You are on page 1of 6

Eggroll Sardine

Menu ini sesuai untuk induction

Bahan-bahan

Telur x2

Sardin suku tin

Mayonis

Keju x 1

Garam secukup rasa

Cara memasak

1.Tumis sardin dahulu

2.Selepas sardin ditumis , gaulkan dengan mayonis , seelok-eloknya jangan melebihi 2 sudu .

Nanti jumlah karbohidrat akan bertambah

3.gaulkan telur dalam mangkuk , tambah sedikit garam , kemudian masakkan telur dalam

kuali seperti membuat telur dadar .

Jadi .4.Gulung telur tadi dan siap ! Jangkaan karbohidrat : 4. 6.Sapukan sardin tadi di atas telur . memang tidak boleh .Taburkan keju di atas telur 5. ya . tapi hanya 2 sudu untuk 10 ketul . Serbuk cili . Dzul kata tidak boleh makan tepung . karbohidratnya tidak banyak. kita makan pula mungkin dalam 2-3 ketul .5gram karbohidrat Resipi kedua Ayam Berempah Mak Dzul Sesuai untuk induction Bahan-bahan (untuk 10 ketul ayam) 2 sudu tepung jagung (munkin kita tertanya .

Gorengkan dan siap ! Jangkaan Karbohidrat : 2gram karbohidrat untuk seketul ayam Resipi ketiga Coleslaw Sesuai untuk induction sewaktu sarapan .Gaul bahan-bahan bersama ayam . 2.Serbuk kari Kunyit sedikit Garam secukup rasa Cara memasak 1.

Hiris kobis dan lobak merah 2. Siap ! Karbohidrat jangkaan : 5gram karbohidrat Resipi keempat Kasut Piza Telur Eh .Bahan-bahan Kobis Lobak merah Sedikit susu cair Mayonis Cara memasak 1. Dah dia guna nama kasut . .Campurkan susu cair dan mayonis ke dalam sayur tadi . saya pun buat la nama ini . dah menjadi-jadi kan ? Huhu . Jangan pelik . name resipi tu diambil sempena nama orang yang mengajar saya membuat resipi ini . kenapa nama resipi macam tak senonoh je ni? Amboi dzu l .

3. 4.Masak telur seperti ingin membuat telur dadar . Siap ! .Tumiskan dahulu ayam hancur itu dengan sedikit bawang dan cili bo dan garam . Tetapi lebih leper .Sapukan dengan mayonis . 2.Sesuai untuk induction Bahan-bahan Telur x2 Mayonais x2 sudu Ayam hancur (suku) Keju x1 Cara memasak 1. 5.Taburkan ayam cincang tadi di atas telur .Taburkan keju di atas telur .

.Jangkaan karbohidrat : 5gram . . Itu adalah antara resipi-resipi masakan saya dan kawan-kawan yang banyak membantu . cepat kenyang .. Eh .. mana tahu jika suatu hari nanti saya akan menulis buku resipi pula ? Ha. Saya suka makan benda ni .