You are on page 1of 38

<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml"

xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word"
xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml"
xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

<head>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=unicode">
<meta name=ProgId content=Word.Document>
<meta name=Generator content="Microsoft Word 12">
<meta name=Originator content="Microsoft Word 12">
<link rel=File-List
href="ÂLİM%20GERÇEL'İN%20MÜLÂKATI%20(10.09.2022)_dosyalar/filelist.xml">
<title>Export HTML To Doc</title>
<!--[if gte mso 9]><xml>
<o:DocumentProperties>
<o:Author>pc</o:Author>
<o:Template>Normal</o:Template>
<o:LastAuthor>pc</o:LastAuthor>
<o:Revision>2</o:Revision>
<o:TotalTime>8</o:TotalTime>
<o:Created>2022-12-26T13:06:00Z</o:Created>
<o:LastSaved>2022-12-26T13:14:00Z</o:LastSaved>
<o:Pages>30</o:Pages>
<o:Words>5880</o:Words>
<o:Characters>36144</o:Characters>
<o:Lines>301</o:Lines>
<o:Paragraphs>83</o:Paragraphs>
<o:CharactersWithSpaces>41941</o:CharactersWithSpaces>
<o:Version>12.00</o:Version>
</o:DocumentProperties>
</xml><![endif]-->
<link rel=dataStoreItem
href="ÂLİM%20GERÇEL'İN%20MÜLÂKATI%20(10.09.2022)_dosyalar/item0001.xml"
target="ÂLİM%20GERÇEL'İN%20MÜLÂKATI%20(10.09.2022)_dosyalar/props0002.xml">
<link rel=themeData
href="ÂLİM%20GERÇEL'İN%20MÜLÂKATI%20(10.09.2022)_dosyalar/themedata.thmx">
<link rel=colorSchemeMapping
href="ÂLİM%20GERÇEL'İN%20MÜLÂKATI%20(10.09.2022)_dosyalar/colorschememapping.xml">
<!--[if gte mso 9]><xml>
<w:WordDocument>
<w:View>Print</w:View>
<w:Zoom>130</w:Zoom>
<w:SpellingState>Clean</w:SpellingState>
<w:TrackMoves/>
<w:TrackFormatting/>
<w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone>
<w:DrawingGridHorizontalSpacing>6 nk</w:DrawingGridHorizontalSpacing>
<w:DisplayHorizontalDrawingGridEvery>2</w:DisplayHorizontalDrawingGridEvery>
<w:ValidateAgainstSchemas/>
<w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid>
<w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent>
<w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText>
<w:DoNotPromoteQF/>
<w:LidThemeOther>TR</w:LidThemeOther>
<w:LidThemeAsian>X-NONE</w:LidThemeAsian>
<w:LidThemeComplexScript>X-NONE</w:LidThemeComplexScript>
<w:Compatibility>
<w:BreakWrappedTables/>
<w:SnapToGridInCell/>
<w:WrapTextWithPunct/>
<w:UseAsianBreakRules/>
<w:DontGrowAutofit/>
<w:SplitPgBreakAndParaMark/>
<w:DontVertAlignCellWithSp/>
<w:DontBreakConstrainedForcedTables/>
<w:DontVertAlignInTxbx/>
<w:Word11KerningPairs/>
<w:CachedColBalance/>
</w:Compatibility>
<w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel>
<m:mathPr>
<m:mathFont m:val="Cambria Math"/>
<m:brkBin m:val="before"/>
<m:brkBinSub m:val="&#45;-"/>
<m:smallFrac m:val="off"/>
<m:dispDef/>
<m:lMargin m:val="0"/>
<m:rMargin m:val="0"/>
<m:defJc m:val="centerGroup"/>
<m:wrapIndent m:val="1440"/>
<m:intLim m:val="subSup"/>
<m:naryLim m:val="undOvr"/>
</m:mathPr></w:WordDocument>
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<w:LatentStyles DefLockedState="false" DefUnhideWhenUsed="true"
DefSemiHidden="true" DefQFormat="false" DefPriority="99"
LatentStyleCount="267">
<w:LsdException Locked="false" Priority="0" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Normal"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="heading 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 7"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 8"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 9"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 7"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 8"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 9"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="35" QFormat="true" Name="caption"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="10" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Title"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="1" Name="Default Paragraph Font"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="11" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Subtitle"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="22" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Strong"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="20" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Emphasis"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="59" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Table Grid"/>
<w:LsdException Locked="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Placeholder Text"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="1" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="No Spacing"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light List"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Revision"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="34" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="List Paragraph"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="29" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Quote"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="30" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Intense Quote"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="19" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Subtle Emphasis"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="21" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Intense Emphasis"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="31" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Subtle Reference"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="32" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Intense Reference"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="33" SemiHidden="false"
UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Book Title"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="37" Name="Bibliography"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" QFormat="true" Name="TOC Heading"/>
</w:LatentStyles>
</xml><![endif]-->
<style>
<!--
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:"Cambria Math";
panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;
mso-font-charset:1;
mso-generic-font-family:roman;
mso-font-format:other;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-unhide:no;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman","serif";
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;}
span.SpellE
{mso-style-name:"";
mso-spl-e:yes;}
.MsoChpDefault
{mso-style-type:export-only;
mso-default-props:yes;
font-size:10.0pt;
mso-ansi-font-size:10.0pt;
mso-bidi-font-size:10.0pt;}
@page WordSection1
{size:595.3pt 841.9pt;
margin:42.55pt 42.55pt 42.55pt 42.55pt;
mso-header-margin:35.4pt;
mso-footer-margin:35.4pt;
mso-paper-source:0;}
div.WordSection1
{page:WordSection1;}
-->
</style>
<!--[if gte mso 10]>
<style>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Normal Tablo";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman","serif";}
</style>
<![endif]-->
<meta charset=utf-8>
<!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026"/>
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1"/>
</o:shapelayout></xml><![endif]-->
</head>

<body lang=TR style='tab-interval:35.4pt'>


<div class=WordSection1>

<p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'><span style='mso-fareast-font-


family:
"Times New Roman"'><br>
00:01:18<br>
Değil, bende yok. Ondan bir tane örnek verdim <span class=SpellE>verdim</span>.
Bu sene olsun sana vereyim dergi de vereyim. Bizim Erciyes dergisinde eski
şehirlerinden şey.<br>
<br>
00:01:32<br>
Özel sayı çıkarttı, babama da bulamadım. O sayıda bende yok öyle mi? Resmi
falan babasıydı.<br>
<br>
00:01:38<br>
O çok harika olurdu, 10'a çıkart anlaştık.<br>
<br>
00:01:40<br>
Onu bulamadım, buluruz.<br>
<br>
00:01:43<br>
Derginin ismi neydi?<br>
<br>
00:01:46<br>
Özel sayısı var, değil mi?<br>
<br>
00:01:48<br>
Erciyes.<br>
<br>
00:01:50<br>
Kaç yılında çıktı?<br>
<br>
00:01:54<br>
Ölümünden sonra <span class=SpellE>sonra</span> 2018 o yıllarda olabilir.<br>
<br>
<br>
00:03:29<br>
Röntgen mütehassısı doktor ali kişioğlu. Ondan sonra öyle kişioğlu. Aklıma
geldikçe söylerim. Onların kurduğu bir dernek var. Türkiye'de ilk defa 1964
yılında Kıbrıs mitingi yapan.Kıbrıs mitingi 74 teki Kıbrıs mitingini yapan kişi
şey dernek. 1991 de <span class=SpellE>de</span> <span
class=SpellE>türkiye'de</span>
en büyük Azeri. Hocam iyi günler 1.970 91 de 50000 kişinin katıldı. O zaman <span
class=SpellE>türkiye'de</span> daha şey var, bayraklı falan yok, Azerbaycan
bayrağı yok burada basıldı. O mitingi yapan dernek başkanlığında.<br>
<br>
00:04:15<br>
Haber alındı işte cihaza <span class=SpellE>sunay</span> zamanı Cumhurbaşkanı o
zaman işte <span class=SpellE>kayseri'ye</span> gelecekler diye <span
class=SpellE>kayseri'ye</span> geldiler.<br>
<br>
00:04:25<br>
Uçaklarından <span class=SpellE>ankara'ya</span>, oradan <span
class=SpellE>kayseri'ye</span>
geldiler. Bizim bu büyüklerimiz, <span class=SpellE>abilerimiz</span> hepsi
rahmetli kuruldu.<br>
<br>
00:04:35<br>
Sivas otel ve meydan oteli. Kayseri'de Sivas Ve meydan otellerine yerleştirdiler.
Çok süratli bir şekilde.<br>
Şimdiki Ahmet Yesevi mahallesi dediğimiz Doğu Türkistan mahallesi deriz. Biz de
fuarın yanındaki gittiğiniz, gördüğünüz yerdeki iskan evleri yaktılar. Iskan
evleri çok süratli bir şekilde sonrasında çok büyük kuvvetli bir zemin olduğu
için evlerde rutubet var vatandaş. Hızlanmaya başladı. Evlere yerleştiler ama
zaten beton diğer hasır aldılar. Hasır da kaybetmedi, somya parayla yapıldı.
Bunların
içinde doğru tutuklamaya gelen hemşirelerimizin de deri işçiyle işveren işgal
edenlere terlik malzemeleri falan yaptığı aldılar, terlik yaptırdılar.<span
class=SpellE>Imal</span> edildi. Dolayısıyla sağlık yönünden biraz
rahatladılar. Tabii o evlerin hepsi bahçesiydi. Kendi getirdikleri ana tohumları
oradan getirdikleri size etseler şeyler ekmeye başladılar. Birçoğu belediyede
ve <span class=SpellE>sümerbank</span> bez fabrikasında iş sahibi oldular. Yani
genel anlatıyorum bunları.<br>
<br>
00:06:08<br>
Şeyde de bir Ramazan günüydü. Biz de Kayseri Lisesi'nde öğrenciyiz. Ayvaz <span
class=SpellE>Gökdemir</span> vardı. Bizim edebiyat <span
class=SpellE>öğretmenimizsonra</span>
bakan oldu. Doğru yol <span class=SpellE>partisi'nden</span> bakan olmuştu.
