Personaliti Berdasarkan Pengiraan Metafizik Tarikh Lahir

Assalammualaikum Readers,
Hai hai hai apa khabar semua. Sorry lama tak tulis entry. Aiseyh ayat macam blog ni
power dan ramai peminat je kan. hakhak.
Just nak update entry kat sini. Hari ni saya sibuk buat kira-kira metafizik tarikh lahir.
Bukan lah pertama kali layan pola nombor ni. Dulu-dulu, zaman sekolah pun ada buat
juga tapi hari ni terlebih rajin pula. Macam-macam saya search dan nak tahu.
Ada satu buku, saya pernah pinjam dari perpustakaan Labuan. Cerita mengenai
personaliti diri. Kat dalam buku tu pun ada juga ajar dan rujukan metafizik tarikh lahir
dan nombor kombinasi yang kita cenderung. Menurut Dato Fadzilah Kamsah, kajian
metafizik ni 95% betul. Wallahualam.
Biar saya kongsikan di sini cara kira-kira metafizik tarikh lahir kita. Kalau jumpa yang
part 'kelemahan' tu, dan rasa macam tak suka kan, kita berusaha ubah dan buktikan yang
kita tak macam tu. Kalau ada 'kekuatan' yang rasa-rasa memang ada dalam diri kita,
teruskan dan asah bakat dan potensi tu supaya ia benar-benar menjadi realiti.
No Magic, Just Basic. Maksudnya, nak berjaya kena berusaha. Kena mula dari langkah
pertama juga. Tak ada nya magic-magic tiba-tiba jadi kaya ke, tiba-tiba jadi pandai ke apa
kan. hehehe.
eh? banyak cakap la pula. Jom terus belajar cara kira personaliti kita.
Saya ajarkan menggunakan tarikh lahir saya saja oke. Nanti korang boleh tukarkan
kepada tarikh lahir korang. Sedikit sebanyak boleh la kenal saya ni macam mana orang
nya. haha.. tak tahu malu :p

1+6 = 7
0+9=9
1 + 9 = 10 . Jadi kecilkan lagi. 1 + 0 = 1
9+0=9
Kemudian,
7 + 9 = 16. Jadi kecilkan lagi. 1 + 6 = 7
Lepas tu,
9 + 1 = 10. Jadi kecilkan lagi. 1 + 0 = 1
Last,
7+1=8
Jadi, KOD ASAS SAYA adalah 8
Sifat Peribadi Individu Nombor Kod Asas 1
KETULENAN (ELEMENT - METAL

Cadangan: Individu dengan nombor kod asas 1 sesuai bekerja sendiri berbanding bekerja di bawah majikan. Huraian kod asas 1 oleh Akademi Metafizik Excel 769: Anda adalah seorang “leader”. berupaya mengkaji dan menganalisis sesuatu perkara dengan mendalam dan spesifik. seorang yang sukakan ilmu pengetahuan dan memiliki ilmu pengetahuan yang tinggi. Ceburilah bidang yang anda minati dan akan membuahkan hasil yang baik kerana kejayaan adalah milik anda. seorang yang sangat teliti dalam kebanyakan perkara. ada daya tarikan yang tinggi daripada jantina yang berlainan.Pro: Mempunyai sifat seorang pemimpin.Mempunyai kebolehan dan kebijaksanaan untuk melakukan sesuatu perkara. Anda mahukan pengikut/orang sekeliling anda setia dengan anda. Mementingkan diri sendiri dan tidak mudah menerima kritikan. Selebriti dan tokoh yang memiliki nombor kod asas 1 termasuklah Arsene Wenger. sebab anda mempunyai sifat ketua dan kepimpinan. susah untuk menerima pandangan atau komen daripada orang lain. Mempunyai kekuatan diri dan sentiasa berfikiran positif. Kontra: Pentingkan diri sendiri. Yang tak bestnya adalah anda tidak mudah jadi pengikut. Teliti dalam melakukan sesuatu perkara. tidak suka dikritik. tegas dan mempunyai cita-cita yang tinggi.WATER . Cadangan: Kepekaan dan kreativiti yang dimiliki hendaklah digunakan dengan sebaikbaiknya kerana individu yang memiliki nombor kod asas 1 berpeluang besar memperolehi keuntungan menerusi kreativiti dan kepekaan. Boleh berdikari. Anda bersungguh-sungguh melakukan sesuatu yang anda minati. Keyakinan diri yang tinggi dan suka bebas. Sifat Peribadi Individu Nombor Kod Asas 2 PENDAMAI (ELEMENT . Tom Hanks dan Hulk Hogan. Sentiasa berada di hadapan dan selalu menjadi pemimpin dalam sesuatu kumpulan. memiliki daya kreativiti yang sangat tinggi dan kepekaan yang tinggi. Anda dilihat sebagai diktator dan kurang berdiplomasi. persatuan dan sebagainya. mempunyai kebijaksanaan yang tinggi.

kawan yang ideal. Anda juga mudah dipengaruhi oleh orang lain. Kontra: Adakalanya kurang berkeyakinan untuk memulakan sesuatu perkara (kurang yakin dengan kebolehan diri. Mendengar nasihat tetapi tidak semestinya mengikut nasihat tersebut (kelihatan seperti seorang yang lurus tetapi sebenarnya degil). Kunci kejayaan anda adalah bekerjasama dengan orang lain yang memberikan anda halatuju dan arahan. 2 benda dan 2 pilihan dimana anda perlu membuat keputusan salah satu daripadanya. tetapi tidak mempercayai kebolehan diri sendiri. Rajin. Lebih mengutamakan kepentingan orang lain berbanding kepentingan diri sendiri dalam kebanyakan situasi. Suka berkorban untuk orang lain sehingga boleh memudaratkan atau menyusahkan diri sendiri. Huraian kod asas 2 oleh Akademi Metafizik Excel 769: Dua adalah simbol untuk 2 perkara. Boleh dianggap sebagai seorang sahabat atau saudara. Apabila diberi tugasan. sekiranya kurang maklumat tentang sesuatu perkara yang hendak dilakukan) walaupun pada hakikatnya orang lain melihat dia sebagai seorang yang sememangnya mampu untuk melakukannya. pengikut yang baik dan pekerja yang bagus. individu dengan nombor kod asas 2 akan berusaha untuk menyempurnakan tugas tersebut dengan sebaik mungkin. Seorang yang penyayang. Peramah. Mudah kelihatan tenang dan selamba dalam kebanyakan keadaan. lembut hati dan suka menjaga kebajikan dan keperluan orang lain. Disebabkan anda lembut hati. Sifat Peribadi Individu Nombor Kod Asas 3 KETELITIAN (ELEMENT . Sukar untuk membuat keputusan yang muktamad dan mudah ”confuse” untuk membuat keputusan. Anda adalah ’follower’. Dua perkara yang membuatkan anda mudah mencapai apa yang anda inginkan adalah dengan cara diplomasi dan kebijaksanaan. Baik hati. Anda mempunyai kebijaksanaan dengan idea yang bernas. Yang tak bestnya adalah anda tidak mempercayai kebolehan sendiri. 2 situasi. pembantu yang bagus. berjasa dan berbakti kepada masyarakat.FIRE) . Contoh selebriti yang memiliki nombor kod asas 2 ialah Adi Putra (kanak-kanak pintar Malaysia). anda tidak tahu mengatakan “tidak” kepada orang lain. pemaaf dan lembut hati membuatkan anda adalah teman yang sempurna. Mudah bergaul dengan golongan yang lebih tua daripadanya. Berfikiran Matang. Sangat suka menjaga kebersihan.Pro: Seorang yang berkemahiran tinggi dan memiliki personaliti yang menarik. Suka memberi sumbangan.

peraturan turun temurun atau agamanya. anda lebih kepada kerohanian. Mempunyai kelebihan lisan/bercakap. kebolehan berfikir dengan baik. Nombor tiga adalah nombor segitiga.Pro: Dikatakan sebagai seorang individu yang serba boleh. bukan seorang yang penyabar dan boleh jadi seorang yang mudah melenting atau panas baran. mudah mesra. mudah bersosial. kreatif. jiwa dan roh. Mudah menyatakan pandangan terhadap sesuatu perkara (suka memberi komen). kekuatan pegangan adat kekeluargaan. Mudah mengekspresi pandangan dan perasaan anda terhadap sesuatu. ceria selalu dan mudah bergaul. yang boleh digunakan dalam bidang penulisan. Selebriti yang mempunyai nombor 3 termasuklah Wayne Rooney. Kontra: Bersikap terlalu agresif. Mampu membezakan antara perkara buruk dengan perkara baik. Berpotensi untuk hidup mewah sekiranya berusaha bersungguh-sungguh. aktif dan berpandangan jauh. Rahsia Peribadi Individu Nombor Kod Asas 4 KONSERVATIF (ELEMENT . iaitu simbol kepada manusia yang mempunyai anggota badan. Perlu berhati-hati dengan perkataan yang digunakan semasa bercakap kerana individu dengan nombor kod asas 3 boleh menyakiti hati orang lain dan seterusnya merenggangkan perhubungan dengan orang lain. Tahu dan faham keperluan diri. percakapan dan lakonan. Seorang yang idealistik. Suka mengambil mudah sesuatu perkara dan tidak tegas. Juga anda suka cakap lepas tanpa berfikir dan boleh menyebabkan orang lain terganggu.WOOD) . Huraian kod asas 3 oleh Akademi Metafizik Excel 769: Anda dikaitkan dengan karektor “serba boleh (all-rounder)”. Juga. Boleh jadi seorang yang nakal dan bermulut laser. anda jarang dapat menghabiskan atau menyudahkan sesuatu perkara/projek. Christiano Ronaldo dan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Berkebolehan dalam bidang yang diceburi. jadi. pandai berjenaka. Anda dilihat sebagai agresif. Yang tak bestnya.

Memiliki jiwa seni dan biasanya boleh berjaya dalam peperiksaan. bekerja keras dalam sesuatu tugasan. mampu bersabar. Terlalu menitik beratkan perkara-perkara remeh sehingga tidak melihat secara keseluruhan sesuatu perkara. bekerja dengan tekun. sangat peka dan tradisional. Individu bernombor empat ini perlu mengambil kira pandangan orang lain dan berterus terang dalam sesuatu perkara itu. Apabila gagal. Peramah. Anda juga tekun bekerja. Rahsia Individu Dengan Kod Asas 5 PERINTIS (ELEMENT . Yang tak bestnya. Selebriti yang memiliki nombor kod asas 4 termasuklah Bill Gates. Mudah bersimpati dengan orang lain dan memiliki karisma.Pro: Suka mempelajari sesuatu perkara. Nombor ini juga menggambarkan “Perancangan”. akan mudah bangkit semula. Anda adalah seorang yang loyal (setia) dan konservatif. Anda juga boleh fokus dalam sesuatu walaupun orang lain sudah hilang tumpuan.EARTH) Pro: Memliki sikap kepimpinan yang kuat. logik dan praktikal. Suka mengambil risiko. Alex Ferguson dan Margaret Thatcher. Tidak suka membuat sesuatu dengan sambil lewa. Boleh memimpin dan ada karisma. Selalunya akan memegang jawatan tinggi. berkesedaran . Terlalu mengutamakan perkara-perkara remeh dan berfikiran sempit. Suka kepada perkara yang mempunyai sistem. Berfikiran realistik. Mudah mengalami masalah dalam perhubungan dan rumah tangga. Huraian kod asas 4 oleh Akademi Metafizik Excel 769: Analisa Umum: Individu bernombor 4 adalah seorang yang mahu membina sesuatu berdasarkan logik dan asas yang kukuh. tegas. Sangat rajin dan selalu fokus terhadap kejayaan masa depan jika beliau berkeinginan untuk mencapai kejayaan tersebut. Mengambil berat kepada butiran terperinci. tabah dan memiliki strategi dalam melakukan satu-satu perkara. tidak berpandangan luas. amat degil dan suka menggunakan cara sendiri tanpa menghiraukan pandangan orang lain. cemburu. Seseorang yang boleh dipercayai dan boleh menyesuaikan diri dengan masyarakat. Tidak mudah meluahkan rasa tidak puas hati dalam sesuatu perkara. berfikiran sempit. anda suka simpan sendiri. Suka mencuba perkara-perkara baru. Suka mengembara dan mencari kebahagiaan dalam hidup. Kontra: Suka memendamkan perasaan.

Individu dengan nombor kod asas 6 juga mudah hidup senang atau mewah dan pada masa yang sama juga merupakan seseorang yang mengawal harta benda dan kekayaan. Tak suka berangan-angan. Individu dengan nombor 6 merupakan seorang yang sangat bersopan. Berkarisma.METAL) Pro: Nombor 6 dikatakan sebagai nombor untuk terus hidup atau wujud. bidang . Anda juga seorang yang degil. Tetapi. Anda juga mempunyai perasaan tidak tenteram. Ronaldo. Ciri-ciri Peribadi Individu Dengan Nombor Kod Asas 6 ROMANTIS . emosional dan pemarah. Huraian kod asas 5 oleh Akademi Metafizik Excel 769: Individu ini mempunyai tenaga dan semangat yang amat kuat. boleh memimpin dan selalu menjadi “centre of attraction”. Kontra: Keras kepala. individu ini akan menjadi seorang yang dihormati oleh semua orang. Amat bangga dengan kebebasan dan sentiasa teruja dalam melakukan sesuatu perkara. tidak puas hati serta perasaan terlampau inginkan perubahan yang berterusan dan tidak tetap dalam melakukan sesuatu. perlukan kepelbagaian dan mudah asyik dengan satu-satu perkara yang dilakukan. Suka mencuba perkara baru dan melakukan perubahan mengikut cara yang luar dari kebiasaan. Dengan cara ini. Individu dengan nombor 6 akan berjaya dalam karier dalam bidang pendidikan. Individu nombor “5″ ini sepatutnya lebih relaks. tidak boleh dihalang sekiranya ingin melakukan sesuatu perkara. Sangat rajin dan akan mencapai kejayaan di kemudian hari.tinggi dan tidak suka berangan-angan. Sentiasa mahukan perubahan yang berterusan.(ELEMENT . anda juga adalah yang suka “boasting” atau “jual minyak”. tidak cerewet dalam isu-isu kecil. Individu ini juga memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap pengalaman yang diterima. Tidak mudah bertenang dan sentiasa sibuk bekerja. melihat sesuatu dengan teliti serta menimbangtara semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sebarang keputusan. keras kepala. Contoh selebriti yang memiliki nombor kod asas 5 termasuklah Britney Spears. Sentiasa sibuk mencari sesuatu kerana merasakan dunia ini adalah sekolah. Mempunyai perjuangan dalam kehidupan. Abraham Lincoln dan Tun Abdullah Ahmad Badawi. Tidak mudah melakukan satu-satu perkara yang sama. berbudi bahasa dan selalunya memiliki citarasa yang tinggi dalam kehidupannya. Kurang teliti dalam menyempurnakan satu-satu kerja. Mudah cerewet biarpun dengan hal-hal kecil.

