Kiriman cerita lucu yang tidak tersiar di Gelihati

Thursday, June 17, 2004

karnival tarik tali
Ada satu kisah seorang pemuda handsame dengan lagak sombongnya ingin menunjukkan kekuatan.di perlis ada satu karnival tarik tali... Pemuda itu berbadan tegap dan berkulit hitam manis tarik tali.."tarik..tarik... ha...ha.. tarik lagi..." dan dia pun tarik dengan penuh semangat dan saya pula melihat pemuda itu dan bersorak memberi semangat.bagi saya bukan saya seorang saja yang menyaksikan telatah pemuda itu malangnya terlalu ramai. Tidak di sangka -sangka waktu pemuda itu tarik tali,entah bagaimana secara tiba-tiba seluar dia terlondeh.seluar pemuda itu terlondeh hingga paras punggung dan menampakkan kulit gebu yang hitam manis macam iklan baby plak.... Tapi yang hairannya apabila orang ramai telah menyaksikkan adegan iklan baby itu dan ramai orang perempuan tersenyum-senyum malu,dia tidak peduli dan terus bersemangat tarik tali itu.orang tegur dia tapi dia buat bodoh aje...dia kata tarik...tarik... tarik... lagi dan sambil membetulkan seluarnya ..... Akhirnya kumpulan mereka menang......

---- sumbangan: dayang mardina bt tapah
posted by aman at 5:23 PM | 0 comments

Wednesday, June 16, 2004

Artis Dunia

1) Kumpulan yg. tinggal kat belakang jalan Back Street Boys 2) Artis yg. memiliki rekod gaji palingkecil di dunia 50 cent 3) Kumpulan pondan yg. buat show pukul 7 (pagi @malam) Sheila on 7 4) Kumpulan yg. boleh dimakan Cokelat 5) Kumpulan ni berasal dari barat tapi suka rempah Spice Girls 6) Kumpulan yg. slalu tenggelam N'Sync (And sink) 7) Geng yg. suka makan cili Red Hot Chilli Peppers 8) Kumpulan yg. suka kaler hitam walaupun diorang org. putih The Darkness 9) Kumpulan yg. sering mengubah uban mereka Urban Exchange (uban exchange) 10) Geng ni terdiri drpd mamak Teh Tarik Crew 11) Band hip - hop yg. paling gemuk Too Phat (too fat)

---- sumbangan: Yami

posted by aman at 6:36 PM | 0 comments

teka-teki makan

Biasanya bila dah kenyang kita akan berhenti makan. Namun ada makan yang perlu kenyang. Kena makan baru dapat berhenti. Kalau tak makan, tak dapat berhenti. Apakah bendanya? Break kereta...

---- sumbangan: Mahzan (Jun 16)
posted by aman at 6:35 PM | 0 comments

Tuesday, June 15, 2004

luka dalam
al-kisah citer ni, sebuah kisah klasik dongeng. cambiasa la, orang dulu-dulu ni,citer kalau tak der rimaumemamg tak best. ok citernya lebih kurang gini la... dalam sebuah kampung,huru-hara rakyat jelata disebabkan oleh seekor rimau. rimau ini,memang tiada tolok bandingnya. garangnya tak terkata. disamping suka mengganggu penduduk kampung, dia juga suka makan rakyat kampung berkenaan. al maklumla, rimau ni leh bercakap. dipendekkan cerita, maka bermesyurahlah antara penduduk kampung. nak cari jalan camna nak apuskan rimau ni. mesyuarat tuh diadakan di umah ketua kampung(KK). kebetulan pada masa tuh, si rimau ni ader kat bawah umah. jadik dia pon curik-curik. berbalik kat atas umah pulak, terdengarlah dialog sebegini. "apa cadangan kamu said?" tanya KK. "saya cadang setiap orang, kalau nak keluar tuh,bawaklah parang,leh tahan diri. rimau yang lepak kat bawah tadi ponmenjawab la, "alah, parang jer,stakat parang tuh,aku telan jer". cadangan demi cadangan dikeluarkan, pedang,pistol, senapang gajah dan sebagainya. dan

akhirnya soalan ditujukan kepada Dollah, ketua samseng kampung tuh. "Ha,Dollah,kau apa pula?". lalu Dollah menjawab,"saya ni, tak payah nak pakai apa-apa la tok ketua. kita laki-laki, kan masing-masing ader "batang". tu ajelah tok". serentak dengan itu, si rimau ni punterkejut beruklah ia kerana tak pernah denga bnda alah tu. si rimau ni aper lagi,lari lintang pukanglah kerana takut sangat. dengan semangat inkuri yang tinggi, si rimau ni cari mangsa untuk mengetahui apa sbnarnya "batang". tup tup,dia meluru masuk dalam satu rumah,dan terus menuju ke bilik mandi. terlihat seorang perempuan sedang mandi. maka berkata si rimau tu, "tolong bagitau aku apa itu batang, kalau tidak aku makan kau". lalu si pompuan ni berkata "batang? baiklah. tapi aku tak boleh nak imaginasikan bentuk dia. tapi kesannya..nah kau tengoklah sendiri..lubang ni angkara batang la ni...dah 3 tahun, tak sembuh sembuh gak". setelah mendengar alasan tersebut, si rimau ni berkata " ya ker..aish bahaya tu...luka dalam.. kalau kena ari bila lak nak aku sembuh". mulai ari tuh,si rimau telah meninggalkan kampung berkenaan.

---- sumbangan: barney (Jun 14)
posted by aman at 5:19 PM | 0 comments

Wednesday, June 09, 2004

Tandas...
Seorang pemuda mencari2 tandas .. kes tak tahan la nie.. bila terjumpa.. terpandang akan dia signboard disitu.. "Buang Air Kecil 30 sen.. Buang Air Besar 20 sen.." "Wah mahal juga kencing di sini. Ah, tipu aje cakap buang air besar. Penjaganya bukan tahu pun" kata pemuda

Maka suatu hari nak dijadikan cerita.sumbangan: AkuLelaki (Jun 7) posted by aman at 7:44 PM | 0 comments Kisah Suami Isteri.sumbangan: AkuLelaki (Jun 7) posted by aman at 7:43 PM | 0 comments ..bang pi amik mak saya kat pudu. Esoknye si isteri pun cakap kat suami . boley bang???? ---. "Akak.. kahwin dah dekat 10 tahun tapi tak ade anak. Pada suatu hari yang indah dan permai. bang tak lame lagi boleh la kiter tinggal bertiga. ade la sepasang suami isteri tue hidup dah dekat 40 tahun dah.....Si suami pun seronok macam kera kena belacan. kalau encik buang air besar pasti diiringi dengan buang air kecil.. saya buang air besar" kata pemuda sambil menghulurkan wang 20 sen. Kesian si suami nak anak sesangat.... berkatalah si isteri. "Kenapa pulak? Di situ kan tertulis kalau buang air besar bayarnya cuma 20 sen" "Macam ni encik. "Ehh. tapi kalau buang air kecil tidak mungkin diiringi dengan buang air besar!" "Jadi?" tanya pemuda "Bayarannya 50 sen!" kata penjaga toilet yakin.dalam hati. tak cukup nie" kata penjaga toilet. pemuda keluar dan menghampiri penjaga toilet. die nak tinggal ngan kiter sampai tua. ---. Setelah selesai..

BUSH: Oprah? Kenapa dengan Oprah Winfrey? Dah mati ke tua ganyut tu? .. Abang pandu kereta ini cermat dan berjaga-jaga sahaja. Bush. Ni. Bush Saya adalah seorang wartawan Islam yang berjaya menemuramah Presiden Amerika. George W. Segala lubang abang terjun dan hentam!!!! suami : (tersenyum) kua kua kua !!! ---. USA tak pernah bunuh orang tau.. Ikuti perbualan saya dengan beliau: SAYA: Assalamualaikum.sumbangan: kec. bagus. suami : Mengapa pula?!!!!! isteri : Tengoklah. Tetapi dengan saya. abang slow dan mengelak.keci saja (Jun 7) posted by aman at 7:42 PM | 0 comments Temuramah bersama George W. mereka yang bunuh dirri. SAYA: Kepala opah kau.Bini oh bini Sepasang suami isteri sedang memandu kenderaan yang baru dibeli. SAYA: Wei mangkuk. BUSH: Boddo? Nama baru senjata Nuklear kita ke? Hmmm. I Dont Understand! (Baca ikut lorat org putih) SAYA: Assalamualaikum pun tak tau? Bodo la Bush ni.Apabila melalui jalan kampong. apa mende la kau melalut. "IRAQ DISERANG BODDO" hmmm. Jumpa becak dan lubang. Dasar penipu nak mamfus. aku nak tanya ni. Dah berapa banyak tentera lawan yang kau dah bunuh? BUSH: Hey! Jangan tuduh melulu. BUSH: Apa tu. terpancul dailog berikut: isteri : Abang memang tak sayangkan saya. Kita orrang hanya tenterra pengaman sahajja. abang kasar-kasarkan saja. not bad dengan nama itu. Yang mati selama ni.