Ayvaz gök demir bizim hocamızdı. O bizi kültür derneğine alıştırdı ve dediler
ki işte şeyler gelecek. Uygur Türkleri <span class=SpellE>kayseri'ye</span>
gelecek ve bunlara yardımcı olunacak dediler. Biz de genç lise talebesi biz
koşturan kişileriz bu otellerde kalanlara.<br>
<br>
00:06:44<br>
Öyle bir şey var, büyüsünün görerek geldiler. Öyle çıkıp gelmediler. Şimdiki
Suriyeliler gibi gelmedi onlar.<br>
<br>
00:06:53<br>
Tanrı dağlarını aştılar. Geldiler işte 2000 kişi çıktı varsa buraya ancak 300
kişi falan geldiler. O tarihte kesin karar <span class=SpellE>israil'i</span>
hatırlamıyorum. Yani telef oldular yolda öldüler. Yaşlılar zaten şeyler oldu
tabii o an.<br>
<br>
00:07:11<br>
Afganistan, Afganistan üzerinden geldiler. Buraya çekinceleri var.<br>
<br>
00:07:16<br>
Korkuları var.<br>
<br>
00:07:17<br>
Birçok sosyologları gördükleri için burada yaşlılar konuşmuyordu. Gençlerden
biz arkadaş olduk işte <span class=SpellE>hamit'in</span> falan küçük onlar şey
ne?<br>
<br>
00:07:29<br>
Bir dost, onlar bizim emsal, bunların arkadaş olduk. Kaynaşmaya başladık. Sonra
bir müddet orada evleri yapılana kadar otellerde kaldılar. Buraya şey yaptılar.<br>
<br>
00:07:42<br>
Yeni mahalleye geçtiler.<br>
<br>
00:07:46<br>
<span class=SpellE>Shin</span> nur ali'nin babasının adı neydi ne hocaydı
Selçuklu.<br>
<br>
00:07:51<br>
<span class=SpellE>Efendigil</span> hocanın liderliğini yapıyor ama.<br>
<br>
00:07:54<br>
O biraz kaba saba bir adam.<br>
<br>
00:07:57<br>
Pek kültürde yok.<br>
<br>
00:07:59<br>
Mehmet abi.<br>
<br>
00:08:01<br>
Arapça biliyor, Farsça biliyor.<br>
<br>
00:08:04<br>
<span class=SpellE>Uyucam</span> zaten biliyor az çok Türkçe Türkiye <span
class=SpellE>türkçesine</span> hakim <span class=SpellE>ingilizce</span>
biliyor. Bir de <span class=SpellE>çince</span> biliyor.<br>
<br>
00:08:14<br>
5 değil 56 dil biliyor yani Türkiye de 2 şey ve atak kaynaşıp hoca biraz dik
şeyi böyle herkes hal aldığı yok şeyi bilmiyor. Devlet usulünü, adabını
bilmiyor. Mesela o günkü vali yardımcılığı ve Türkçe bilen birisi Cumhurbaşkanı
getirdi ya her iş biter vermiyor. Halbuki işini şeyine göre semtine göre
buradaki kanunlara, tüzüğe göre uyum sağlayamadı. Hoca Allah rahmet eylesin.<br>
<br>
00:08:45<br>
Hizmeti büyük o ayrı, bir de lider.<br>
<br>
00:08:46<br>
Durumu var <span class=SpellE>efendigil</span> hocadan.<br>
<br>
00:08:48<br>
Bahsediyorum ama asıl arkadaşım asıl işi yürüten asıl işi yürüten Mehmet abi Allah
rahmet etsin, hain aşık şeyle bilgili.<br>
<br>
00:09:04<br>
En bilgili adamdı biz o zaman?<br>
<br>
00:09:09<br>
Tanıştık işte.<br>
<br>
00:09:10<br>
Biz geleceğiz.<br>
<br>
00:09:13<br>
Ve bizim ağabeyimiz.<br>
<br>
00:09:15<br>
Yani dersen <span class=SpellE>bi</span> duygu ki 1925 doğumlu beşte Mehmet abi
ben ruh 6 doğumluyum. Yani bizden aşağı yukarı 21 yaş büyük ağabeyim zaman bir
kısım hoca diye hitap eder. Burada şu ileride aşağı yukarı 500 m ileride saatçi
dükkanı vardı.<br>
<br>
00:09:38<br>
Saat tamiri işiyle uğraşır ama bütün şeyleri, yazışmaları, kızışma onları şeyle
olur. Bizim Nevzat <span class=SpellE>türkken</span> abi falan bir şeyler
dilekçelerini yazar. Vatandaşın buradaki vatandaşların birçok işleri var.<br>
<br>
00:09:55<br>
Vatandaşların kabulü var işte şeyi iş bulunacak. Onların gidişi gelişi Mehmet
abi yapardı. Sonra Doğu Türkistan derneği kuruldu, onun başkanlığını yaptı ve <span
class=SpellE>gökbayrak</span> dergisi çıkarttı.<br>
<br>
00:10:09<br>
Hamit hanımla beraber biz de o konularda yardımcı oldu bize.<br>
<br>
00:10:15<br>
Yani bizim şeyi yanımız.<br>
<br>
00:10:18<br>
Siyasi yanımızda birinin de <span class=SpellE>türkçülük</span> yanımız biraz
ağır bastığı için bir sahipleniyor.<br>
<br>
00:10:28<br>
Gidip geliyoruz.<br>
<br>
00:10:31<br>
Mesela şey de bu macunlar bunların mahallesinde olan kişilere şehirden gelen.<br>
<br>
00:10:39<br>
Neden liseden gelenler?<br>
<br>
00:10:42<br>
Komünistler bunu vurmak istediler.<br>
<br>
00:10:44<br>
Saatlik dükkanına geldiler. Aslında bu kafasından uğrayacaklardır ama <span
class=SpellE>allah'ın</span> hikmeti.<br>
<br>
00:10:50<br>
Heyecanlandım ya ümit'e de <span class=SpellE>omuzundan</span> vurdular <span
class=SpellE>razi</span> yani.<br>
<br>
00:10:54<br>
Azimlerini kimse söylemedi değil mi? Ben biraz.<br>
<br>
00:10:57<br>
Daha yenilmedi ama.<br>
<br>
00:10:59<br>
Gazi x söylemişti.<br>
<br>
00:11:03<br>
Evet, bizim için daha Allah göstermesin yani.<br>
<br>
00:11:07<br>
Allah hayırlı ömürler versin. O zaman işte ölseydi şey bitti değil mi?<br>
<br>
00:11:14<br>
Nitekim o dönemde ölenler şehittir. Sual tarafından öldürülen çoğu şehit ya
şehit, biz onları şehit.<br>
<br>
00:11:22<br>
Yani 5000 biz ülkücü şehidimiz var diye kabul ediyoruz. 5.000 az değildir.
Bunlar bilinen işte tabii hiçbiri tarla davası için ölmedi. Ayşe'nin <span
class=SpellE>fatma'nın</span> aşkı için ölmedi. Hepsi vatan için yok.<br>
<br>
00:11:40<br>
Şimdi Mehmet abiye girişken.<br>
<br>
00:11:43<br>
Çalışkan bir insan Nevzat abi ile şeyi arası iyiydi. Buraya Erciyes
Üniversitesine <span class=SpellE>naci</span> kınacı, oğlu profesör <span
class=SpellE>naci</span> kınacı, oğlu rektör olarak atandı.<br>
<br>
00:11:56<br>
<span class=SpellE>Nazife</span> <span class=SpellE>kayserili</span>.<br>
<br>
00:11:59<br>
Hukuk mezunu. Evet şeyden sonra da 12 eylül'den sonra da <span
class=SpellE>türk</span>
<span class=SpellE>ocağı'nın</span> kayyum başkanıydı. Kayyumdan sonra Erciyes
<span
class=SpellE>üniversitesi'ne</span> rektör.<br>
<br>
00:12:13<br>
Bizim Nevzat <span class=SpellE>türkken</span> <span class=SpellE>abimle</span>
hem okul arkadaşı hem çocukluk arkadaşı olduğu için Nevzat abi biraz baskı
yaptı dedi ki bak bu tanıştırdılar şeyle. Bu adam da bu cevher var, bizim <span
class=SpellE>hunat</span> camimiz var. Merkez orada da bazı kişilere.<br>
<br>
00:12:34<br>
Hevesli kişilere kuranı kerim öğretiyor, Arapça öğretiyor, Farsça öğretiliyor.<br>
<br>
00:12:41<br>
Şey tevhit ulan öğretiyor. Medrese usulü medrese usulü var. Çünkü orada tahsil
görmüş gelmiş sıradan bir adam diye icazeti var. Bak bu adam sevilen kişi zaten
kendi muhitinde de hep hoca baba diyorlar. Hoca bir diyorlar yani hocalardan
dolayı bunu ikiye alın dediler.<br>
<br>
00:13:04<br>
<span class=SpellE>Ilahiyat</span> fakültesine gelip şey olarak algılar.
Sözleşmeli işçi olarak alsınlar. Sonra baktılar ki bunlar cevher bütün ilahiyat
fakültesindeki hocalar da dahil Farsça öğreniyor, <span
class=SpellE>osmanlıcayı</span>
okuyor, eski <span class=SpellE>türkiye'yi</span> okuyor, okutuyor.<br>
<br>
00:13:21<br>
Sonra kadrolu yaptılar, uzman oldu orada ve uzmanlıklarını emekli oldu buna
rağmen.<br>
<br>
00:13:28<br>
<span class=SpellE>Ilişkisini</span> kesmedi. <span class=SpellE>Ilahiyat</span>
fakültesini dışarıdan gelen talebeler var ya tabi talebeler var şeyleri var.
Aranan kişi Ahmet yalnız burada değil kendi şeyinde. Ablasının evinde kız
kardeşinin evinde de birçok dışarıdan gelen tezi olarak içerilere yardımcı
oldu. Çok çalışkan şairliği var, şiirler var. Bu kitapta da birkaç şiiri var.<br>
<br>
00:13:56<br>
Hitabeti güçlü.<br>
<br>
00:13:58<br>
Birçok şeylere işte konferanslara açmışlar ve katılır ve bizim o kültür
derneğinde doğu <span class=SpellE>türkistanlı</span> Uygur hemşirelerimizin
hepsine bayramda alıp buraya getirir. Her bayramın dini bayramlarda ikinci gün
saat ikide kültür derneğinde bayramlaşma olur.<br>
<br>
00:14:19<br>
O bayramlaşmada başta bu olmak üzere Mehmet abi olmak üzere.<br>
<br>
00:14:26<br>
Oranın ileri gelen söz sahipleri herkesi getir.<br>
<br>
00:14:30<br>
Her, doğu <span class=SpellE>türkistanlının</span> düğününde, ölümünde, şeyinde
mahallede bulunur.<br>
<br>
00:14:41<br>
Daha başka ne özellikleri anlatıldı bilmiyorum ki.<br>
<br>
00:14:43<br>
Özel bir anınız var mı böyle yaşadığını?<br>
<br>
00:14:45<br>
Hatırladım, yani her şeyinde bir diğer denen olgu esimle beraber olurduk.<br>
<br>
00:14:54<br>
Biz Erciyes zafer kurultayı yaparız <span class=SpellE>isa</span> Yusuf Alptekin
rahmetli gelir.<br>
<br>
00:15:00<br>
Davetleriniz gelir oraya çıkartırız. Orada 1000000 kişi 1000000 kişi.<br>
<br>
00:15:07<br>
Ne zaman oldu bu 1000000 kişi?<br>
<br>
00:15:08<br>
Şeyde işte 1990 birde başladık. 90 birde başladık. 18 defa yaptık ilkinde 10000
kişi emniyet tedbirleri açısından.<br>
<br>
00:15:21<br>
Yani şimdi bir bütün mesleği Türkiye takviminde falan Türkiye gazetesinin
takviminde falan önemli bir birinci pazar, yani ilk pazar. Ağustosun bir pazar
zafer bey. Ağustos'un oraya yazar Erciyes zafer kurultayı yurt dışındaki bütün
şeyler çalışan işçilerimiz.<br>
<br>
00:15:42<br>
Türk dünyası.<br>
<br>
00:15:45<br>
<span class=SpellE>Izinlerini</span> buraya göre ayarladılar.<br>
<br>
00:15:47<br>
Diğerler 15 20 gün önceden çadırlar kurarlar, 20000 çadır buluyor. Ne demek
20.000 çadır.<br>
<br>
00:15:54<br>
Hisarcık diye bir kasabamız var. Yolun üstünde Erciyes yolunun üstünde.<br>
<br>
00:15:59<br>
Orada bir market, bir haftada 26 ton.<br>
<br>
00:16:04<br>
@ ve et ürünü satıyor.<br>
<br>
00:16:07<br>
Yani dolayısıyla ekonomisine de büyük katkısı var.<br>
<br>
00:16:10<br>
En azından ekmek yiyor.<br>
<br>
00:16:12<br>
<span class=SpellE>Işte</span> orada ki yiyip içecek bizim şeyimiz finalimiz
pazar gününe geliyor ama adamlar 15 20 gün önceden çadırını kuruyor. Erciyes'te
güzel yayla.<br>
<br>
00:16:24<br>
Geliyorlar orada pazar yeri oluyor. Bilmem ne oluyor oralarda? Mehmet abi her
şeyde kurultayda konuşuyorduk ayrıca.<br>
<br>
00:16:34<br>
Doğu Türkistan çadırı kurulur. Buyur çadırı rahmetli Alparslan <span
class=SpellE>türkeş'in</span> oraya çadıra ziyarete götürürüz.<br>
<br>
00:16:45<br>
Onların kendi siz de görmüşsünüzdür herhalde. Evet, diğer sofrası vardır. Bütün
ikram izzet oraya serilir. Ayrıca sıcak yemekler getirilir. Tabii şimdi birçok
yerde Özbek pilavı diye tanımlıyor. Ama Doğu Türkistan pilavı <span
class=SpellE>mevzumuz</span> var. Çok güzel. Doğu Türkistan şey yapılır. Biz
ilk şeyimizle mesela eziyet sefer <span class=SpellE>ulkay'ın</span> da
dünyanın ilçemizde rahmetli <span class=SpellE>işteeşiyle</span>.<br>
<br>
00:17:18<br>
Efendim.<br>
<br>
00:17:21<br>
Ben buranın atlattım da bağışçıları unutuyorum.<br>
<br>
00:17:27<br>
Nezir dost nedir dost bilinen arkadaşımız bir kazan Doğu Türkistan pilavı
pişirdik. Orada dünyanın da su başında toplu namaz verilmişti oldu. Aşağı
yukarı 5 yüze yakın kişi gittik oraya.<br>
<br>
00:17:43<br>
<span class=SpellE>Ee</span> o zaman MHP teşkilatı yaptı. Bu işi gelince
dediler ki ya bu çok güzel oldu ama herkese haberdar edemedik. Doyamadık bunu
Mayıs ayında yaptık, Mayıs ayında yaptık iyi ne yapalım hadi ağustos'ta.<br>
<br>
00:17:58<br>
Zafer kurultayı yapalım diye karar verdik parti yönetiminde.<br>
<br>
00:18:04<br>
Hemen görev taksimi yaptı, nerede yaparım, nasıl olsun işte kimi dedi. Bizim
şimdi <span class=SpellE>mazaka</span> <span class=SpellE>land</span> diye bir
şeyimiz var. Eğlence yeri var, oraya suluk, yeşillik, şehir merkezi orada
yaparız ya orada küçük olur.<br>
<br>
00:18:18<br>
Bizim <span class=SpellE>kayseri'de</span> de ayrıca pek tanımazlar o zaman.<br>
<br>
00:18:22<br>
Ben dedim, meclisi yapalım.<br>
<br>
00:18:26<br>
Bir gezelim dediler. Özlese gittik. Tam <span class=SpellE>ergenekon</span>
dediğimiz bir efe. Benzer bir çukur var.<br>
<br>
00:18:33<br>
<span class=SpellE>Içinden</span> su akıyor, yukarısında sulama barajı var.
Hemen üstünde yolun kenarında <span class=SpellE>erciyes'in</span> buz gibi. Şimdi
seni elinizi suda tutamazsınız. Çeşme var güzel karıları bakıyorum, boşaltıyor.
O sudan faydalanırız. Gençlik sporun beden terbiyesinin tesisleri var, telefon
imkanlarına faydalandı, otel imkanından faydalanmak istiyorum. Son günler orada
yapalım, karar verip hemen ağustosun son haftasında oraya getirdik 26 Ağustos
zaferi.<br>
<br>
00:19:05<br>
Kütlesi.<br>
<br>
00:19:08<br>
Allah ben işte o şeyde, mevsimde orada bir yağmur oluyor. 12 şeyi yağmur
altında yaptığı topluluk, pilavlar, yemekler, yufkalar pişirildi.<br>
<br>
00:19:19<br>
Biraz bulutlu eden bahsedeceğim ama her birinde Doğu Türkistan var, Mehmet abi
var.<br>
<br>
00:19:27<br>
Bütün etkinliklerde, yani şimdi o da pilav pişirilecek deyince kime gittik?
Dernek Başkanı Mehmet <span class=SpellE>cantürk</span> e gittik, o
görevlendirdi arkadaşları onun abisi de çok güzel aşçı imiş, o da görev aldığım
süre yok. Orada almadan babası <span class=SpellE>babası</span> <span
class=SpellE>babası</span> orada almadı, onlar yaşlıydı. Anlar o şehir tanırız
da şey değil, yani orada görev almadılar, gençler var işte, ondan sonra bunlar
bu nesli yetişti, bunlar daha.<br>
<br>
00:19:57<br>
Bir daha şeyler maşallah. Yani bunlar bir de bilgili, ondan sonra ilk
geldiklerinde şey yoktu ama şimdi en az 20 tane akademisyen var.<br>
<br>
00:20:08<br>
10 15 tane doktor şey var, avukatlar var. Her kesimden okumuş insanlar var.<br>
<br>
00:20:15<br>
Sonra asker var o zaman düşkündü avukat ilhan düşkün nerde şimdi her biri iş
güç sahibi oldu. Bilmem ne oldu iş kurdular sanayinde söz sahibi oldular çok
şükür yani tabi çalışkan olduklarını.<br>
<br>
00:20:31<br>
Bize mesela şeyde var, Avşar kesimi var, biraz tembeller.<br>
<br>
00:20:37<br>
Çerkez sesimiz var, onları da çalışmak.<br>
<br>
00:20:41<br>
Yani biraz sıkıntı, herkesler de sıkıntı çekmişler. Şimdi <span
class=SpellE>abilerimizi</span>
Ahmet <span class=SpellE>efendigil</span> hicret yaşamışlar, sıkıntı çekmişler
ya <span class=SpellE>çerkezler</span> bu kadar çekmedi. Çeke <span
class=SpellE>çeke</span> <span class=SpellE>çerkezler</span> bu kadar çekmedi
ve onlar çok köklü göç olduğu için gelir gelmez de o zaman şey var. Yani <span
class=SpellE>türkiye'de</span> bakir topraklar var. Mesela bizim pazar önemli.
Pınarbaşı, <span class=SpellE>sarız</span> <span class=SpellE>tomarza</span>
dünyamda epeyce bir Çerkez var.<br>
<br>
00:21:11<br>
Merkezler erken geldiler. Sonra biz mesela 1000 sene önce orta <span
class=SpellE>asya'dan</span> geldik bunlar.<br>
<br>
00:21:18<br>
60 sene önce geldi sonra geldiler.<br>
<br>
00:21:21<br>
Manisa'daki Uygur köyünden bahsetme 700. Yılını kutlamıştır.<br>
<br>
00:21:25<br>
10'a çıkart kendilerini buyur kabul ediyor da yani bir şeyler bakarken biz de
kımız orta <span class=SpellE>asya'dan</span> gelmiş hepimiz değil mi?<br>
<br>
00:21:35<br>
Türkiye bu tabi canım. Her kaynak bir kısmı şeyden dolayı çocuk var, bir kısmı
<span
class=SpellE>kafkaslardan</span> şey işte balkanlara gelmişler. Şimdi
balkanlardan gelen muhacir dediğimiz bakan Türkler var ya muhakkak onlar var
onlardan gidiyor. Aylık körpe, aynı köke kavimler göçünde bir kuzey kolu var,
bir de Güney Kore, Güney Kore, güney kolundan girmişiz. Ne zaman gelmişiz?
Anadolu Bingöl, standart hakan'dan girmişiz.<br>
<br>
00:22:06<br>
Değil mi? Ondan sonra öyle bir güç olmuşuz ki. 1071 de sultan <span
class=SpellE>alparslan'ın</span> zamanında 50000 kişilik ordu çıkartabiliriz ve
<span class=SpellE>islam</span> bey ordusu tabi <span class=SpellE>tabi</span>
hepsi kefenini boynuna sarılmış cuma namazını bulmuş, savaşa girmişler tabi
evet değil mi şimdi?<br>
<br>
00:22:28<br>
Çok şükür o şeyler bitti ama ondan sonra bunlardan daha önce bir kısım daha
geldiydi develere yerleştirmişlerdir. Şeker Turan <span class=SpellE>giller</span>
o şey ve <span class=SpellE>niğde'ye</span> yerleştirmişlerdir. O zaman Uygur
kardeşlerin Uygur Niğde de var. Hocam daha önce liderler var ama o şeyler arada
kopukluk var, daha sonra şeyler geldi, <span class=SpellE>kırgızlar</span>
geldi.<br>
<br>
00:22:53<br>
Onlar pek bunlara uyum sağlayamadılar. Onlar da Yenişehir mahallemizde
iyileştirdi. Onların tamamı dericilik diğer işlerle uğraştıkları için hep <span
class=SpellE>istanbul'da</span>.<br>
<br>
00:23:03<br>
Zeytinburnu'na gitti. Bizim buradan da biraz şey olanlar <span
class=SpellE>zeytinburnu'na</span>
gittiler. Evet, <span class=SpellE>zeytinburnu'na</span> gittiler. Zeytinburnu
zaten birleşmiş milletlerde.<br>
<br>
00:23:14<br>
Evet Afgan da var.<br>
<br>
00:23:16<br>
Çok var hepsi.<br>
<br>
00:23:17<br>
Var hepsi var.<br>
<br>
00:23:17<br>
Şimdi kızım orada Afgan da var galiba ya kardeşim ben madende çok Afgan var.
Herhalde 2000 kişiden aşağı değil, <span class=SpellE>istanbul'da</span> işgal
ediyor musunuz? Değerli <span class=SpellE>abim</span> yokken burada geliyor
musunuz? Bu bombanın bu mahalleyi diyorsunuz biliyorum bu mahalleyi diyor.<br>
<br>
00:23:34<br>
Çoluk çocuk var mı <span class=SpellE>istanbul'da</span> yok, <span
class=SpellE>istanbul'da</span> kayıtlarım var, yeğenlerim var. 2 kız yeğenim
var, ikisi de öğretmen, biri evli, biri şehit biri ve <span
class=SpellE>beylikdüzü'nde</span>
biri bu taraf Anadolu yakasında müsaade edersek büyük <span
class=SpellE>abimin</span>
fotoğrafını çek isti. Belki kitapta da yer almasına müsaade edersin tabi şey
yok, tek bir şeydi.<br>
<br>
00:23:56<br>
Portre yani çok mücadelesine nasıl oyuna girdi, dostu değil mi? Tabi canım tabi
hep beraber yani gelir gelmez.<br>
<br>
00:24:05<br>
Ortak beraber resminiz varsa sizde oğlunu alsan daha.<br>
<br>
00:24:08<br>
Gelmekte falan var da şeyde yok yani?<br>
<br>
00:24:10<br>
Demek beraber bayramdan.<br>
<br>
00:24:12<br>
Daha güzel olur. Bayramlaşmada çekildiğimiz var.<br>
<br>
00:24:18<br>
Bu.<br>
<br>
00:24:19<br>
<span class=SpellE>Abimizde</span> yok, beraber yok, birlikte yok, çok beraber
olduk. Var şeyler var tabii bende yok.<br>
<br>
00:24:27<br>
Yerine kongresi yapılırken ben divan başkanının yakın 56 şeyi.<br>
<br>
00:24:31<br>
Yaptım. Bunlardan birkaç tanesini beraber olan resimleri koyarsan daha güzel
olur babam.<br>
<br>
00:24:37<br>
Bugünde hala transfer.<br>
<br>
00:24:39<br>
Fiyata kitapta da bizim hazırladığımız 3 kişiden biri ben kitabı.<br>
<br>
00:24:44<br>
Orada şeyim var. Benim yazdığım bir makalede var, ondan da faydalanabilirsiniz.<br>
<br>
00:24:50<br>
Bir de Kayseri dergisinden ortayı özel sayı da bulacağım ben internetten.<br>
<br>
00:24:57<br>
Konuda şefler sayılarını verir.<br>
<br>
00:24:59<br>
Misin? Tamam.<br>
<br>
00:25:00<br>
<span class=SpellE>Inşallah</span> paketin içinde çıkarsa o da iyi olur
inşallah.<br>
<br>
00:25:06<br>
Şey, biz hatıralarımız çok ya.<br>
<br>
00:25:09<br>
Hatıralarımız çok da şimdi birden aklıma gelmiyor.<br>
<br>
00:25:16<br>
Yerlere gittik mesela gezilere gittim, şeye gittik ve başlamaya gittik beraber.
Kastamonu'da her zaman yapılıyor ya oraya gittik.<br>
<br>
00:25:27<br>
Bazı gezilere falan gitti.<br>
<br>
00:25:30<br>
Resim albümü de büyük <span class=SpellE>abim</span> bilge <span
class=SpellE>abim</span>
resim albümlerini de şey yaparsanız Ahmet efendiye şey yapın yoksa ben şeyini
gönderttir. Çektir gönderim albümlerinde mutlaka vardır. Yani albümleri
karıştırmak mümkün değil. Yani mübalağa olmasın herhâlde 20 bine yakın kalem
vardı.<br>
<br>
00:25:53<br>
Ben spordan siyasetten, kültürden.<br>
<br>
00:25:56<br>
Ben <span class=SpellE>türkiye'de</span>.<br>
<br>
00:25:58<br>
Düzgün, hakemlik yapan tek kişiyim. Ben uluslararası güreş hakemliği öyle miyim
maşallah vakfı özelliği de <span class=SpellE>halif</span> yaz.<br>
<br>
00:26:05<br>
<span class=SpellE>Abim</span> güneş lekeleri.<br>
<br>
00:26:07<br>
Uluslararası güreş hakemi 21 sene voleybol gizemsiz yaptım. Ulusal güvenliğiniz
de var o zaman pehlivanların da var. Ahmet efendi ulusal şey hakemi.<br>
<br>
00:26:21<br>
Voleybol hakemi.<br>
<br>
00:26:23<br>
Federasyon gözlemcisinin daha başka kimlikler var da o ikisi yeter.<br>
<br>
00:26:29<br>
Kayseri'nin ilk lisanslı basketbol hakemliğinin, boks hakemliğin var. Kayak
orada bayağı iş.<br>
<br>
00:26:35<br>
Var.<br>
<br>
00:26:37<br>
Benim şimdi çocuklarımın üçü de hakem geldiğinde hakem dönüm hakemde yaş 10
sekizdi geçin şey oluyor.<br>
<br>
00:26:48<br>
Çok güzel.<br>
<br>
00:26:50<br>
Şehirde 1989 da <span class=SpellE>da</span> Kayseri Büyükşehir olunca.<br>
<br>
00:26:55<br>
Milliyetçi çalışma partisinin Büyükşehir Belediye Başkan adayı.<br>
<br>
00:27:00<br>
Başkan adayı başkan yapamaz, seçilemedi ilk seçimimiz seksenden sonra ama 1974
ten 77 yılına kadar.<br>
<br>
00:27:12<br>
Kayseri Gençlik Kolları başkanıydı partinin.<br>
<br>
00:27:15<br>
7 vilayet bana bağlandı.<br>
<br>
00:27:18<br>
Benim dayımla dayım orman yüksek mühendisiydi.<br>
<br>
00:27:23<br>
<span class=SpellE>Istanbul</span> orman fakültesindeki öğrenciler m grup
başkanlığını yapan adam.<br>
<br>
00:27:28<br>
Alparslan <span class=SpellE>türkeş'ten</span> 1944 <span
class=SpellE>türkçülük</span>
<span class=SpellE>turancılık</span> olayında aynı koğuşta 6 ay yapmışlar. Aynı
koğuşta ondan dolayı şeyi fazlaydı. Bana karşı sevgisi fazla.<br>
<br>
00:27:49<br>
95 senedir de Erciyes dergisinde hakemlik verdi onu.<br>
<br>
00:27:52<br>
Yayınlıyoruz, halen devam ediyor.<br>
<br>
00:27:56<br>
Kaçıncı sayısı sütlerin sonu?<br>
<br>
00:27:58<br>
500.<br>
<br>
00:28:00<br>
12 sayısı çıktı 510 rekor yani <span class=SpellE>anadolu'da</span> hakemli
dergi olarak rekor.<br>
<br>
00:28:08<br>
Her ay çıkıyor, değil mi?<br>
<br>
00:28:09<br>
Şimdi şey olarak çıkartıyoruz internet üzerinden.<br>
<br>
00:28:13<br>
Yayınlıyoruz, dijitalden eder.<br>
<br>
00:28:16<br>
Matbaa pahalandı.<br>
<br>
00:28:18<br>
Derin tanesini 5 liraya mal ediyor 10000 TL 60 kuruşa posta parası.<br>
<br>
00:28:22<br>
Ama böyle de herkese ulaşabilir. Internet herkesin.<br>
<br>
00:28:25<br>
Elinde var daha fazla. Ne dergisi büyük Erciyes, Erciyes spor dergisi, hayır.<br>
<br>
00:28:33<br>
Kültür, edebiyat değildir, bizim siyasetimiz var onun siyaseti.<br>
<br>
00:28:38<br>
Yok.<br>
<br>
00:28:39<br>
Ben denedim eski ayran al bak bulmak mümkün vereceğim ben şimdi size şeylerine
vereceğim. Eski sayılardan paketleri dağıtıyor.<br>
<br>
00:28:50<br>
Durdur ne olacak? Bir şey arasın.<br>
<br>
00:28:55<br>
Remzi seksene yakın özgürlüğümüz var, Erciyes.<br>
<br>
00:28:59<br>
Yayından dolayı bundan dolayı yurt içinde yurt dışında aşağı yukarı yüze yakın
sempozyuma katıldı, bildiri sundu.<br>
<br>
00:29:12<br>
Toplar araştırma şeyin kurumunun ödüllerini aldım. Kıbrıs'tan epeyce ödül aldı.<br>
<br>
00:29:20<br>
Mersin'den çok şey aldık bu güzel.<br>
<br>
00:29:27<br>
Müsaadenizle benim bir abdestsiz sokağa aydın gelip su anlamazdık duydu ama.<br>
<br>
00:29:35<br>
Şu anda sokakta.<br>
<br>
00:29:38<br>
Şimdi şey yaparız. Fotoğraflarınız <span class=SpellE>flames</span> beraber
bizi çekiyor. Seninle beraber bizi çekersin ve akraban gelince üçümüzü çeker.
Hani şey mezun olsun diye işimize gelen kullanırsınız. Sonrası kardeşimle
özelliği daha var. Bizimki mesela 80 dokuzda önceki Doğu Türkistan göçmenler
derneği.<br>
<br>
00:29:59<br>
De keza.<br>
<br>
00:30:00<br>
Öyle ama Nevzat amcamın daha fazla. Ama 89 da kurulan bugün hâlâ devam eden
Doğu Türkistan kültür ve dayanışma <span class=SpellE>derneği'nin</span> 2.<br>
<br>
00:30:08<br>
Çok kuruluş safhasını tamamıyla halim abi demiyorum. Ben süreçte ali maviler
kuruldu. Yani tüzüğü olsun efendim. Emniyet işlemleri, valilik işlemleri falan
sağ olsun hepsini hâlâ.<br>
<br>
00:30:18<br>
Halletti spesifik bir anımız yok mu? Hatırladığınız böyle unutamadığınız Kasım
can <span class=SpellE>türkiye'ye</span> dair.<br>
<br>
00:30:30<br>
Teze koyabileceğimiz.<br>
<br>
00:30:37<br>
Şimdi Mehmet abiden bizim en büyük şeyimiz, birlikteliğimiz tam şeyin.<br>
<br>
00:30:43<br>
Onun da Türkçe bizim de <span class=SpellE>türkçü</span>.<br>
<br>
00:30:47<br>
Yani biz ondan çok faydalandım. Çok ders aldık. Ders aldığım bir şeyler çok.
Biz Türkiye ortamında şartlarını biliyorduk ama.<br>
<br>
00:30:56<br>
Mehmet abi çabuk uyum sağladı.<br>
<br>
00:31:00<br>
Ben lisede öğrenciyken işte o ayvaz, gök, demir ve hocamız.<br>
<br>
00:31:05<br>
Bizi birinin ticaret odasına gideceksiniz, orada konferans vardı.<br>
<br>
00:31:12<br>
Isa Yusuf tekin'den geldi ilk defa ben o zaman görüyorum. O zaman gözleri falan
sağlam sağla ne orada bize.<br>
<br>
00:31:23<br>
50 kişi vardır yoktur diyen bir şeyde.<br>
<br>
00:31:26<br>
Toplantıda bir akşam <span class=SpellE>çin'in</span> Doğu Türkistan <span
class=SpellE>türklerine</span> Uygur <span class=SpellE>türklerine</span>
yaptığı zulümler.<br>
<br>
00:31:33<br>
<span class=SpellE>Insan</span> sahiplerinden mi?<br>
<br>
00:31:38<br>
Ama anlatırken adam aslan gibi adam boylu poslu öyle şey değil bizden yapılır.
Yiğit bir adam misafir tabii pişmiş kültürlü o da çok kültürlü, o da şeyden
Mehmet abiden daha kültürlü zaten lider.<br>
<br>
00:31:56<br>
Orada <span class=SpellE>çin'in</span> yaptığı zulümleri anlattı, hiç
unutamıyorum.<br>
<br>
00:32:02<br>
Çinliler.<br>
<br>
00:32:05<br>
Haşlanmış yumurtayı ortak hatlarına beyler sıcak bir mesaj.<br>
<br>
00:32:12<br>
Ben o zaman işte?<br>
<br>
00:32:14<br>
Ş.<br>
<br>
00:32:16<br>
Çocuklar bağırmadan.<br>
<br>
00:32:18<br>
Bak bağırsağın kızar.<br>
<br>
00:32:20<br>
Bunlar <span class=SpellE>afganistan'a</span>.<br>
<br>
00:32:24<br>
3 sene pişmiş yumurta yiyemedim. O anlattığı şeyler o.<br>
<br>
00:32:30<br>
Neden?<br>
<br>
00:32:30<br>
Psikolojimi bozdu.<br>
<br>
00:32:31<br>
Neden koyuyorlar sıcak?<br>
<br>
00:32:33<br>
Eziyet ediyor, buraya koyuyor. Hassas bir bölge, daha birçok zulümler eziyetler
ediyoruz <span class=SpellE>çin</span> eziyeti.<br>
<br>
00:32:40<br>
Diyor ya taşıyacaksın yani onu.<br>
<br>
00:32:42<br>
Anlayacak mı koyuyor beynine, beynine kaynatıyor. Bir düşün sıcak akşam
düşündüğü şu koltuğun altına koyuyor. Daha neler?<br>
<br>
00:32:54<br>
Birçok şeyler hani deriz ya <span class=SpellE>çince</span> bir <span
class=SpellE>çin</span>, <span class=SpellE>çin'de</span> oynayan her şeyi yer.<br>
<br>
00:33:04<br>
Şurada akrep <span class=SpellE>corsa</span> onu yer.<br>
<br>
00:33:07<br>
Gruba görseller?<br>
<br>
00:33:10<br>
Köpekler, hepsi yer işinin için.<br>
<br>
00:33:18<br>
Doğrusunu bak. Mehmet <span class=SpellE>abi'nin</span> bir özelliği de tabii
Yaşar anlatırken o birçok şeyi var ne de eserin adı, kitabın adı Mehmet ali'nin
kitabı vardı ya.<br>
<br>
00:33:33<br>
Hazırladığı bir kitabı vardı.<br>
<br>
00:33:35<br>
Neyse işte kendi yazdığı.<br>
<br>
00:33:36<br>
Bir kaç dakika hazırladığı noktalar vardı. Nerede o notlar var? Kitaplar kitap
haline gelmiş notlar var. 2000 kimdi OO kitap haline gelmedi, gelmedi ama işte
hazırlanan o notların çoğu işte.<br>
<br>
00:33:50<br>
Bir sabah.<br>
<br>
00:33:50<br>
Üniversitede kayboldu.<br>
<br>
00:33:51<br>
Olan diğerlerinde.<br>
<br>
00:33:52<br>
Verdi.<br>
<br>
00:33:54<br>
Kaybolması hepsini vermeyelim, fotokopisini vereyim, yok <span
class=SpellE>yok</span>.
Fotokopisi sağlam giden gidiyor. Üniversiteye giden gitti zaten hep giden
gidiyor, giden gider.<br>
<br>
00:34:04<br>
Bence sıkıntı.<br>
<br>
00:34:05<br>
Olmaz ben şimdi ben aşağı yukarı duasız 30 bine yakın kitabın var ama kıymetli
kitaplar.<br>
<br>
00:34:11<br>
Bir tane dayı ödünç vermiyor.<br>
<br>
00:34:13<br>
Musunuz kimseye vermem.<br>
<br>
00:34:14<br>
Giden gelmiyor diyelim.<br>
<br>
00:34:16<br>
Gelmiyor.<br>
<br>
00:34:17<br>
Hiç çok kitabım bitti ama şimdi bir arkadaş var. Ahmet <span
class=SpellE>ertuğ</span>
tanırsın. Kütüphaneyle ölüler diye televizyon programı yapıyoruz. Çok kitabı
olanlar onun da kitaplar fazla. Orada söylüyor diyor ki ben kütüphaneye diyor.
Alim <span class=SpellE>gerçel</span> in kitaplarının çala <span
class=SpellE>çala</span>
burada diyor.<br>
<br>
00:34:37<br>
Açıkça söylüyorum.<br>
<br>
00:34:39<br>
Siz vermemişsiniz, çalmış.<br>
<br>
00:34:40<br>
Veriyordum da ya götürüp getirmeye o zaman fazla kitap oldum derim ben çok
kitap veriyor o öyle diyor. Şeyde röportajda ben diyor bu kitaplar diyor.
Kitaplığı halim gösterilen kitabı çalışarak okudum biliyorum.<br>
<br>
00:34:58<br>
Hadi <span class=SpellE>hadi</span> <span class=SpellE>hadi</span> <span
class=SpellE>hadi</span> bay.<br>
<br>
00:35:03<br>
Bize mi dediniz ya hadi yolla.<br>
<br>
00:35:09<br>
Kaldırılıyor. Bu yüzden türbenin yanında şey olur mu? Evet, daha küçükleri var
şeyler var.<br>
<br>
00:35:15<br>
Burada yatan bir şey var.<br>
<br>
00:35:17<br>
Değil mi? Türbesi burada 6 tane sırası üzerine.<br>
<br>
00:35:22<br>
% doksanı <span class=SpellE>selçuklulara</span> ait bir yapılır, değil mi?<br>
<br>
00:35:26<br>
Evet, Osmanlı daha çok.<br>
<br>
00:35:28<br>
<span class=SpellE>Işte</span> <span class=SpellE>amasya'da</span>, <span
class=SpellE>bursa'da</span>, <span class=SpellE>istanbul'da</span>, <span
class=SpellE>edirne'de</span> başşehir yapan şehzadelerin olduğu yerlere hizmet
götürmüş, <span class=SpellE>anadolu'da</span> yok. Anadolu'da işte <span
class=SpellE>sivas'a</span>, <span class=SpellE>erzurum'da</span>, <span
class=SpellE>kayseri'de</span> ve <span class=SpellE>konya'da</span>.<br>
<br>
00:35:43<br>
<span class=SpellE>Selçuklu'nun</span>.<br>
<br>
00:35:45<br>
Yaz başı şehirleri.<br>
<br>
00:35:49<br>
<span class=SpellE>Alaattin</span> <span class=SpellE>keykubat'ın</span> işte
burada kış başlarında Allah ya <span class=SpellE>antalya</span> oralar şimdi
biz atalarımızın yaptığının tersini yapıyoruz yazdık diye sıcakta Allah yine <span
class=SpellE>antalya'ya</span> gidiyoruz. Mersin'e gidiyoruz. Halbuki onlar tam
kışın gidiyorlar. Doğru sana tersini yapıyoruz.<br>
<br>
00:36:13<br>
Şimdi.<br>
<br>
00:36:16<br>
Değişti, kitaplardan bahsediyorum. Çok güzel kitaplar var Doğu Türkistan
konusunda.<br>
<br>
00:36:22<br>
Kitaplar var, komutan bey de gösterebilirim. Görüştüğüm iyi zamanında rahmetli
abi ay sonunda <span class=SpellE>istanbul'da</span> olacakmış <span
class=SpellE>hızır</span>.<br>
<br>
00:36:30<br>
<span class=SpellE>Istanbul</span>.<br>
<br>
00:36:31<br>
<span class=SpellE>Istanbul'da</span>.<br>
<br>
00:36:31<br>
Onları daha geniş bir.<br>
<br>
00:36:32<br>
Zamanda uzun orada daha iyi, onlar da o şeyin asistanı gibiydi. Hamit bey
buradayken.<br>
<br>
00:36:40<br>
Burada çok.<br>
<br>
00:36:43<br>
Konferanslara katılıyor şeye katılıyorum şimdi yani Doğu Türkistan.<br>
<br>
00:36:47<br>
Bir insan.<br>
<br>
00:36:48<br>
Fitnelerin dışında.<br>
<br>
00:36:49<br>
Evet.<br>
<br>
00:36:50<br>
Bir kısmı işte <span class=SpellE>çin'in</span> şeyiyle adamlar var. Biz de
mesela çok samimi gidip geliyorduk. Doğu <span class=SpellE>türkistanlılar</span>
ne zaman? Bunlar <span class=SpellE>Fethullah</span> hoca'nın şeyine girdi. Biz
uzaklaştık.<br>
<br>
00:37:02<br>
Cemaati.<br>
<br>
00:37:02<br>
Cemaate gitti. Büyük kesimi cemaatin tesir altına gitti. Biz uzaklaştı.<br>
<br>
00:37:07<br>
Soğuduk.<br>
<br>
00:37:11<br>
Cihazımıza rağmen <span class=SpellE>seydi</span> falan ikaz ettik biz.<br>
<br>
00:37:14<br>
<span class=SpellE>Ikazlarımıza</span> ben.<br>
<br>
00:37:16<br>
Şey yapmadılar.<br>
<br>
00:37:19<br>
Onlar cemaate gittiler, biz uzaklaştık.<br>
<br>
00:37:22<br>
Cemaatin davası <span class=SpellE>islam</span> davası değil biliyoruz yani.<br>
<br>
00:37:29<br>
Şeyin biz kaka havuza gittik oranın <span class=SpellE>cumhuriyeti'nin</span>
üçüncü yıl dönümünde tıklama şeyi yapıyorlar.<br>
<br>
00:37:39<br>
Seyfi <span class=SpellE>şahinoğlu</span>, milletvekili başvuru demiş ki 10'a
çıkart davetiye gelmiş aleminden cihanı az renk temsilen şeye girdim, havuza
girdim demiş gittik.<br>
<br>
00:37:51<br>
Yalnız ben uçağına gitmem dedim diye korkum yok ya böyle bir imkan çıkmış
gözlerini yapayım. Uçağa şey arabayla gidelim. O zaman da şey, 1992 de 91
yıllık gittik. Neyse buradaki zafer kurultayı <span class=SpellE>ndaki</span>
başarılarından dolayı bizi ödüllendiriyoruz. Başvurduğu için oraya vardır. Her
sene buraya gelen <span class=SpellE>agonistleri</span> gidiyorsunuz.
Hıristiyan Türkler, evet <span class=SpellE>ortadoks</span>.<br>
<br>
00:38:17<br>
Ama <span class=SpellE>türk</span> Türkeş işte onları şeye <span
class=SpellE>demirel'den</span>
beraber.<br>
<br>
00:38:23<br>
Bizim <span class=SpellE>karaköy'deki</span> <span class=SpellE>türk</span>
Ortodoks kilisesine bağlamaya çalıştılar. Yunanistan'a değil mi yani?<br>
<br>
00:38:31<br>
Bağlantı <span class=SpellE>rusya'da</span>.<br>
<br>
00:38:34<br>
Asya'daki bütün <span class=SpellE>türk</span> <span
class=SpellE>ortodoksları</span>.<br>
<br>
00:38:37<br>
Yalnız baba güzel değil, başka şeyler de var olsa dostlar var, onları şeye
bağlanmış. Aslında bizim <span class=SpellE>türk</span> <span
class=SpellE>lisesi'ne</span>
sevgi <span class=SpellE>erenerol</span> var ya onun kilisesine bağlamaya
çalıştılar. Onların onlar her şeyde havalı. Suriye'nin asker topalda
Cumhurbaşkanı.<br>
<br>
00:38:57<br>
Şeyi adını sekreter.<br>
<br>
00:39:00<br>
Özel kalem müdürü <span class=SpellE>mariana</span> bizim Meryem ana diyorduk,
o şey gelirdi, buluta yakınız biz vardık oraya saraya varınca bizi karşıladı. O
kardeşlerim gelmiş. Burada Türkçe konuşuyoruz. Hani Balkan <span
class=SpellE>türkçesi</span>
var ya sayfa Türkçe onun gibi konuşuyorlar ama Türkçe her şeyi hatta biz bir
berber dükkanına gitmiş, berber şeyi kuaför bir taraf kadınlar şey yapıyor, bir
taraftan da genç kızlar berber şeyler.<br>
<br>
00:39:30<br>
Sorduk siz tıraş mı diyorsunuz? Yok dedi. Biz tıraş mıyız, ne yapıyorsunuz?
Selamlar biz kırarız diyor.<br>
<br>
00:39:37<br>
40 mah daha mı?<br>
<br>
00:39:41<br>
Uzaktan.<br>
<br>
00:39:41<br>
Geliyor, çocuklarının saçı boyunca git götünü olumsuzları gösterdi.<br>
<br>
00:39:46<br>
Neden ama?<br>
<br>
00:39:47<br>
Rahmetli bunlar daha samimi, daha güzel ifadeler bence.<br>
<br>
00:39:51<br>
Şimdi orada şey.<br>
<br>
00:39:53<br>
Yaptım, eski kelimelerin bir ruhu varmış.<br>
<br>
00:39:55<br>
Evet, şimdi orada bir adam oturuyor. Şeyde <span class=SpellE>Maria</span>
dedim ki ya arkadaş <span class=SpellE>mariana</span> gel ya.<br>
<br>
00:40:04<br>
Geldik gittik, işte bir iş, bir işe boyuna fotokopi çekiyor.<br>
<br>
00:40:10<br>
Dedi ki, hocam dedi şeyden <span class=SpellE>izmir'den</span> gelmiş.<br>
<br>
00:40:14<br>
Ağızlarını satabiliriz. Buradan ne alabiliriz, kimin adına gelmiş, cemaat adına
gelmiş <span class=SpellE>Fethullah</span> hoca şeyini.<br>
<br>
00:40:23<br>
Ben tanımıyorum, bu kitabın şeyden sordum. Bizim sevkiyatına kim bu dedim
sadece daldı dedi. Anayasa Mahkemesinin şeyi <span class=SpellE>özal</span>
seçti.<br>
<br>
00:40:35<br>
Allah <span class=SpellE>Allah</span> neyse sadece dalgalı öğrendik, cemaat
adına gelmiş <span class=SpellE>Fethullah</span> hoca'nın.<br>
<br>
00:40:42<br>
O uçağına gitmiş.<br>
<br>
00:40:46<br>
Kayseri adliyesi nerede oluyor burada diye eski adliye şura yıkıldı. Yenisi
şeyde otobüsten gidersiniz. Biraz uzak.<br>
<br>
00:40:57<br>
Arabanız var mı? Şimdi şuradan çıkıp şu yolda.<br>
<br>
00:41:01<br>
Sağa dönün, üst geçit var, üst geçitten inerken görürsünüz at diye.<br>
<br>
00:41:07<br>
Efendim.<br>
<br>
00:41:10<br>
Sümela varmadan <span class=SpellE>sümer'den</span> 100 m sırası burada bitti
ya bir daha yok. Şimdi <span class=SpellE>allah'a</span> şükür şimdi sağcı dal
gibi bir şey anladım. O uçağına gitmiş dönüşte dedi ki, arabanıza yer varsa
beraber biliyoruz, bilgi var. 3 kişi gittik zaten biz 4 kişi olacak orada
kişinin eve geldik. Kişilerin eşyalarını falan aldık, geliyoruz Seyfi bey dedi
ki.<br>
<br>
00:41:38<br>
Bir tam gün.<br>
<br>
00:41:41<br>
Yarın bir buçuk gün yolcu yapmak yapıyoruz. Hocam dedi. Siz profesör müsünüz
ilim adamısınız? Cumhurbaşkanı <span class=SpellE>özal</span>, sizi şehri seçti
işte hükümetimizden dolayı bu Ermeni cahil adamın arkasından niye gidiyorsunuz,
ne diyorsun sen kimin?<br>
<br>
00:41:59<br>
<span class=SpellE>Fethullah</span> köken olarak Ermeni değil.<br>
<br>
00:42:00<br>
Mi Ermeni de tabii Erzurum <span class=SpellE>ermenisi</span> <span
class=SpellE>erzurum'da</span> sonra yerleşmişler, aynı şimdiki şey gibi.<br>
<br>
00:42:07<br>
<span class=SpellE>Iyi</span> partinin liderine Meral <span
class=SpellE>Akşener</span>,
Meral <span class=SpellE>akşener'in</span> o da Ermeni. Diyarbakır'ın <span
class=SpellE>ermenisi</span> tehcir olayında biliyorsunuz 1915.<br>
<br>
00:42:18<br>
Batı Trakya sürmüşler mübadelede hani şeylerde Arnavut <span
class=SpellE>boşnaklar</span>
da getirdiler ya Müslüman diye <span class=SpellE>türkiye'ye</span>. Bunlar da
biz <span class=SpellE>müslümansız</span>, dönme almışken işler şeyin.<br>
<br>
00:42:33<br>
De aslında kimliklerini gizliyorlar, değil mi?<br>
<br>
00:42:35<br>
Açıkçası şimdi şey diyor ki, şimdi Diyarbakır sur.<br>
<br>
00:42:43<br>
AKP nin şeysi ilçe başkanı bu Ermeni köpeği ne diyor?<br>
<br>
00:42:48<br>
Tespitli yani evrak yok. Neyse dedi ki, bu emrin arkasında niye gidiyorsun
falan?<br>
<br>
00:42:54<br>
Deyince yok ya adam?<br>
<br>
00:42:56<br>
Önce çıkışlı ama gelene kadar bütün sülalesini anlattı. Seri bey bizim
milletvekili eski dışarı gideceğiz.<br>
<br>
00:43:05<br>
Evet, şimdi göreceğiz.<br>
<br>
00:43:07<br>
Beraber gittik şeye işte bir hafta falan yolumuz oldu. Gidiş geliş.<br>
<br>
00:43:12<br>
Şey dedi ki.<br>
<br>
00:43:16<br>
Ama yani adamın <span class=SpellE>herşeyini</span> anlattığı <span
class=SpellE>istanbul'a</span> gel <span class=SpellE>anadolu'ya</span> hızına
geçtik, ineceği yere geldik.<br>
<br>
00:43:23<br>
Ben burada ineyim dedi. Peki dedik.<br>
<br>
00:43:26<br>
O işte bagajda eşyaları falan var indirdik.<br>
<br>
00:43:30<br>
Ya o kadar yol geldik şey yaptık. Arkadaşlar bir çay içelim, bir yemek yiyelim
veyahut buyurun.<br>
<br>
00:43:36<br>
Bir şey yapalım, yok allahaısmarladık bile demeden. Hani bizde bir laf var,
kurşun yemiş it gibi gitti derler ya adam bursu 70 it gibi gitti arkadaşım.<br>
<br>
00:43:46<br>
Ya <span class=SpellE>türk</span> töresinde var bir allahaısmarladık.<br>
<br>
00:43:48<br>
Arada sektör yolculuğu bedavaya getirmiş.<br>
<br>
00:43:50<br>
Herhalde etsin şeyimiz yoktu. Teşekkür ederim. Biz para kullanacak halimiz yok
zaten gittik ediyor.<br>
<br>
00:44:00<br>
Biz de burada bunlar şeye geçince işte oraya kimyevi, onlar da bizim arkadaşlar
şey yaptı, cemaate götürdüler.<br>
<br>
00:44:12<br>
Götürdü, biz uzaklaştı.<br>
<br>
00:44:16<br>
Ondan sonra ikinci devreye girdi işte. Ondan sonra haberim var.<br>
<br>
00:44:21<br>
Onlar bize daha candan geldi. Onların cemaati yok, şeyleri yok. Bir kaç kere
uyardık. Yalnız <span class=SpellE>Fethullah</span> hoca için değil, başka
cemaatlere de <span class=SpellE>adıyamanlılar</span> da oldu. Bilmem ne oldu
ya dikkat edin dedik ya.<br>
<br>
00:44:33<br>
Hiçbir zaman <span class=SpellE>türküz</span>.<br>
<br>
00:44:36<br>
Ne zaman bir yakın denize inanmıyoruz, burana inanmıyoruz. Ondan sonra bizim
için biraz daha problemli karışık değil mi? Hâlâ öldüm rahmetli bizim Ahmet
Vehbi <span class=SpellE>ecer</span> hoca var. Bugün şudur ismini.<br>
<br>
00:44:51<br>
Onun bize söylediği şey şu, dünyadaki bütün dinler.<br>
<br>
00:44:56<br>
Yalnız <span class=SpellE>islamiyet</span> nedir? Bütün dinlerde tarikat ve
cemaatleri vuran.<br>
<br>
00:45:01<br>
<span class=SpellE>Ingilizce</span>.<br>
<br>
00:45:03<br>
Altında <span class=SpellE>ingilizce</span>.<br>
<br>
00:45:05<br>
<span class=SpellE>Işte</span> bizim Cumhurbaşkanı Abdullah Gül.<br>
<br>
00:45:09<br>
Niye <span class=SpellE>ingiliz</span> kraliçesi kabul ettiği en büyük ödüllü o
aldı kraliçenin önünde.<br>
<br>
00:45:16<br>
<span class=SpellE>Vestel</span> <span class=SpellE>üniversinde</span>
okuttular.<br>
<br>
00:45:18<br>
Evet, bazen geçti yetiştirmişti şeyden <span class=SpellE>karatepe'nin</span>.<br>
<br>
00:45:23<br>
Devlet eliyle kurulan hiçbir cemaat yok mu hocam?<br>
<br>
00:45:25<br>
Burada mı?<br>
<br>
00:45:26<br>
Türkiye'de.<br>
<br>
00:45:27<br>
Yok.<br>
<br>
00:45:28<br>
Desteklenen bir cemaat olduğu gibi <span class=SpellE>ismail</span> ağa
cemaatini duydum ama yok devlet denetimini falan.<br>
<br>
00:45:34<br>
Diyorlar.<br>
<br>
00:45:35<br>
Yakınlık duyuyor, kullanıyorlar arkadaşça.<br>
<br>
00:45:39<br>
Evet, cemaatlerin sonra.<br>
<br>
00:45:41<br>
Durdurmada değil de şey.<br>
<br>
00:45:42<br>
Şimdi söylediler işte bizim eski Enerji Bakanı neydi? Adı Taner* Taner*
Adıyaman.<br>
<br>
00:45:50<br>
Erzurumlu sağlık bakanımız <span class=SpellE>adıyaman'da</span> Recep.<br>
<br>
00:45:54<br>
Fatih ulaştırıyorlar onları ailem bizim burada sağlık Bakanlığında olsun,
Müdürlüğünde olsun, şehirde olsun. Adıyaman'ın tesiri var.<br>
<br>
00:46:04<br>
Onlar daha siyasi şeyi <span class=SpellE>ismail</span> ağa cemaati o da siyasi
değil.<br>
<br>
00:46:10<br>
Hakimiyetleri var, şeyleri var ama bütün cemaat ve tarikatlarının bir ara <span
class=SpellE>süleymancıların</span> vardı.<br>
<br>
00:46:17<br>
Dil.<br>
<br>
00:46:18<br>
Şimdi sanki onlar yine biraz sivri etmeye başladı, bitti.<br>
<br>
00:46:22<br>
Bütün 300 gördükçe destek verdiği müddetçe hoşgörü gördüğü müddetçe.<br>
<br>
00:46:27<br>
Büyürler.<br>
<br>
00:46:30<br>
Ama.<br>
<br>
00:46:31<br>
<span class=SpellE>Fetö</span> de biraz devletleriyle şey oldu değil mi? Bildim
<span class=SpellE>fetö</span>.<br>
<br>
00:46:35<br>
Cumhurbaşkanı demedi mi? Ne istediler de vermedik diye. Şimdiki Adalet Bakanı
meclis kürsüsünde şey yapmadı mı?<br>
<br>
00:46:45<br>
Para bastılar Kayseri <span class=SpellE>kayseri'deki</span> ben Kayseri için
diyorum. Kim kurban bayramında kurbanı derisini vermedi. Kim zaman gazetesine
abone olmadı? Kim çocuğunu onların Serhat dershanesi diğer.<br>
<br>
00:46:57<br>
Okullarına vermedi.<br>
<br>
00:47:02<br>
Biz mücadelesini verdik. Şerif'te kalan işte burada Erciyes <span
class=SpellE>üniversitesi'nde</span>
profesördü. Tanışırız, konuşuruz ya şu muhtarlığı en az 5 kere geldi.<br>
<br>
00:47:14<br>
Sohbetlere gel alim bey. Biz faydalanan sizden falan değil.<br>
<br>
00:47:20<br>
Ondan sonra şimdi <span class=SpellE>amerika'ya</span> kaçtı. Bir ara fatih <span
class=SpellE>üniversitesi'nin</span> rektörü cemaatin.<br>
<br>
00:47:27<br>
Bir yönü de vardır.<br>
<br>
00:47:28<br>
Muhteşem bir üniversite şeyi sorumlusu oydu <span
class=SpellE>türkiye'de</span>.<br>
<br>
00:47:34<br>
Şimdi <span class=SpellE>amerika'da</span> bir üniversitenin şeyi benim
teyzemin oğlu öz teyzemin oğlu <span class=SpellE>amerika'da</span> kaçtı,
kaçtı.<br>
<br>
00:47:45<br>
Hocam <span class=SpellE>miraloğlu</span>, mira bol hanımını falan, çocuklarını
gönderdiği hanımı çocukları da amca çocuğumuz yani ana meyve verdi buldu
anıtını yürü ikisi de akraba ya bir anlam yaptı yani o işi.<br>
<br>
00:48:04<br>
Yani tehlikeli şeyler yaptılar. Eğer mutlak bizim bu uzun Türkleri böyle
cemaatle eşme karşıya girmeseydi ben belediye başkan adayıyım vardır işler
Mehmet abi daveti vardır.<br>
<br>
00:48:20<br>
Dedim ki ben milliyetçi çalışma partisinin belediye başkan adayımız ama biz
buraya o istemeye gelmedik. Kime istiyorsanız şimdi sizin davanız partiler
üstü.<br>
<br>
00:48:32<br>
Herkesten faydalanacaksınız, herkese şey yapacaksınız. Kesinlikle biz buraya
propaganda için gelmedik. Bunu söyledim. Evet, gelmekte de her zaman giderdik.
O dernekte dergi çıkartılırken falan bunu söylerim arkadaş herkesten
faydalandı.<br>
<br>
00:48:48<br>
Ama gönlümüz ister ki.<br>
<br>
00:48:51<br>
<span class=SpellE>Ee</span> madem biz <span class=SpellE>türk'üz</span>,
bunların uykumuzu da bilelim ama cemaatler yanılmayın.<br>
<br>
00:48:58<br>
O zamanlar mesela kalsın <span class=SpellE>cantürk</span> ve birlikte şey
yaptığınızda böyle cemaat olayları var mıydı? Sizin de derneğin falan gelenler.<br>
<br>
00:49:04<br>
Yok bize yok ya bizde 100 bulamaz ya biz herkesten iyiyiz ama 100 bulamaz.<br>
<br>
00:49:12<br>
Benim adaylığım da <span class=SpellE>burda</span> uğurlu başlar, var işte
şeyler onun için.<br>
<br>
00:49:18<br>
Fazla cemaatlerin şişeler cemaatinin temsilcileri biz sizi destekliyoruz,
fiziksel diyoruz.<br>
<br>
00:49:26<br>
Yani arabanız yok, araba getirelim, maddi destek sağlayalım. Gençlerin diyor
istemiyoruz. Bizim gençlerimiz bize yeter.<br>
<br>
00:49:34<br>
Ki o ilk seçimde 11000 liraya aldı.<br>
<br>
00:49:38<br>
Büyükbaşa büyük başarıydı.<br>
<br>
00:49:41<br>
Yani kazananın 50000 rey aldığı yerde ki Cumhuriyet Halk Partisi kazandı. Yazı
<span
class=SpellE>bahçecioğlu</span> 11.000 lirayı çok iyiydi.<br>
<br>
00:49:49<br>
Demiştiniz. Biz çok ders aldık. Çok şey öğrendik. Cansın can <span
class=SpellE>türk'ten</span> bunu biraz açabilir miyiz?<br>
<br>
00:49:55<br>
Bir kere <span class=SpellE>islami</span> yönden şey aldım.<br>
<br>
00:49:58<br>
Yaşlılar aldı.<br>
<br>
00:49:59<br>
Birçok şeyimizi yani fetva makamı değil de festivalimizi alırdık sorardı.<br>
<br>
00:50:09<br>
Türk tarihi konusunda çok bilgi aldım.<br>
<br>
00:50:18<br>
Hiç böyle özel bir bilgi hatıramız var.<br>
<br>
00:50:21<br>
Mı şimdi onunla halk olduğunu onlardan.<br>
<br>
00:50:23<br>
Öğrendim.<br>
<br>
00:50:29<br>
Ağırlık selam, Allah razı olsun.<br>
<br>
00:50:34<br>
Ondan sonra.<br>
<br>
00:50:38<br>
Şirket töresini onlardan.<br>
<br>
00:50:41<br>
Şimdi oradaki cami'nin yaptırılması doğru tutan <span class=SpellE>camii'nin</span>
yaptırılması cemaatin orada töresini bir şey yapmaması. Mesela belki anlattılar
arkadaşlar doğu <span class=SpellE>türkistanlılar</span>.<br>
<br>
00:50:58<br>
Bayram namazından sonra orada cemaat.<br>
<br>
00:51:01<br>
Birbiriyle bayramlaşır.<br>
<br>
00:51:04<br>
2 bayram arasında.<br>
<br>
00:51:08<br>
Ölüm olayı üstlendi vefat üzerinden evinden başlayarak hiç atlamadan cemaat
atlamadan olduğu gibi gezilir. Neler?<br>
<br>
00:51:16<br>
Zira hepsi birlikte.<br>
<br>
00:51:17<br>
Evet, evet, ziyaret organize.<br>
<br>
00:51:20<br>
Eden de kalsın can <span class=SpellE>türk</span>.<br>
<br>
00:51:22<br>
Yani o kültürü devam etti.<br>
<br>
00:51:25<br>
Şimdi herkesin sofrası zaten hazır. Mümkün olduğu kadar o evlere gidilir ve bu
bir özellikle cenazede bile hediye götürmüş.<br>
<br>
00:51:37<br>
Kimi ev.<br>
<br>
00:51:37<br>
Halkına kendi içinde sabun diyoruz, bilmeyene gelir, hediyeleşme, hediyeleşmek
çok önemli.<br>
<br>
00:51:44<br>
Zaten düğünlerde falan olur da doğdu da düğününde.<br>
<br>
00:51:47<br>
Cenaze evine hediye.<br>
<br>
00:51:49<br>
Götürülür.<br>
<br>
00:51:52<br>
Yani yası matemi bitirme adına hediyeleşme yer yap imece usulü var her şeyde,
her hareketlerinde imece var. Paylaşım var.<br>
<br>
00:52:02<br>
Hep beraber olduğunuz her cenazede muhakkak oturup bir.<br>
<br>
00:52:08<br>
<span class=SpellE>Istinasız</span> herkes kullanıyor muyuz?<br>
<br>
00:52:11<br>
Hemen cüzler dağılır.<br>
<br>
00:52:13<br>
Birkaç kere hatim edilir.<br>
<br>
00:52:17<br>
Şu anda bir saatte bir hayatım oldu.<br>
<br>
00:52:19<br>
Şimdi mahallede evet her gün yapıyorum yok.<br>
<br>
00:52:22<br>
Her gün geçen pazar yaptığı düğünde yapılır şeyde ölü de yapılır, her şeyde
hakim.<br>
<br>
00:52:28<br>
Oldu. Hanımlar ayrı bir erkekler ayrı değil.<br>
<br>
00:52:30<br>
Hanımların ki ayrı ama onlar daha sık dedi. Ama erkek cemaatin bütün
halindedir. Hafta doğum gününde mutlaka hemen oturulur şeyler yapılır.
Düğünlerinde şey de devrede.<br>
<br>
00:52:41<br>
<span class=SpellE>ıı</span> amatörleri yavaş <span class=SpellE>yavaş</span>
bize benzemeye başladılar. Türkiye <span class=SpellE>türklerine</span>
benzemeye başladılar. Bazı şeyleri eski adetleri usulü düğünlerinden olan
mesela Mehmet abi folklor hocası ya.<br>
<br>
00:52:57<br>
Korkudan kimse bahsetmedi.<br>
<br>
00:52:58<br>
Topluluklara.<br>
<br>
00:52:59<br>
Sosyal şeyinden kuruldu ama hoca <span class=SpellE>hoca</span> dansı
öğretiyor.<br>
<br>
00:53:04<br>
Dans edebiliyor yani.<br>
<br>
00:53:05<br>
Tabii milli kültürü bizim Bayburt hakkında.<br>
<br>
00:53:08<br>
Bayburt barı gibi.<br>
<br>
00:53:09<br>
Yani aynı onu bile geçti, hiçbir şey yok zaten milli kültürümüze.<br>
<br>
00:53:16<br>
Kıyafetler, milli.<br>
<br>
00:53:17<br>
Folklor öğretiyor.<br>
<br>
00:53:22<br>
<span class=SpellE>Internette</span> de var elif onları da görselini alırsın
ama çok güzel bir insandı.<br>
<br>
00:53:27<br>
Ya.<br>
<br>
00:53:28<br>
Faaliyetleri böyle bir insan bir daha gelmez dersek diyelim gelmez olmaz yani.<br>
<br>
00:53:36<br>
<span class=SpellE>Ilahi</span> aşk adamı, Yunus Emre gibi birisi yani.<br>
<br>
00:53:41<br>
Şeyma mesela çocuk büyükle büyük alimler âlim mesela <span class=SpellE>isa</span>
uslu, <span class=SpellE>akp'nin</span> en çok itibar ettiği, beğendiği insan
bunu yaz elif.<br>
<br>
00:53:51<br>
Şeyler yüksel farklı.<br>
<br>
00:53:56<br>
Güvenliği var ettiği kişi.<br>
<br>
00:53:58<br>
Türkiye'de değil mi? Evet.<br>
<br>
00:54:00<br>
Sonra şeye gittik. Bu Suudi <span class=SpellE>arabistan'da</span> 3 sene
herhalde uygun spikerlik yaptı Uygur radyosunda.<br>
<br>
00:54:11<br>
Şimdi geldik yaptı ama oradaki <span class=SpellE>vahhabiler</span> in şeyine
baskısına dayanamadı.<br>
<br>
00:54:17<br>
<span class=SpellE>Abilerin</span> hastalığı.<br>
<br>
00:54:18<br>
Abi ailesi yüzünden dedi biraz.<br>
<br>
00:54:20<br>
Cenazeden sonra gitti. O gidişten sonra orada kafasına geri.<br>
<br>
00:54:24<br>
Dönüşüm vaha bir baskısı etkili.<br>
<br>
00:54:26<br>
Oldu ya ulaşamadı. Yani biz bu kültürümüzden <span class=SpellE>dabilerin</span>
kış durumundayız öncesine kadar <span class=SpellE>vahabiler</span> <span
class=SpellE>türkiye'nin</span> düşmanıydı. Ne olduğunu nasıl bulabilirsin?<br>
<br>
00:54:34<br>
En iyi sen bilirsin?<br>
<br>
00:54:37<br>
Dayanamadı adam ya buradan 518567 ay sonra Birleşik Arap Emirlikleri
biliyorsun, bütün uluslararası şeylerde bizim çok düşman <span
class=SpellE>lao</span>
<span class=SpellE>allah'a</span> çok şükür eğer orada şey olmasa bizim
topraklarımız olmasa.<br>
<br>
00:54:54<br>
Kutsal topraklarımız olması arabanın yüzüne bakacak hali yok. Hani derler ya
bize ne arabanın yüzüne çamur şekerli diyeyim.<br>
<br>
00:55:03<br>
Taharet kabul edilen bir şey olursa eğer öyleyse araba alayım denir. Yani ne
kadar pistinde gördüğümüz gidiyorsunuz. Allah in ahlakı güzelleştirmek işte
onlardan. Ama son Osmanlı yıkıldıktan sonra büyük <span class=SpellE>abim</span>
sözünü hakkı nelerle sağ Osmanlı yıkıldıktan sonra <span
class=SpellE>islam'ı</span>
<span class=SpellE>ehl</span> i sünnetten kopartmak için oralarda da ameliyat
yapmışlar. Biz de yaptıkları gibi arkadaş şey ne diyor? Afrika'daki ne diyor?<br>
<br>
00:55:33<br>
Avrupalılar geldiler.<br>
<br>
00:55:36<br>
Gözünüzü kapattılar.<br>
<br>
00:55:38<br>
Açtığımızda diyor.<br>
<br>
00:55:40<br>
Elimizde incirli bulduk.<br>
<br>
00:55:43<br>
Bütün mal varlığımız gitmiş diyor. Topraklarımız ve varlık aynı değil.
Madenlerimizi buna bunu herif bak unutmadık. Büyük <span class=SpellE>abim</span>
çok güzel bir.<br>
<br>
00:55:51<br>
Siyaset dersi kayıt almış.<br>
<br>
00:55:54<br>
Şey değil yani. O tabii Araplar üstünde vaadiyle vurdular şeyi yaptılar. <span
class=SpellE>Islamiyette</span> şaşırtmaya çalıştılar. Şimdi onların bastığı
kuranı kerim <span class=SpellE>android'de</span> bir kuranı kerim sanki <span
class=SpellE>incil'e</span> döndürelim, etmiyorlar. Yok şey yok, belli bir
şeyleri yok.<br>
<br>
00:56:13<br>
<span class=SpellE>Istediği</span>.<br>
<br>
00:56:14<br>
Herkes basabiliyor ama bizde öyle değil. O baskı tekniği ayrı baskı şey ama
muhtevasını değiştirerek çıkartıyor.<br>
<br>
00:56:24<br>
Ya tabii biz de şimdi diyanetin bütün mühürlü bir şeyler.<br>
<br>
00:56:28<br>
Hepsi mühürlüdür özel.<br>
<br>
00:56:30<br>
Birim vardır, bakarlar, kontrol <span class=SpellE>kontrol</span> görsel
alacak.<br>
<br>
00:56:35<br>
Mısın alalım?<br>
<br>
00:56:37<br>
Sefa bitiriyor mu? Geliyor.<br>
<br>
00:56:39<br>
Tamam.<br>
<br>
00:56:40<br>
Hadi, şeyimiz bir şeyimizi alalım, bir <span class=SpellE>abim</span> çiçeksin
bize üçümüzü bir ikimiz çekek şey yapar. Sen bunları sen benim demir.<br>
<br>
00:56:51<br>
Böyle bir hatıramız kalsın büyük <span class=SpellE>abimle</span>.<br>
<br>
00:56:56<br>
Önce ben çekin.<br>
<br>
00:56:58<br>
Ama göndereceğim.<br>
<br>
00:56:59<br>
Tabi <span class=SpellE>tabi</span> ben hemen şeyi atarım.<o:p></o:p></span></p>

</div>

</body>

</html>

You might also like