You are on page 1of 24

alt e rnat iva-za-vas.

co m

http://www.alternativa-za-vas.co m/index.php/clanak/article/dendro terapija/

Dendroterapija
Dendroterapija
Tweet Drvee lijei - intervju s ruskim znanstvenikom Mihailom Vinogradovim Od davnina postoje prie o ivoj i mrtvoj vodi, o drveu darivateljima energije i drveu kradljivcima energije. Z asnivaju li se one samo na mati narodnog kazivaa ili ipak imaju realnu osnovu? Jer, i u starim ljekarskim knjigama neko drvee, na primjer breza, spominje se gotovo kao panacea, lijek protiv svih bolesti. Gdje je mit, a gdje poinje stvarnost? Koje su to iscjeliteljske osobine drvea?

- U narodnoj medicini danas postoji itav pravac dendroterapija, lijeenje drveem ili uz pomo drvea, kae Mihail Semjonovi Vinogradov na poetku naeg razgovora. Drvee zaista moe izlijeiti, iscijeliti, oitaviti ovjeka, nahraniti ga energijom. Najbolji u tome su hrast, breza i bor, gotovo isto tako su vrijedni cedar, bagrem, klen, rjabina (jarebika), jabuka, ljiva... Ali, ima i onih koji ovjeku mogu ukrasti energiju. To su razne vrste topola, poput ruske erjomuhe (ili amerika vinja, kako se jo zove kod nas). Meutim, nemojte se zavaravati da ih treba iskorijeniti; nikako, jer i ti kradljivci mogu biti vrlo korisni u odreenim situacijama, ali o njima emo neto kasnije.

Od kada datiraju prve dendroterapeutske metode i kako su izgledale?

Znate, postoje zapisi da su jo u pretkransko doba djevojke odlazile brezi da bi nakupile pozitivne energije, da im udaja i ivot budu sretni. Trudnice su sjedile pod lipom, a ranjene vojnike su stavljali ispod hrasta da od njega dobiju snagu za iscjeljenje rana... Vidari su preporuivali ne samo sjedenje pored drvea, nego i penjanje po njemu, takozvano drvolaenje, kako bi se snaga drveta to vie preuzela, odnosno razmijenila s ovjekovom. I danas se djeca instinktivno penju na drvee, a mnogi grade kue u umi. Kao to vidite, nita novo pod suncem.

Kakva su pravila komuniciranja s drveem s ciljem lijeenja?

Pravila komuniciranja s drvetom koje daje energiju iscjeljenja su vrlo prirodna i jednostavna: stanite licem prema drvetu-donoru na rastojanju 40 60 cm, zatvorite oi i opustite se. Koncentrirajte se na to da primate njegovu energiju i zamislite da se vaim tijelom odozdo nagore lagano podie topli val energije. Poslije oputanja ponite raditi vjebe disanja, koje e pomoi u rasporeivanju dobivene energije po itavom tijelu. Pravilno disanje podrazumijeva udah, zadravanje zraka u pluima, izdah i period kad su plua ispranjena do sljedeeg udaha. Svaka faza traje 4 8 sekundi, a moraju se sprovoditi ravnomjerno, bez muenja i prekida. Tijekom zadravanja daha dolazi do razlijevanja energije drveta koja se pretvara u vau bioenergiju. Komuniciranje s drveem ne treba trajati dugo, nekad ne vie od nekoliko minuta i to je najbolje raditi predveer, prije spavanja. I sami znate da se ovjek poslije jedne krae veernje etnje po vrtu ili po gradskom parku, osjea mnogo bolje i pomlaeno... Najbolje je ako se osamite negdje u prirodi ili kraj svog drveta koje znate i koje vas poznaje od djetinjstva. Znate, nekada je bio lijep obiaj da se, kada se dijete rodi, posadi drvo, na primjer hrast za djeaka i jela, breza ili lipa za djevojicu. Posebno je zanimljivo gledati kako oboje rastu i razvijaju se. Dakle, veoma je dobro boraviti u poznatom predjelu, ali i ne mora biti tako. Dobro je u prirodi srediti misli, preispitati postupke, izgovoriti molitvu Gospodinu, osjetiti povezanost svega to die pod kapom nebeskom... Najzad, treba znati da dendroterapija pomae samo ako je provodite redovito, ako vam to postane dobra navika.

A to da radi stanovnik velegrada, koji nema parka u blizini, a o nekom umarku da i ne govorimo?

Specijalisti predlau da se koriste tanke ploke koje su narezane od razliitih vrsta drva. Iako svatko od nas ima svoje drvo, primijeeno je da se hrast, breza i bor uklapaju u gotovo svaiji profil. Akademik Boris Dodonov je uspio stvoriti univerzalan korektor ovjekova biopolja. To je obina ploka, komad odreenog drva, irine 20 30 cm, debljine do 10 cm. Ovaj komad ima otvor u sredini i 7 kosih, radijalnih ureza oko tog otvora.

Rekli ste da neko drvee dodaje, a da drugo oduzima ivotnu energiju.

Da, drvee - donori, donatori, davaoci energije stvarno imaju osobinu da u sebi akumuliraju veliku koliinu kozmike energije. To su spomenuti hrast, breza, bor, cedar, bagrem, klen... Svaki ovjek bi trebalo znati koje je njegovo drvo, koje mu omoguava da se lake izbori sa ivotnim tekoama, s bolestima. Kada to spozna, treba ga zasaditi u svojoj blizini.

Ali, postoji i takozvana negativna energija. Kako se nje osloboditi?

E, tu na scenu stupa drvee koje oduzima energiju. Najjae u tom pogledu su sve vrste topola i iva. Slabiji, ali vrlo korisni su i kesten , jela, erjomuha (amerika vinja). Oni su izvanredni za lijeenje nekih oboljenja. Ne znam da li znate onu rusku narodnu pjesmu Ivuka zeljenaja o djevojci koja pita ivu pored vode gdje da pronae svoju ljubav... Vidite, narodna intuicija je milenijima radila besprijekorno. Kad ste tuni, napeti ili rastrojeni, privijte se uz takvo drvo leima (du kimenog stuba) i dlanovima, kao kad ste igrali skrivaa i krili se iza drvea! To je vrlo dobro da se oslobodite napetosti i razdraljivosti. Ako imate problema s unutranjim organima, jednostavno zagrlite drvo kao dragog druga. Ali, ne preporuuje se da u tom zagrljaju boravite due od dvadesetak minuta. Ne treba naglaavati koliko je bolje da za terapiju koristite ivo drvo, a ne njegov komadi, ali u sluaju nude moe i tako. Bolji su komadi od gornjeg, nego od donjeg dijela drveta. Ne znam je li vam poznato, ali u Rusiji su se oduvijek na ovaj nain lijeili zubobolja, angina, gastritis ili glavobolja 5 7 minuta dri daicu pored bolnog mjesta i gotovo. Ove metode ne mogu natetiti i preporuuju se posebno onim osobama koje pate od spazma velikog mozga ili kardiovaskularnih bolesti.

Dozvolite da Vas, zbog osobnog interesa, upitamo o brezi. Nju su opjevali pjesnici, Jesenjin joj je posvetio mnoge stihove, a u literaturi ima toliko opisa i recepata za lijeenje brezinim sokom, liem, pupoljcima...

Tono je da je breza najpopularnija, jer ima itav niz ljekovitih i iscjeljujuih svojstva. Dovoljno bi bilo da jednom tjedno odemo u brezik, izaberemo jedan od veih primjeraka ovog lijepog drveta i da ga zagrlimo i ostanemo uz njega petnaestak minuta. Spomenuli ste njena ljekovita svojstva: brezovi pupoljci, sok, list, pa ak i gljiva koja na njoj raste aga, sve je ljekovito, iznimno bogato bioloki aktivnim materijama. U liu breze ima eterinih ulja, vitamina, rutina, karotena, fitoncida, flavonoida... Mlado lie sadri i proteine, masti, vitamine. Najbolja je takozvana bradaviasta breza, ona koja je kao posuta mirisnim smolastim suzicama.

