Contoh evidens pjpk tingkatan 1 pbs PENDIDIKAN JASMANI & KESIHATAN Nama: _________________________________________________ Ting: ___________ Tarikh: ________ B2DJ2E2

– Menyatakan fasa acara lari pecut dan lontar peluru 1. Namakan fasa lari pecut berpandukan rajah dibawah.

Fasa:

Fasa:

Fasa:

Fasa:

Fasa:

2. Namakan fasa lontar peluru berpandukan rajah dibawah.

Fasa:

Fasa:

Fasa:

Fasa:

saya dah bersemangat ni cikgu.. dia boleh lengkapkan evidens sampai yang paling tinggi pasal cikgu akan bimbing dia…cikgu tak tolong dia buat. sesuai dengan tahap pelajar tu…untuk jawapan ‘open book’ pula. x kreatif. iaitu melalui kaedah ‘open book’. mak bapak. saya olah supaya evidens dari band 1 hingga band 3..untuk evidens-evidens ni cikgu.dan menepati kehendak pentaksiran.sama-samalah kita kongsi pendapat cikgu kat ruangan komen kat bawah nih…:-) .. kerjakerja cikgu yang lain dan sebagainya…tapi saya rasa ni adalah antara cara paling mudah untuk cikgu.jadi untuk jawapan yang datang dari murid-murid. aktiviti luar.. tapi cikgu jangan bagi jawapan… evidens-evidens dari band 4 sampai band 6 lah kat mana murid-murid ni akan mula menunjukkan tahap mereka mengikut kehendak PBS…evidens-evidens dari band 4 sampai band 6 saya olah supaya melibatkan banyak melibatkan penghasilan buku skrap. jenis pelajar. matematik top. jawapannye datang dari murid-murid itu sendiri (tiada skema jawapan) dan dari buku teks. persembahan dan yang seangkatan dengannye… murid-murid hanya akan dapat melengkapkan evidens-evidens ni jika mereka mempunyai keinginan untuk belajar. penghasilan item. sahsiah yang baik dan sebagainya…saya tak sebut pandai pon cikgu tadi. tp cikgu akan bimbing dia…kalau murid tu pandai pon. tapi dapat x dapat buat tu kena tengok gak ape yang ada kat sekeliling kita cikgu. kesungguhan. aktiviti secara berkumpulan.. kita terima semua jawapan yang rasional. susah nak jumpa tapi cikgu akan bimbing dia sampai dia jumpa jawapan tu…jadi cikgu akan bimbing murid sampai jumpa jawapan. senang dia jumpa jawapan tu. pentadbiran sekolah. xde kerjasama cam wonderpet. masa. cikgu pon mesti bersemangat cam saya jugak. sahsiah x bagus. kreatif. sains top. murid kurang bijak. rajin.pasal kalau murid ni tak pandai pon tp dia ada ciri-ciri yang saya sebutkan tadi cikgu. jawapan ade dalam buku teks…murid bijak. susah gak murid ni nak berjaya dalam PBS pendidikan sivik cikgu… macam tu cikgu…idealisme dia camtu la cikgu. kalau malas. english dia ‘london’ sekalipun.

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful