sarawak dan juga minuman tradisi suku kaum Dayak Iban

Bab 3 : SMS

"akaidai... Pedis mai kepala!!! " tu lah sapa suruh minum banyak semalam ,
marahku sendiri .. hinga tak perasan pula dah pukul 11pagi . Mana tak nyer
semalam minum bukan main banyak , Ngirup Tuak , langkau putih tabas perut
janik campur enggau nenas , perhhhh~ yamai y. Ku gagahi jua bangun mandi pada
masa yang sama juga kepalaku terasa amat sakit .

Selesai mandi ku terus ke dapur untuk minum tekak terasa amat kering
sekali . "bendar amai nn ngirup kemarik yau bertanda kitak ney" sapa emak aku
dari belakang . Tanpa mengendahkan sapaan emak aku, aku terus mencari handset .
" Mak bisi meda talipaun aku ?" tanya ku . " Din ba baruh katil" jawap mak aku.
Terusku ambik telefon bimbit , alamak banyaknyer misscall dan sms . Ku buka SMS
erk , dari Sumandak sabah yang ku jumpa di terminal LCCT lah , ku baca sms "bha
mana ko , lama sa tunggu sms dari ko .sa call pun nda jawap yalah ko hinsum mana
boleh kawan sama sa kan..." bunyi sms tersebut . Aku pun terus membalas sms "
Sori bha , sa nda sengaja . mabuk sa semalam aramaiti banyak sangat" .

"makai agik umbas sms sms " tegur mak aku. Wah... banyak nyer lauk.. ada
kasam janik, kasam ensabi , daun cangkuk dan lain lain . Apalagi aku terus makan
siap dua pingan sekali wawawa.. sedap oooOO .. tiba - tiba ayahku menlontarkan
persoalan " Sapa indu ari sabah call nuan kemari maia aku yaut ia madah kaban
nuan?" soalan dari ayahku . Erkk... habislah.. camner aku nak jawap. "oo kaban aku
nyak apai , indu dara menua Sabah bajik umbas ia gak" balasku dengan selumber
yaya je.. cepat - cepat aku menghabiskan makanan kalau tak emm alamatnye
sepuluh soalan nak kena aku jawap.

Page 6 of 11

Copyright © 2008 Bungai Pengrindu http://www.bungaipengrindu.blogspot.com


indu dara menua Sabah bajik umbas ia gak" balasku dengan selumber yaya je..
cepat - cepat aku menghabiskan makanan kalau tak emm alamatnye sepuluh
soalan nak kena aku jawap.

Kenyangnyer.. terusku buka TV baring sambil menahan kekenyangan tahap


level 10 Dragon Ball . em...rase cam nak Sms je dengan Sumandak tu.. "I alice ko
dah makan sudah? " sms sent . "tutuututu" bunyi sms dan terusku buka "dah ,
ermm bolih sa tanya kamu satu soalan? ko ada Gf ke?" soalan cepu emas . Apa aku
nak balas .... jap fikir dulu aku ader ke x GF.. rase2 nye belum ada lagi kot.... "sa nda
ada gf.. muka nda hisum bha" balasku sms . Sms kami berlanjutan hingga ke petang
, macam macam soalan ditanya.

"ooooooiiiiiiiiiiiii EBIiiiiii ni nuan?Ngintik kitai aram" Jerit kawan aku dari


luar. "oi tuk aku" balasku. Alamak kacau betulah ajak mancing pula.. em... ok lah ..
Kami pun pergi memancing di anak sungai... aderke ikan ? hahaa...Best juga
mancing kat sini lama dah tak jenguk tempat ni.. "ni indu iban bebajik ditu?" Tanya
ku kepada Ramos kawan sekolah ku dulu . "nadai temu tuju diatu.. dah kawin
mangang" jwp ramos kembali. em...