Suka kedamaian dan . Kontra: Individu dengan nombor 6 suka berbangga dan tidak akan mengambil kerja mudah. Suka membantu orang lain. Individu dengan nombor 6 juga sangat mengambil berat dan menjaga kebajikan orang-orang bawahannya. berorientasikan keluarga dan keluarga yang hadir selepas perkahwinan seperti anak-anak. Rumah dan kekeluargaan merupakan titik tolak untuk kebahagiaan anda. anda adalah seorang yang degil. Selalu menjadi pendamai. Seorang yang perfectionist dan mahukan kesempurnaan dalam melakukan sesuatu perkara. Tidak suka pada kemalasan dan membuat sesuatu secara lewa. Anda selalu memainkan peranan “pendamai” kerana anda mempunyai kefahaman dan kesabaran untuk melihat dua pihak yang bertelagah untuk mencapai persefahaman atau perdamaian. adik-beradik dan saudara mara. Nombor enam mewakili kesenangan atau kekayaan. Yang tak bestnya. Individu ini ghairah dengan cinta dan seks. Anda “terror” untuk adjust dalam setiap perkara. suka mengarah. Huraian kod asas 6 oleh Akademi Metafizik Excel 769: “Penyesuaian Diri” adalah cara anda untuk mendapatkan apa yang diinginkan. anda akan buat sekiranya ada benefit ataupun kepentingan. apatah lagi anda adalah seorang yang mementingkan keadilan dan saksama.seni dan bidang keagamaan. terlalu mahukan ketepatan dan membuat sesuatu yang sukar diterima akal. Individu dengan nombor 6 akan mejadi popular dalam masyarakat. Patuh terhadap kata-kata orang atasan dan tidak mudah menerima cakap atau arahan daripada orang-orang lain yang bukan ketuanya. Paling produktif. Seorang yang sangat-sangat menghargai dan suka berterima kasih. Individu dengan nombor kod asas 7 tidak akan lupa kepada orang yang pernah menolongnya.WATER) Pro: Memiliki kemahiran yang sangat tinggi dan sangat teliti apabila mengendalikan sesuatu perkara. Seorang pemikir. Rafa Benitez (pengurus pasukan bola sepak Liverpool). Selebriti yang memiliki nombor kod asas 6 termasuklah Luis Felipe Scolari (pengurus pasukan bola sepak Chelsea). Cinta merupakan kekuatan anda. Warren Buffett (pakar kewangan dunia) dan Albert Einstein (genius dalam bidang Matematik dan Fizik). Keperibadian Individu dengan Nombor Kod Asas 7 INTELEKTUAL (ELEMENT . Dan dalam melakukan sesuatu. Melakukan sesuatu adakalanya disebabkan ada kepentingan dalam hasil kerja tersebut yang diperlukan untuk menyempurnakan sesuatu perkara yang lain.

Anda akan menyelidik sesuatu perkara dengan mendalam untuk mengetahui sebab musabab ianya berlaku. Sangat berhati-hati . Boleh menyelesaikan masalah. “berangin” dan suka “berahsia” yang tidak membantu imej anda secara luaran. Seorang yang boleh dipercayai. Yang tak bestnya. Suka menyendiri dan akan mencari kawan apabila ada keperluan. Saddam Hussein.ketenangan. Selebriti yang memiliki nombor kod asas 7 termasuklah Frank Lampard (pemain bola sepak Chelsea). Suka mengejar kemasyhuran. anda adalah seorang yang “sensitif”. Suka menjadi perhatian ramai atau melakukan perkara-perkara yang boleh menonjolkan dirinya di khayalak ramai. Sering menganggap semua orang adalah sama. Ada kekuatan “6th Sense”. Sukakan “originality”. Boleh bertindak kejam jika mood tidak baik. Kontra: Pandai memutarbelit kata-katanya. Tidak menghargai erti persahabatan sejati atau persaudaraan yang sebenar. Penuh dengan belas kasihan. sukakan ketenangan.FIRE) Pro: Selalunya lebih aktif di kalangan kawan-kawan. Cerewet. Huraian kod asas 7 oleh Akademi Metafizik Excel 769: Individu yang bernombor 7 (tujuh) ini adalah ”Pencari” . Tidak tegas. Matlamat kabur. punya minda yang baik dan mampu untuk mengumpulkan pengetahuan dari semua bidang. Tidak akan mempermain-mainkan orang lain. Mudah berasa tertekan. Tidak tetap pemikiran atau pendirian. Mendekati orang-orang tertentu kerana ada kepentingan terhadap diri sendiri. konservatif dan pasif. populariti dan tuah. sukakan kedamaian. penuh dengan sifat membantu. Sukar untuk menerima sesuatu dengan mudah. Menarik perhatian orang ramai. Seorang yang terlampau suka berfikir dan cenderung untuk mengkaji diri sendiri. Orang menganggap anda adalah seorang yang tidak mempunyai perasaan (cold) dan ini menyebabkan anda tidak mudah untuk menjalinkan perhubungan taupun persahabatan. Mawi dan Michael Jackson. Merupakan pemikir. dan ini menyebabkan individu dengan nombor kod asas 8 mudah terkenal. Sangat suka berahsia dan sikap seperti ini selalunya menyebabkan dirinya dipandang negatif. Sensitif dengan persekitaran. Suka berlawan cakap. Mudah mengubah keputusan. Sangat pendiam. Sikap Individu Dengan Nombor Kod Asas 8 (SAYA) PENYELESAIAN (ELEMENT . Nampak kuat secara luaran tetapi sebenarnya berhati sensitif. Anda boleh bertindak kejam jika anda berada dalam mood yang salah. suka kesempurnaan dan penganalisa yang hanya akan menerima sesuatu berdasarkan fakta. Kontra: Kadangkala tidak jelas dengan apa yang hendak atau sedang dilakukan. Bertanggungjawab dan sangat bermoral.