Aktivni ugljen treba svakako imati u kunoj ljekarni. Dobar je protiv trovanja i akutnih bubrenih kolika. ajevi od lista breze su odlini protiv povienog krvnog tlaka, a ublaavaju i bolove. Razni biljni preparati od breze poboljavaju cirkulaciju, razgrauju trombove, i zato se preporuuju kod tromboflebitisa, upala na koi, upale plua, bronhitisa, bolesti une kesice, urinarnih putova i drugih. Vrlo je korisno da se breza upotrebljava kod bolesti izazvanih radijacijom. Breza ubrzava zarastanje rana, regulira rad jetre i unog mjehura. Da bi se ubrzao i intenzivirao proces dendroterapije, specijalisti savjetuju da se svakodnevno bar 50 puta kaiprstom blago masira mjesto u podruju desnog podrebarja, gdje je smjetena jetra. ajevi od listova i pupoljaka uspjeno i bez oiljaka pomlauju tkivo, ak i kod dubokih rana. ajem od brezina lista perite kosu, jer ete tako imati jaku, svjetliju i gustu kosu kao stari Slaveni. Pijte ajeve od breze i kombinirajte ovaj postupak s boravkom u prirodi i direktnim kontaktom s drvetom. Kod spazama velikog mozga pijte aj od listova breze i trave rosopasa, po jednu treinu ae triput na dan. Kod srane insuficijencije pomae brezovo lie i trava kantariona. Breza takoer potpomae koncentraciju, jaa panju i osnauje organizam. Ona jo i sjajno ionizira zrak.

Kako je s ostalim drveem?

Hrast takoer ima izvanredna svojstva, prije svega djeluje kao antistresna terapija. Aktivira cirkulaciju i smanjuje vrijeme ozdravljenja. Jedan je od najboljih generatora pozitivne energije. Jako je dobro da u domu imamo namjetaj od hrastovine, ne samo zato to je dugotrajan i lijep, nego i zato to zrai pozitivnom energijom. Bor smiruje i eliminira psihiku napetost. Dui boravak u borovoj umi ovjeka spaava od kalja, kihanja, bronhitisa i slinih problema. Bukva jaa otpornost na stres i jaa koncentraciju, povoljno djeluje i na cirkulaciju. Kesten olakava reumatske tegobe, eliminira nesanicu i, kako kae narodna mudrost, tjera strah i napetost razliitog porijekla. Dodao bih, takoer, da mnogo od spomenutog drvea djeluje na jaanje organizma protiv alergije, ali dok alergija traje, najbolje e pomoi komadi drveta o kojima je ve bilo rijei, jer, posebno u periodu cvjetanja, direktan kontakt s drveem moe izazvati neeljene reakcije.

I, najzad, je li drvee oko nas neka vrsta pokazatelja kako ivimo i kakvo nam je zdravlje?

Da, u pravu ste. Drvo djeluje na prostor u kome raste, ono ga na odreen nain titi.

Loe stanje drvea oko kue je znak vlasniku da neto nije u redu. Poruka, dakle, glasi: nauite komunicirati s prirodom, shvatite njezine poruke! To e vam mnogo pomoi.

Tweet

Svidio Vam se lanak? Primajte na elektronski asopis, besplatno je! Pribiljeite se ovdje!

Povezani lanci
Gemmoterapija - lijeenje uz pomo mladica i pupoljaka drvea Klimatoterapija - lijeenje elementima prirode

Komentari
Prije nego to ostavite komentar, obavezno proitajte pravila komentiranja na naem portalu.

mirko

July 16, 2012 u 5.31 Da li to isto vrijedi i za drvene kue. Hvala pozdrav

Miranda

July 16, 2012 u 5.32 Hvala vam za ovaj izvanredan lanak o dendroterapiji. Molila bih vas za inf ormaciju o terapeutskom djelovanju masline - da li je poznato podruje njenog terapijskog djelovanja? Unaprijed hvala!

eljko

July 16, 2012 u 6.18 lijep lanak, pohvala,no nije reeno kako znati koje nje nae stablo, ono koje nas poznaje od djetinjstva, postoje li kakve teorije u tom smjeru?

SU

July 16, 2012 u 6.38 Miranda, maslina je isto tako drvo koje daje energiju. Jednom prilikom sam se poalila svojoj doktorki homeopatije na optu malaksalost i nedostatak energije. I dobila sam maslinu (kapi). Pre toga sam nesvesno imala potrebu samo da jedem masline, jela sam ih kao i sve ostale grickalice. Nae telo veoma esto samo zna ta mu je potrebno i onda nam se to trai. Pogledajte terapiske vrednosti i bahovih kapi.

jasna

July 16, 2012 u 8.31 Uz ovaj sam divni lanak se osjeala toliko dobro, skoro kao u etnji umom. Takve su mi etnje neto prekrasno, pravo uivanje, vjerojatno iz gore navedenih razloga. Nisu mi potrebni oni pogledi s visine na ponuene pejzae, zbog kojih planinari idu na vrhove planina. umske stazice me oaravaju i sva priroda koja se tu nae, me f ascinira, ispuni zadovoljstvom i energijom. Mislila sam da je tome razlog kisik, kojeg lie danju stvara, al je oito i pvp u kombinaciji. I ovaj lanak nas potie na razmiljanje,kako sve ivo na ovom svijetu trebamo uvati. S potovanjem se odnositi prema prirodi ona e nam to sigurno viestruko vratiti. Hvala to ste mi ovime uljepali dan

milisav

July 16, 2012 u 8.42 Pokusavajuci da kroz samoobrazovanje nadjem odgovor zasto se razbolimo i koji je nacin da povratimo zdravlje koje smo poljulali,usvojio sam misljenje kompetentnijih od mene da se razbolimo zbog pogresnog stila zivota a da zdravlje mozemo povratiti povratkom na zdrav stil zivota.Ko za promene nije spreman,samo ce placati raznoraznim ,,strucnjacima skupe lekarije,ocekujuci da ce im pomoci.Postoji tzv.ef ekat placebo lijeka.Te mi mozemo sebe ubediti kako nam je bolje,cime i moze doci do poboljsanja naseg zdrastvenog problema.Ali,zdravlje mozemo povratiti samo na jedan nacin:korenitim izmenama dosadasnjeg nacina zivota.Mozemo mi sedeti pod raznoraznim drvecem,osecati se trenutno prijatno,ali nije tu resenje.Dva stuba zdravlja su:hrana i otsustvo stresa!Ishranu mozemo menjati,stres mozemo smanjiti.Ali lakse je piti tablete i drzati se starih navika.Ja sam sebi zadao zadatak,nikad tableta na moja usta!Imam 64g i ne pijem nikakve tablete sem piva svremena na vreme.Aktivan sam po 16h dnevno.Sa 183cm i 78kg kojih sam imao kad sam bio u dvadesetim godinama,ne povecavajuci obim kaisa,lekar mi nije potreban.

milisav

July 16, 2012 u 9.14 Izvini Z eljko,kakvo nase stablo?Detinjarija!Naravno da su mnoge biljke tumacene kroz istoriju kao magicne,te razni narodi imaju razne svete biljke.Tako su Rimljani pravili vence od verbene te njima kitili glave pobednika.Verbena je dragocena lekovita biljka,ali danas potpuno zapostavljena i pala u zaborav.Savremena f armacija nastala je na korenima prethodnih iskustava,uglavnom biljnog porekla,mada je tu bilo svega i svacega do nedavno.Hemicar iz Bajera(f irma koja je pravila boje) je izdvojio sastojak iz vrbe(Acetil salicilnu kiselinu) patentiranu kao Aspirin!I Bajer je postao svetski magnat sa brendom,kako se danas kaze.A u stvari je tako prosto:kora vrbe koju svako moze oguliti dzabe spremiti kao odvarak ne placajuci skupi aspirin.Ali

sta je lakse?Guliti koru ili popiti tabletu?

milisav

July 16, 2012 u 9.21 Postovana Miranda,cemu ti sluzi kompjuter?Ukucaj na gugl MASLINA i dobices odgovore na sve sto te zanima.Cemu pitanja nama amaterima?

milisav

July 16, 2012 u 9.33 Z a SU.Upravo iscitavam knjigu NAPITAK Z A BOLJITAK o alternativnoj medicini.Neko ko nije upucen u problematiku koju navode dvoje autora,po meni kompetetnih,jednostavno je analf abeta.Ako zelis prosiriti svoje znanje o alternativnoj medicini,bez poznavanja ove knjige si posve nekompetentna,bez obira na tvoje obrazovanje.Iz dana u dan ogroman je priliv novih ispitivanja i ni osobe koje se bave istom problematikom ne stizu iscitati sve sto se sliva iz naucnih ispitivanja,o laicima da i ne govorim.