Bab 4 : Cuti Gawai habis

Tinggal dua hari lagi aku dirumah panjang ,cuti aku dah nak habis lusa kena
balik K.L em... malas pula nak balik sana.. sini best. yerlah kampung sendiri. "semua
utai udah simpan aku tadi , sikda lauk kasam nuan" mak saya berkata. "auk meh
indai , cukup nyak nyakung bala kaban aku ba din , tuak mai 3 butul auk" balasku.
Sambil baring di kerusi panjang aku membelek handsetku "kenapa dia tak SMS
aku?" keluhku sendiri . Mungkin dia masih sibuk rasanya ,tinggal dua hari lagi aku
disini masani aku habiskan untuk borak borak dengan keluarga aku.

"ebie, ngulam kak nuan?,ngulam buah timun kitai" kakakku mencadangkan


idea. "tau gak, aku lama nda ngulam beri pedas - pedas " jawapku. Aku pun terus
Call kawan kawanku mengajak mereka join sekali. "ebie sapa indu kok apai lebuh
maia kitai makai kemarik?" soal kakakku sambil memotong timun . "erk .. ooo
indu sabah temu aku ba LCCT , semina kabannya" jawapku terputus - putus .
"Girlfriend ianyak!!" jerit adik perempuanku . Ciss menyibuk je dia ni. "aram kitai
bertanda , aram...." bunyi telefon bimbitku . Lantas aku berlari ke ruang tamu

Page 7 of 11

Copyright © 2008 Bungai Pengrindu http://www.bungaipengrindu.blogspot.com


mendapatkan telefon bimbitku . "heloo bha napa ko nda sms sa. sa balik KL lusa ni
" suara daripada Alice . "uiina sa ada sms ko bah , ko nda reply " balasku kembali
dengan menafikan . Perbualan kami dekat 30minit lama . Patutlah dia tak SMS aku
, Sms yang aku hantar pending je sebab tak ada Kerdit hehehe...gelakku sendiri.
Fikirkan balik dia balik lusa tak kan kebetulan pula. "oiii ebie aram ngulam dah siap
gaga aku " jerit kakak aku dari dapur . "au au " balasku.

Pagi yang mengharukan , pagi ini flight aku akan bertolak pukul
11pagi dari SBW ke KL . Semua telah bersiap untuk menghantar aku ke Lapangan
terbang Sibu . Selesai barang dipungah masuk ke kereta kami pun bertolak , dalam
masa tidak kurang 20minit kami pun sampai di Lapangan Terbang Sibu . " nuan
anang maio macam ba menua orang , kerja berbadas anang ngaga ulah nda
menuku din" nasihat daripada ayahku. "au meh apai " jawapku . kami semua
berpelukan . Aku pun melambai tangan ke arah keluargaku berat rasa nak
meninggalkan tapi apakah dayaku .

Mencari tempat duduk di dalam kapal terbang tidaklah memeningkan jika


anda menaiki Mas Airlines Kerana tempat duduk memang telah disediakan
mengikut di ticket anda. Tempat duduk ku kali ini di tepi tingkap , Ku memandang
ke luar terharu rasanya . Sambil menyandarkan badang di Kerusi Sofa empuk aku
memandang Pramugari Mas Airline dengan senyuman yang menawan. hahaha ..
haritu naik Air Asia harini naik Mas Airline wah.. comel - comel berlaka
Pramugari. Dulu cita - citaku nak jadi Pramugara tapi belum sampai lagi .
"Penerbangan akan bertolak dalam 15minit lagi , para penumpang sila pakaikan tali
pinggang keselamatan anda" suara dari speaker pesawat. Seperti kebiasaan aku, bila
dah kat dalam kapal terbang aku tidur , penerbangan mengambil masa 1 jam
45minit untuk sampai ke KLIA .

Page 8 of 11

Copyright © 2008 Bungai Pengrindu http://www.bungaipengrindu.blogspot.com


Bab 5 : Ayat Keramat

Setibanya di lapangan terbang KLIA aku masih lagi terpinga - pinga


dengan keadaan yang dipenuhi memori indah tatkala di Sarawak. Berasa berat
hendak meningalkan kampung halaman , tapi apakah dayaku. Mencari Ilmu
untuk Masa depan adalah diperlukan dahulu. "tutt tuttt tutt " sms berbunyi .
Ku buka dan baca " sa sudah sampai dah.. tengah tunggu beg ja ni , ko
dimana" . Lalu ku membalas " Sa sudah setengah jam sampai, kat luar kk " .
Keriangan dihati tidak dapat
diungkapkan lagi , setelah berpisah pada jarak , waktu . Perjumpaan dahulu di
KLIA juga mengamit rasa yang lain sekali ku rasa, masa itu waktu
berkenalan tidaklah sampai 2-3jam... tapi ... emm... memang cinta itu indah
sekali jika dihayati.

"jacky!"jeritan kedengaran dari arah belakangku. wah, comel dan


cantik apa komen saudara saudari yang membaca blog ini. Ia bukan
imanginasi semata-mata , tapi telah dilalui oleh insan seperti ku.. " ko dah
makan, sa laparni" tanya ku kepada Alice. "belum jum gi makan kejap nanti
ambik teksi" Balasnya. Kami berdua pun menjalan mencari restoran makanan
segera Mc.D di Sekitar KLIA. Kami hanya memilih untuk membungkus
makanan disebabkan tiada tempat duduk.

Sambil berjalan aku asyik berfikir "bilalah i nak bagitau yang


sememangnya aku telah jatuh hati dekatnya... tapi aku xtau mcamana nak
mulakan" fikirku sejenak . "jom makan kat sana sambil tunggu teksi " kata
Alice . aku pun ikut saja..Sambil makan Burger yang di beli tadi aku curi2
pandang ke arah wajah Alice, em ... membuatkan hatiku semakin berdebar-
debar bilakan masa yang sesuai untukku menyampaikan hasrat yang telah
lama tersimpan di lubuk hati ini. Akhir nya aku mengambil keputusan untuk
meluahkan sekarang , ya Sekarang! juga aku akan meluahkan ungkapan "I
love u" , tiga perkataan yang cukup Keramat sekali. "Alice.. em.. i ...i .... iii
...." kataku sambil tersangkut2 . "i apa?" balas Alice. "em... ii ii em xpala lah
lupa sudah hehehe tu teksi sudah datang" jawapku .. ah.. kenapa begitu sukar
sekali untuk meluahkan cinta. Kami masuk ke dalam Teksi .. ku tatap wajah
Alice yang kepenatan.. sambil tertidur dan bersandar di bahu saya..

Page 9 of 11

Copyright © 2008 Bungai Pengrindu http://www.bungaipengrindu.blogspot.com


Bab 6 : Kehadiran orang ketiga

Pada tepat pukul 7 petang kami tiba di destinasi Iaitu Serdang ,


Selangor . "Alice bangun dah sampai bah ni" bisik ku sambil memgerakkan
Alice yang sedang lena tidur di bahuku. Selesai membayar tambang
sebanyak rm70 dari KLIA ke Serdang , Selangor kami terus berjalan ke arah
Restoran Kassim untuk menikmati makanan kerana kepenatan seharian.
"Lepas makan ni ko pegi mana?" soal ku kepada Alice . "Kejap , i dah janji
dengan kawan i bah. pukul 8pm dia sampai sini ambik sa" balas nya sambil
sms. Nampaknya aku kena lah berpisah lagi dengan dia.. tapi tak apa lain
hari boleh jumpa lagi.

"Ko pula?" tanya Alice . "sa pula kena ambik bas , dalam 15minit
baru sampai rumah" jawapku sambil mengacau milo ais. Agaknya apakah
pandangan Alice terhadapku, haritu xsempat pula menyatakan 3 ayat
keramat , xkan nak try kat kedai mamak ni ucapkan ungkapan I Love You .
fuh~ susahnya. Adakah dia sepertiku jua ?, menyimpan hasrat yang sama?.
semua itu persoalan yang belum dijawap. "er.... ko ada bf?" tanyaku sambil
segan - segan . "napa ko tanya?, ko mau jadi BF sa kah?" balasnya dengan
selamber yaya.. Erk hampir tertelan tulang ayam yang aku nikmati
sebentar tadi apabila mendengar jawapan seperti itu. "nda lah manatau ,
skrang sa tgh dating sama ko di kedai mamak ni, takut - takut bf ko
nampak bah" balas ku sambil kebingungan samada jawapan aku ni betul
atau tak.