Mempunyai kebolehan dalam menguruskan sesuatu jabatan. berterus terang. Tetapi. Mudah mengikut perasaan. penilai yang baik. Mudah kehilangan peluang. Anda mempunyai perancangan yang hebat dan amat gemar akan suasana kehidupan yang baik. tabah. Mempunyai daya tarikan sebagai penghibur. berhati-hatilah untuk tidak membuang masa melayan perkara-perkara yang tidak bermanafaat atau berfaedah. kuasa dan bernasib baik adalah tiga perkara yang sentiasa mengelilingi anda. waras. Sangat beradab. sudah semestinya anda pandai menguruskan keluarga. Huraian kod nombor 9 oleh Akademi Metafizik Excel 769: . dan kemudian berkemungkinan besar akan kehilangan kawan satu demi satu sehingga menjadi seorang yang kesunyian. Pintar. Mudah berubah-ubah sikap dan sukar difahami. Mudah berputus asa apabila menghadapi cabaran yang sukar. perniagaan. Pandai dalam memenangi hati orang lain. Berkebolehan untuk bersikap offensive dan defensive. Fleksibel terhadap persekitaran. Elvis Presley. Terkenal. Suka kelihatan cantik. anda kadang-kadang tidak tahu apa yang anda cari sebenarnya.dan percaya kepada pandangan diri. Pada mulanya memiliki ramai kawan. Selebriti yang memiliki nombor kod asas 8 termasuklah Osama Laden dan Steven Gerrad (pemain bola sepak Liverpool). Individu dengan Kod Asas 9 GLAMOUR (ELEMENT .WOOD) Pro: Sangat optimistik dan berfikiran terbuka. individu dengan nombor kod asas 8 mudah jatuh ke jurang kegagalan. Selebriti yang memiliki nombor kod asas 9 termasuklah Harrison Ford. projek. Jadi. adil. kadangkala tertekan dan sebagainya. tugasan ataupun institusi kekeluargaan. Berkebolehan untuk menghiburkan orang lain. Bersikap emosional. Kontra: Tidak mengambil berat terhadap orang bawahan. Sekiranya anda sudah berkahwin. Sekiranya terjerat dengan perkara-perkara tidak berfaedah dan membuang masa seperti hiburan. Suharto dan Megawati Sukarno. yang tak bestnya adalah disebabkan anda sentiasa tercari-cari dan sibuk melihatlihat sesuatu. Seorang yang bertanggungjawab. Melakukan kerja dengan cepat tetapi tidaklah secara terperinci atau khusus. tegas dan kuat bekerja. Huraian kod nombor 8 oleh Akademi Metafizik Excel 769: Anda sentiasa mencari sesuatu. peka dan sensitif. Anda juga seorang yang materialistik. kadangkala gembira. Boleh berkawan dengan sesiapa sahaja.

Anda seorang yang gagah. Korang kod asas yang ke berapa? Selamat mencuba dan mengira. serta menanggung beban tanpa sungutan. Seorang yang cintakan sesama manusia dan sentiasa berhasrat untuk menolong orang lain. Langkah seterusnya ni. Saya ada explain juga. Anda boleh berubah menjadi seorang yang sangat bersemangat. . bunyi dan personaliti. Boleh baca dan rujuk gambar untuk lebih faham. magik ataupun mistik. hehe. suasana. anda mudah berputus asa apabila bertemu halangan dalam melaksanakan sesuatu. Untuk pengetahuan kita bersama. hahaha :p Gambar di bawah ni adalah hasil kiraan tarikh lahir saya. teruja atau menjadi seorang yang depresi ataupun muram. Oleh itu. sikap. Tuesday. Mempunyai minat yang mendalam dengan sesuatu yang berkaitan dengan perkara ghaib. kiraan kali ini adalah untuk mengetahui kecenderungan kita melalui kombinasi 3 nombor dari kiraan tarikh lahir kita. Anda adalah seseorang yang sensitif. kena faham dan teliti kiraan dari mana ke mana oke. Saya dah janji nak sambung langkah seterusnya. metafizik dan kaedah kekuatan kerohanian yang lain. Juga. Ada tiga kecenderungan dalam diri kita yang boleh kita siasat. falsafah. anda perlu belajar mengawal emosi secara bijak melalui pemahaman prinsip kejayaan. 2014 Kombinasi 3 nombor yang menujukkan kecenderungan kita (Metafizik Tarikh Lahir) Assalammualaikum readers :) Siang tadi saya ada buat satu entry mengenai PERSONALITI BERDASARKAN PENGIRAAN METAFIZIK TARIKH LAHIR (klik untuk baca). mudah memahami dan cepat respon kepada orang lain. P/S : Post ini akan saya sambung di next entry. Anda juga mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga sukar orang lain memahaminya dan terpedaya dengannya. eh? kesitu pula :p Oke jom teruskan meneliti gambar dan penjelasan saya kat bawah. Korang boleh cuba kira untuk korang punya kekasih. ada sedikit pening-pening. boleh dipercayai dan boleh diharap. :) Boleh lihat gambar kat bawah ni. Macam mana? hehehe. tekun dalam membuat sesuatu dan sentiasa berusaha walaupun menghadapi pelbagai rintangan dan kekecewaan. May 20.Anda mempunyai kebolehan sebagai “penghibur”. To be continue di SINI (klik). Belum habis lagi. Yang tak bestnya. hehe.

So. letak 9 kat kotak yang dah ditandakan 'f + g' h + i ( 9 + 6 = 15. So. kecilkan lagi. So. letakkan 1 kat kotak yang dah ditandakan 'e + f ' c + g ( 7 + 8 = 15. kecilkan lagi. letak 7 kat kotak yang dah ditandakan 'b + c' d + f ( 1 + 1 = 2). letak 2 kat kotak yang dah ditandakan 'd + f ' e + f ( 9 + 1 = 10. So. a + c ( 7 + 7 = 14. So. kecilkan lagi. 1 + 0 = 1). 1 + 5 = 6). letak 6 kat kotak yang dah ditandakan 'c + g' f + g ( 1 + 8 = 9). So. 1 + 5 = 6). kecilkan lagi. 1 + 4 = 5).Saya dah tandakan huruf berwarna hijau pada kotak warna biru untuk senang rujuk. 1 + 6 = 7). So. letak 6 kat kotak yang dah ditandakan 'h + i' . kecilkan lagi. letak 5 kat kotak yang dah ditandakan 'a + c' b + c ( 9 + 7 = 16.

Nombor kajian ini hanya untuk kita lihat kita sesuai dengan bidang apa dan bagaimana diri kita untuk diperbaiki atau di tambah potensi diri sendiri. Alhamdulillah untuk yang baik-baik. :) Lepas tu. Orang atasan/VIP/Kenamaan mudah suka dan percaya kepadanya. Yang tak baik. 213 dan 696. Tu maksudnya adalah bahagian nombor/pola kecenderungan kita. dah tak ingat. Ramai yang tertanya-tanya. Nombor kombinasi saya kat petak highlight kuning tu adalah 753. 213    Seorang debaters/berhujah/debat. Mudah bergaul dengan orang atasan. ikut saja sebab itu adalah arah yang merujuk piramid kiri kanan tarikh lahir kita.. oke! :) Apa yang dimaksudkan disebalik nombor kombinasi kita? Ini saya punya. saya ada highlightkan petak kuning kat 3 bahagian. Saya akan sambung post seterusnya dengan membuat entry rujukan nombor kombinasi untuk korang oke. . Mudah yakinkan orang. asah. tapi maklumla. kenapa 696 bukan 966? hehe. ubah. nanti kamu kira-kira lepas tu boleh rujuk kat next entry saya nombor kombinasi korang oke..Senang faham kan setakat ni ? hehehe. Sesuai menjadi guru/pensyarah/ahli politik/Sales marketing/usahawan. Nanti saya share lagi kalau saya jumpa buku yang saya pinjam kat perpustakaan Labuan. Apapun yang tertulis pada maksud nombor di atas. 696  Sesuai dalam bidang perniagaan dan menjadi usahawan. yang menentukannya hanya diri kita sendiri. Menjadi tarikan orang. 753      'Pelaris' diri kerana selalu berurusan dengan VIP/Kenamaan/orang atasan.. Ada sebabnya.kalau tak faham boleh komen dan tanya oke. Kekuatan pada suara. Yang baik.

kena faham dan teliti kiraan dari mana ke mana oke. kiraan kali ini adalah untuk mengetahui kecenderungan kita melalui kombinasi 3 nombor dari kiraan tarikh lahir kita. Korang boleh cuba kira untuk korang punya kekasih. Tuesday. Saya dah janji nak sambung langkah seterusnya. hehe. eh? kesitu pula :p Oke jom teruskan meneliti gambar dan penjelasan saya kat bawah. ada sedikit pening-pening. Boleh baca dan rujuk gambar untuk lebih faham.To be continue di SINI (klik). Langkah seterusnya ni. . May 20. Untuk pengetahuan kita bersama. hahaha :p Gambar di bawah ni adalah hasil kiraan tarikh lahir saya. Saya ada explain juga. Ada tiga kecenderungan dalam diri kita yang boleh kita siasat. 2014 Kombinasi 3 nombor yang menujukkan kecenderungan kita (Metafizik Tarikh Lahir) Assalammualaikum readers :) Siang tadi saya ada buat satu entry mengenai PERSONALITI BERDASARKAN PENGIRAAN METAFIZIK TARIKH LAHIR (klik untuk baca). :) Boleh lihat gambar kat bawah ni.

letak 5 kat kotak yang dah ditandakan 'a + c' b + c ( 9 + 7 = 16. So.Saya dah tandakan huruf berwarna hijau pada kotak warna biru untuk senang rujuk. So. a + c ( 7 + 7 = 14. 1 + 5 = 6). So. letak 9 kat kotak yang dah ditandakan 'f + g' h + i ( 9 + 6 = 15. kecilkan lagi. 1 + 0 = 1). So. So. kecilkan lagi. letak 6 kat kotak yang dah ditandakan 'c + g' f + g ( 1 + 8 = 9). letak 2 kat kotak yang dah ditandakan 'd + f ' e + f ( 9 + 1 = 10. letakkan 1 kat kotak yang dah ditandakan 'e + f ' c + g ( 7 + 8 = 15. So. kecilkan lagi. So. kecilkan lagi. letak 6 kat kotak yang dah ditandakan 'h + i' . kecilkan lagi. 1 + 4 = 5). 1 + 6 = 7). letak 7 kat kotak yang dah ditandakan 'b + c' d + f ( 1 + 1 = 2). 1 + 5 = 6).

kalau tak faham boleh komen dan tanya oke. Nanti saya share lagi kalau saya jumpa buku yang saya pinjam kat perpustakaan Labuan. asah.. saya ada highlightkan petak kuning kat 3 bahagian. .. Yang baik. dah tak ingat.. Orang atasan/VIP/Kenamaan mudah suka dan percaya kepadanya. Ramai yang tertanya-tanya. Tu maksudnya adalah bahagian nombor/pola kecenderungan kita. Nombor kombinasi saya kat petak highlight kuning tu adalah 753. Kekuatan pada suara. 213    Seorang debaters/berhujah/debat. 213 dan 696. Sesuai menjadi guru/pensyarah/ahli politik/Sales marketing/usahawan. 753      'Pelaris' diri kerana selalu berurusan dengan VIP/Kenamaan/orang atasan.Senang faham kan setakat ni ? hehehe. Saya akan sambung post seterusnya dengan membuat entry rujukan nombor kombinasi untuk korang oke. Alhamdulillah untuk yang baik-baik. Mudah yakinkan orang. nanti kamu kira-kira lepas tu boleh rujuk kat next entry saya nombor kombinasi korang oke. 696  Sesuai dalam bidang perniagaan dan menjadi usahawan. ubah. yang menentukannya hanya diri kita sendiri. Yang tak baik. ikut saja sebab itu adalah arah yang merujuk piramid kiri kanan tarikh lahir kita. tapi maklumla. oke! :) Apa yang dimaksudkan disebalik nombor kombinasi kita? Ini saya punya. Apapun yang tertulis pada maksud nombor di atas. Nombor kajian ini hanya untuk kita lihat kita sesuai dengan bidang apa dan bagaimana diri kita untuk diperbaiki atau di tambah potensi diri sendiri. Mudah bergaul dengan orang atasan. Menjadi tarikan orang. Ada sebabnya. kenapa 696 bukan 966? hehe. :) Lepas tu.

Cepat mendapat kejayaan. marketing dan usahawan. guru dan usahawan 123 .Kekuatan pada suara. 235 .Mempunyai kekuatan pada suara. Bagus untuk sales.Cepat berjaya. 123 . penyanyi atau usahawan. 123 . Entry 1 : KOD ASAS DIRI Entry 2 : KECENDERUNGAN DIRI .Beremosi.Bekerja di luar kawasan. 1 . tetapi tak tahan lama. penyanyi..Terlibat dan bertanggungjawab dalam aliran wang. Bagus jadi guru. 189 .Mudah ditipu orang 73 . Ilham yang tinggi 573 .Pandai memberikan ceramah atau syarahan 456 .Beremosi.Kekuatan pada suara.Kekuatan pada suara.Pandai dalam syarahan dan ceramah 426 . Mudah belanja kawan-kawan 71 . 459 .Mudah kasihan orang. Karier sebagai guru.Orang / Kawan mudah datang dan pergi 156 . Jadi.Pandai dalam bab-bab syarahan dan ceramah 393 . mudah terusik dan baran 235 . marketing. 73 . mudah terusik dan baran 246 .Orang suka beri tanggungjawab 123 . guru. 2014 Kombinasi nombor untuk rujukan selepas membuat kiraan Metafizik Tarikh Lahir Assalammualaikum readers.Tuesday.Bergerak ke sana ke mari. berwaspada selalu 56 .Sangat berdikari.dan di bawah ini adalah senarai nombor kombinasi yang boleh kita rujuk selepas buat pengiraan kecenderungan kita melalui tarikh lahir. salesman dan usahawan adalah digalakkan.Mempunyai pergerakan wang yang aktif.Memiliki gerak hati atau muslihat. Selalu outstation.Mudah bergaul dengan orang atas dan orang kenamaan . 786 . May 20.. Berjaga-jaga supaya jangan terlibat dalam rasuah.Orang/pengikut mudah datang dan pergi. Boleh jadi penyanyi.Sangat berhati-hati dengan wang 67 .Seorang yang memiliki gerak hati atau 6th Sense 459 . Sebelum tu jangan lupa baca entry sebelum ini. buat marketing. Tidak suka duduk di satu tempat 336 . buat sales. tapi tak bertahan lama 393 . namun “ditikam belakang”. Best kan kita tarikh lahir? hehe. 426 . buat sales.

money matters –bank.Banyak peluang dan kejayaan.Mudah yakinkan orang. bagus jadi usahawan 966 .“Pelaris”. 696 – perniagaan – peniaga. usahawan. pengurus. Mudah bosan dan sentiasa ingin tukar citarasa 843 . menjadi tarikan wanita.Mudah mendapat keuntungan. Tetapi. Sesuai untuk jadi ahli politik 729 . 876.. Juga “pelaris”. banyak idea dan inovatif 843 .Mudah untung. Mungkin ada di sabotaj oleh orang lain.Mudah untung dan usahawan adalah kerjaya yang sesuai 966 .Kurus dan mempunyai citarasa yang tinggi 966 . 666 .Mudah untung. 729 .Selalu tercari-cari kejayaan. Elok jadi usahawan 966 .Mudah menyakinkan orang. sekuriti – courier.Selalu tercari-cari kejayaan.Kejayaan yang singkat.Mudah untung. 666. 696. 843 . macam Syed Mokhtar atau Bill Gates 966 . 573 .Selalu tercari-cari kejayaan. Mudah yakinkan orang 729 . Menjadi tarikan orang.Sangat menawan & mudah yakinkan orang. 396. 456 – dunia kewangan. 456. gold – bank.Mudah untung (bagus untuk menjadi usahawan) 999 .Menarik. 156. logistic.Mudah yakinkan orang. Lepas tu boleh jadi dermawan. 777 .Mudah untung.Mudah bergaul dengan orang atasan dan kenamaan. sentiasa ingin tukar citarasa 843 .Selalu tercar-cari kejayaan.573 . Mudah bosan dalam satu-satu perkara. 156 – transport.Mudah bergaul dengan orang atas dan kenamaan.Hiperaktif 933 . menawan dan menjadi tarikan orang. pusat tuition atau sebagainya. Sesuai untuk jadi usahawan.polis. bagus untuk menjadi usahawan 966 . outstation. ahli politik. Mudah yakinkan orang. 336 – pelaburan – shareholder. 363. Bagus jadi usahawan.Mudah untung.Mudah untung dan bagus jadi usahawan 966 . Menjadi tarikan orang 729 .Mudah yakinkan orang. elok jadi usahawan 966 . perdagangan mata wang/forex 666 – money matters. jika mahu. 966 .Mudah untung. sentiasa ingin tukar citarasa. jadi tarikan orang. 888 . gold broker . bagus jadi usahawan 966 . 786 – pemimpin – pengarah. Mudah tukar citarasa. Bagus untuk jadi usahawan 729 . 426 – dunia pendidikan – penceramah. menjadi tarikan orang. 729 .Sentiasa di kelilingi oleh lelaki 843 . insuran. pensyarah.Selalu tercari-cari kejayaan. tetapi kesunyian __________________________________________ pola-pola yg berkaitan dgn no6 – "PATTERNS OF “6” spt 426. insuran.Sangat berhati-hati dengan wang 729 . Kena belajar strategi bagaimana yang mengimbanginya 944 .

tak reti-reti nak guna kelebihan tu. contohnya 753 pelaris diri kerana selalu berurusan dgn vip. hypermarket.777 penyokong dan disukai ramai/ aura tersendiri.396 – retailer – stockist.. 764. 545544 – perancang yang hebat. 753.786 mereka selalu mempunyai tarikan sebagai ketua dan tempat rujukan penyokongnya..... 775.764 selalu mereka golongan pendidik/ cendikiawan yang bepengaruh dan segi kebijaksaan idea yg hebat sperti kebanyakkan penerima anugerah Nobel..tetapi pola berangkai 7 seperti 786. 777 juga mempunyai pengaruh/ pelaris diri cara berlainan.kebiasannya pola 729 adalah pelaris semulajadi. 494 – memiliki pengetahuan yang tinggi 426 – penceramah yang bagus 9 di tengah – hidup untuk berbakti kepada masyarakat (humanity). Ada gerak hati yang bagus. P/S : Saya belum habis berkongsi lagi mengenai metafizik tarikh lahir ni. keras hati dan kekuatan fizikalnya serta mahu buat perubahan 459 dan 549 – bijak dalam muslihat perancangan. HEHE. 769.kuang.. tak caye. gi try test – kalau tak jadi. Memiliki kesemua nombor 1 hingga 9 = seimbang dan sempurna. kalau jadi seperti dijangka. __________________________________________ nombor 7(pengaruh dan tarikan).kuang. Apa yg ingin ditekankan disini adalah peluang rezeki yg banyak/lumayan dari bidang2 tersebut..Pola aktif (kekuatan fizikal) 5955 – Pemimpin yang tegas... Seorang yang penampilannya bersih dan kemas. ___________________________________________ PROFIL KELEMAHAN: 456 – dituduh salahguna wang (Thaksin juga punyai pola nombor 456 dituduh rasuah) ___________________________________________ Sedikit info – pola 729 – ini adalah pola pelaris (lg sekali ini adalah statistic bukan ramalan. ___________________________________________ 573 – Pola orang kenamaan / orang terkenal 13 . .) sesiapa yg ada pola ini cuba perhatikan situasi dimana jika ke sesebuah restoran/kedai makan yg tiada/kurang pengunjung dan setelah mereka duduk disitu akan semakin ramai pelanggan yg datang dengan izin Allah ler.. lom mandi kot – kuang.769 bertuah kerana selalu dibantu dan disokong baik segi rezeki/wang dan kuasa. 7 di tengah arah mata angin – mudah disenangi ramai pengikut..

Related Interests