You are on page 1of 2

Conselleria dInnovaci, Interior i Justcia

MISSI

MISIN

Promoure el desenvolupament de projectes dR+D+i de concurrncia competitiva en consorci amb empreses de turisTEC, a travs de convocatries dmbit regional, estatal o europeu. Desenvolupar activitats dR+D+i basades en TIC per augmentar lefecte incentivador de les empreses envers la innovaci tecnolgica aplicada al turisme. Collaborar amb grups de recerca de la UIB per traspassar els resultats de la recerca de lmbit acadmic al sector de les empreses TIC, a travs de la incorporaci de becaris i perfils investigadors en els projectes de turisLAB. Aquesta activitat obre una porta dentrada al mercat laboral als investigadors, els quals poden portar la R+D+i a les empreses que participen en els projectes de turisLAB. Materialitzar la transferncia de coneixement i know-how adquirits com a resultat dels projectes a les empreses, a travs dactivitats formatives, publicaci i difusi de treballs i alliberament de prototipus tecnolgics.

Promover el desarrollo de proyectos de I+D+i de concurrencia competitiva en consorcio con empresas de turisTEC a travs de convocatorias a nivel regional, nacional y europeo. Desarrollar actividades de I+D+i basadas en TIC para aumentar el efecto incentivador de las empresas hacia la innovacin tecnolgica aplicada al turismo. Colaborar con grupos de investigacin de la UIB para traspasar los resultados de la investigacin del mbito acadmico al sector de las empresas TIC, a travs de la incorporacin de becarios y perfiles investigadores en los proyectos de turisLAB. Esta actividad abre una puerta a la entrada al mercado laboral a los investigadores, los cuales pueden llevar la I+D+i a las empresas que participan en los proyectos turisLAB. Materializar la transferencia de conocimientos y know-how adquiridos como resultado de los proyectos a las empresas a travs de actividades formativas, publicacin y difusin de trabajos y liberacin de prototipos tecnolgicos.

QU S? QU ES?

LNIES D R+D+i en TIC de turisLAB

LNEAS DE I+D+i en TIC de turisLAB

PROJECTES

turisLAB
QU S?
s un laboratori dR+D+i que t per objectiu el desenvolupament de projectes TIC aplicats al sector turstic, i que neix en virtut del conveni de collaboraci signat a finals de 2008 entre la Fundaci iBit i el clster dempreses turisTEC. turisLAB posa en valor per a les empreses de tecnologia aplicada a lmbit turstic lexperincia i els coneixements adquirits pel Departament de Turisme de la Fundaci iBit al llarg de 10 anys dexistncia.

turisLAB
QU ES?
Es un laboratorio de I+D+i que tiene por objeto el desarrollo de proyectos TIC aplicados al sector turstico, y que nace en virtud del convenio de colaboracin firmado a finales de 2008 entre la Fundacin iBit y el clster de empresas TurisTEC. turisLAB pone en valor para las empresas de tecnologa aplicada al mbito turstico la experiencia y conocimientos adquiridos por el Departamento de Turismo de la Fundacin iBit a lo largo de 10 aos de existencia.

La interoperabilitat a nivell daplicaci entre els diferents actors de la cadena de valor del sector turstic, i entre solucions dempreses TIC. El desenvolupament del paradigma Internet de Serveis, i darquitectures orientades a Serveis Web (en angls, SOA Service Oriented Architecture). El foment del Web Semntic i ls dontologies en lmbit turstic, orientats a promoure la reutilitzaci de dades en mltiples entorns i dispositius, i basat en estndards W3C. El desenvolupament de mtodes numrics per a lanlisi de dades i lextracci de nou coneixement per prendre decisions en lmbit turstic i mediambiental.

La interoperabilidad a nivel de aplicaciones entre los diferentes actores de la cadena de valor del sector turstico y entre soluciones de empresas TIC. El desarrollo del paradigma Internet de Servicios, y de arquitecturas orientada a Servicios Web (en ingles, SOA Service Oriented Architecture). El fomento del Web Semntico y el uso de ontologas en el mbito turstico, orientados a promover la reutilizacin de datos en mltiples entornos y dispositivos, y basados en estandartes W3C. El desarrollo de mtodos numricos para el anlisis de datos y extracciones de nuevos conocimientos para tomar decisiones en el mbito turstico y medioambiental.

Projecte CAVAL: Definici i divulgaci dun estndard industrial dintercanvi de missatges per assolir la interoperabilitat entre els diferents actors de la cadena de valor del sector turstic i les solucions TIC dempreses de turisTEC (projecte emblemtic on participen gran part de les empreses de turisTEC i importants empreses turstiques de les Balears). Projecte BEAUTY (amb segell Eureka Tourism): Definici de models quantitatius per a la predicci de la demanda en el sector hoteler (evoluci i combinaci de models ARIMA amb Xarxes Neuronals Artificials). Collaboraci amb el Departament dEconomia Aplicada de la UIB. Projecte Factura-e (Avanza): Definici dextensions pel sector turstic del format Factura-e de factura electrnica creat per lAgncia Tributria (hi participen 10 empreses de turisTEC i importants empreses turstiques de les Balears). El resultat del projecte pot convertir a les Balears en un referent en la implantaci de la facturaci electrnica en lmbit turstic. Projecte Mashup-TV: Creaci dun sistema de generaci de canals turstics interactius per a la distribuci de continguts digitals a travs de xarxes de TV sobre IP dins entorns hotelers (TV Digital Interactiva). Collaboraci amb el Departament de Multimdia LTIM de la UIB.

PROYECTOS
ALGUNOS

Com a resultat dels 10 anys de recerca del Departament de Turisme de la Fundaci iBit, turisLAB centra la seva activitat en R+D+i en les segents lnies prioritries i especialitzacions:

Como resultado de los 10 aos de investigacin del Departamento de Turismo de la Fundacin iBit, turisLAB centra su actividad I+D+i en las siguientes lneas prioritarias y especializaciones:

Alguns projectes actualment en curs que demostren la realitat de turisLAB sn:

Algunos proyectos actualmente en curso que demuestran la realidad de turisLAB son: Proyecto CAVAL: Definicin y divulgacin de un estndar industrial de intercambio de mensajes para conseguir la interoperabilidad entre los diferentes actores de la cadena de valor del sector turstico y las soluciones TIC de empresas de turisTEC (proyecto emblemtico donde participan gran parte de las empresas de turisTEC e importantes empresas tursticas de Baleares) Proyecto BEAUTY (con sello Eureka Tourism): Definicin de modelos cuantitativos para la prediccin de la demanda en el sector hotelero (evolucin y combinacin de modelos ARIMA con Redes Neuronales Artificiales). Colaboracin con el Departamento de Economa Aplicada de la UIB. Proyecto Factura-e (Avanza): Definicin de extensiones para el sector turstico del formato Factura-e de factura electrnica creado por la Agencia Tributaria (participan 10 empresas de turisTEC e importantes empresas tursticas de Baleares). El resultado del proyecto puede convertir a Baleares en un referente en la implantacin de la facturacin electrnica en el mbito turstico. Proyecto Mashup-TV: Creacin de un sistema de generacin de canales tursticos interactivos para la distribucin de contenidos digitales a travs de redes de TV sobre IP dentro de entornos hoteleros (TV Digital Interactiva). Colaboracin con el Departamento de Multimedia LTIM de la UIB.

VISIN

VISI

Convertir-se en el centre tecnolgic de referncia dR+D+i en TIC per a les empreses del clster TurisTEC.

Convertirse en el centro tecnolgico de referencia de I+D+i en TIC para las empresas clster TurisTEC.

ALGUNS

You might also like