"ahhhhhh kenyangnye...." rasa macam tak nak bangun je dari


kerusi. Sambil memandang Alice yang sentiasa sibuk SMS , entah dengan
sapa dia SMS . Tiba - tiba "i Alice lama sudah ko tungu saya" sapa seorang
lelaki berjaket hitam . ahhhhh ini lah yang membuatkan aku terasa
tercabar. "nda lah lama sangat "jawap Alice dengan manja ke arah lelaki
yang tidak ku kenali itu. "kenalkan kawan sa Jacky yang sa sms sama ko
dulu tu bha.. yang jumpa di LCCT" bagitau Alice. Lelaki itu
memperkenalkan dirinya Sham . Selesai Bersalaman kami berborak. Tapi
diaorang macam tak nampak aku je time borak. Huh~ .

Page 10 of 11

Copyright © 2008 Bungai Pengrindu http://www.bungaipengrindu.blogspot.com


"bha dah lewatni" Sham berkata . "Ko nda balik lagi"sapa Sham sekali
lagi ke arah aku. Cis macam menghalau ja dia nih. aku lepang kang~ baru
tau. "sa dengan Sham nak balik, Sham antar sa balik nanti2 mlm sikit sa sms
ko k" beritahu Alice kepadaku. "Ok xperlah kalau i penat mana tau tertidur".
Selesai membayar Makanan Alice Dengan Sham pun bertolak dengan Kereta
Camrynya. "ahhh menunjuklah tu. mentang aku jalan kaki je." marahku
sendirian.

"tok tok tok " em kenapa x ada orang je ni? mana member rumah
aku ni? hampeh betul ada ke xder. "kejappp Kejappp , sapa tu" Aper punye
kawan suara aku pun xkenal , ni mesti buat projek kat rumah , mentang -
mentang aku tak ada. "akulah hitrik roshan , farid kamil , dll" gurau ku .
"ceh perasan nak mampus konon " balas kawanku . Ko balik apsal xtak
bagitau? kalau ko bagi tau awal - awal boleh lah I belikan makanan . Yerlah
tu makanan ape.. ko apsal lambat bukan pintu ni mesti ada benda sebalik
pintu nih.

"ko ade bawa Kasam janik ke? " soal Eric . Kejap lah aku penat ni , dahlah
awek tadi melepas . Aku terus ke dapur meletakkan barang yang dibawa dari
Sarawak dan terus menuju ke bilik merebahkan diri di atas katil ku.."ahhh
sedapnye baring.. penat betul harini " apalah si Alice buat sekarang dgn si
Sham , Cis potong trip langsung . Aku terus mencapai Hp dan terus SMS
Alice . " i sa sudah sampai rumah , ko dimana sekarang?"taipku .

"Oiiii Jacky ko lapar x , aku lapar ni nak masak apa mlm ni" jerit Eric
dari arah dapur. Ah... mengangu je , bile aku nak senang ada je ganguan
huh~ . "Ko masaklah apa-apa " balasku. Kenapa ALice tak balas - balas SMS i
ni, ni yang malas ni. Malas untuk memikirkan lagi , i terus ke ruang tamu
On kan TV , layan TV lagi best. TV pun xbestlah pula... emm... ahak.. Ada
VCD 7 Perhentian ha.. best juga citer ni...

Suasana nan indah dimalam hari , langit terang diterangi bintang


malam , tiupan angin malam sedikit sebanyak mendirikan bulu romaku.
Sambil merokok di beradah aku mengelamun jauh kepada detik – detik
indah bersama seorang wanita yang tidak pernah kusangka telahpun
memberi impak yang cukup besar ke dalam kehidupanku. “

TO BE CONTINUED WRITING… Please Post a FeedBack at


HttP;//bungaipengrindu.blogspot.com Or Email :
jacky_juing@yahoo.com.my

Page 11 of 11

Copyright © 2008 Bungai Pengrindu http://www.bungaipengrindu.blogspot.com