Makedonka

July 16, 2012 u 10.35 Prekrasno, gi citam site Vasi objavi i se voodusevuvam , se razbira se sto mozam primenuvam i prenesuvam na moi dragi osobi, Vi blagodaram i pozdravuvam

Ivan

July 16, 2012 u 10.57 Ovo je jedan od boljih lepih tekstova koji sam proitao na vaem sajtu i vrlo rado itam tekstove sa sajta,ovo to ste napisali o leenju drveem sam uvek nekako znao od malena nisam znao moda da opiem ta je u pitanju, ali uvek kad sam u umi oseam se mnogo bolje i oputenije zdravije i jednostavno oseam neto mnogo lepo gotovo magino to nemogu da opiem reima i ma koliko da sam etao tog dana po umi kui se vratim prepun energije potvrujem sve gore navedeno iz teksta. Hvala vam na ovako predivnim tekstovima.Ivan

Vinko Sunde ( Google )

July 16, 2012 u 11.07 Z ahvalan sam Vam na ovim - mnogim inf ormacijama vezanim za ouvanje i poboljanje zdravlja. Mnoge od ovih inf ormacija koje su mi bile dostupne i u mladosti, ovjek tada propusti mislei da su sve te bolesti za nekog drugog, ali kadu ue u jesen ivota ili kada prekorai 75 godina, onda tek poima shvaati da je stiglo vreme da se i sam mora pozabaviti raznim zdravstvenim problemima. Ja konkretno do 79 god. nisam imao veih problema. Poelo je

sa vidom, mrena ( katarakt ), to sam veoma brzo i lako rjeio, no malo potom poelo je sa bolovima u jednom koljenu i to samo kad hodam po jakoj uzbrdici ili nizbrdici ( kao i uz stepenice ili niz stepenice ). Obavio sam sve potrebne pretrage i snimanja, te oko 14 ili 15 puta na f izio-terapiju - bez ef ekta, potom sam primio 5 injekcija za koje sam platio 60 Eura ( u Z agrebu ), bez ef ekta. Napokom sam preko interneta saznao za Magnezijev Klorid i sve je krenulo na bolje da sam u roku 3 mjeseca skoro i zaboravio na bolove. Ljepi pozdrav !

Ksenija

July 16, 2012 u 12.40 Redovno citam vase clanke, cak ih i cuvam,da mogu da se potsetim kad mi nesto zatrebakao pesak u prirodi, cesto sam na Fruskoj Gori i prilikom odmora obavezno se naslonim na najblize drvoiskusni planinari su me tome savetovali, tako se brze odmoris i brze povratis energiju, sto potvrdjuje i ovaj clanak ne mogu da se ne osvrnem na komentare gdin Milisava, bas nam svima odrza bukvicu, prilicno prepotentno, a bas nicim izazvan !!!

jasna

July 16, 2012 u 12.58 Ksenija svaka ast imam isti dojam

July 16, 2012 u 13.38 (Napisano 16. 7. 2012. u 16:40) Prije dosta godina HT V je objavio reportau o indijskom alternativcu pred ijom kuom redovito stoje deseci pacijenata. On lijei od raka tako to skida koru drvea i potom prepisuje recepte za ajeve! Iznimno je uspjean, navala je golema, stoga je europske reportere zanimalo kako to da ivi u tronoj kuici i da za recepte nita ne naplauje. Kae Indijac da je njemu dovoljan krov nad glavom, jedna kravica i nekoliko domaih ivotinja. I potom je naglasio da je pohlepa korijen svih zala!

Mato

July 16, 2012 u 13.54 Mene f ascinira lipa. U Vinodolskom kraju u kamenu i makiji spoznao sam mo lipe, Redovito svaka terna i izvor o daren je lipovim drvetom. Doavi u podruje aluvijalne ravni rijeke Drave posadio sam tri lipe kraj bunara. Sadnice su mi poklonili dobri ljudi iz Z denaca. Iscjeljiteljska mo drvea je dar njihovog genoma koji je sloeniji od naeg....Sadite drvee.

John Plut

July 16, 2012 u 14.28 Vrlo sam veseo i zadovoljan, da sam se uclanio u vase drustvo, i da primam poruke sa savjetima za razlicite vrste ljecenja. Ja sam sam imao vec dva puta presadjena jetra i sada se najvise zdravim naravnim ljekovima i uzivam prirodnu hranu. Moje zdravlje je do sada izvanredno i krv mi je odlicna, i to samo zahvaljuci hrani koju uzivam. To jes naravno voce i vse naravne proizvode bez ikakvih kemikalija, koje kupujem kod nasih seljaka AMISHA u Kanadi. Hvala vam za izvanredne savjete, koje spremim u poseban f ile pod imenom NARAVNA INT ERNAT IVA. Lepi pozdrav - John

nena

July 16, 2012 u 15.40 Oduevljana sam o ovom predivnom predstavljanju drvea (dendroterapiji). Hvala na svim lancima koje nam aljete. Mnogo sam nauila, oduevila sam se i volela bi kad bi svako dete na asu, nije vano kojem, zasadilo jedno drvo.Svakako pre toga da im se objani o svakom drvetu ta nam sve jedno drvo prua, sem hladovine. Verovatno bi naa deca sva odgovorila da drvo slui da se sakrijemo od sunca. Seco, izaberite svoje drvo i zasadite ga i negujte ga, volite ga i dajte mu ime. Z ar vam to nebi bilo zadovoljstvo??? Napred deco i sreno! :<3

izudinzivcic

July 16, 2012 u 17.04 Slaem se sa Milisavovim stavovima, a mislim da je i autor lanka u pravu. Milisav spominje psihu i tu je uloga drveta velika jer ako ima jaku volju moe sve pobijediti.Autor je u pravu i mislim da drvo pomae ako ni zbog ega drugog, onda zbog kiseonika koji isputa, kao i mnoga druga eterina ulja koja su uglavnom zdrava za ovjeka-

Andi

July 16, 2012 u 17.48 ....Kad osetite potrebu da se oglasite, nekako ste dodirnuli onaj kanal energije koji kroz zajednistvo tece! Upravo, ja, pozeleh reci radosti podeliti sa Vama. Tekst je izuzetan. Odrasla sam do pola veka, i spoznala da sve sto srcem radim, cini me blize svom Jastvu. Ne trudim se da zapamtim imena drveca, ali ga u svojim setnjama grlim i prisvajam. Dragi prijatelji, bez nekog znanja o isceliteljskim mocima drveca, ja sam naprosto grlila i priljubljivala svoje telo uz ta gorostasna stabla. Obujmim rukama stablo, spetljam prste, priljubim prvo blago svoje telo i lice, a onda doziram jacinu sve dotle, dok mi se brazdave staze kore ne utisnu na kozu! Tako mislima putujem kroz svaki unutrasnji kanal, i drvo bude u meni i ja budem u njemu.Ono je moj ucitelj spokoja, osmeha, drhtaja. Naucilo me, da stopala s korenjem istresem u neke podzemne vode, i da podizanjem glave prema krosnji dodirnem nebo! Odrvenim se i sva godisnja doba propustim kroz disanje Prelepa su to putovanja. Hvala Vam sto me cinite istinski zivom u ovom svetu nespoznatog. Blagosloveni bili

milojka

July 16, 2012 u 20.01 Hvala Vam za ovo objanjenje sa drveem .Ja sam skoro svaki vikend u prirodi, gdje su oko mene veinom borovi i breze, ali ih nisam znala pravo koristiti niti se sa njima druiti na pravi nain,ali u to ispraviti ve od idueg vikenda. Hvala vam za sve ove korisne inf ormacije, koje su nam na dohvat ruke,ali ih nisam znala koristiti.Odlini ste,sve pohvale!!!!!

milisav

July 17, 2012 u 3.17 Z a Kseniju.Vi ste me pogresno doziveli.Nista nisam izmislio sve sam od drugih pokupio pa drugima prenosim kako su drugi meni preneli svoje znanje nestedimice kroz knjige naprimer.Osobu koja me upucuje u znanje dozivljavam kao dobrocinitelja te se ne osecam manjim zato sto on od mene vise zna.I on je od nekoga usvojio znanje za pocetak te ga nadopunio kroz svoje iskustvo.Mozda delujem ,,prof esorski ali se tako ne osecam.S postovanjem,Milisav

jasna

July 17, 2012 u 4.12 bok Milisave, sve je o.k., ali ona replika eljku nije ba djelovala kao prenoenje znanja, nego ukor s prizvukom poruge oko vjerovanja u dendrologiju. mi svi neto doivimo, proivimo i imamo neka iskustva iz tog vidljivog , no vjerovanje i osjeti su nevidljivi, a i njima stiemo iskustva, da ne priam o dui, koja je takoer nevidljivi dio nas i ini nas kompletnim biima. Neto uimo iz knjiga, neto vlastitim iskustvom, a dozvolite da nas i ALT ERNAT IVA neto za nas odabere i neem poui,. srdaan pozdrav

Miro

July 17, 2012 u 5.17 zanimljiv lanak

Elvira Roival Handja

July 17, 2012 u 6.17 Vrlo zanimljiv lanak. Bilo bi dobro da se nadoveete na to pa da napiete uticaj najzastupljenijih drvea na naem podneblju. Mene pre svega zanima uticaj platana poto sam okruena njima. Pozdrav

zluki

July 17, 2012 u 7.59 Milisave, po svemu sudeci bolje je stati pored vas nego pored drveta, ha ha ha, kad ste tako zdravi. I ja sa svojih - - godina i 65 kilograma, ne gutam tablete i verujem u zdravlje kroz zdrav stil zivota, ali mislim da ima nesta i u drvecu svakako. Z asto svi lete na Z latibor kad se osecaju lose sa plucima i stitnjacom, to mi dodje kao vazdusna banja. Hvala na preporuci, procitat cu napitak za boljitak.

Ksenija

July 17, 2012 u 9.28 Dragi Milisave, utisak koji ste ostavili svojim komentarima, ocito ne delim samo ja, Jasna, pa i Z luki sa Vam lepo odgovorili i tu cema staviti tacku, da ne kvarimo dobre vibracije i osecanja koja provejavaju kroz ove komentare i razmenu misljenja, srdacan pozdrav svima, Ksenija

Antikapitalist

July 17, 2012 u 10.42 D. upravu si dobro se sjecam tog dokumentarca. Pa proslo je mozda i 10g da sam ga pogledao. Nevjerovatno mi se onda cinilo da covjek jednostavno ljeci bolesti za koje je danasnja medicina sljepa. I to bez ikakvih pretraga jednostavno mu kazete u par recenica sta vas pati. A on izvadi iz neke od svojih kosara odredjenu vrstu kore ili korijena i da vam naputak za pripremu. Misli da taj domorodac nije cak imao ni osnove skole. Sto se tice ljecenja energijom. Mislim da je sva energija koja titra do 7.5hz dobra i icjeljujuca energija. A te energije mozemo naci na razlicitim mjestima. Od drveca pa do rijeka, mora, zivotinja, glazbe, kristala, piramida.. Jednostavno to je grana znanosti o kojoj se da puno pricati i jos vise uciti. Najveci problem naseg zdravlja je robovlasnicki nacin zivota. u protivnom si drzavni neprijatelj. Ja se recimo trudim zivjeti zdravo. Nepijem gazirane sokove, nejedem bombone, kekse, crveno meso, i mnogo toga sto nam zapad nudi. Ali nemogu izbjeci da radim 8-10h dnevno u prilicno nezdravim uvjetima punih stetnih plinova od zavarivanja i raznih kancerogenih prasina. Da bi mogao prezivjeti pa onda opet moram piti vodu iz slavine koja je mrtva i puna klora. Z atim hrana koju nabavljam uglavnom po marketima i trgovackim centrima je uglavnom spricana raznim pesticidima, punjena raznim stereoidima, cjepljena raznim antibioticima, konzervirana raznim iluminatorima, pa sad jos GMO. Jos na to sve dodati onecisceni zrak sa kiselim kisama. Pa sad ti zivi zdravo zato podrzavam ovakve stranice gdje si mosez pomoci na jef tin i bezbolan nacin

eljko

July 17, 2012 u 10.42 za Mislava: stablo se izvija, ljudi oprataju. i nije djetinjarija, dakle malo pogledati u djela Viktora Schaubregera i Rudolf a Steinera, a nije naodmet proitati i knjige Vladimira Megre-a, kad ve govori o prikupljanju znanja.

Sonja

July 17, 2012 u 21.22 Pozdrav na site koi se druzat na so vas! Okolu ovie mitovi, legendi ili realnost.Majka mi se bori so rak na koski i jetra. Pred mnogu godini tatko mi posadil zimzeleno drvo koe po nekolku vreme go presadile od drugata strana na ulicata so majka mi. Taa otkako pocina tatko mi drvoto go neguvase i go obozava.Ovaa prolet vo isto vreme drvoto i majka mi pocnaa da pokazuvaat znaci na nemok i bolest. Do drvoto ima niknato i drugo rastenie so crni sitni plodovi koi gugutkite go obozavaat a i nie jademe po nekoi zrno.Sega se dvoumam dali da go iskornam zrnestoto rastenie da ne mu ja odzema energijata na borceto, bidejki e izniknato do samoto drvo. Ako imate nekoja pretpostavka kako da postapam kazete mi.Jas sum sepak da go otkornam novo niknatoto rastenie. Blagodaram i mirni denovi na site!

milisav

July 18, 2012 u 1.15 Napisacu nesto sto nema nikakve veze sa ovdasnjim temama ali ima veze sa nasim mentalitetima.Elem,kao obicni ne mozemo ravnodusno prihvatiti savet ili misljenje obicne osobe.Z asto?Pa zato sto sebe u toj situaciji dozivljavamo kao manjom u usporedbi sa onom koja nam iznosi svoje misljenje,jer eto ona zna a ja ne znam,ona je dakle od mene vrednija,....Koliko smo se u zivotu puta pokajali sto smo nekom izneli svoj dobronameran stav?A sad da se vratim na ,,dendroterapiju.Meni to zvuci na novokomponovanu(ne smem se izraziti kako bih se izrazio u nekom licnom kontaktu),te slobodno me nadopunite po volji.Elem ni u jednoj knjizi o lekovitom bilju nisam naisao na podele lek.bilja po morf ologiji:jednogodisnje,perene zbunovi,drvece.Reci kako odredjeno drvo siri pozitivnu energiju je detinjarija.Mi se u blizini osecamo, pored odredjenog drveta, pozitivno.Sto je za mene lijepo drvo,za nekog moze biti ruzno.I toj osobi doticno drvo ne siri ,,pozitivnu energiju,vec naprotiv.A i vrabci znaju da cetinari ispustaju etericna ulja koja deluju pozitivno na disne bolesti.Nije nego,otkrio autor Ameriku.Poz svima

milisav

July 18, 2012 u 4.39 Z a ANT IKAPITALIST U.Imam ozbiljan komentar na Vas tekst:nemam komentara.U potpunosti dijelim Vase misljenje.Negde sam procitao da je bolje pojesti i prskanu jabuku,nego nikakvu.Nama na izbor.Poz

eljko

July 18, 2012 u 5.33 da drvee iri pozitivnu energiju zna se iz brojnih pokusa, da biljke openito ire u prostor energiju te da ak meusobno komuniciraju, te da je mogue da biljke koje su rasle zajedno, ako jednu preselimo u udaljene krajeve nastave komunicirat, ne znam kako to rade, no postoje dokazi da komuniciraju, da komadi drva zrai jo neko vrijeme energijom isto tako moemo i sami provjerit ako ga nosimo sa sobom prislonjenog uz tijelo. ako neto ne vidimo, to ne znai da to ne postoji. imazalil je sredstvo kojim se prskaju citrusi i gore je od otrova za mieve(toliko o prskanoj jabuci)

milisav

July 18, 2012 u 6.05 Z a Z eljka.Jedini Bog kojemu se ja klanjam je zdrav razum i trenutni stav nauke.Kad smo bili deca bajke su nam bile omiljene pred spavanje,pricao sam ih i ja svojoj deci.Skloni smo da verujemo u misticnost,zagonetnost pojava.Kada covek spozna prirodu neke pojave,nestaje mistike,rasprsi se nasa bajkovita masta,koja cini svasta,ostaje ogoljena pojava koja je bila do juce nepoznata te i time podlozna raznim ,,bajkama.Stajner mi je poznat,imam dve njegove knjige te mi je i poznat pojam antropozof ije koji je on uveo.Nekompetentan sam za komentar,procitao sam da je imao izvesnih uspeha i sledbenika.Ali gde je on danas?Z a ostale navedene,nikad cuo.Te me ni ne zanimaju.Nedavno sam procitao u Politici da su Srbi jedan od najsujevernij naroda u Evropi.Prosle godine je uhapsen momak od 33g kpoji je zaradio 17ooo eu na oslobadjanju osoba od crne magije.Pa kakve su to osobe koje su ga placale?Totalni primitivci i emocionalno nezrele osobe!Nisu oni idioti.vec emocionalno i intelektualno nezrele osobe.One su uopste uskracene emocionalne zrelosti.

milisav

July 18, 2012 u 6.36 Dozivio sam da mladi bracni par,bivajuci grub prema svojoj devocici od 4g angazuje babu vracaru za oslobadjanje opsednutosti svog deteta,umesto da ispolje neznost koju je trebala njihova devojcica te je bila ,,problem zbog emocionalne uskracenosti.Z alosno je do koje mere vlada primitivizam u nasem narodu.Otuda ponekad budem grub prema takvom ispoljavanju.A kako otvoriti oci onima koji ne vide?

Antikapitalist

July 18, 2012 u 6.47 Mislav znastveno dokazano je da biljke bolje rastu kada im se pusta klasicna glazba. Krave daju vise mljeka kad slusaju klasicnu glazbu. Nije li to oblik povezivanja energije. Nisu li danas u medicini laseri jedan oblik energije. Nisu li radio valovi jedan oblik energije. Sto se tice sanera i prevaranata njih ima u svim granama zivota. Nazalos najlakse je manipulirat sa bolesnim ljudima. To rade sve vlade ovog svijeta pa i vecina religija. Kod kuce svako od vas moze napraviti jedan eksperiment. U jednom clanku na alternativi vam je objasnjeno kako da napravite pravilnu piramidu. Kad ste napravili piramidu, unutra stavite jabuku i jednu jabuku stavite sa strane. Moze biti i casa mljeka ili bilo sta drugo. Rezultat ce biti da ce jabuka sa strane uvjek puno prije struniti nego ova unutar piramide. Jel pravilan piramidalni oblik okrenut pravilno prema stranama svijeta prikuplja pozitivnu energiju. Takvih oblika ima mnogo. Osim oblika ima i raznih materijala koji prikupljaju pozitivnu energiju. A najbogatiji grad na svjetu Hong Kong je sagradjen po f eng shui nacelima. Meni su poznata najmanje 3 dokumentarca o Hong Kong-u i f eng shui-u

milisav

July 18, 2012 u 6.47 Z a Z eljka.Ukucaj na guglu Fitroj Karpa,dobices Wikipediju i podatke o njemu.Posedujem njegovu knjigu TAO FIZ IKE,mozda ce te zaintrigirati.Poz

milisav

July 18, 2012 u 6.50 Izvini za omasku,Fritjof Capra(nije mi za cudit kakvo mu je neobicno ime)

milisav

July 18, 2012 u 7.04 A.kapitalista.Nemam pojma o f .s. te i ne komentarisem.Kao laik prosecne obrazovanosti,ne mogu govoriti o pojavama za koje nisam kompetentam.Ne odbacujem nista a priori,kao sto i nista a priori ne prihvatam doli stav nauke u ovom trenutku.Kako rece Dekart:Mislim,dakle postojim,sve ostalo je za preispitivanje.Moj deda je i pusio i pio pa doziveo 90g,reci ce neko.Izuzetak ne krsi pravilo.No kad se sagledaju stasticki podaci(jedino merodavni)onda duze zive oni koji ne piju i ne puse.A kao obicni,skloni smo iznaci opravdanje i zabasuriti svoje slabe sklonosti.

milisav

July 18, 2012 u 7.16 Alhemicari su pokusavali da pronadju ,,kamen mudrosti,,,eliksir zivota te kao glavno,da od obicnih elemenata dobiju zlato(eh nepresusna ljudska pohlepo).Mnogi su postali zrtve svojih eksperimenata plativsi zivotom da bi M.Kiri pokazala kako radioaktivnim raspadanjem nastaje novi element.Ovencana Nobelovom nagradom,platila je svojom ozracenoscu svoje otkrice,te pokazala da alhemicari nisu bili bez intuicije.

Antikapitalist

July 18, 2012 u 7.16 Mislav f eng shui je znanost o prikupljanju energije. Z nas li da kad covjek umre da je laksi za 22g. Neki tvrde da je ostao bez duse. A ustvari ostao je bez energije. Upravu si kad kazes da je neko dozivio 90g a pio i pusio. Al se zaboravlja kakvu je ostalu hranu konzumirao. Mnogi rade razna ciscenja i razne detoksikacije organizma a da to i neznaju. A onda se pojavi druga osoba koja je umrla u 35g zivota a nije ni pila ni pusila. Al se opet zaboravlja ono drugo sta je unosila u sebe putem hrane. Kazu za coveka da je onakav sta jedes i pijes tako svaki majstor zna kad radi neku gradjevinu da od kakvog materijala radi da ce takva i biti. Nemozemo napraviti nesto od stakla i reci da je to kamen

sandra

July 18, 2012 u 14.22 Prvi put sad ujem o dendroterapiji. Ali ostala sam paf ! Naime, jednom, vraajui se s posla kao i uvijek istim putem, kao da sam ostala bez snage (bila sam malo i deprimirana taj dan) i trebala sam proi ispod T OG stabla kao i svaki dan. Jednostavno sam podigla glavu i zastala i tako duboko udahnula. Kao neki time out. Osjeala sam kako mi to stablo daje kisik i snagu! Tih 20 sekundi ispod T OG stabla na putu ostalo mi je pod jakim dojmom u sjeanju. I danas kad proem, pozdravljam ga u sebi iz zahvalnosti i jer mi je to bio poseban doivljaj. Z nam da su biljke ive, ali ovakvu interakciju nisam oekivala i nikom nisam priala o tome

dok nisam ovo proitala. Iznenaena sam i drago mi je da to nije neki moj umiljaj. Hvala na lanku!

jasna

July 18, 2012 u 15.21 U prilog temi dendroterapije i o korelaciji nas s biljkama ima puno krasnih primjera. Proitala sam ( ili ak na tv-u vidjela prilog ) o sluaju, kad je biljka bila toliko vezana i nauena na svog gazdu, ( bolje rei prijatelja-dobroinitelja ),da je inila nevjerojatnu stvar. Bila je u stanju i ne vidjevi da ovjek dolazi kui, pri njegovom dolasku, pokrenuti elektrinu bravu na ulaznim vratima stana, Tako da su se vrata bez kljua otvarala. Od tad biljke promatram s puno veim respektom. Otvorena sam za svaku pozitivnu priu , volim ih uti, volim vjerovati da su istinitepa nek me usprkos mojih 68 g na leima nazivaju podjetinjelom ili pljesnivkom.svejedno mi je,

Odsanjana

July 19, 2012 u 5.13 Potovani alternativci, rado vas itam i cijenim savjete, znanje i razliitost. Molim da mi kaete neto o narodnom vjerovanju da nije dobro orah imati kod kue. Ja imam krasno drvo oraha i ao mi ga posjei, a orahovica mi je najdrae alkoholno pie. Djeca dok su mi bila mala stalno su bila na orahu..

jasna

July 19, 2012 u 12.46 I mi imamo orah, i u gradskom dvoritu gdje stanujemo i na ranu . Vesele nas oba stabla. Iako kau da orah oduzima energiju ne uzimam to doslovno. Ne ivim pod njim pa se time previe ne zamaram, Rae uzmem k srcu ovaj drugi pozitivni dio prie s njegovim ljekovitim plodovima.O kolaima da i ne priamjer se ba ne moe rei da su ljekovitiha ha ha Orahovici svaka ast i potovanje i od moje strane

Katarina

July 20, 2012 u 6.18 Toliko mi se svidio clanak o dendroterapiji,zar ima ista ljepse nego zagrliti drvo i u tisini mu uputiti sve svoje skrivene misli.bez kuhanja cijedjenja i raznoraznih pripravaka.Drvo je zivo i ono kao i mi boluje,raste i umire kao i svako bice.Hvala Alternativi za pronalazanje svega sto nas nadahnjuje.Katarina

hortenzija

July 21, 2012 u 4.51 Ne zamjerite Milisavu, mislim da je zalutao meu nas. Z nanje i nauka!? A gdje je ljubav kao najjaa snaga, najvea mo, u univerzumu. Sa puno potovanja se odnosim prema biljkama, cvijee raste od moje ljubavi prema njemu.

zluki

July 21, 2012 u 5.54 U treem razredu osnovne skole nesto smo ucili iz prirode o drvecu i lozenju drveta i kako to ono grije pa sam na upit uciteljice rekla da ja mislim da drvo raste, raste i upija suncevu toplotu pa kad mi onda drvo lozimo u sporetu, izlazi ta sunceva toplota i mi se tako grijemo. I danas nakon gotovo 6o godina taj moj odgovor mi se jako svidja, zadovoljna sam da sam tako mala tako lepo mislila i shvatala prirodu.

branko

July 22, 2012 u 11.31 Svako drvo je korisno. Z ato treba gde god se moe saditi drvee. zluki je dala veoma lep i pametan komentar. Drvee akumulira sunevu energiju, i to je korisno. Z amislite koliko u naoj zemlji ima praznih povrina koje bi se mogle i trebale zasaditi drveem (poumiti). Izraunajte sada koliku bi koliinu drvne mase dobili kada bi to uradili. Verujem da je sadnja uma izuzetna mogunost da se ree mnogi problemi. Z a sada toliko, a ako moje izloeno miljenje bude prihvaeno i ako se itaocima dopadne, nastaviu da o pomenutoj temi piem i dalje.

jasna

July 23, 2012 u 4.51 branko Uope nema sumje da je tako, jedino osvjetavanje svih nas i poticanje da neto lokalno poduzmemo odrazit e se i globalno. ikare i ova nesretna ambrozija koja mui tolike ljude nestale bi . To je samo zrnce dobrobiti, uma je ivot, a mi je sijeemo za neki momentalni interes, nakon toga zemlju zapustimo. Srea je, da i priroda u svojoj naravi ima tendenciju iz zaputenog terena obraslog ikarom, prerasti u umu. No taj proces uasno dugo traje.Naravno, ako je teren takav da kie i vjetrovi odnesu zemlju, povratak ume je skoro zauvijek nemogu.

zvonimir

July 23, 2012 u 7.56 Z nate, u vrijeme studija imao sam dva najbolja prijatelja i esto sam ih zvao da idemo na Trebevi (Sarajevo)sluati kako uma pria - i smijali su mi se Danas imam 72 godine, a oni su otili ima ve desetak godina Ja, se i danas u umi ponovno raam i dobivam snagu

Vlado

July 25, 2012 u 12.16 U mom kraju ne preporucuje se spavanje ispod oraha. Jedna moja baka je jas kao dosta mlada spavala ispod oraha sa rukom savijenom ispod svoga tijela. Kada se probudila ruka joj je ostala ukocena u tom

polozaju. Tako joj je ostala za cijeli zivot.

hortenzija

July 26, 2012 u 7.40 Samo pii Branko. Samo pii!!! Mene nisu uili da volim drvee ali moja ljubav za drvee, biljke, zemlju je valjda u mojim venama, u genima. Samo pii.

nataa

July 28, 2012 u 21.26 Super je lanak.Svi mi se polako,ali sigurno vraamo prirodi i traimo mir i sigurnost.U dvoritu zgrade u kojoj ivim se nalazi drvee platana ginka i tise koje je staro oko 150 godinaNa korjenju tulipan drveta,koje je jedino u gradu u kom ivim sjedim svakog jutra i pijem kaf uStvarno ga oboavam!!Va lanak mi je pomogao da malo bolje se pozabavim sobomMoete li mi rei kakav je uticaj navedenog drvea na ovjeka?Hvala

irena

July 29, 2012 u 17.39 Ovo je stvarno lep i koristan clnak.

branko

July 30, 2012 u 4.59 Drvee treba saditi koristei svaku priliku. Ja sam uo da u nekim zemljama postoje umska groblja u kojima se umesto skupih kamenih spomenika, grob pokojnika oznaava jednim posaenim drvetom.Ne znam da li je to istina, ali voleo bih uti da li jo neko zna neto o tome i kako se ljudima svia takav postupak. Setimo se samo groba velikog ruskog pisca Lava Tolstoja, gde umesto bilo kakvog spomenika imamo samo zemljanu humku obraslu zelenom travom, i to deluje velianstveno, vrednije od svake piramide.

Nandy

July 30, 2012 u 9.24 U zadnje vrijeme poela sam esto ii u etnje i primjetila sam da sto puta vie volim etnje po umi nego u gradu, i stalno me neto vue da idem u prirodu, ne mogu to opisati Ako sam u gradu eem se po parku ili negdje gdje ima puno zelenila. Prelijepo mi se etati po mojoj umi, ivim podno ume. I sad kad sam bila na moru traila sam hlad ispod drvea, oboavam plae koje su uz umice, taj hlad je dan i no prema hladu koji nam daje suncobran. Uasno mi je vidjeti kako kriju te umice i postavljaju suncobrane na to mjesto. Priroda nam je dala ono kaj nam je potrebno, samo to treba cijeniti, a mnogi ljudi to ne rade.

hortenzija

July 30, 2012 u 12.28 . .... , . . ; 13 . , ; .

branko

July 30, 2012 u 22.50 Hajdemo svi da sadimo ume! Neka Bata balkana bude pokreta akcije masovnog saenja uma na celom Balkanu, da pokaemo svetu kako se to radi za dobro celog oveanstva. ume su korisne iz vie razloga: * dobijemo drvnu masu koritenjem suneve energije. *poboljava se ivotna sredina *spreavaju su bujice i erozija tla *ume imaju povoljan uticaj na klimu i smanjenje koliine ugljen dioksida u vazduhu. Kod saenja uma potrebno je uee strunjaka sa ciljem da se izaberu najpovoljnije vrste drvea vodei rauna o moguim umskim poarima i delovanju tetoina.

branko

July 31, 2012 u 5.17 Stari Sloveni su na poseban nain potovali drvee, naroitolipu. Svojevremeno sam u jednim novinama proitao za obiaj,moda jedinstven u svetu, da u negde u Srbiji seljak kada hoe da posee drvo, najpre klekne i pomoli se Bogu za oprotaj.Moda tako neto postoji i u drugim delovima sveta? U Hrvatskoj,koliko znam, jedna novana jedinica se naziva Lipa. I to je odreen znak potovanja i tragova u narodnom pamenju.

Milan

August 11, 2012 u 9.39 U Koreji kada drvo Ginko Bilobe staro 800g udari u zdradu, rui se zgrada da se sauva drvo. Ima i kod nas starog drvea , hrastova od 500g i slino za koje znaju stariji da je lekovito. Postoji i literatura na tu temu Tajni ivot biljaka objavljen pre vie decenija na Z apadu , a mnogo pre je inddijski naunik pisao na tu temu Vlasinsko jezero Vlasina je prelep kraj u junoj Srbiji sa ogromnom umom Breze koja tu prirodno raste u najveem broju zajedno sa umom Bora i Jele

branko

September 05, 2012 u 7.22 Ove godine leto je bilo jako toplo. Otud i veliki broj umskih poara. To nam ukazuja na potrebu da se vie panje posveti zatiti uma. Treba na vreme, ne ekajui poar neto uiniti. Graditi puteve i prosecati barijere za spreavanje irenja poara.Kod saenja uma birati one vrste drvea koje su otpornije prema irenju poara. ume su nae bogastvo i veliki privredni potencijal, i to treba uvati.Mnogo je jef tinije na vreme uiniti neto da se poari spree nego ih gasiti kad stihija uzme maha.

jasna

September 05, 2012 u 7.30 a jo kad ujem da to ljudi namjerno potpaljujustrahota koji je to ljudski otpad, nisu zasluili da ive na ovoj planeti, a posljedice njihovoh nedjela ispatamo svi! Koliko sam god u mogunosti o toj naoj zemlji mislim dobro i elim dobro njoj i svemu to je na njoj, a nastojim u tom smjeru lokalno i djelovati. O mom odnosu prema umi rekla sam sve ve u prijanjem komentaru, ovo je samo dodatak s mojim razmiljanjima

hortenzija

September 05, 2012 u 11.16 Ma gdje se to ume sade, Branko, osim kod nas u Hercegovini. uma brine sama o sebi i najveu joj uslugu ini da nita ne dira nego pusti da se ona razvija sama. A poari. Pa jedan zloinac moe toliko tete napraviti samo jednom ikom da uma ne moe da se oporavi decenijama. I tu je dobar ovjek nemoan. Ti mora da si mlad kad misli da mi tu moemo neto pozitivno intervenisati.

jasna

September 05, 2012 u 11.48 Ipak,ume se sade, poumljuju se podruja a iste i podmlauju stare ume.Dodue nedovoljno je akcije, treba ih umnoiti i omasoviti, Nedovoljno se promoviraju (zato hortenzija nije za njih ula osim za hercegovinu ) Sigurno poumljavanje ne bi bilo potrebno kad ume ne bismo sjekli, palili i upropatavali na sve mogue naine.Neto upropastimo iz potrebe, neto iz nemara , neto iz zloe, a sveukupno premalo dobra inimo da bi ih sauvali za dolazee generacije! Branko, ako je mlad ima snage za sve ili stariji, tad treba posluati njegov glas, meni se ini da je u pravu, nije rekao nita pogreno, Najvee je postignue potaknuti sve oko sebe da misle i rade dobro lokalno, pa e se sve poboljati i globalno !

hortenzija

September 06, 2012 u 8.35 Duboko se izvinjavam svima koji su protumaili moj komentar kao da je Branko rekao neto loe.Ni govora. Oko Trebinja gori svake godine i oni zaludu poumljavaju, idue godine neemo imati gdje ubrati badnjake. A

Branku moje potovanje bio mlad ili star. Sve vas volim

Mara Gligoric

October 29, 2012 u 10.00 Kad sam procitala clanak, bila sam ocarana novim saznanjem. Naravno da sam i ja pozelela dodati neku rec, ali su me Milisavljevi komentari stuknuli. Ali citajuci daljepa da i ja dodam koju rec. Mnogo toga znam o prirodi, i cesto sam govorila da trebamo se vratiti prirodi i uciti od nje, ali ovo sto sam danas procitala nisam znala. Z nam da mi je u sumi lepo, vratim se umorna, ali neki slatki umor, obicno provedem po nekoliko sati hodanja po sumi, zao mi krenuti kuci. Z adnjih 10god zivim u Sveskoj gde se dosta savetuje setnje po sumi, vikendom je suma prepuna sveta koji se bave i sportskim aktivnostma. Sume oko grada su veoma uredjene,glavne staze su i asf altirane i cak osvetljne,manje staze posute sljunkom, imaju i mape staza. Najvise vremena provodim u sumi trazeci gljive, al nije meni zbog gljiva, obicno ih podelim prijateljima, vec da imam to zadovoljstvo setanja po sumi. Onaj miris sume, miris vlazne zemlje, cvrkut ptica, zubor potoka, e to je ono sto meni cini zadovoljstvo setanja po sumi.Dok je suprug bio boljeg zdravlja mi smo svaki vikend bili u sumi i u vreme kad nije bilo gljiva, ponesemo hranu i vodu i ceo dan se pentramo preko kamenja, izbegavali smo staze, bas smo isli po sumi,po onoj pravoj potpuno prirodnoj sumi.Pre 4 god smo kupili jedan deo u koloniji, gde nam je kucica okruzena borovima, cela kolonija je okruzena borovima, po ceo dan radim u basti i vratim se puna svezine i radosti iako sam se bas umorila, ali to je onaj slatki umor.Kad je neki praznik pa neradim nista po basti, ja sednem u debelu hladovinu borova, pa se tako lepo opustim, nekad je bilo pa da i zadremam, tad neznajuci koju snagu imaju borovi. Postujem i volim prirodu, ali cu od danas drugacije koristiti njeno bogastvo za moje sveopste dobro. Neko je gore pomenuo orah, moja baka je godinama sedela ispod oraha, pa cak i cesto spavala. Jednog dana dodje joj jedna poznanica te joj poce pripovedati koliko je to opasno, na sto se moja baka samo smeskala. Posle nekih 4-5 god, ta njena poznanica je umrla bila je mladja od moje bak neki 10-15god,a moja baka je zivela jos nekih 20.tak godina, i dalje celo leto provodeci ispod oraha. Mozda sam bila preopsirna,mozda mi ni stil pisanja nije bas knjizevni, ma smutio me Miroslav, mislim da cu se naci pod njegovom lupom. Ali uvek se tako nadje neko ko na neki nacin iskace iz koloseka teme. Svima veliki pozdrav iz hladne Svedske.

Mara Gligoric

October 29, 2012 u 10.05 Eto koliko je jak ef ekat ostavio Milisav da sam na kraju i ime mu pobrkala i napisala Miroslav. Ne mogu se setiti da li gore u komentarima ima koji Miroslav, ali ako ima nek mi oprosti na ovom lapsusu.

Mara Gligoric

October 29, 2012 u 10.12 Uh ovo sam se setila. Imam jednu prijateljicu na FB, i ona prica kako njena mladja djrkica cesto po parku grli drvece. Prvo su se uplasili zbog toga i sprecavali je, tad bi devojcica bila tuzna, nije htela ni pricati sa njima niti jesti. Sad su to pustili kraju, i kad god ona to uradi vrati se kuci vesela i sa njom tad nemaju nekih briga. Eto to dete sa samo tada 3god, je znalo gde da nadje energiju i na koji nacin da se napuni. Moja prijateljica ke bila veoma zabrinuta, a sad se stalno pita kakvo zadovoljstvo nalazi njena cerkica u tom grlenju drveca po parku. Moram joj proslediti ovaj clanak da bi nasla odgovor.

Ksenija Golik

October 29, 2012 u 10.18 Draga Maro. lepo sto ste se javili i podelili sa nama vase misli i iskustva, a za Milisava cemo lakotopao pozdvavvama i svim alternativcima

jasna

October 29, 2012 u 15.22 Maro, vidimo se na f b-u, idem zatraiti tvoje prijateljstvo, naravno ako je ime isto

Mara Gligoric

October 29, 2012 u 16.24 Hvala Jasna, rado cu ga prihvatiti.

Zora Knezevic

October 29, 2012 u 16.58 Z ORA Vrlo dobra tema, ja silno volim prirodu, kad smo ja i moja obtelj ivjeli u Argentini oko kue smo posadili svakojakog voa,samo oraha smo imali oko 60 stabala, breskvi isto tako, pa ak i jabuke za koje su rekli da je to prevrua klima za njih. Mi ih nismo sluali ali smo ih dobro zaljevali i njegovali tako da su se svi Argentinci udili i inspektori dolazili i divili se naem vonjaku, posebno jabukama koje su bile pune roda.Sad pred nekoliko godina sam se vratila u Hrvatsku jer ne elim moje kosti ostaviti tamo, pa smo se nastanili u Dubrovniku.To je jedna stara kua sa jako velikom okunicom ali strano zaputenom sve u drau obrasla.Ja sam zamolila gazdaricu stana dali smijem ja malo urediti zemlju oko kue to mi je odobrila. Neete mi vjerovati ja sam poistila svu drau na mjestu koje je bilo za taj stan gdje smo mi iznajmili, i napravila divan vrt svakog povra je bilo jako puno da sam hranila sve susjede i stanare koji su isto imali mjesta za vrt ali ih nisu koristili nego je na njihovom rastao dra i dalje.Ali kad su vidjeli moj vrt, dolazili su Agronomi iz konavala da vide vrt kojeg sam ja sama uredila i estitali mi.tada su me stanari iste kue molili da i njihove vrtove oistim od draa i tako sam i njihove vrtove uredila i sad mnogi dolaze i dive se mojoj ljubavi prema prirodi,ak sam i u njihovu puku kuhinju donosila onim siromanim povra jer je puno rodilo. Drugu godinu sam poela saditi voke i to juno voe.Avokado, Mango,Papaju i drugo. Stabla od limuna i narani ljiva i jedan ipak je bio ve samo jako zaputeni, te sam i njih uredila jer sam to znala iz iskustva u Argentini. sada me i stanari jako vole jer sad ja ureujem svu okunicu da bude kao oko vile,svi se dive i zahvaljuju mi a eto mogli su to i oni samo treba ljubavi prema prirodi, ja sad prolazei kraj mojih drvea pjevam im i one osjeaju da ih ja ljubim i cjeli sam ivot zdrava, jer volim raditi u prirodi.srdane pozdrave svim Alternativcima

jasna

October 29, 2012 u 17.04

draga zora, ovo je pria koja mi je oi napunila suzama. tvoja me pria dotakla i opet potvrdila, da nas priroda itekako moe zbliiti, oplemeniti nas, nauiti nas biti boljim ljudima, ma savreno, svako potovanje i divljenje tebi !

Zora Knezevic

October 29, 2012 u 17.17 Z ora Jo sam ovo zaboravila da kaem,u susjednoj okusnici ima jedan bor sa kojega sjemenke padaju u mjo vrt i niu mali borii. Ja svakog sam presadila dok je jo mali u male aice, i poto nemam terena za sadnju odnijela sam nedavno oko 20 tako lijepih boria u poljoprivrednu trgovinu gdje to prodaju i poklonila sam ih. Taj duan je bio jako zadovoljan i to ponudio umarstvu. Srdaan pozdrav svima

hortenzija

October 30, 2012 u 12.40 svi ste tako dobri i plemeniti,

Rade

November 10, 2012 u 9.14 Pozdrav svima zelim da se obratim gsp.Johnu Plutu da kod ovakvih problema sa jetrom dobro bi bilo da iz CrneGore nabavi korijen utrobice i 2 puta godinje da konzumira njen aj po 40 dana i mogu mu iz linog iskustva garantovati da emu jetra biti kao u djeteta a krv veoma snana i ista ako zatreba pomo neka se javi.to se Breze tie ivim u kraju gdje se redovito upotrebljava posebno je ljekovita voda koju sakupljamo sa njenog korijena ali godinje se smije samo 1,5 litar popiti ito jedna oljica od crne kaf e dnevno jer vee konzumiranje moze veoma lako dovesti do eera u krvi zato oprezno inae Breza je apsolutni lijek.Pozdrav svima koji su ukljueni u ovaj predivni sajt i zelim da svi nesebino iznose svoja iskustva jer pomaui drugima pomaete i sebi na milion naina.

Rade

November 10, 2012 u 9.27 Svaka ast za teta Z oru jedan divni primjer kako uzgajivati biljke slino iskustvo imam sa mnogim kulturama biljaka i apsolutno je tano kako one osjeaju dali im pristupamo sa ljubavlju ili sa negativnom energijom , svu ljubav koju im poklonimo nagradit e bez sumnje.Ija oko moje kue imam mnoge kulture doneene sa raznih meridijana sa broda i mnogi vjerovati nemogu da su uspjele i da ih razmnoavam.Siguran sam da mi samo uzvraaju ljubav koju im poklanjam . Pozdrav

Odsanjana

November 17, 2012 u 4.36

A to rei o masovnoj dendroterapiji nas koji smo u prilici biti sada u maslinicima? To plemenito staro drvo s tako korisnim plodovima nas sve oplemeni, napuni pozitivom, odmah ovjek ozdravi Maslina karakterizira i odreuje mentalitet ovjeka s Mediterana: upornost, skromnost, dugovjenost; dok smo ivili od zemlje, dok nas turizam nije pokvario

jasna

November 17, 2012 u 6.30 odsanjana Potpisujem svaku rije, s naglaskom na skromnost, poniznost, suosjeanje prema prirodi i svemu ivom ( i to mi nazivamo neivom ) na ovoj naoj planeti. A dostignua, koje donosi civilizacija, su nas razbahatila, udaljila od prirode, to stoji. T ko od nas to uoi, ini prvi korak k promjeni svijesti o ivotnim vrijednostima.Ostaje vjerovati i eljeti, da nas je svakim danom sve vie.

jasna

November 17, 2012 u 6.37 PS Nije nikad na odmet dodati, da je ALT ERNAT IVA mjesto na kojem se spoznaje o tome pronalaze i ire po svijetu, dotaknu nas i potaknu da piemo ove komentare. Dijelei ih, jedni s drugima dijelimo dobra iskustva, promoviramo pozitivno razmiljanje i tako djelujemo da svijet bude bolji.

Stevan

March 21, 2013 u 16.01 vidim da je stalo na ovoj temi. nisam citao sve komentare ali potvrdjujem o bioenergiji zivog drveca. razne daske itd. spadaju malo u domen misticizma, pa treba razmisliti. inace stara je prica o americkim indijancima, kada su kroz njihova lovista danima prolazila krda bizona. po nekoliko dana su indijanci bez prestanka, bez odmora, zamenjujuci samo konje, lovila. povremeno su grlili drvece, potrebno je sto deblje. jedna od teorija je, da ljudski umor proistice od gubljenja mira, tj. gubljenja prirodne oscilacije. znaci, nije u pitanju telesni zamor, a dokaz je i intelektualni zamor. odatle jos naucnici nisu uspeli da shvate zasto je ljudima potrebno spavanje. leonardo da vinci je spavao svakih 4 sata po 15 minuta, ukupno 1.5 sati. to isto su ispitivali ameri sa svojim zatvorenicima i dosli do rezultata da ti su bili u daleko boljoj kondiciji nego oni sa 8 sati spavanja. po ovakvoj teoriji zemlja, ljudi, priroda imaju f rekvenciju izmedju 9-13 herca. kad se to poremeti , posle spajanja sa drvetom, hercaza se umiruje, vraca se na normalu. isto tako, ali manje ef ikasno je lezanje na zemlji, stim sto se moze i nazepsti.

jasenka

April 09, 2013 u 10.10 Predivno! Hvala Vam od srca:)) Tako se osjeam lijepo nakon proitanog lanka )

verica

April 16, 2013 u 21.13 Predivan lanak.Ja volim biljke,a od drvea su mi najdrai bazga i maslina.Napiite neto i o njima.

Dodaj koment ar

You might also like