Jalan Ampunk. Azlan tahu arah hotel tersebut dan faham apa yang orang arab itu katakan tetapi dia tidak tahu menjawab dalam bahasa Arab dengan baik. Cerita 2: Azlan telah pergi berUmrah ke Mekah dengan pengetahuan bahasa arab yang sedikit.sumbangan: Luke Skywalker (Jun 4) posted by aman at 7:41 PM | 0 comments Kelebihan Melayu Berbanding Arab Ini ada 2 cerita yang menunjukkan orang melayu mempunyai tutur kata ARAB yang lebih baik dari orang arab. Setelah berfikir. Tiba-tiba datang satu pelanggan berbangsa Arab bersama kenderaan yang ingin mengisi minyak. Nak dijadikan cerita ada seorang arab dari luar Mekah tidak tahu arah di mana hotel penginapannya. Kasim berkata kepada orang Arab tersebut " Encik. Ngata orang. Orang Arab itu pun bertanya kepada Azalan dalam bahasa Arab "Boleh awak beritahu jalan manakah yang perlu saya ikut untuk sampai ke hotel ini?(setelah diterjemah ke BM)". Dia faham apa yang dikatakan dalam bahasa arab tetapi dia kekok untuk bercakap. Cerita 1: Kasim bekerja di stesen minyak Petranos. Dia selalu melayani pelanggan yang ingin mengisi minyak kedalam kereta.SAYA: Kau tu yang tua ganyut. Kasim yang menggelabah akibat tidak tahu bercakap arab terpikir satu ayat arab yang biasa digunakan untuk menggambarkan sesuatu itu habis. minyak sudah SADAQALLAHULLA'ZIMMM". Kasim akan memberitahu kepada pelanggan bahawasanya minyak telah kehabisan. Pada suatu hari pam minyak di stesen tersebut telah kehabisan minyak dan perlu menunggu lagi 4 jam untuk minyak diisi semula kedalam tangki besar. ---. Dia terjumpa Azlan yang sedang berjalan seorang diri. lalu Azlan pun menjawab " IHDINAS SHIROOTHOLMUSTAQIMM" yang bermaksud "INILAH DIA JALAN YANG LURUS". Maka orang Arab tadi pun kagum bukan kepalang kerana orang melayu yang tidak bercakap arab ini pun .

Drummer: Tapi apsal muka ko merah? Vokal: (Malu) Aku terkena kejutan letrik kt microphone tadi!! ---. Bass: Memang. Lalu dia sampai tapi terdapat 2 buah rumah. Sekian." Hasyim pun ikutlah kata2 budak itu.sumbangan: Luke Skywalker (Jun 2) . ko tak tunjuk pun kt kami. dasat la ko jerit tadi. Dia pun tanya seorang budak dimana terletaknya rumah ramarama itu..encik tanya ini rumah rama-rama yer? Memangla ini rumah rama-rama. masa praktis." ---. " Dik.sumbangan: Steel (Jun 2) posted by aman at 7:39 PM | 0 comments Kisah Rama Rama Cerita Ada satu kampung yang mempunyai sangkar rama-rama yang besar dan ianya digelar rumah rama-rama oleh orang kampung.dimana rumah rama-rama?" Tanya Hasyim. Hasyim pelik namun dia ingin juga bertanya adakah itu rumah rama-rama tersebut. Terdapat banyak ramarama yang menarik dan ia memang selalu menjadi kunjungan orang. Yang ini rumah Rama Samy dan yang itu rumah Rama Sundram. "Oooo.abang belok kanan masuk kiri lepas tu jumpa la. sorang penyanyi ROCK dipuji oleh ahli2 bandnya sendiri: Gitaris: Wah. "ooo..sumbangan: Luke Skywalker (Jun 3) posted by aman at 7:40 PM | 1 comments Rock Selepas konsert. Hasyim baru pertama kali sampai ke kampung tersebut namun tak tahu dimana rumah rama-rama itu. Cerita ni Ustaz aku kasi tau aaaa ---.menggunakan bahasa Al-Quran untuk berkomunikasi.

Lauk ini lazat serta berlemak berkrim. Jalanraya memang lengang.. Lalu kami dilanggarnya sehingga kami pun menjadi lauk yang enak dan menyelarakan. ..posted by aman at 7:38 PM | 0 comments Kisah Seekor Biawak Semasa saya berjalan-jalan di tepi sebuah jalanraya. Ketika saya menikmati makanan enak itu datang seeorang musang yang ingin nak join makanan tersebut. Musang tersebut nak jugak. saya ternampak seekor bangkai ditengah yang sangat busuk dan menjijikkan tetapi ianya mengenakkan! Saya yang masih belum bersarapan dan makan tengahari itu memang sangat lapar dan meleleh air liur saya melihatkan bangkai itu. "Hmmmm. Puhh.sumbangan: Luke Skywalker (Jun 2) posted by aman at 7:37 PM | 0 comments KISAH SEEKOR SAYA Ini kisah tragis yang mampu membuatkan anda menangis. Saya pun pergilah untuk menjamu selera. BIAWAK bin MENGKARUNG PAKISTAN ---. Ya! benda itu ialah En. Sekian. Sememangnya daging biawak macam saya ni lazat sebab selama ni pun saya makan bangkai. Ia mengisahkan seekor saya yang hilang diambil oleh insan yang tidak bertanggungjawab.bau yang enak serta disulami dengan sayur(ulat) dan kuah(darah) yang pekat. Setahun sekali pun susah nak jumpa makanan 5 bintang ni. Bila saya sampai dekat bangkai tersebut. Sehinggalah satu ketika ada sesuatu melintasi di belakang kami. puhh. Tapi En.makan hotel saya hari ini. Saya yang lapar tahap maharaja ni sudah tentulah saya tak kasi. inilah peluang saya untuk menikmati bangkai kucing yang sedap itu. Kami berebut2 tarik menarik bangkai tersebut sehingga bertaburan sayur-sayurnya.. Terima Kasih Kenang Daku Dalam Doamu. mampu meningkat kekuatan badan dan awet muda!" Kata seorang harimau yang bernama Man Belang. Muhamad Lori.

Kini aku tidak beekor lagi. dia lantas mengiklankan diri untuk mencari jodoh ketiganya. Tetapi mereka yang kejam. Sepatutnya saya pun perlu mendapat bahagiannya. lelaki tu mesti berjanji tak akan memukul atau mendera 2. dijualnya pulak dengan harga yang mahal. "saya datang untuk cuba nasib jadi isteri awak" kata si lelaki kudung tu. jadi selepas beberapa tahun.sumbangan: Luke Skywalker (Jun 2) posted by aman at 7:36 PM | 0 comments janda 2 kali Tersebut kisah sorang janda yang dah 2 kali bersuami.Dua buah lembu yerr. ---. Habis apa gelaranku? Takkan nak panggil aku seekor lembu kerana aku tiada ekor? Tapi buah aku masih elok.. bercerai dengan suami yang pertama sebab suaminya tu yang suka memukul dan mendera.aku punya kan dua buah.jangan silap sebut. lelaki tu tak akan lari meninggalkan dia 3. lalu si janda tu meminta si lelaki tu untuk menjelaskan kalau dia dapat .Ya. Sudahlah begitu. sementara suami ke-2 pulak walau pada mulanya bahagia tapi akhirnya suami tu menceraikan dia dan kahwin dengan pompuan lain. janda ni yang masih cantik mengambil keputusan untuk berkahwin buat kali yang ketiga. selang beberapa hari. hebat di ranjang so. dtg sorang mengetuk pintu dengan kuat.mereka mengambilnya dengan paksaan tanpa kerelaan saya. Haaa. si janda tu meletakkan 3 syarat: 1. alangkah terkejutnya dia bila yang datang tu tak berkaki dan bertangan. jadi korang semua gelarkan aku sebuah lembu... Ya! aku mesti menghapuskan kedai Tom Yam itu kerana mengambil ekor ku untuk membuat sup ekor. lalu si janda tu pun bukak pintu.??? Eh.aku ni jantan tau. malam ini saya mesti menggempur tempat mereka...

"er.tapi tidak memiliki pendengaran seperti orang lain...nanti kita kena tangkap. cuba awak fikir. awak jan macam-macam Aman....seorang lagi bernama Asrah.ada 3 orgn kekawan yg sedang berjalan2 di tepi bandaraya.(perkataaan sumbiing) Ali: Eh korang dua nie kalo ada nampak org pakai baju acam tu(baju traffic) kamu org pandu laju sikit ye. lalu laki tu berhujah: "syarat yg pertama. dah tentu saya dapat penuhi disebabkan saya tidak ada tangan untuk memukul awak" "syarat yang kedua.Awak tu tak ada lesen memandu .sumbangan: kepek (May 23) posted by aman at 7:34 PM | 0 comments Kaki Cerita ini berunsurkan tak ada mengena hiudp dan mati dan mengumpat. Pada suatu hari mereka bertiga berjalan ditepi bandar dengar sebuah motor yang dipandu oleh Aman. Aman: kenapa pulak dia nak tangkap kita..? Asrah: gs maneg ajeng. ---. tadi saya ketuk pintu dengan apa" ujar lelaki kudung tu dengan bangga..malahan mengejek tak sama sekali. mana mungkin saya akan tinggalkan awak disebabkan saya tidak ada kaki untuk berlari" "jadi syarat yang ketiga tu bagaimana nak buktikan' celah si janda tu.tapi mulutnya sumbing.. Aman: Hai kamu orang nie nak gi mana nie.memenuhi 3 syarat seperti dalam iklan.seorang bernama aman tapi hilang pengelihatan..... Ada di sebuah bandar.....?kita tak buat salah pun Ali : Aik..lang.....dan seorang lagi bernama Ali.

...tegafit.. Asrah:eh..... ---.. dalam 15 minit kemudian mereka bertiga dikejar kan di hospita..Laila duduk di atas keledai dan Kakek Abas menuntun sambil berjalan pelan . sedang cucunya enak .sumbangan: Norliza (May 20) posted by aman at 7:33 PM | 1 comments ABAS DAN LAILA Ada seorang gadis tinggal bersama kakeknya di sebuah desa di pinggit kota Bagdad..walaupun ......!!!! Aman: apa bendanya tu..Karena itulah ia mendapat hadiah seekor keledai dari Bapak Walikota...Ketika sampai di sebuah pohon besar mereka mendengar suara : " Dasar anak tak tahu diri .... masa kakeknya di suruh berjalan... Hari itu mereka pergi ke Pasar..tegafit... rajin. Asrah: Tulah kofang taf denfang afu katang.. Namanya Laila. Rupanya Asrah menjerit kerana kakinya tergepit.. namun belum ada limaratus langkah dari situ.. tapi pendengaran Aman dan ali Teraffic..tegafit..cepat Tak semena2mya mereka bertiga terhumban di dlam longakang.eh...enak duduk di atas . dan cerdas.Senang hati mereka . Cantik.." Mendengar suara dari pohon itu Laila turun dan menyuruh kakeknya naik keledai..tegafit. terdengar suara lagi dari sebuah batu besar : ..? Aman: cepat lari...... Asrah: tegafit.eh. Aman: Tulah korang tak bilang betul2 kat saya. Sampai di suatu destinasi tanpa diduga ....pelan. Ali: Teraffic .

Kelompok pertama student lelaki telah pergi ke dewan di iringi kelompok kedua.... Namun sesampai di pintu pasar mereka mendengar suara lagi : "Dasar manusia kejam ! tak punya perikehewanan ! masa keledai satu dinaiki dua orang ... punya keledai kok masih berjalan kaki".lagi ada lagi suara : "Dasar manusia tak punya pendirian ..sumbangan: Purnama Basuki (May 20) posted by aman at 7:32 PM | 0 comments batai (pakai tai) Loghat yang di gunakan loghat yang agak keutaraan tetapi berlaku di selatan Selangor di sebuah kolej. Perempuan pula di wajibkan berangkat ke dewan kerana asrama perempuan di atas bukit dan ini adalah 'view' yang paling cantik untuk student lelaki.. hanya mendengar suara begitu saja sudah kebingungan ! ... kolej tersebut mengadakan satu sesi ceramah di mana seorang pegawai bahagian."Dasar anak bodoh.. Tidak lama kendian.. Adalah satu hari tu. keusahawanan kot?? dijemput untuk memeberi ceramah tapi criter ni tak berkaitan dengan penceramah tersebut. lecturer naik ke asrama diiringi warden untuk menghalau jejaka-jejaka 'liat' itu. Lalu mereka memutuskan untuk naik keledai itu berdua dengan kakeknya. student lelaki masih lagi belum turun ke dewan. ---.. itu bukan tujuan sebenar criter ini...." Laila dan Kakek Abas pingsan kecapekan. tak kisah la. dewan telah dipenuhi dengan gadis2 kolej tersebut. Akibatnyer. Semua pelajar di wajib turun ke dewan kerana dewan tersebut berada di atas bukit bagi lelaki.!" Ketika pulang dari pasar mereka memutuskan untuk membawa keledai itu dengan tandu sampai ke rumah. . Tapi ini masih lagi bukan tujuan criter ini di ceritakan. Kedua-dua kelompok itu semuanya memakai tali leher atau dalam b. Lagi .

Memandangkan pemuda ni sudah mabuk jadi pemuda ni cakap jak sesuka hatinya kat pentas .sumbangan: yuit's (May 10) posted by aman at 7:31 PM | 0 comments Siapa kuat Suatu hari ni seoarang pemuda telah memasuki kat sebuah pub. pemuda ini begitu marah dengan sorang mamat yang suaranya sangatlah tidak menusuk jiwa Pemuda : Weiii Biar aku yang nanyi suara awak macam ayam mati lahhh ... BATAI. Pemuda ni trus merampas mike kat tangan mamat tu . Pemuda ini mempunyai badan yang sangat gagah dan kuat. tapi dasar pekak-pekak sebentar. "WOI.!!". lecturer pun mengarahkan mereka pulang ke asrama untuk memakai tie.. tiba-tiba tanya salah seorang rakan dari asrama. ketika melangkah turun anak tangga.... Apa lagi... Nak dijadikan cerita. " woit!! apasal patah balik??". riuh la asrama lelaki akibat berselisih faham pendengaran ---..inggeris 'TIE' dan setelah masuk ke dewan' kelompok ketiga muncul tapi tidak memakai tie.. Ahhh siapa ??? Siapa ??? Kata pemuda tersebut dengan egonya . Pemuda : Heiiii siapa yang lebih kuat dan lebih gagah dari aku silakan berdiri dan tampilkan diri kehadapan. Seperti biasa Pemuda ini menghabiskan masanya dengan berkaraoke ngan kengkawannya.. org di atas asramA terpekik seronok sambil beritahu rakan-rakan lain yang masih berada di asrama. dengan muka masam kelat + cuka.. menjawab lah dengan marahnya sambil menunjuk ke arah baju. "PAKAI TIE". pulanglah pelajar2 tersebut ke asrama..

Siap jak makan kat warung tu dia pun trus angkat kaki meninggalkan warung tu... Makcik : Hei anak muda ~!!! Awak belum bayar lagi yah... Pemuda : Aik ....tu ular ( dengan tergagap²) Pemuda : Erm tahu pun ... yang ni makcik tahu ? Tatu apa kah ini ( sambil menunjukkan dadanya ) Makcik : Er.... sila tampil kan diri .sumbangan: Wolf^Gurl (May 10) posted by aman at 7:30 PM | 0 comments Percuma Ada seorang pemuda ni asyik nak makan percuma jak~!!! Suatu hari pemuda ni makan kat satu warung.. apa lagi kecut jugalah perut pemuda tu ....Pemuda : Huh lihatlah aku yang gagah dan kuat ini .) Nak cover lah konon tu ekekekekek ---.... ( sambil ketawa sinis...... Pemuda : Hehehe sebenarnya aku nak bagitau yang awak ( ditujukan pada pemuda yang macam hulk tu ) nombor satu . cepat ~!!!! Tiba-tiba berdirilah seorang lelaki yang sangat perkasa macam the hulk fuiyooooooo ... saya nombor dua .. makcik kenal tak dengan siapa makcik sedang bercakap sekarang ini ni ?? Makcik : Tidak ( sambil mengelengkan kepala ) Pemuda : Hah makcik! Nampak tak ni tatu kat tangan aku ni nampak tak ?? ( sambil menunjukkan pergelangan tangannya ) Makcik : Er. burung helang Pemuda : Bagus! Bijak makcik ni! Jadi sekarang Makcik kenal . Tauke ( seorang makcik yang telah berumur ) tu pun sempat menegur pemuda tersebut... hahhahahahah jadi kalau ada sesapa yang perasan dirinya gagah dan kuat dari aku .....

... Jadi awak ni siapa ?? Bagitau kat aku ?? Pemuda : Errr saya ni Monyet Tuan .. tatu apa ni cuba ko beritahu kat saya tatu apa yang kat pergelangan tangan awak tu ?? Pemuda : Er.. Polis : Heii ko kata apa tadi kat makcik tu. Lalu pemuda itu beredar dari tempat tersebut. Pemuda ni kira licik juga sebab selalu memilih warung dimana taukehnya sudah lanjut usia memandangkan senang baginya untuk membuli orang yang lebih tua dari dia..... Ni apa ni . Polis : Hurm. Pemuda tu pun trus memalingkan wajahnya kearah suara yang menjerit kat dia tadi apa lagi pucat lesih dia bila yang menjerit kat dia tu rupa²nya polis.. ini... tidak Tuan errr Tuan errr ini .. Polis : Ohhh Burung Pipit lah yerrrr ( tersenyum ). ini tatu cacing Tuan Polis : Ohhh ni cacing lah yer . Pemuda itu begitu terkejut dan terasa teramatlah geram.ini Burung pipit Tuan... Belum sempat pemuda itu beredar dari warung berkenaan polis ni pun menjerit kat pemuda tu Polis : Hoi belum bayar hah .. Hendak dijadikan cerita seperti biasa dan juga tebiat biasa dia sekali lagi berjaya makan free pada hari itu tapi kejadian tersebut telah diperhatikan oleh seorang anggota polis yang sedang membuat rondaan dan menyaksikan kejadian yang baru berlaku antara taukeh kedai makan ngan pemuda tersebut..siapa saya ?? Makcik : Tidak Pemuda : Hahahahahha ini lah dia king Kong paham ~!!!! ( Dengan suara agak tinggi ) Pemuda itu tersenyum puas bila melihat makcik itu menjadi tidak keruan. Begitulah sikap pemuda tersebut bila sahaja pergi kat mana² warung.. bagus jadi apa lagi bayar lah ~!!!!! .. dah makan tu bayarlah mana ada lepas makan jalan terus .. jadi kat dada awak tu apa ?? Apa ko beritahu kat makcik tadi tu ?? Tatu apa ?? Pemuda : Err..

dia pun tunggu le masa yang sesuai untuk menanya maknya tentang hal tadi untuk lebih lagi. aiman:mak.maka bermula la dialognya seperti ini.oleh kerana bodoh sombong walaupun tak paham apa yang ustazahnya maksudkan. 2 jam berlalu.eh mak.akhirnya maknya pun duduk relaks atas kerusi sambil baca majalah coz penat buat kerja rumah.sumbangan: JgN^KaCaU! (May 2) posted by aman at 7:25 PM | 0 comments syurga aiman seorang murid tahun satu dalam mempelajari satu bab dalam subjek agama islam..apa kata aiman tengok je kat bawah tapak kaki mak ni mak aiman pun angkat la kakinya. abis je sekolah... dengan dada yang berdebar.betul ke? mak:iye ke?mak pun tak berapa tau.dia pun balik ke rumah.aiman pun tanya maknya.dia buat-buat paham je.apa yang berambut kat celah .. dan singa yang baik juga akan berdoa sebelum makan.tadi ustazah kat sekolah kata syurga kat bawah tapak kaki ibu.ustazahnya telah mengatakan bahawa syurga berada dibawah tapak kaki ibu.oleh kerana maknya hanya pakai kain batik yang tanpan spender.terangkat la kain batik tu hingga ternampakkan kemaluannya aiman:takde nampak syurga pun.Tamat !! ---. ---.sumbangan: Wolf^Gurl (May 10) posted by aman at 7:28 PM | 0 comments Cucu & Atok " mangsanya! Singa : Ya.

..kalau aiman nak tau.(Setiap suami sekor anak babi).dan dengan selambenye maknya cakap mak:oh. Disiplin gak babi nie. Dalam satu hutan terdapat tiga ekor adik beradik babi yang hidup dengan emaknya yang juga seekor janda babi yang telah kematian 3 ekor suami yang juga seekor babi.. wat penat dan 'MALU' je.. So kiter kena cari port baru untuk meneruskan kehidupan kita nie. Pada suatu musim makanan telah abis dalam hutan tu. Maka mereka pun mulakan pengembaraan untuk mencari port baru. Setelah hampir tiba di port baru diorang.... begitulah kisahnya. Mak Babi: Ah.sumbangan: shah (Apr 29) posted by aman at 7:23 PM | 0 comments malu mak aku. So mak babi nie pun berkata: Mak Babi: Anak2 ku sekalian. ---.. Tak yah jalan jauh2......itulah 'syurga" bapak aiman. pindah... Dok sini jer. Anak Sulong Babi: Tak yah a mak.. mereka terjumpa sekawan kobau... Adenya makanan di hutan ini dah abis.maknya pun nak cover line nak control malu. kuasa veto...... Macam biasa la kalau babi berjalan..kangkang mak tu? oleh kerana anaknya dah ternampak kemaluannya. Yang paling tua jalan depan diikuti yang nombor dua tua dibelakangnya sehingga la paling muda dibelakang sekali. Kira macam berbaris la.. takde2. .

Kepala Satu pertandingan berenang telah diadakan. HAHHAHAHAHAHHAHA ---. Then si Tangan menyahut "dibelakang akulah~!!!".Kaki....Tetiba kerbau tu bertanyakan sesuatu kepada salah sekor anak babi: Kerbau: Hei anak babi!! Apsal korang semua jalan tunduk jer. Dalam pertandingan tersebut hanya 3 peserta yang mengikuti pertandiangan tersebut.. Si Kepala berkata kepada si Tangan. Si Tangan berada di belakang si Kepala dan si Kaki berada di belakang si Tangan.. "Tangan si kaki dimana ??". Si Kepala sempat berkata kepada penyelamat sukarelawan " chissss~!!!! Kalau tidak aku yang menang tadi tu . Pada pusingan yang pertama si Kepala mendahului si Tangan dan juga si Kaki. Si Tangan telah mendahului si Kepala begitu juga dengan si Kaki. Akhirnya si Tangan berjaya merebut gelaran sebagai perenang nombor satu ~!!! Si Kepala pulak terpaksa di bantu oleh penyelamat sukarelawan. Anak Babi: Kami 'MALU' mak kami babi.apa tidak kalau telinga aku tak kremmmmmm ( lenguh ) tadi memang saya nombor satu~!!! ---.sumbangan: Wolfgurl (Apr 19) posted by aman at 7:19 PM | 0 comments . Peserta kedua (si kaki) mempunyai kepala dan kaki namun tiada tangan dan peserta terakhir ( si kepala )hanya kepala sahaja..sumbangan: akuna (Apr 23)HA posted by aman at 7:20 PM | 0 comments Tangan. Tidak lama kemudian pada pusingan kedua juga penentu siapa pemenangnya si Kepala tiba² berhenti. Peserta pertama ( si tangan )mempunyai kepala dan tangan namun tiada kaki.

vas nih fegi hamfang ke?"(Bang. memberitahu lelaki tersebut bahawa kamar no. engkau tidak usah meragukan cintaku kepadamu..." Tipah : "Ah. haya hun hengau hugak. bas ni pergi Ampang ke?"). Dollah : "Sayangku. Marah kerana tidak dilayan. Apa pun yang terjadi aku tetap mencintaimu. "Kenapa awak diam tadi? Kesian dia. saya pun sengau jugak. abang tipuuu. "Itu bererti aku sudah betul-betul berjaya melarikan diri! ---. 27 itu memang kosong. Tak ada yang bisa menghalanginya. "Bagus sekali!" kata si lelaki.Sengau Seorang lelaki yang sengau naik ke sebuah bas lalu bertanya kepada pemandu bas "Vang. Pemandu bas itu berdiam diri.." . Seorang lelaki lain di belakang pemuda sengau tadi pun bertanya kepada pemandu bas itu ." Pemandu itu pun menjawab "Masham mana haya nak hawab. Petugas tersebut lalu memeriksa kamar tersebut dan segera kembali ke telefon. nanti dia kata saya ejek dia pulak!!!) ---. Si pemuda melontarkan ayat-ayat power. 27 ada pesakitnya. hanti hia hata haya hehek hia hulak!!!" (Macam mana saya nak jawab.sumbangan: NiE^OrAnGlAh! (Apr 16) posted by aman at 7:18 PM | 0 comments Kamar 27 Seorang lelaki menelefon sebuah rumah sakit jiwa dan bertanyakan kepada petugas di resepsi adakah kamar no. lelaki sengau itu pun turun dari bas.sumbangan: NiE^oRaNgLaH! (Apr 16) posted by aman at 7:17 PM | 0 comments Demi cinta Sepasang kekasih sedang bercakap di telefon dengan mesra.

Sekarang. "Saya Malaikat Maut!" "Oh." Tipah : "Hhhmmmm.. Anak : "Ayah. di daun salad yang ayah makan tadi ada ulatnya!" . Sedangkan kereta abang baru saja dibasuh tadi.Dollah : "Sumpah sayang! Lautan dalam pun akan kuselami demi cintaku kepadamu" Tipah : "Hhmmm. syukurlah... Ayah : "Nak.... kalau sekarang tidak boleh.. saya rindu nak bertemu. sekarangkan sedang hujan.. "Siapa di luar?. marilah kesini.!" ---. Saya ingat yang datang anggota polis!" ----... sayangku. Maaf.. kekasihku." Dollah : "Hmm." Ayah : "Diam! Sewaktu makan tidak boleh bercakap!" Setelah selesai makan. Dia sedang berbaring di atas katil lusuhnya. Tiba-tiba terdengar ketukan keras di pintu luar.. waktu makan tadi apa yang ingin kau katakan?" Anak : "Ayah." Dollah : "Lautan api akan ku renang demi cintaku padamu" Tipah : "Terima kasih."teriak orang tua itu dengan ketakutan.sumbangan: NiE^OrAnGlAh! (Apr 16) posted by aman at 7:16 PM | 0 comments Siapa Diluar? Seorang penjenayah tua yg menyorok di pinggiran kampung sedang sakit berat. di.. ibu dan seorang anak sedang makan malam bersama.sumbangan: NiE^ORaNgLaH! (Apr 16) posted by aman at 7:15 PM | 0 comments Diam Ketika Makan Sebuah keluarga yang terdiri dari ayah.." Dollah : "Lebarnya lautan akan kuseberangi demi cintaku kepadamu.

saya berada 480km dari umah. ----...telefon si Amat. "Tapi sayer ader masalah besar nih........----.. ------. Ali : Susah bercakap dengan orang yang tak cukup sekolah.skang nie.sumbangan: honey (Apr 14) posted by aman at 7:10 PM | 0 comments .Selepas 30 hari mengamalkan berat badannya turun sebanyak 10 kg..'katanyer "Apa masalah awak?"dOKTOR BERTANYER. Ali : Abu kau tau tak no.sumbangan: NiE^OrANglaH! (Apr 16) posted by aman at 7:12 PM | 0 comments telefon Dua orang sahabat sedang bersembang sambil menjadi penunggu tetap ditepi jalan.lalu menemui doktor untuk mendapatkan rawatan dan nasihat..Daripada pertemauan singkat itu dia dinasihatkan supaya berlari 16km sehari selama sebulan .Salah seorang daripada mereka bernama Ali bertanya kepada kawan nya no..sumbangan: zainal (Apr 15) posted by aman at 7:11 PM | 0 comments lupa jalan pulang Jenny memepunyai masalah berat badan.Jenny mengikut nasihatyang diberikan. Doktor Sin Chan juga memberi jaminan bahawa cara itu amat berkesan....Pas tu kau telefon lah dia.Kau telefon lah dia tanya no telefon nya.Dia terlalu gembira lalu menelifon Doktor Sin Chan... "Macam mana saya nak balik doktor .telefon si Amat Abu : Apalah bangang sangat kau ni.

. -----.. adakah saya akan mampu bermain muzik ? " Doktor: "Oh .. "Atok buat apa tu?" "Atok bagi surat kat kawan atok" jawap atoknya.sumbangan: NiE^oRaNgLaH! (Apr 11) posted by aman at 7:08 PM | 0 comments Dipecat Majikan : Kamu di pecat! Pekerja : Tapi saya tidak melakukan apa-apa!! Majikan : Itu lah sebabnya mengapa kamu di pecat. Cucunya bertanya lagi "Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu?" ----.Tong Merah Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat..sumbangan: Nie^OrAnGLaH! (Apr 10) posted by aman at 7:07 PM | 0 comments Mr Brown . berapa lama tulang saya yang retak ini akan sembuh ?" Doktor: "Paling cepat enam minggu lagi " Pesakit: "Bila saya telah sembuh.sumbangan: Nie^OrAnGlAh! (Apr 11) posted by aman at 7:09 PM | 0 comments Berrmain Muzik Pesakit: "Doktor. Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah. tentu saja ! " Pesakit: "Hebat! Padahal sebelum ini saya belum pernah bermain muzik. " -----.

hang pi lah. Awang. wrong color! -----. "Mak.. Kampung ni tak dak bekalan karen dan ayaq. . Sayu gak hati dia nak tinggai Cik Kiah sorang sorang. Penelefon : Hello. Q mak.sumbangan : NiE^oRaNgLaH! (Apr 10) posted by aman at 7:06 PM | 0 comments Ayaq Dalam Besi. Awang telah berjaya dapat keja dengan gomen tapi masalah dia tempat keja dia tu kat Penang. Apabila menyedari kemiskinan yang ada dan berkat usaha dan kesabaran. Dengan kelulusan yg ada. mak tau la nak jaga diri mak. ini Mr. Penelefon :Oops Sorry. " T. hang ni kira campian oo" kata maknya bangga. Awang telah berjaya didalam pelajaran. Cik Kiah. "La. "Cek risaulah kat mak" sampuknya lagi. Berbeza dengan keadaan di kampung dia. utk masa depan hang gak. segala infrastruktur yang lengkap memang terdapat kat kuartes dia duduk tu.Suatu ketika ada seorang ingin menelefon Mr.sapa susah ? dia gak nanti yg susah tak pasai pasai dapat bapak tiri. Awang janji takkan lupakan mak. Kalau setakat makan pakai tu bukan mak tak tau nak buat.. Di sana gomen dah sediakan tempat tinggai (kuarters) utk dia." balas maknya. boleh saya bercakap dengan Mr. Kat kampung tu tinggailah satu keluarga yg miskin. Api Dalam Kaca Pada satu hari di tahun 60an ada satu perkampungan di Utara Malaya. Black.. Maka dengan perasan sedih Awang pun berangkatlah ke Penang. kalau free free tu Awang akan bawak mak pi sana" kata Awang janji kat mak dia. "Lagipun bukan senang o nak dapat keja dengan gomen. kalau kat mak hang nak risau tak payah la. hang carilah satu kampung mana dapat. Brown? Penerima : Oh. dan mak dia. Brown. yalah takut gak nanti org tackel mak dia. bolehkah Cek pi keja kat Penang tu ?" kata Awang. Menyedari depa ni miskin Cik Kiah selalu memotivasi anak dia supaya belajaq betui-betui utk masa depan yang lebih vogue dan anggun.

api ni memang depa design dok dalam kaca. siok la dok kat Penang. "Eh dak aih mana boleh meletup. "Apa dia? ayaq dalam besi. Awang pun baliklah ke kampung dia. tak pernah segala kecanggihan tu ada kat kampung depa. Mak tau dak kat sana kan ada ayaq dalam besi dan paling canggih ada api dalam kaca" kata Awang mengklentong mak dia. Dalam perjalanan macam macam yang ditanya oleh Cik Kiah kat Awang. Maka esoknya berangkatlah Cik Kiah dan Awang ke Penang."Wah selesanya" kata Awang. api dalam kaca. Setelah sebulan di perantauan. Timah. Senah dll yang pasti akan terpegun den terkezutt nanti. "Eh Awang hang kata nak tunjuk kat mak ayaq dalam besi. Sampai temonyeh-monyeh Awang jawab pertanyaan mak dia ni. " "Ni ha dia api dalam kaca tu" sambil menekan suis lampu dan lampu kalimantang dalam rumah tu pun menyalalah. Kerinduan Awang dengan mak dia pun terubat setelah depa berjumpak. "Eh baik-baik satni meletup pulak kaca tu" kata Cik Kiah dengan nada yang takut-takut tapi terpesona. macam-macam ada. Woih memang seperti yang pernah di cerita oleh Awang. Oh kini tanda tanya Cik Kiah ttg api dalam kaca sudah terjawab. Cik Kiah dengan semua benda-benda tu. mak dia melompat lompat tengok anak dia dengan dressing yang agak moden dan bergaya over (culture shock la ni). memang canggih. Sesampai kat rumah tercanggak-cangak Cik Kiah bila dok dalam rumah Awang. Proudla. mana dia ?" bentak Cik Kiah yang sekali lagi tergedik-gedik. ada radio.. Seronoknya Cik Kiah tak terkata maklumlah tak pernah ke Penang sebelum ni. api dalam kaca ? Awang oi hang bawak la mak pi tengok teringin sangat mak nak tengok benda-benda takjub macam tu" kata mak dia tergedik-gedik dan sugguh-sungguh. ada kusyen dll. la ni mak tak payah susah-susah pasang pelita bila malam" kata Awang meyakinkan mak dia. Balik bercuti la tu. "Aku musti bawak mak aku mai sini tunjuk sikit kesofisikated tempat ni" bisik Awang. "Memang aku nak canang satu kampung nanti dengan penemuan benda ni" kata Cik Kiah dalam hati sambil membayangkan muka jirannya Piah. "Balik nanti bolehlah aku habaq kat semua org kampung" bisiknya. "Mak. . Sampai saja di rumah.

"Ha."Awang oi. hang ka. Setengah jam kemudian baliklah Awang dengan bekalan makanan. Masuk aja dalam rumah di tengoknya mak dia sedang relex aja. mak pun nak sembahyang ni" jawab Cik Kiah. "Telaga? mana ada telaga dalam rumah macam ni? kat kampung kita ada la" tanya Awang.. jadi takyah la mak susah susah cedok ayaq kat telaga noo ??" kata Cik Kiah semakin bangga. ayaq dalam besi mana pulak ?" kata Cik Kiah tak sabaq sabaq. kata Awang. pi lah. La Usurpadora.. awat telaga kat rumah hang ni kecik sangat? tadi payah betui mak ambik ayaq sembahyang tau ?" tanya Cik Kiah lagi. Rupanya dia lupa ajaq mak dia ayaq dalam besi tu kena pulas kepala paip tu dulu taklah mak dia cedok ayaq dalam "telaga kecik tu" uwaaaaaaa. mak dok sat. "Tu ha. Demikian adanya. "Ni nak tanya hang satu benda ni. "Dah" jawab Cik Kiah. "Eh mak. nak ambik ayaq nanti" kata Cik Kiah sambil menunjuk kearah mangkuk tandas dalam toilet rumah Awang. Bertambah lagilah modai nak klentong jiran jiran kampung dia nanti. tu baru api dalam kaca. "Tak pa la. sat ni cek balik la". "Oh ayaq dok dalam besi ni. ayaq dalam besi tu" tunjuk Awang kepada satu kepala paip dalam toilet rumah dia. -----. "Ni apa dia ? bukan ka tu telaga kecik ? cuba hang pebesaq sikit telaga tu taklah payahla mak ka. la ni Cek nak pi kedai sat beli makanan.sumbangan: aina (Apr 9) posted by aman at 7:05 PM | 0 comments Dialog .. Cek lapaq la. mak dah sembahyang ka ?" tanya Awang. Awang seakan akan terpengsan bila mendengar penerangan mak dia..

. Ibu:Astaga...hari ini kita akan belajar ABC Murid C: Saye tak suka ABC la cikgu... cincau ada tak? ------.. Tiba-tiba.... Si mak nie mengarah anaknyer DOL agar BUKAK tingkap supaya dapat menyedut udara yang nyaman pade pagi ari. Nak dijadikan cerita...sumbangan: NiE^OrAnGlAh! (Apr 7) posted by aman at 7:00 PM | 0 comments tingkap Pade suatu ari. (^-^) ---------------------------------------------------------Cikgu: Baiklah murid-murid.Dol.kan mak suroh Dol BUKAK tingkap tadi ..Seorang guru bertanya kepada anak muridnye. Murid B:(dgn bersungguh-sungguh) Emak saye pulak sungguh cantik tapi sampai sekarang belom berkahwin. tinggal lah seorang ibu nie ngan anaknye.apasal kau CABUT tingkap nie dol? Dol:Laa.... di sebuah kampung melayu.berapakah yang ayah kamu dapat? Murid:PERANG!! ----------------------------------------------------------Cikgu:''Cikgu minta kamu ceritakan tentang mak masing2'' Murid A : Emak saye seorang yang penyanyang tapi kuat berleter... Guru:Jika ayah kamu mendapat RM80 seminggu dan memberi emak kamu separuh..

.Ibu: ??!! ------.. bile soal naper x gie semayang berjemaah kat surau?? dier jawab "x der paksaan dalam Islam!!! wakakaka!!!! -----..banyaknye bintang.. cari punye cari . sedang mereka tido.... senior2 akan cari lah sape2 yang tak gie semayang lagi.adik ni pon terjage dari tidurnye.sumbangan: aur0ra (Mar 26) posted by aman at 6:56 PM | 0 comments Satu Minit Tiga Kali Malu .sumbangan: Vezefq (Mar 30) posted by aman at 6:57 PM | 0 comments bintang ade abang dan adik ni pegi berkhemah. Ada seorang budak junior nie selalu sangat tak gie semayang kat musolla.. pada hujung minggu .tengok tu.sumbangan: Nie^Oranglah! (Apr 7) posted by aman at 6:59 PM | 0 comments Salah sangka!!!! citer nie berlaku di sekolah berasrama.di sane.. -----..die berkate: adik:abang...khemah kite dah kene curik..ape maknenye yek? abang:maknenye.lalu die mengejutkan abangnye.jumpa seorang junior nyorok kat bawah katil..

..... maka dipintalpintal secukup rasa ajelah kain pelikat yang dipakainya tuh...... ramailah sedara mara.. !! Maka terjulurlah Awang Liku si Joni yang sedang tidur sambil direnung oleh sanak saudara isterinya yang sedang terkejut. pengantin lelaki mesti tinggal kat rumah isteri lepas akad nikah sementara menunggu majlis persandingannya.. Dia yang dibesarkan dalam kehidupan moden telah ditakdirkan bertemu jodoh dengan seorang perempuan kampung.. "EHEK. Maka tamatlah cerita Si Joni "SATU MINIT. Si isterinya pun mengajak Joni makan malam bersama keluarganya. Sedang terkial-kial dan tertonggek-tongggek nak bersila tu. 3 KALI MALU....." ------. city boy.. Punyalah nak 'cover' hingus dia tuh. ye laa nak sambut menantu. Oleh kerana keluarga semua sedang menunggu. diangkat pulak kain pelikatnya nak lap hidungnya....Alkisah ada seorang budak bandar (city boy) yang bernama Joni... Satu keluarga yang sedang bersila tergamam..... Jadi duduklah Joni dengan isterinya. Si Joni yang memang seumur hidup tak penah pakai kain pelikat kat rumah telah diberikan sehelai kain pelikat untuk dipakai malam tuh.sumbangan : Apit (Mar 24) posted by aman at 6:55 PM | 0 comments Jom bunuh syaitan! . tah macamna terKENTUT pulak Joni depan keluarga isterinya. keluarlah HINGUS Joni meleleh di hidung..." dengan serentak.. makan di meja.terpaksalah Joni ni memaksakan kakinya duduk bersila. Seperti biasa... malam pertama. kebetulan ramai pulak sedara mara isterinya di rumah pada masa tu. Adat makan dikampung bersila. Joni ni pulak tak biasa bersila. Joni yang nak 'cover' malu terus menekup mulutnya sambil ketawa kecil.

bang".... " abang. Isteri hanya tersenyum panjang.. Kata si suami "yerr kerr. Tak apa malam ni malam Jumaat.tunggula malam". Si .Seorang lelaki berusia lima puluhan tahun baru sahaja kematin isteri akibat penyakit kronik. . pening si duda itu.dalamnya dia pun bersetuju untuk berkahwin. bang".. Esoknya si isteri berkata "banggg. Setelah meminta tempoh dan berfikir sedalam.. bang".. Alasan mereka beliau perlu berkahwin semula memandangkan anak -anaknya sudah besar malah tinggal jauh di Bandar dan tiada orang yang akan menjaga makan.. jom kita bunuh syaitan. Selepas majlis pernikahan mereka pun hidup bersama seperti pengantin baru yang lain. jom kita bunuh syaitan. si isteri berkata "banggg.. Selang dua hari kemudian. jom kita bunuh syaitan. minum. Isteri barunya sering ke surau pada setiap petang khamis mengikuti kuliah agama yang sering diadakan secara mingguan dengan pesyarah jemputan yang diundang khas mengajar agama di kampong tersebut. "tak pe... siisteri berkata "banggg. Kemudian datang beberapa tawaran dari orang tertentu menawarkan beberepa perempuan untuk dijadikan isteri baru dan teman hidup barunya. betul tak sayanggg" sambil ketawa. ustaz kata bila suami dan isteri itu bersatu/ bersetubuh kannn abang kann dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan". Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau dia menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut... sakit. Selang dua hari kemudian. Selepas memilih dan beberapa orang calon isteri yang ditawarkan oleh orang kampong maka dia pun berkahwin dengan seorang perempuan yang agak muda berusia dalam lingkungan dua puluh lima tahun. abang nak tau tak. Si suami tersenyum panjang. masa yang sesuai utuk bunuh syaitan kann.

syarat die ielah suruh bareng saje.dahla tertido sampai pagi.bermule dgn syarat first skali. "ayang nie nak bunuh syaitan ke nak bunuh abang" -----.budak tu tertido plak..mrk pon kemukekan beberape syarat kpd budak tu.. Si suami tiba .....die kene tumbuk doktor gigi sampai koma....tapi sebab sedap sgt bareng atas meje tu.......doktor pon heran apsal die menjerit.so die pon pegila bareng atas meje bebudak pompuan tu..so satu ari tu die pon pegila berjumpe ngan sorang doktor gigi tu..keempat die kene cabut gigi buaye.. June 08. jom kita bunuh syaitan.. 2004 mimpi ngeri Ceritani adelah kisah benar berkenaan sorang budak tu kat skolah aku.budak ni nak masuk kumpulan UNiQ(kumpulan yang paling feymes skali kat form 2). Esoknya siisteri berkata "banggg.bermulelah syarat kedue yaitutumbuk doktor gigi.pastu doktor tu pon kene tumbuk secare kasar.. ".so budak tu pon trime la syarat tu..tiba marah dan berkata ....waktu doktor tu nak suntik ubat bius.tapi doktor tu tak koma pastu die pon(doktor tu)jerit .ketige die kene berbogel di khayalak ramai.antare syarat2nye ielah:pertame..sumbangan: Liza (Mar 18) posted by aman at 6:53 PM | 0 comments Tuesday.die pon menjerit kekuat...die kene baring atas meje budak pompuan kat sekolah tu..pastu pagi esoknye die tros kene rotan ngan cikgu dpan sume org waktu perhimpunan berbirat lapan punggung die..yang last skali die kene jadi tokey pelacur....syarat kedue ielah.padehal die tak cocok lagi ubat bius..suami diam sambil mengangguk lemah....waktu tu dah abes skolah.tapi die perlu menerime hakikat.

.tapi beliau tak kisah krn itu lah syaratnye..tapi beliau tidak kisah..... buaye: tapi ko tak langkah lagi beliau: baeklah aku langkah skarang..tapi sebab beliau maseh budak kecik raibina lagu.tibelah syarat ketige yaitu berbogel di khayalak ramai.beliau meneruskan cabarannye..tapi curi)pegi ke australia sedangkan kat malaysia banyak lagi buaye untuk di cabut gigi.so die pon amek la tiket kapalterbang(bukan amek.budak tu berjaye lari kat luar klinik je tapi akhernye ditangkap juge...make matilah aku skarang beliau: babai..so waktu kat australia..sebab nak pendekkan cite.die pegi kat tetengah air pancut pastu berdiri cam patung.kekuat"GUARD!!!!!.... beliau tlh memalukan keluargenye skali lagi..beliau dihadapkan ke mahkamah besar KL dan dijatuhkan hukuman penjare lapan tahun lapan bulan lapan hari lapan jam lapan minit lapan saat.beliau pon menang..die pon teruskanla dgn syarat yg terakhir.. beliau: wei buaye bodo aku nak cabut gigi ko bleh tak? buaye: bleh.. .bile mati nanti jgn lupekan aku ye...die pon tanyela kat buaye tu...org sume menganggapnye sebagai org gile...lepas cabut je tetibe je buaye tu bersuare...bermulelah syarat keempat.tangkap budak tuh... buaye: woi kau tak langkah mayat aku lagi.dan terus mencabut gigi buaye tu.waktu buaye tu dtg kat die.waktu keluar penjare takde sorang pon termasuk awek die tak menyambutnye. he kill steve yang kat dlm cite crocodile hunter tu sebab takut steve akan menjadi penghalang buatnye. genaplah lapan bulan beliau dipenjare.....die pon menyamarla jadi ikan dlm air...aku dah bunuh kau dah... jadi tokey pelacur..!!!!". beliau: dahla..swuusshh(sound effect) buaye: make lepas langkahan terakhir tu.yaitu cabut gigi buaye. so....die pon pegi la kat satu shopping complex ni.lepas je buat bende tu.mahkamah hanye menjatuhkan hukuman penjare lapan bulan dan sebat 1000x.tapi langkah mayat aku dulu make bermulela adegan silat menyilat......

make berkatelah mrk: farhan: ye sape ko? beliau: aku budak yg dulula nak masuk UNiQ.stelah 2 bulan.ala waktu kat skolah tu farhan: oohhhh.pastu die pon bawakla sume pelacur tu balek ke malaysia..die segere berjumpe ngan ketue UNiQ yaitu farhan.die pon start la kumpul pelacur kat australia tuh.budak bodo tu.'allahuakbar'.so dgn hanye memakai tawel dan berbekalkan doa dan tawakkal(fulamak!) die pon menuju ke headquarters UNiQ di Kuala Lumput.....waktu tgh seghonok sgt ngan kejenye tu...sumbangan: ahmatt_zackey (Mar 5) posted by aman at 5:37 PM | 0 comments cerite tok imam adela kat satu surau ni. itu je........die pon teringatla balek syarat2 tuh. makmun: wei tok imam..si makmum angkat la takbir.wassalam ---..die dah lupe yang die skang dah bleh jadi ahli UNiQ dah... tapi takpela asalkan beliau bahagie...meh sini aku tunjuk kat ko.tok imamnye dah 'allahuakbar' bape kali dah... beliau: what???!!!! make beliau pon menangisla hingge ke akhir hayatnye.surat ni dah tamat tarekh luputla.. beliau: ye saye la tu farhan: ape hajat kemari? beliau: ni ha surat kemasukan ahli UNiQ farhan:woi. so. so sorang makmum ni pon tegurla imam ni. ....tu..ko ni bape kali nak allahuakbar ha? masuk ni dah 18 kali dah ko angkat takbir..

.pastu die kate makmum:tengok! kan senang tu? ---.bukan merendek tau.. bila matahari pun dah tegak atas kepala..sebelum sessi mandi manda.selepas sejam perjalanan dari rumah sampai la juga ke lokasi yang paling strategik untuk pakwe makwe mandi manda.. so.sumbangan: zaki from al-amin (Mar 5) posted by aman at 5:35 PM | 0 comments anak kerbau Seorang guru bahasa inggeris sedang menyoal Abu... so..masing masing pakai pakaian yang sopan mengalahkan cipan untuk mandi.adapun kita orang ni takde la pakai spender sahaja atau bikini sahaja. satu hari tu aku dengan member aku gi la mandi manda kat satu pantai tu.apalagi masing masing pun mandi dengan lahapnya macam dah seabad tak .sumbangan : m4y4t (Mar 4) posted by aman at 5:34 PM | 0 comments telor masin hai semua citer ni ada la berlaku kat member aku sekitar 4 tahun yg lepas. what is the young of a bull called? Abu: A bullet ---. so.kita orang ni masing masing bawak awek.... once upon a time.kita orang pun jamah la makanan ringan yang di bawa bersama..kita orang pun tukar la pakaian yang sesuai nutuk mandi manda.. Guru: If the young of a pig called piglet.

takde pun buat bende lain.member aku ni pun masuk balik ke dalam air. Dia begitu terkejut sehingga senapangnya tercampak lalu tergelungsur ke dalam jurang.perkara niberlaku sampai aku pun dah naik muak tengok.abang ni kenapa?lima enam belas kali masuk keluar dari pantai ni?konpius juga ayang tengok.. Sebaliknya dia masuk hutan untuk memburuberuang.. -----. baru je aku nak tanya apa motif sebenarnya dia buat macam tu tetiba je awek dia tanya.dia kata nak keringkan badan. Sedang dia terhendap2 di dalam semak. ini bukanlah berita buruk ok. tiba2 dia berlanggar dengan seekor beruang.aku tanyalah naper dia naik cepat sangat. 10 minit lepas tu dia naik balik....abang cuma risau. Ada lagi . sedangkan dia ..member aku ni pun naik.mandi..jawapan yang sama aku dapatnak keringkan badan.apa pun takde masalah duduk dalam pantai ni lama lama.takut lama lama berendam air laut ni abang takut telo abang ni jadi TELO MASIN.. aweknye:abang.. jatuh ke atas batu dan KRAKKKK! Kedua2 kakinya patah. so dia pun tanyalah. Seorang lelaki melayu ponteng sembahyang Jumaat..mandi je.. Berita buruknya adalah beruang tadi terus menghambatnya.aku tanya lagi.mungkin dia pun dah naik menyampah tengok pakwe dia buat macam tu. so lepas setiap 10 minit mandi dia akan naik ke darat lebih kurang 5 minit untuk keringkan badan. Jangan risau . lebih kurang 10 minit berendam dan buat aksi maut lipat terjun.selang 5 minit lepas tu..abang ada alergik ke duduk dalam air laut lelama? pakwenye:bukannye ape..sumbangan : abu bakar (Mar 4) posted by aman at 5:33 PM | 0 comments Doa yang di makbulkan..alergiknye takde. Dia pula tergolek ke arah lain. Alkisah.

beruang tersebut pun berdoa. Sambil menadah kedua2 kaki depannya ke langit .. Si ibu bertanya kepada anaknya dengan penuh hairan. fima razaktana. ibu : Nak nape tak cukupkah wang suami kamu untuk membeli sehelai pakaian sehingga kamu berkeadaan demikian anak : taklah abang suka cam ni mak.. suatu hari seorang ibu yang tua pergi kerumah anaknya yang baru berkahwin." Tiba2 guruh berdentum! Beruang tadi tiba2 terhenti betul2 di hadapan lelaki tadi.. dan dia lebih sayangkan saya kalau saya berkeadaan begini." doa lelaki tersebut. jadikanlah beruang yang memburuku Muslim yang beriman .. Dia terkejut apabila melihat anak perempuan dengan tanpa seurat benang pun menanti suaminya pulang dari kerja. wa qina azabbannar..dah tak boleh bergerak lagi.. Ampunilah aku ya Allah .nak makan lelaki tu pun baca doa dulu. SCROLL KE BAWAH "Allahumma barik lana. tolong ya Allah! Aminnn .. Amin!" Beriman betul beruang tu. "Ampunilah dosaku kerana ponteng sembahyang berjemaah pada hari Jumaat yang mulia ini .sumbangan : chumey dA greAt (Mar 2) posted by aman at 5:32 PM | 0 comments baju. "Ya Allah... .ehehe -------.. makbulkan hajat ku ini ...

hari raya menjelang tiba.. ahhhh. lalu si sumai pun berkata...jadi tahun ni balik kampung ayang la pulak.Lain kali sebelum pakai baju tu iron dulu supaya ia tak berkedut.abang tak kira abang nak juga balik beraya di kampung abang.sumbangan: secret person (Feb 16) posted by aman at 5:30 PM | 0 comments Pelajaran Komputer Kelas Komputer sudah bermula. maka berbincanglah pasangan ini untuk beraya di kampung... ibu : ???????? ------. bertekaklah pasangan itu di pagi hari. ada sepasang suami isteri ynag tinggal tidak berjauhan dari bandar.. berkatalah si suami pada isterinya. bertekak punya bertekak.sumbangan: Lantui (Feb 11) posted by aman at 5:28 PM | 0 comments balik kampung di suatu pagi yang cerah. macamana kalau mak dan abah tak payah balik kampung kita duduk aje kat rumah ini... datang la si anak lalu berkata. Cikgu mulalah menyoal murid-murid. lalu . yang apakata kalau kita balik beraya di kampung abang tahun ni. Cikgu : "Baiklah murid-murid.lalu ibunya pulang kerumahnya dan menanti suaminya pulang dengan tanpa seurat benang di bajunya ayah : nape maknya tak iron dulu baju tu. apakah ini ? Komputer ke Komputer ?" Murid : "macam same je jawapan tuh.. saya tak kira saya nak balk beraya di kampung saya. lantas jawab si isteri kan raya tahun lepas kita dah balik beraya di kampung abang. Komputer jugak kan?" (dalam hati seorang murid) -------.

pakcik tak turun kelaut pagi tu.sumbangan: AINI SHAKIRA (Feb 1) posted by aman at 5:26 PM | 0 comments Rahsia Menangkap Ikan Ada seorang nelayan yang selalu dapat banyak ikan bila dia ke laut..pasangan ini pun mendengar la kata si anak tadi lalu selesailah masalah mereka sekeluarga dan berye kat kl.." CrewTV3 : "Kalau isteri pakcik tidur terlentang?" Nelayan : "Rezeki depan mata..... ------.sumbangan: BAEm (Feb 1) posted by aman at 5:25 PM | 0 comments perasaan!!! .so crew TV3 interview dia untuk rahsia dia tangkap ikan.." CrewTV3 : "Oooooooooooo.. Kalau dia mengereng ke kiri. Crew TV3 : "Apa rahsia pakcik tangkap ikan?" Nelayan : "Pakcik tenguk cara isteri Pakcik tidur bila pakcik bangun pagi. Kalau dia mengereng ke kanan pakcik tebar ke kanan..." ------. pakcik tebar jala kiri.

Lalu bertanyalah si pekerja ni pekerja : Beraper bulan cik? Si ibu : Masuk ni dah 7 bulan(Sambil tersenyum-senyum mengusap perutnya) pekerja : ????????? ----.didalam sebuah pejabat pos terdapat terlampau banyak orang beratur untuk membayar tunggakan bil.sumbangan: uamr bin sulaiman (Feb 1) posted by aman at 5:24 PM | 0 comments Posmen Seorang posmen yang datang menghantar surat " assalamualaikum " " walaikumsalam " " ni rumah encik encik sameon ye? " ya saya" " poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni " " buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje -----. Arakian tibalah masa seorang ibu yang sedang mengandung membayar bilnya.sumbangan : chumey dA grEat (Jan 29) posted by aman at 5:22 PM | 0 comments .

Bunga dan Straw Disebuah kawasan pendalaman. dan menceritakan apa yang terjadi. memang hantu ade . lalu pembantunya itu telah memegang benda itu. dia mekar. kalao korang nak tau . lelaki ini terus menghampiri pembantunya... Lalu dia lari kepada pembantu yang lain. suma mintak beteman sebab taku . nanti taku nak kesana sini ..sumbangan: katun (Jan 19) posted by aman at 5:19 PM | 0 comments Kisah Seram Ehem . jika awak pegang dia akan mekar !" Kerana sikap ingin tahu... lalu aku menghisapnya. Pembantu Wanita : "Boleh saya tahu... salah seorang pembantu rumahnya asyik memerhatinya sebelum dia mandi lagi.. tak yah buang karen bace cite nih . engkau telah Di tipu.Peristiwa nih belaku pada satu masa dulu ... tak mustahil kalo jelmaan satan dalam keadaan yang menakutkan. sebab wujudnya satan . "Ya.. haku harap jangan ade ang fobia plak bile dah bace cite haku nih .... Setelah memakai pakaian. Lalu pembantu yang lain menjawab sambil mengutuk . kira³ bape bape taun yg sudah . apa yang tergantung di celah Kangkang encik itu?" Lelaki : "Oh..! -----.. bila pulang . citer yang haku nak citerkan nih cite fasal hantu ! kalao korunk pecaye ... cuma .. seorang lelaki baru sahaja selesai mandi di rumahnya dalam keadaan bogel. sepeti bese aku dan adikz haku akan pegi ngaji kat umah Lebai Leman ... dia mekar" jerit wanita itu.. tanpa diduganya. kalao korang tak pecaye plak . itu bunga. cube korang bace .. aku dan . "Bodoh.. hari itu dia cakap pada aku itu Straw.

bala jangan dicari........kes gile nih..aku jonis yg brani ... jumlah tengkorax semakin banyak plak.tetibe.... ) ........ rezeki jangan ditolak ...teringat palk pesan ustaz.... bese lah .buat lawak lak.......apani... kebawah pleaze.hekeleh..darah mengalir dengan banyakk nye..Bile sampei jerk jalan tuh .....adik haku yang bernickname X-PREDATOR terpaksa menapak lebey kureng 1 km untuk sampei ke rumah . kebawah pleaze...satan.cume kecik skit (spesis ape ntah!)Tersentak haku tanpa diduga buah yang tadik bertukar menjadik tengkorax manusia bermate merah.nih memang kes tak pueh ati nih...kepala haku sakit ...korang nak tahu ape terjadik lepas tuh.kalao tak kerna adik haku.......adik haku pastinya tak lepas tangan terus merangkul kuat lengan haku .haku terus pengsan..... haku dukung adik haku ......duh!haku sondol tepat kat perut antu² tuh!!!!haku terus sondol.YA ALLAH!tengkorax tadik tukar jadik antu bungkus lak( bley evolution gak derang nih ).suspenz gakz haku dibuat nye...arghhh!!!!!!!!!haku tak peduli ape nak jadik mase tuh ....sedar² .... kebawah pleaze.. jalan yang terpaksa kami lalui tu merupakan kawasan yang dikatakan keras...walaupung sedikit takut tapi haku nekad..... tercampak serta bercampur-aduk ngan tergolek-golek sepeti ayam golek. nak jerk haku 1 by 1 ngan makluk tuh ... jurus spontan keluar dari kepala hotak aku. dan paling tak besh plak tuh .aku sruh adik haku lari dulu ke umah buek ape yg patut.rupenye buah jambu batu jatuh kebumi ( kat situ ade pokok jambu )tanpa pikir bukan² .haku terus sepak benda tuh .haku seolah-olah medapat miracle .....ah... ape lagik.sondol dan menyodol...kawasan perumahan hampir siap..haku terduduk dan tergamam + tercengang seketika mase tuh... budak kecik musti taku nye...ade satu bunyi benda jatuh ke tanah.lagik³ la kalao malam tuh malam Jumaat .abih jerk aku lafaz beberapa potong ayat..haku pecut sambil pakai NOS .... . haku pung ngan selambe pegi le kutip buah yang jatuh tuh ...... satu suasana yang sangat sunyi sesangaat akan timbul...lalu haku terus haku tadah tgn membace apa yg bley. sebab suke makan nasik briani ( cet..tengkorax tu keja kami.....terus jerk haku suluh tempat diman benda tuh jatuh.....memang buah jambu..

..tidak spt bese... Dan lagi... kebawah pleaze..puuuuuu.... tapik. "Nak.. Apabila budak kecil mula hendak makan cokelat yang ke-10. Si tua memerhatikan sekian lama.... tak elok untuk kesihatan dan gigi rosak!" Si budak berkata.kebawah pleaze... Datang seorang budak kecil duduk disebelah....... Si budak mengeluarkan cokelat dari poket lalu menjamahnya.tiiiiii...tiii.. dia mencelah.seakanakan pelik bunyi siren ambulanz ari tuh.... pakcik nak bagi nasihat sikit" Budak kecil melihat sambil mendiamkan diri...... ----..puuuuu.puuuu....Sebarang peniruan adalah dilarang...haku masih ingat lagik bunyinya..... kebawah pleaze...... Dan lagi..."Datuk saya ada nasihat juga." "Dia pun kata jangan makan makanan ringan?" ....haku sempat terdengar ambulanz datang . Habis satu. "Kalau makan banyak sangat makanan ringan.tiiiii. lelaki tua dan cokelat Seorang lelaki tua sedang berehat di bangku taman bunga....tipu -©2004 Hakcipta Terpelihara X-TERMINATOR.sumbangan: X-TERMINATOR (Jan 15) posted by aman at 5:17 PM | 0 comments Budak kecil.... Sblum haku pengsan.. dia mula lagi satu...

korang nie. Dia kata JANGAN MASUK CAMPUR HAL ORANG LAIN" ----.."alah.. Amat pon menunaikan sembahyang berjemaah itu.amat pon berbisik kepada orang dihadapannya. lalu orang itupun menjawab.semasa para jemaaah rukuk termasuk Amat sekali.. risau bila pikir nak jalan kaki balik rumah di panas2 terik tu.... Amat pon mengambil tempat di saf kedua memandangkan saf pertama sudah pon penuh adanya.dalam sembahyang mana boleh bercakap".setakat 50 sen aku x heran la. lalu konduktor tu pun memulangkan baki wangnya dengan duit syiling 50 sen sekeping.aku nak buat tambang balik nanti. setelah azan berkumandang.. pak imam pon mengimamkan solat Zohor berjemaah itu. mat Amat memberikan seringgit untuk tambang bas pergi dan balik memandangkan Amat dah pon makan tengahari di rumah..sumbangan : Shahril (Jan 11) posted by aman at 5:13 PM | 0 comments Dalam sembahyang tokleh bercakap pada suatu hari jumaat yang hening amat naik bas ke masjid untuk menunnaikan sembahyang jumaat." . lalu orang disebelah Amat pula yang terkejut kerana Amat bercakap di dalam sembahyang pon berkata.tader sape nak ambik duit kau tu".... Amat pon membayar tambang bas 50 sen kepada konduktor yang ensem itu.." eh...tiba2 duit 50 sen nya jatuh dan tergolek betul2 jatuh di bawah telapak tangan orang dihadapannya. sesampainya di masjid. Amat: "jangan ambik duit aku tu."Tak. selepas itu.perjalanan ke masjid itu 10 km jauhnya.adapon.ada seorang yang lain pula .Amat pon ambik duit tu simpan dalam kocek baju melayunya.

MORALNYA : jangan bercakap dalam sembahyang.. unsur lawak yang tidak melucukan Anda baca atas tanggunan anda sendiri.sembahyang mereka telah terbatal hanya kerana 50 sen... .bersuara " yang kau bercakap tu aper ".... sindiran agama 3. sindiran politik melampau 2. sindiran kecacatan seseorang 4. Semua cerita diambil terus dari kiriman penulis tanpa suntingan. unsur lucah 5. Jan 10) posted by aman at 5:10 PM | 0 comments Perhatian! Cerita yang tersiar di ruangan ini mungkin mengandungi unsur-unsur berikut: 1. unsur menghina 6. sumbangan : feesya (Saturday. sahlah.lupakan hal2 dunia bila mengadap Allah Yang Maha Esa.

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful